Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

12 detailních návodů, tipů a triků: Jak zvýšit návštěvnost webů a webových stránek

Jak zvýšit návštěvnost stránek? Postačí se řídit radami z tohoto článku. Nic víc nepotřebujete. Pouze svůj čas, umět číst a bylo by fajn, abyste měli nějaký web. Jinak můžete zvyšovat tak maximálně ocas za pomocí ArginMax‎u. Navíc jsou tyhle rady zadarmo. Tedy skoro.

Pro ty movitější je tady možnost mi kdykoliv poslat peníze na můj bankovní účet :-). Najdete ho v sekci „Kontakty“. To jen kdybyste nevěděli, co s penězi a chtěli mi udělat škodolibou radost. A teď pojďme na ty slibované tipy a rady, jak zvýšit návštěvnost webu. Takže jste ready? Tak jdeme na to. Odpočítávám…3…..2……1….2……3…..4….. no čísla koukám umíte poznávat celkem dobře.

1. Neříkejte úplně vše v nadpisech a ve statusech na sociálních sítích

U statusů na sociálních sítích nikdy neříkejte všechno. Protože jinak na váš status nikdo neklikne, když se mu to v pár větách předžvýkáte. Snažte se říci jen tu nejzajímavější informaci. Tuto strategii využívají nejčastěji bulvární weby. Proč? Protože funguje a lidská zvědavost zvyšuje míru proklikovosti. Na pár ukázkách níže to lépe pochopíte.

Tohle je špatně:

spatne

Nemusím totiž na takový status klikat. Vše podstatné jsem se právě dozvědět ze statusu. Jak to napsat lépe?

Co třeba: Jak tomu bude s tlačítkem dislike?

Tohle je dobře (pouze mohly být obě věty odděleny tečkou):

DobřeFB

2. Vybírejte slova, na která nikdo necílí PPC kampaně. Anebo slova, na která jsou nejspíše prodělečná, příliš obecná

K tomu vám postačí Sklik a Adwords. Doporučuji kombinovat oba nástroje dohromady, protože hledanost některých výrazů na Seznamu a Googlu se může dramaticky lišit, stejně tak i konkurence. A jak poznat, že tohle téma je zrovna to pravé ořechové. Musí splňovat několik základních kritérií, respektive čím více jich splňuje, tím větší je šance, že uspějete.

– Vysoká hledanost. Lidé daný výraz neustále hledají. V ideálním případě se nejedná jen o sezónní záležitost, ale graf hledanosti vypadá po celý rok cca stejně a to jak na Seznamu (Skliku – Návrh klíčových slov) tak na Googlu (Adwords – Keyword Planner).

Kunda

Typická ukázka slov s vysokou hledaností, kde je nízká konkurence, které se stalo populární jen díky prezidentovi Zemanovi. Navíc se tomuto tématu věnují spíše pornoweby (čest výjimkám), kde textu příliš mnoho nenajdete – pokud se budeme bavit o výsledcích na Seznamu.

Nezapomeňte pak také se podívat / zahrnout do vzorku slov:

  • Jednotná a množná čísla:
    • herní počítač
    • herní počítače
  • Možné další varianty slov (synonyma)
    • auto, vozidlo, automobil
  • Překlepy, gramatické chyby ve slovech
    • Seynam / Seznam (do textu pak můžete na konec napsat, že nejčastěji tento článek hledají uživatele také pod pojmy: Synam, Seynam apod.)
    • stratit / ztratit
    • nafukovací pana / nafukovací panna
  • V potaz berte také to, že čeština má oproti angličtině více možných variant – s diakritikou a bez:
    • pěšák / pesak / pěsak
    • příčky / pricky / přícky
  • Dále byste měli myslet na všechny různé / možné koncovky, které by vás třeba ani nenapadly:
    • bezdrátové sluchátka
    • bezdrátová sluchátka

Většinou to dělám tak, že počet hledání z obou systémů (Sklik a Adwords) sečtu. Tím získám maximální počet hledání dohromady a podle toho se rozhodnu, zda má cenu o takovém pojmu vůbec psát či ne.

– Nízká anebo žádná konkurence. To poznáte jednat tak, že u pojmů nesvítí žádná cena za proklik anebo tak, že jednoduše zadáte daný pojem do vyhledávače. Pokud tam na vás nevyběhne žádný PPC inzerát anebo všechny odkazy ve výsledcích vyhledávaní vypadají, jako kdyby je psal úplný kretén, máte vyhráno.

Používejte anonymní okno, abyste dostali co nejrelevantnější výsledky, které nejsou ovlivněny historií procházení. Nezapomeňte to zkontrolovat v OBOU vyhledávačích. Dost často stačí jen kontrola landing pages, tedy stránek na první straně výsledků vyhledávání (SERPu), na které byste se dostali, kdybyste po zadání hledaného pojmu klikli na první výsledky.

