Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Jak prodávat reklamu u webu, internetového magazínu, osobního blogu či dívčího blogísku

Na Internetu jsou tisíce českých webů. Další stovky po Silvestru vzniknou a dalších několik stovek webů zanikne. Proč? Autory to přestane bavit psát zadarmo. Nevidí v tom nějaký hlubší smysl. Neví, jak správně monetizovat web. Nepodaří se jim sehnat kvalitní redaktory – náš případ na Objevit.cz, ale rozhodně neházím flintu do žita, jednou se to povede, vždy se to povedlo. Tento web nebude výjimka :-). Tento článek najdete také na Objevit.cz.

Co tedy dělat, abyste váš web udrželi provozuschopný a výdělečný?

Začněte nejdříve trochou nezbytné teorie, kterou by měl znát každý dobrý webmaster, vlastník webu či bloger. Nejjednodušeji vyděláte peníze, když na svém webu budete prodávat reklamu. Obrazně řečeno  – vaše návštěvníky.

Proč by si to měl někdo kupovat?

Drtivá většina eshopů bojuje s tím, že hledá svou cílovou skupinu všude po internetu. A nemohou ji najít. Třeba právě vy máte ten web, který jim přinese další věrné nakupující. Vašimi zákazníky ale nemusí být jenom eshopy, ale i další magazíny, se kterými můžete sharovat své návštěvníky a přelévat je na cizí web za úplatu či jen udělat barter a dělat tak propagaci jeden druhému.

Proč propagovat někoho jiného?

Jestliže udělá druhý vlastník webu totéž, zvyšujete povědomí o svém webu, návštěvnost vašeho webu půjde také rapidně nahoru. A právě návštěvnost vašeho webu bude inzerenty zajímat nejvíce. A stejně tak jako zaměření webu. Obecné weby se prodávají hůře, než úzce specializované. Proto je třeba Objevit tak fajn. Moc podobných webů tu zkrátka není  :-). Spousta vlastníků webů tohle nedělá, protože se bojí odkazovat někam „ven“. Tím však ničemu neubližují. Ba právě naopak. Proč by vašemu webu mělo uškodit, že odkážete na další, jiný web? Kdyby to bylo tak škodlivé, tak by asi už dávno umřely weby jako Wikipedie. Naopak – odkazujte na jiné weby. Z logiky věci – co bude pro vyhledávač působit přirozeněji? Uzavřený web, který odkazuje jen a pouze sám na sebe? A nebo web, ze kterého vede i pár stovek odkazů i na další stovku různých webů? Nehledě na to, že vyhledávač bude spíše upřednostňovat takové weby. Proč by měl cpát dopředu weby, které si hrabou jen na vlastním písečku?

Proč propagovat i další portály? Zvýšíte tím návštěvnost i u svých vlastních projektů

Proč propagovat i další portály? Zvýšíte tím návštěvnost i u svých vlastních projektů

Předtím, než začnete prodávat reklamní prostor či cokoliv jiného na webu, je třeba, aby na váš web chodili lidé. Chvíli to trvá. Má zkušenost je asi taková, že již po měsíci se dá na web přilákat pár tisíc lidí (záleží na zaměření). Jak? O tom podrobněji budu psát někdy příště, ale obecně bych to shrnul tak, že aby na váš web chodili lidé, tak:

Na webu musíte mít nějaký text – články, novinky, krátké zprávy – prostě cokoliv, co mě jako čtenáře zajímá. Nemusíte mít denně na webu desítky článků. Stačí klidně jeden týdně, když bude kvalitní. Čtenář si v mnoha případech raději přečte zajímavý článek, než kupu sraček (neplatí vždy – viz třeba Novinky.cz). Ale uznávám, že pro mnohé zpravodajské či bulvární servery je jednodušší psát vydávat ta hnědá hovínka. Hlavně, aby měl návštěvník vždy co číst. Nějak ten vyhledávač přece nasytit musíme.

