Jak začít s PPC reklamou v Google Ads

Všude slyšíte o PPC reklamě, ale stále si neumíte představit, jak to vlastně celé funguje? Mám tu pro vás stručný úvod o tom, jak Google Ads fungují a jaké formy se používají nejčastěji. O tom, jak konkrétně nastavit vaši první kampaň najdete na webu také několik článků.

Jak fungují Google Ads

Google Ads je nástroj pro inzerci, který umožnuje dva způsoby zobrazování reklamy:

  1. Ve vyhledávací síti – představuje veškeré reklamy ve vyhledávání. Tuto reklamu uživatel aktivuje tím, že zadá do vyhledávače konkrétní výraz, který je přiřazen i dané reklamě jako klíčové slovo. O tom, zda se vaše reklama zobrazí vpředu nebo spíše vzadu z hlediska pořadí reklam, rozhodují nejen vynaložené prostředky, ale také kvalita nastavení reklamy. Pokud uživatel klikne na reklamu, platíte teprve za tento proklik a jeho návštěvu stránky, jinak ne. To je tedy hlavní výhodou PPC reklamy.
  2. V obsahové síť – v obsahové síti se snažíte oslovit uživatele, kteří nemusí mít o váš produkt zájem. Obsahová síť je širší pojem než vyhledávací síť, protože ve vyhledávací síti můžete inzerovat i na dalších stránkách, které poskytují Googlu reklamní prostor – například YouTube, Yahoo apod. O zobrazení reklamy opět rozhodují vynaložené prostředky i kvalita reklamy. U reklam v obsahové síti se platí buď za proklik, ale někdy také za pouhé zhlédnutí.

Jak fungují Google Ads

U Google Ads vás zajímá především to, na jaké pozici se vaše reklama umístí protože zákazníky, kteří klikají nejčastěji na první odkaz, bude těžko zajímat, že vy jste někde vzadu na 7. místě. Problém je v tom, že inzerentů je v současné době více než reklamního prostoru. Proto probíhá doslova boj o reklamní prostor.

Google Ads právě proto vyhlašují něco, co se nazývá aukce reklam. Ta spočívá v tom, že Google upřednostňuje nejen nejlépe zaplacené reklamy, ale také nejkvalitnější. To mu totiž pomáhá zobrazovat uživatelům relevantní výsledky a zůstat tak v jejich očích stále kvalitním vyhledávačem.

Za to, že se vám podaří protlačit nekvalitní reklamu mezi kvalitní můžete být navíc potrestáni tím, že vám Google začne účtovat výrazně vyšší cenu za proklik. To způsobí, že kampaň je ztrátová a nevyplatí se vám.

Vítěz aukce (tedy ten, kdo je ve vyhledávání na 1. místě) si své místo zaslouží tím, že nabídne nejvyšší částku za proklik. Ta se zároveň nejvíce blíží tzv. Max CPC ceně, kterou Google nabízí. Inzerent na prvním místě však nemusí platit Max CPC a pouze stačí, když zaplatí více než inzerent, který je za ním. Průměrná cena za kliknutí CPC je tedy většinou nižší než Max CPC, kterou nabízí Google.

Než začnete v Google Ads

Před tím, než si vůbec založíte účet v Google Ads se zamyslete nad tím, co je cílem vaší reklamy. Možná pro vás bude výhodnější získat návštěvnost webu pomocí SEO praktik.

Pokud jste rozhodnuti pro PPC, stále je několik cílů, které si můžete stanovit a podle toho následně zvolit druh kampaně.

Chcete rozšířit povědomí o značce nebo vám jde o zvýšení návštěvnosti webu? Je v tom zásadní rozdíl. Každý typ PPC reklamy má trochu jiný efekt.

Další věc, kterou byste měli mít před vstupem do Google Ads zvládnutou, je prezentace vašich produktů či služeb. Web musí fungovat a mít intuitivní design. Návštěvy webu, který je od pohledu chaotický vám k ničemu nebudou, protože zákazníka jednoduše odradíte.

