Jak zkontrolovat funkčnost URL v Adwords Skript

Každým kliknutím na vaši reklamu vám zákazník vyjadřuje zájem, který může vést k nákupu za tisíce. Proto byste nikdy neměli podceňovat kvalitu svých webových stránek a vždy byste měli vědět, zda se zákazníkům po kliknutí na reklamu opravdu zobrazuje platná stránka. Jak to ale zkontrolovat? Přesně to si v tomto článku vysvětlíme. Budete k tomu potřebovat především Adwords skript. 

Proč používat Adwords Skript

Jedná se o nejrychlejší cestu, jak chybnou stránku odhalit. Protože ve chvíli, kdy někdo klikne na váš odkaz a zobrazí se mu stránka 404, systém vás na to okamžitě upozorní. A to je opravdu důležité, protože jinak platíte za proklik úplně zbytečně a může trvat třeba i týdny, než si chyby všimnete. Zároveň skript takto sleduje nejen reklamy, ale i odkazy na podstránky a dokonce i odkazy na úrovni jednotlivých klíčových slov.

Jak Adwords Skript použít ?

Nejprve je potřeba otevřít vzorový Google Sheet, abyste nastavili parametry skriptu. Potom klikněte na „Soubor“ a „Vytvořit kopii.“ Tím se vám podaří zkopírovat sheet na svůj Google Drive. Tuto kopii otevřete a zobrazí se vám tabulka s názvem „Link Checker – Dashboard.“

Nastavení parametrů Google Sheetu

Nastavte následující parametry:

  • Check keywords – YES – hlídá URL u klíčových slov
  • Check ads – YES – zkontroluje URL reklam
  • Check sitelinks – YES – kontroluje URL u odkazů na podstránky
  • Email preference – napište „As soon as an error is discovered“ – to znamená, že vám přijde e-mail ihned, pokud bude nalezena chyba.
  • Email adress – zde napište e-mailovou adresu, kam mají chodit zprávy, pokud bude nalezena chyba. Měl by to být tedy nejlépe kontakt na správce webu.
  • Vložení skriptu do AdWords (H3)

Po vstupu do svého AdWords účtu klikněte na „Hromadné operace“ v levém menu. Zde dále klikněte na „Skripty“ a pak už jen červeným tlačítkem přidáte skript.

Ukázkový kód v okně smažte a do tohoto prázdného okna už jen stačí vložit odkaz pro získání skriptu. Pro označení celého skriptu použijte klávesovou zkratku (Ctrl + A). Zkopírujte celý dokument (Ctrl + C) a vložte ho do Adwords okna pro skript (Ctrl + V).

Jak skript upravit

Vedle nápisu „Skript“ můžete svůj skript pojmenovat.

Do řádku 33 vložte URL adresu sheetu, který jste vytvořili. Z prohlížeče pak zkopírujte jeho odkaz.

Do řádku 38 napište slovo ‚ENABLED‘ – velkými písmeny a v jednočlánkových uvozovkách. Docílíte tím toho, že skript bude ignorovat URL u pozastavených reklam a klíčových slov.Pak už jen kliknutím na tlačítko „Autorizovat“ vše potvrdíte.

Poslední, co musíte pro uvedení skriptu do chodu nastavit, je frekvence kontrol. Pokud kliknete na „Vytvořit plán,“ zobrazí se vám menu, ve kterém můžete ovlivnit právě frekvenci spouštění skriptu. Pokud máte menší účet, nastavte spouštění 1x denně – nejlépe v noci, ale Skript by neměl zásadně ovlivňovat chod webových stránek, takže i přes den lze kontrolu provést. 

U větších účtů, které mají nad 700 URL adres se vyplatí provádět kontrolu každou hodinu. Snadno se totiž stane, že URL adresa z nějakých důvodů nefunguje. 

Pak už stačí nastavení skriptu uložit a máte vyhráno. Téměř. :)

Úplně posledním krokem je kliknutí na tlačítko „Spustit.“ Skript se spustí v nastavenou hodinu a vy se modlete, aby vám žádný e-mail nepřišel. To totiž znamená, že vše funguje tak, jak má. A to všichni chceme.

Není však potřeba vždy čekat jen na mail. Stav URL adres ověříte snadno i v sheetu samotném. Na druhé straně v sheetu se vám navíc zobrazí výsledky poslední kontroly. Nejlepší na použití skriptu je i fakt, že se rovnou dozvíte, u kterých URL adres je problém. Stačí je tedy ve svém Google Ads účtu vyhledat a nahradit je fungujícími adresami.