Musíte o svém webu dát někde vědět. Představa mnohých blogerů je taková, že něco napíšou a lidé to hned začnou hledat. Po měsíci bude na web chodit tisíce lidiček. Houby. Svůj web propagujte, diskutujte a hlavně PIŠTE O TOM, CO JE ZROVNA AKTUÁLNÍ. Umřel Havel? Napište o tom – vtipný a velice kontroverzní text. Že to je bulvár? Je! Ale lidé ho čtou. Tak proč se na tom nepřiživit. Že to je nemorální, hnusné a podlé? Je. Vítejte v tomto drsném světě. Pokud na to nemáte koule a žaludek, tak jděte dělat třeba stolařinu.

Předchozí odstavec berte s rezervou – ne na každý web se hodí bulvár. Mohlo by se stát, že byste naopak o vaše věrné čtenáře přišli.

Jestliže chcete prodávat reklamu, tak si kupte vlastní doménu, utraťte nějakou tisícovku za design a jeho nakódování. Proč? Jak chcete přesvědčit někoho, ať vrazí do vašeho webu peníze, když vy sami do něj nechcete vrazit ani korunu. Zapomeňte na blogovací služby, kde nejste pánem svého webu a nemůžete vymýšlet vlastní formy reklamy. Vykašlete se na cizí píseček a buďte trochu samostatní.

Poznejte své čtenáře! Asi nejdůležitější prvek. Vy pro ně píšete. Oni to čtou. Pokud ne, něco děláte špatně a je nutné to změnit. Co čtenáře zaujalo na vašem webu, zjistíte pomocí statistik (klasicky Google Analytics či pomocí AWStats). Co by vás mělo zajímat? Na jaké články lidé chodí, zda jdou číst pak další články nebo z webu odchází. Jak dlouho tráví u daného textu. Pár minut = text je dobrý a přečtou jej až do konce. Dvě vteřiny = asi to nebude nic moc.

Pokud se vám nedaří zaujmout vaše publikum, sledujte weby konkurence. Nezaměřujte se jen na ČR, ale podívejte se i na anglické weby. Spousta českých webů přebírá jen zprávy ze zahraničí. Ale na rozdíl od vás ví, kde tyto informace hledat. Udělejte si seznam webů, které každé ráno pročtete. Je to nutné zlo, ale nic jiného vám nezbude. Prostě musíte. Prostě proto :-).

Principiální, anebo principielní? Jediná správná varianta je, v souladu s aktuálním Slovníkem spisovné češtiny, s koncovkou –ální. Výrazy s koncovkou –elní jsou hodnoceny jako hyperkorektní, tedy domněle správné, používané často ve snaze o stylově vyšší vyjadřování.Vždy tedy píšeme principiální, nikdy principielní.A co vlastně slovo principiální? Jde o přídavné jméno, z latinského principum, kterým označujeme něco,...

Podotýkám, že statistiky v Google Analytics mohou být zkreslené – opět bude to další povídání, které připravuji na leden, kde si vysvětlíme, proč jsou Google Analytics celkem k ničemu, pokud s tímto nástrojem neumíte pracovat. Tento článek najdete také na Objevit.cz.

Ale pojďme teď na druhou část. A sice – na čem se dá u webu vydělávat a jak prodávat reklamu.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Čeština je krásný jazyk, který je však plný nástrah. Stačí změnit jedno písmenko a už má slovo úplně jiný význam. Podobně tomu je u dvojice sloves skopat a zkopat. Znáte správné významy? Pravopisně správně je skopat i zkopat, ale pozor na významy!Při určování pravopisu se musíme řídit obecnými pravidly pro psaní slov s předponami „s-“ a...

