Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Jak zdarma oslovit uživatele na YouTube?

Stejně jako Google i YouTube vám nabízí dvě možnosti, jak propagovat svá videa. První možnost vás nebude stát nic víc než čas. Nepotřebujete k tomu žádné peníze. Vystačíte si s nulovým budgetem. Druhou možností je si platit reklamu (na YouTube a na dalších sociálních sítích). My se dnes zaměříme na kroky, které mohou zvýšit sledovanost vašich videí a přitom vás nebudou stát ani korunu.

Neplacená forma propagace

Celé kouzlo spočívá v tom, že optimalizujete videa. Soustředíte se na to, aby vaše videjko lidé našli. Ono soustředění nespočívá v tom, že zavřete oči a budete se modlit. Ale že budete trpělivě a detailně vyplňovat popisy videí. Vkládat správné tagy obsahující klíčová slova. A přemýšlet nad formulací nadpisů. Budete se muset naučit procpat do nich vhodná slova a přitáhnout pozornost některého z miliard lidí pohybujících se na YouTube. K tomu využijete zejména…

Klíčová slova

Prvně si povíme, co to jsou klíčová slova. Jedná se o fráze, slova, která se nějakým způsobem vztahují k vašemu videu a ovlivňují jeho nalezitelnost. K výběru vhodných slov můžete využít Keyword Planner od Google AdWords.

Již jsem zmínil, že je zde jistá podobnost jako u Googlu. Zde také platí zásada, že jakmile se v nadpisu, popisu či v tazích videa nevyskytuje nějaké stěžejní klíčové slovíčko, vaše video nejspíše uživatel hledající tuto frázi neobjeví (pokud se nejedná o nějaká hodně podobná slova, která je algoritmus YouTube schopný rozpoznat a správně zaškatulkovat, např. Top Ten a Top 10). Již jsem zmínil, že je zde jistá podobnost jako u Googlu. Zde také platí zásada, že jakmile se v nadpisu, popisu či v tazích videa nevyskytuje nějaké stěžejní klíčové slovíčko, vaše video nejspíše uživatel hledající tuto frázi neobjeví (pokud se nejedná o nějaká hodně podobná slova, která je algoritmus YouTube schopný rozpoznat a správně zaškatulkovat, např. Top Ten a Top 10).Druhou věcí pak je fakt, že spousta videí z YouTube se objevuje i ve výsledcích vyhledávání na Googlu. Pokud je skladba slov dobře vyvážená, uživatelé se na vaše video mohou dostat také skrze tento vyhledávač.Druhou věcí pak je fakt, že spousta videí z YouTube se objevuje i ve výsledcích vyhledávání na Googlu. Pokud je skladba slov dobře vyvážená, uživatelé se na vaše video mohou dostat také skrze tento vyhledávač.

Nadpis

Nejdůležitější textová část. Do nadpisu se snažte vždy vložit ta nejdůležitější klíčová slova, snažte se je dát na první místo, pokud to jde. Jelikož právě nadpisy se zobrazují uživatelům jako první při vyhledávání na stránce. A kdyby se hlavní hledané spojení nacházelo na konci extra dlouhého nadpisu, uživatel jej nemusí najít, může jej přehlédnout a nebo usoudit, že tohle video není pro něj relevantní.

Snažte se dodržet prvky call-to-action. To znamená nesnažit se jen vložit nějaký nadpis, ale uživatele trochu namlsat.

Snažte se dodržet prvky call-to-action. To znamená nesnažit se jen vložit nějaký nadpis, ale uživatele trochu namlsat.

  • Dávejte uživatelům rozkazy a příkazy!

Dávejte uživatelům rozkazy a příkazy!Dávejte uživatelům na YouTube rozkazy a příkazy!

  • Napadlo vás používat otázky?

Napadlo vás používat otázky?

  • Číslovky?

Už jste četli? Deklarace a úmluva o právech dítěteRok 2009 je rokem významných výročí vztahujících se k právům dětí. V roce 1924, před 85 lety, Liga národů přijala první tzv. ženevskou Deklaraci práv dětí, která poprvé zakotvila skutečnost, že dítě pro svou tělesnou a duševní nezralost potřebuje zvláštní záruky, péči a zvláštní právní ochranu před...