Samozřejmě, že pokud si s nastavením skriptu nejste jistí, můžete za to někomu zaplatit a mít jistotu, že bude skript nastavený správně. Přesto si myslím, že to není zas tak složité a určitě to zvládnete.

A ještě jedna věc – zpočátku dost možná zjistíte, že spousta URL adres nefunguje. To je naprosto normální. Ve větším počtu odkazů je zkrátka těžké uhlídat, zda vše funguje tak, jak má. Důležité je, že se vám podaří chybné stránky odhalit. Věřte, že investice vašeho času do zkvalitnění webu se vám vrátí. :)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Afinita je index vhodnosti konkrétního mediálního nosiče pro reklamu. Pokud vám tato kostrbatá definice nic neříká, pokusím se to dále vysvětlit více lidsky. Afinita se jinak označuje také jako Target affinity index (TAI) nebo jako vhodnost. Význam slova afinita v marketingu Ať už chce inzerent propagovat jakýkoliv produkt, vždy je základem stanovení cílové skupiny. To...

Effie je zkratka slova effectiveness a označuje soutěž o nejefektivnější reklamu. Jedná se o jednu z nejprestižnějších soutěží v komunikačním průmyslu. Jak funguje Effie O vítězi rozhoduje 21 porotců ve třech kolech. Porotci posuzují měřitelné výsledky kampaní. Není to samozřejmě o tom, že vítězí ten, kdo investuje do reklamy nejvíce peněz, porota zohledňuje prostředky vynaložené...

Povrch je vnější strana. Vnějšek něčeho. Na tom asi není nic složitého. Ale co takhle spočítat povrch koule? 😊 Ale nebojte, o tom psát nebudeme. Nás zajímá čeština. Pravopisně SPRÁVNĚ je povrchObčas se objevuje varianta povrh, která je nesprávná!Pravopisně správně je pouze povrch. A asi v tom není žádný větší zádrhel. Pozor si dejte jen na...

U zákeřného slova lehký se často setkáme s tvarem lechký. A která varianta tohoto slova je tedy správně? To si vysvětlíme v tomto článku a především tu pro vás mám opět pár příkladů pro zapamatování. Správně je lehkýČeština je zákeřná především tím, že se v ní některá slova jinak píšou a jinak vyslovují. U slova...

Někteří noví klienti se na mě často obrací s dotazem, zda bych jim mohl napsat pro každý produkt text v rozsahu přibližně 1 normostrany, který se bude dobře číst (1 normostrana = 1800 znaků včetně mezer). Zároveň chtějí, aby v něm byla několikrát zmíněna vybraná slovní spojení („V ideálním případě aspoň 10x.“) nebo klíčová slova...

Člověk každou chvíli něco shání. Někdy peníze, jindy ženy na příležitostný sex, nebo prostě jen zapomenuté klíče. Na tom není nic divného. Co však může někoho vykolejit je fakt, že neví, jak se slovo shánět správně píše. Nebudeme tedy chodit dlouho kolem horké kaše. Z námi nabízené dvojice shánět a schánět je správně pouze varianta shánět....

Čeština je krásný jazyk, ale někdy působí také problémy. V některých případech je složité určit gramaticky správný tvar. Mezi taková slova patří i Betlém / betlém. Pokud si také nevíte rady, přečtěte si následující text. Hned na úvod je nutné zmínit, že správně jsou obě varianty, ale musí se používat správně. Každý tvar má totiž jiný...

Motá se kolem webů již několik let. Teda vlastně spíš pár desítek let. Programoval, kódoval a nakonec se dostal ke grafice a focení. Tak by se ve stručnosti dala popsat životní cesta Petra Václavka. Pojďme se tedy vydat na její začátek…Petře, na svém webu máš uvedené, že ses narodil jednoho krásného dne :-). Kdy přesně to bylo?V úterý.A mohl...

V tomto případě jsou obě varianty správně. Přesto doporučujeme používat spíše tvar plazma s písmenem „z“ uprostřed. Variantu plazma můžete napsat do jakéhokoliv textu a nebude to špatně. Jedná se o takzvaně stylově neutrální variantu. Jinými slovy to znamená, že tvar plazma nebude vzbuzovat zbytečnou pozornost. Plazma i plasma je správně! Jedná se o takzvané dublety Pravopisně...
Načíst dalších 10 článků