Evžénie Ženské jméno Evžénie je řeckého původu. Jde o ženskou podobu jména Evžén. Jméno Evžénie je překládáno jako urozená či dobrého rodu. Jméno Evžénie se vyskytuje také ve variantě s krátkým e – Evženie. Kdy slaví Evžénie svátek?Evžénie slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 22. dubna (22.4.).Mužská obdoba jménaMužská obdoba jména je Evžen.Domácí podoby jména EvžénieEvža,Evží,Evžénka.Evžénie...

Rodinné je přídavné jméno, kterým označujeme, že má nějaký předmět (osoba, vztah, nebo cokoliv jiného) spojitost s rodinou. Mnoho lidí však má problém toto slovo napsat. Proto se podíváme na jeho pravopis trochu podrobněji. Pravopisně SPRÁVNĚ je rodinnéPři psaní si musíme dát pozor na zdvojené písmeno „n“. Kořenem slova je totiž podstatné jméno rodina, od kterého...

Povrch je vnější strana. Vnějšek něčeho. Na tom asi není nic složitého. Ale co takhle spočítat povrch koule? 😊 Ale nebojte, o tom psát nebudeme. Nás zajímá čeština. Pravopisně SPRÁVNĚ je povrchObčas se objevuje varianta povrh, která je nesprávná!Pravopisně správně je pouze povrch. A asi v tom není žádný větší zádrhel. Pozor si dejte jen na...

Je stylová. Je to žena (a pěkná). A jmenuje se Rebeka. Celým jménem Rebeka Šuchterová. Nejenom, že rozumí módě, ale umí o ní také psát. Na svůj mladý věk (vím, že se to nemá říkat veřejně, ale Rebece je 20 let…) už, dá se říci, dobyla slovenskou blogosféru. Patří mezi nejvýznamnější mladé slovenské blogerky. Jako...

Říkají mu JersyWoo. Není to indián. Je to Martin. Martin Jersák. Založil v roce 2009 asi největší Pay Per Post systém u nás. Placlu. A o pár let později již Placla vykazovala obrat přes 4 000 000 Kč. A protože se taková Placla jednoduše neprodává každý všední den, tak jsem se Martina trochu poptal na to, co jej...

Marketing bývá často zaměňován za reklamu. Přitom reklama je pouze součástí marketingu, i když poměrně významnou součástí. Samotný marketing je proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka. Celý proces je komplexní, na jeho počátku stojí zjišťování potřeb zákazníka, následuje nabídnutí produktů a prodej. V tržním hospodářství prostupuje marketing všemi činnostmi firmy, tj. již od zajištění zdrojů,...

Beznaděj, nebo beznadej? Výraz beznaděj vystihuje stav mysli nebo rozpoložení jedince, který ztratil víru v pozitivní vývoj situace. Jde tedy o složené slovo vycházející z podstatného jména naděje a předpony bez-, která značí jeho absenci.Čeština používá písmeno ě jako signál pro změkčení výslovnosti po souhláskách d, t, n. Naopak spojení písmen ďe, ťe, ňe se...

Nedávno jsme tady měli zakladatele webu SportCentral. A ani teď se od sportu moc daleko nehneme. Tentokrát jsme si pozvali zakladatele portálu Vaseliga.cz, Tomáše Reinbergra. Tomášovi se podařilo rozjet u nás první amatérskou ligu pro sportovce na internetu. Pokud vás zajímá, o čem jeho projekt je, tak se v klidu začtěte…Tomáši, tohle je hádám tvůj první rozhovor do...

Mnoho lidí dělá ve slově Hongkong chybu. ✅  Hongkong – správná varianta.❌ Hong Kong – nespisovná varianta.Skloňování slova HongkongHongkong je rodu mužského neživotného a skloňuje se podle vzoru hrad.pád – Hongkongpád – (bez) Hongkongupád – (k) Hongkongupád – Hongkongpád – Hongkongu!pád – (o) Hongkongupád – (s) Hongkongem Správné užití slova Hongkong/hongkongskýHongkong je opravdu krásný.Jak se píše...
Načíst dalších 10 článků