Napadlo vás používat číslovky?

  • A nebo třeba trochu přehánět? Protože uznejme, tohle asi není ten nejlepší song pod sluncem. A přesto jej viděly miliony lidí.

Napadlo vás přehánět?

  • Občas buďte trochu provokativní. Experimentujte a hlavně se nebojte experimentovat. Nemusí se vždy jednat jenom o poutavé nadpisy, ale své udělá také „vhodně“ zvolené náhledové foto.

Napadlo vás být provokativní?

  • Hrajte si s délkou nadpisů. Klikli byste spíše na video s názvem Kočky a nebo na video 20 nejpopulárnějších kočičích fotek? A který nadpis vám řekne o videu více?

Hrajte si s délkou nadpisů.

Raději krátké nebo dlouhé nadpisy?

Opověď není tak jednoznačná. Krátké nadpisy mají často vyšší poklikovost. Ale málokdy z nich dokonale pochopíte, co se bude ve videu nalézat. Můžete jím tak přilákat velké množství lidí. Ale spousta z nich nemusí video zhlédnout celé a nebudou jej sdílet dále. Jelikož zkrátka hledali něco jiného.

Delší nadpis vám dává širší možnosti manévrování. Není tak moc přitažlivý, ale můžete uživateli lépe vysvětlit, co po prokliku videa objeví. Delší nadpisy totiž přináší lépe cílené uživatele. A také je možné díky více slovům přilákat více lidí. Schválně se podívejte na počet views níže a na datum publikace.

Raději krátké nebo dlouhé nadpisy?

Popis/ Description u videa na YouTube

Popis (description) u videa na YouTube

Taktéž velice důležitá textová část. I do popisu se snažte vkládat vhodná klíčová slova a snažte se opět zmínit, co nejdříve to jde (slova na konci asi nejsou tak důležitá jako slovíčka v první větě, jelikož na o hlavní se snažíme sdělit vždy na úvod a až pak vše rozvést do detailu). Obecně lze říci, že čím delší popis bude, tím lépe z pohledu nalezitelnosti. Jelikož ve chvíli, kdy uživatel vloží dotaz do vyhledávacího pole a dané slovo se nenachází v nadpisu, algoritmus jde zkoumat popis videa a pak také tagy. Už chápete celou logiku? Voilà :).

Na druhou stranu – brutálně dlouhý popis může být nepřehledný a hůře se v něm vypichují právě ty nejpodstatnější body.

Pokud máte webové stránky, nezapomeňte je zmínit hned na začátku popisu. Tím protáhnete uživatele nejenom videem, ale také vlastním webem. Totéž platí pro Facebook, Twitter a další sociální sítě. Chcete přece, aby se o vás vědělo, ne?

Nezapomeňte na odkazy!

Nezapomeňte vložit vždy dobře viditelné call-to-action prvky (dělej, sleduj, navštiv, musíš).

Jak to má vypadat

To se nedá jednoznačně říci. Každé video vyžaduje individuální přístup. Nedá se sestavit jeden mustr, který budete používat. Učte se od těch nejlepších. Sledujte. Analyzujte a snažte se pochopit, proč zrovna jim se to povedlo. A hlavně – snažte se u toho myslet. Jak byste třeba hledali vy své video? A našli byste jej?

Jak to má vypadat?godaddy

A taková chytrá rada na závěr

Kroky popisované výše vám nezaručí, že vaše video bude tím nejsledovanějším kouskem na světě. Protože o popularitě videa rozhoduje zejména obsah. To, co uživatel uvidí. Pak se můžete na podobné hrátky s popisky vykašlat. Protože i bez toho se dá dosáhnout na špičku. Ostatně pro příklad nemusíme jít zrovna moc daleko.

A taková chytrá rada na závěr - jste Justin Bieber? Nebo jste PSY(cho)?

Rada na závěr tedy zní: Tvořte zajímavý obsah.

