Měl to být jeden z nejužitečnějších nástrojů telefonické komunikace, stal se však jendím z nejzbytečnějších a (v mém případě) i nejnenáviděnějších. Řeč je o hlasové schránce. Asi neznám člověka, který by ji používal. Většina lidí už ji má dávno zrušenou, pokud vy ještě ne, níže naleznete jednoduchý návod, jak na to u třech nejvyužívanějších mobilních operátorů v ČR.
Hlasová schránka
Hlasová schránka měla fungovat jako záznamník, který umožňuje elektronicky ukládat hlasové zprávy a načítat je pomocí telefonu. Když se objeví příchozí telefonní hovor a volaný jej nemůže přijmout, individuální adresovaná poštovní schránka odpoví zaznamenaným oznámením, a poté dá volajícímu možnost zanechat zprávu. Tato zpráva je uložena v digitální podobě jako zvukový soubor, ke kterému má potom přístup osoba, která byla volána, prostřednictvím mobilního telefonu.
Zrušení hlasové schránky u O2
V případě, že jste zákazníkem O2, máte hlasovou schránku aktivovanou automaticky s mobilním tarifem. Pokud využíváte předplacenou kartu, hlasová schránka není aktivní automaticky, ale je možné si ji aktivovat.
Přesměrování hovorů do hlasové schránky je přednastavené. Hovory jsou do ní přesměrovány, pokud je telefon vypnutý, mimo signál nebo pokud hovor nepřijmete do 25 sekund. Toto nastavení je však možné libovolně měnit.
Pokud chcete deaktivovat hlasovou schránku, můžete tak učinit v aplikaci Moje O2 nebo na telefonním čísle 800 203 203. Nejjednodušší možností pro zrušení hlasové schránky je však vytočení kódu ##002#.
Už jste četli? Argentina x Argentyna
Zrušení hlasové schránky u Vodafone
Vodafone neaktivuje hlasovou schránku automaticky, je však možné si ji k mobilnímu číslu či pevné lince zřídit. Pokud jste si v minulosti hlasovou schránku zřídili a nyní ji chcete deaktivovat, musíte celou službu zrušit. Schránka se zruší automaticky, pokud ji nebudete používat více než 90 dní od posledního data, kdy byla naposledy použita.
Manuálně můžete hlasovou schránku zrušit v mobilní aplikaci Můj Vodafone nebo přes internetovou samoobsluhu v sekci Služby-Volání. Zrušit hlasovou schránku můžete také pomocí infolinky čísle 800 770 077. I v případě Vodafone je nejjednodušší možností vytočení kódu ##002# či **24** v případě pevné linky.
Zrušení hlasové schránky u T-Mobile
T-mobile, stejně jako Vodafone, neaktivuje hlasové schránky automaticky. Pokud však máte aktivní hlasovou schránku z dřívějších let, můžete ji zrušit jakožto celou službu. Hlasovou schránku zrušíte v sekci Můj T-Mobile nebo skrz hlasový automat na telefonním čísle 4603. Na stejném čísle můžete kontaktovat přímo pracovníka kontaktního centra a provést zrušení hlasové schránky T-Mobile telefonicky.
U T-Mobile však dávejte pozor na kompatibilitu jednotlivých služeb. Hlasová schránka nemůže být aktivní společně se službami MMS hlasový kurýr nebo registr zmeškaných hovorů, kdy vám přijde SMS s telefonními čísly a časem, kdy se vám někdo pokoušel dovolat.