Důležité je také to, aby zákazník našel po kliknutí na reklamu na vašich stránkách přesně to, co hledá. Vykašlete se tedy na clickbait. Ten vám prodeje nezajistí. Když už zákazník projeví zájem o vaši nabídku, tak ho nezklamte.

Přihlášení do Google Ads

A konečně se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu. Pro spravování svých kampaní si pochopitelně musíte nejprve založit účet v Google Ads.

Z osobní zkušensoti doporučuji si propojit všechny účty od Googlu, což vám usnadní, pokud je všechny založíte na jeden e-mail. V budoucnu se vám to určitě bude hodit.

Pro nastavování kvalitní reklamy si však v první řadě po založení účtu přepněte Google Ads do režimu pro experty. Pokud byste to neudělali, Google aplikuje na vaši reklamu svůj „chytrý režim,“ který ale opravdu chytrý není, protože vás možná tak podělá o peníze. :-) Pravda je totiž taková, že chytrý režim je určený amatérům v PPC reklamě. Reklamy, které nastavuje se nemohou rovnat těm, které nastavují experti na PPC, s kterými pravděpodobně spolupracuje vaše konkurence. Zapamatujte si tedy prosím, že reklamy nastavené v chytrém režimu, jsou efektivní pouze v prostředí s opravdu nízkou konkurencí.

Háček je ovšem v tom, že jakmile přejdete do režimu pro experty, musíte se tím expertem stát nebo si ho najmout, aby vaše reklamy za něco stály. Pokud chcete prodělat peníze, začněte se jako nezkušený inzerent pouštět do nastavování PPC reklamy, to zaručeně funguje. :-D

Než PPC reklamě porozumíte tak, abyste si sami dokázali nastavit kampaně, které přinesou výsledky, bude to trvat několik týdnů. Jestliže nemáte tolik času, najměte si na to odborníky a věřte, že investice do jejich služeb se vám vrátí. Výsledek bude určitě lepší, než kdybyste se do toho pustili sami bez zkušeností.

S jakou reklamou v Google Ads začít

Mezi nejpoužívanější reklamy patří ty, které zde krátce představím. Obecně se častěji používají reklamy ve vyhledávací síti, které do začátku doporučuji, protože u nich cílíte na lidi, které váš produkt zajímá nebo vyhledávají něco, co je k němu blízké.

Textové reklamy ve vyhledávání

Textové reklamy se zobrazují ve všech vyhledávačích, které Google Ads poskytují prostor k inzerci. Zobrazují se tedy na základě klíčových slov, ale i dalších specifikací cílové skupiny, které Google Ads umožňuje nastavit.

Textovou reklamu navíc můžete doplnit o možnost volání, což využívají firmy, pro které je telefonát důležitější než návštěva webových stránek. Tento formát reklamy lze samozřejmě zobrazit výhradně na zařízeních, ze kterých lze volat.

Reklamy s možností volání jsou vhodné především pro inzerci služeb.

Dynamické reklamy ve vyhledávačích

Často se používá také dynamická reklama, která je podobná textové a z pohledu zákazníka v nich není rozdíl. Dynamická reklama se označuje jako DSA a používá se u e-shopů, které mají tisíce produktů a není tedy v silách inzerentů jednotlivé stránky s produkty naklíčovat.

Dynamická reklama funguje částečně automaticky, ale kvůli tomu není tak efektivní jako klasická textová reklama. Tento typ kampaní vám však může pomoci s vytipováním klíčových slov do budoucna.

Reklamy v obsahové síti

Jak už jsme zmiňoval – reklamy v obsahové síti se zobrazují i lidem, které by nenapadlo váš produkt hledat. Jsou obecně těžší na nastavení a může se vám stát, že na nich začnete prodělávat. Nevedou totiž většinou k přímým prodejům, ale spíše zvyšují povědomí o značce a měly by být součástí komplexní strategie značky.

Remarketing

Remarketing je zacílení na zákazníky, kteří u vás už v minulosti něco zakoupili a tak víte, že mají o značce povědomí. Remarketing však spoustu zákazníků může také odradit, protože pokud někdo koupil novou sekačku, rozhodně nechce, aby ho ta stejná sekačka pronásledovala na internetu další měsíc.