A jestliže nemáte vždy tak zajímavý obsah jako PSY, Justin a nebo nemáte koule jako eSvetlo, musíte tomu trochu pomoci. Příště si povíme ještě o dalších možnostech, jak zvýšit sledovanost videí s nulovým budgetem.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Pokud máte počítač od společnosti Apple, možná si lámete hlavu nad tím, jak napsat české uvozovky. Klávesnice Macu totiž nabízí pouze americkou variantu uvozovek, a sice uvozovky nahoře. Americké rovné uvozovky najdete přímo na klávesnici a napíšete je podržením Shiftu + stisknutím klávesy s uvozovkami. Jak psát české uvozovky na macu V českém prostředí s...

Asi každý z nás poznal jednou to, když si koupit chleba a zapomněl ho celý sníst. Potom se lehce může stát, že chleba ztvrdne. Samozřejmě se všichni snažíme neplýtvat potravinami a nakupovat jenom tolik, abychom všechno zdárně spotřebovali a nebylo nutné nic vyhazovat. Ale někdy se to i přes sebevětší snahu nepodaří, nákup neodhadneme, případně...

Na Internetu jsou tisíce českých webů. Další stovky po Silvestru vzniknou a dalších několik stovek webů zanikne. Proč? Autory to přestane bavit psát zadarmo. Nevidí v tom nějaký hlubší smysl. Neví, jak správně monetizovat web. Nepodaří se jim sehnat kvalitní redaktory – náš případ na Objevit.cz, ale rozhodně neházím flintu do žita, jednou se to povede,...

Jak je spisovně správně přídavné jméno krocaní / krocanní? U přídavných jmen, která jsou odvozená od názvů zvířat končících na písmeno n, se píše pouze jedno písmeno n. Takže přídavné jméno krocaní je jediný spisovný tvar. Podobně to je i u přídavného jména havraní a kuní viz tyto články – http://www.krcmic.cz/havrani-x-havranni/ a http://www.krcmic.cz/kuni-x-kunni/. Pečete na Den díkuvzdání krocana?...

Jsou drsní jako jednovrstvý toaleťák z Ruska. S nikým se nemazlí. Snad kromě králíčka Azurita. Jejich humor balancuje na hraně, často pod hranou. Dělají si prdel z Ivety Bartošové, z Michaela Schumachera i ze Zdenka Trošky. Vlastně ze všech. Ale jen trošku. Jejich humor je černější než Obama. Jsou to fakt dobytci a i proto na Facebooku vystupují...

Vánoce jsou stále předmětem diskuze. Jednak kvůli tomu, že by měly být svátky klidu, ale často jsou spíše svátky shonu. Druhý fakt je z našeho pohledu podstatně důležitější. Spousta lidí totiž neví, jak se slovo Vánoce správně píše a skloňuje. Správně píšeme Vánoce s velkým v Jak to tedy je? Není to jednoduché. Do roku 1993...

Píše se skompletovat nebo zkompletovat? Dlouho jsem v tom neměl jasno. Zkompletovat znamená učinit něco kompletním, tedy dát to dohromady, sestavit apod. Správně píšeme zkompletovat i skompletovatZkompletovat i skompletovat se může ve spisovném textu objevit. Obě varianty jsou totiž možné a ani jedna není lepší nebo horší. Pouze varianta zkompletovat se používá častěji.Zapamatujte si to...

Píše se estetický nebo estetycký? To je otázka, kterou si musíme položit. Protože jinak budeme za hlupáky. Pojďme si tedy jednou provždy vysvětlit pravopis tohoto cizího slova na příkladech. Správně je estetickýJedinou správnou variantou zápisu tohoto slova je estetický psáno s měkkým i.Podstatným jménem, od kterého je přídavné jméno estetický odvozeno, je estetičnost, která se...

Mnoho lidí si láme hlavu s pravopisem tohoto města. Proč se správně píše Hrušovany nad Jevišovkou? To se dozvíte v dnešním článku. ✅ Hrušovany nad Jevišovkou – správná varianta. Zdůvodníme si ji 2.pádem (bez Hrušovan nad Jevišovkou).❌ Hrušovany nad Jevišofkou – nesprávná varianta.Skloňování slova Hrušovany nad Jevišovkoupád – Hrušovany nad Jevišovkoupád – (bez) Hrušovan nad...
Načíst dalších 10 článků