Remarketing je však vysoce efektivní například u produktů, které zákazník potřebuje pravidelně dokupovat. V rámci remarketingu se také vyplatí zobrazovat doplňky k produktům, které už byly zakoupeny – například po zakoupení nového mobilu se začne zobrazovat pouzdro na mobil apod.

Dynamický remarketing je pak specifickým typem reklamy, která se aktivuje potom, co zákazník přijde na váš web, čímž projeví zájem. Dynamický remarketing ho motivuje k nákupu tím, že mu prohlížený produkt nadále zobrazuje.

 

Pokud vás zajímá, jak konkrétně nastavit jednu z vašich prvních kampaní v Google Ads, najdete podrobný návod v dalším článku. :)

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Článek ”Jak začít s PPC reklamou v Google Ads” má již 0 komentářů

Ostatní uživatelé také četli:

K původnímu slovu mistr byla připojena přípona „-yně“ a vzniklo označení pro osobu ženského pohlaví, která dosáhla úspěchů ve svém oboru -> mistryně světa v rychlobruslení, mistryně v přetvářce, baletní mistryně a mnohé další. Dejte si však pozor! Mistryně není mistrová! Význam je zcela odlišný. Mistrová je člověk zastávající určitou pracovní pozici. Pravopisně správně je mistryně! Přestože se...

Karel Čapek měl češtinu v malíku, ten by se nespletl. Jak jste na tom vy? Víte jak napsat statut a status? Víte v jaké situaci tato slova použít? Nevíte? Nevadí! Čtěte následující řádky. Obě varianty mohou být správné, ale musí se použít ve správné situaci. Pojďme si tedy vysvětlit významy slov statut a status.Rozdíl mezi statut a...

Složili vám lesníci na zahradě fůru dříví? Nebo snad dokonce obrovskou fúru dříví a vy si s ní nevíte rady? Se štípáním vám nepomůžeme, ale s gramatickou správností ano. Pokud bychom se podívali do slovníku synonym, dozvíme se, že slovo fůra je jiné označení pro hromadu, haldu, ale také pro slovo spousta. Důležité je, že ve slově...

Rádi posíláte e-maily? A už jste někdy zkusili poslat email? Myslíte si, že je to to samé? Tak to jste na omylu! E-mail se spojovníkem je pojem z informatiky a označuje posílání pošty elektronickou cestou. V tomto kontextu můžeme použít i zkrácenou verzi mail. Verze email bez spojovníku je však nespisovná. Tedy alespoň ve světě informatiky.Email bez...

Určitě to znáte. Máte hned několik možností, ale objektivně nevíte, která bude fungovat lépe. Ano, každý má nějaký tip, co by mohlo být efektivní, ale je to pouze subjektivní názor, který není podpořen tvrdými daty. Díky metodě označované jako A/B Testing (anglicky také A/B split-run testing) zjistíte, jak je to doopravdy. A/B testing byla původně...

Jak se píše slovo sypat? Pokud si nevíte rady, tak jste tady správně. Sypat s tvrdým y patří do vyjmenovaných slov po s. Správně je sypatSlovo sypat píšeme pouze a jedině s tvrdým y. Platí to samozřejmě i pro slova příbuzná jako zasypat, posypat apod.Slovo sipat spisovná čeština nezná. Jedinou možností s měkkým i je...

Kdo si neví rady se slovem přizpůsobit, tomu poradíme drobný fígl. Stačí si slovo rozložit na jednotlivé části, ze kterých je složeno. V tomto případě je základem sloveso působit (ve smyslu být něčeho původcem, být příčinnou) a předpona je „při-“. Na první pohled se zdá, že to náš problém nevyřešilo, protože se nám s/z ztratilo. Ale...

Stalo se vám, že se na vašem profilu zničehonic začal zvěřejňovat cizí obsah? Nebo máte někoho takového ve svém okolí? Útoky hackerů za cílem získání profilů jsou dnes běžnou záležitostí, a proto bychom je neměli brát na lehkou váhu. Rád bych tu s vámi sdílel pár tipů na to, jak se preventivně bránit a co...
Načíst dalších 10 článků