– Velice nízká anebo žádná cena za proklik na Skliku či Adwords. Stačí skočit do daného PPC systému a trochu prolustrovat pojem, co vás zajímá. Tím si většinou jen potvrdíte předchozí krok, že tedy na klíčové slovo nikdo neinzeruje a nebo je konkurence příliš slabá / hloupá. Víte, že na tyto pojmy nikdo necílí. Tedy – buď to není pro podnikatele zajímavé (asi málokdo bude inzerovat na slovo velbloudí palec), nebo se jedná o příliš drahé prokliky (v řádu stokorun za klik), příliš obecné pojmy (například málokterý eshop bude umět vydělávat na slovíčku kniha, protože je moc obecné), na které se nevyplatí nikomu cílit za pomocí PPC kampaně a platit tak za prokliky. Anebo nikoho nenapadlo se daným pojmům věnovat obšírněji. Ať tak či tak – tohle musíte umět vyhodnotit.

Malíček

Zde vidíte, že skoro nikdo na tyto výrazy necílí, pak už tedy stačí jen prozkoumat výsledky vyhledávání (vaši možnou konkurenci) a máte celkem představu, jestli o něčem takovém máte psát či ne

– Najdete téma, které řeší nějaký problém uživatele, nabízí odpověď na jeho otázky. Možná už jste našli vhodná slova, zjistili jste, že se jim nikdo nevěnuje, ale máte před sebou nějakou podobnou stránku s hledaností. Velká hledanost. Nízká konkurence. Spousta pojmů. A vás nenapadá žádné téma, které by se dalo vymyslet, protože SE NA TYTO POJMY ŽÁDNÉ TÉMA VYMYSLET NEDÁ. Pokud jste si právě tohle teď řekli, tak se mýlíte.

Vždy se dá vymyslet téma – v našem případě, pokud nás bude zajímat slovíčko Seznam, tak se nabízí témata jako historie společnosti Seznam, kde zmíníte tolik hledané slogany:

  • Seznam najdu co neznám,
  • Seznam.cz najdu tam co neznám,
  • Seznam najdu tam co neznám
  • Seznam najdu tam
  • Seznam najdu

Přiznejte si, napadlo by vás, že lidé budou hledat tak často právě váš slogan? Když vás produkt používá denně přes milion uživatelů, tak už se to dá docela předpokládat.

A zároveň v článku vysvětlíte, jak nastavit Seznam jako hlavní stránku:

  • nastavit Seznam jako domovskou stránku
  • www.seznam.cz hlavní stránka
  • Seznam jako domovská stránka

V tomto případě budete pravděpodobně překvapení. Pravopisně správně jsou obě slova – deodorant i dezodorant. Divné, že? Přesto je to pravda. Český jazyk připouští obě varianty. Přitom obě slova jsou významově totožná. Deodorant i dezodorant označují kosmetický přípravek, který se používá pro odstraňování tělesného zápachu. Když se však podíváte do drogérie, případně do reklam, většinou se...

NA VŠE SE DÁ VYMYSLET DOBRÉ TÉMA. Tohle si navždy zapamatujte! To, jestli se pak chytne, závisí na spoustě faktorech, ale primárně hlavně na tom, jestli jste dokázali téma vymyslet, sestavit vhodnou stránku, která se již podle nadpisu (Vše o společnosti Seznam – historie, fakta, slogany, produkty), která mě přesvědčí, že právě na tento odkaz mám kliknout. Protože to, že před vámi jsou ještě nějaké další stránky, neznamená, že na ně vždy všichni klikají. Pokud vypadají takto, máte šanci uspět, pokud budete mezi prvními několika výsledky.

3. Dívejte se, jaká slova jsou trendy a jaká témata lidi na internetu zajímají

Možná znáte Google Trends. Použijte tedy tento nástroj a dívejte se nejenom na denní statistiky, ale i dlouhodobé statistiky (za rok, měsíc). Zde vám však po vybrání vhodných oborů Google Trends moc nepomohou, pokud budete mít jako filtr zaškrtnutou Českou republiku. Tedy nechte si zaškrtnutou záložku „Celosvětově“, protože ve chvíli, kdy se něco stane (anebo už stalo) trendy ve světě, na 100 % to bude trendy také u nás.

Lepší a efektivnější variantou je potom začít pátrat po tématech. Nemusíte je vymýšlet, stačí se zajímat o časté dotazy uživatelů ve fórech a v diskuzních vláknech. Sledujte, na co se lidé nejčastěji ptají – na fórech, v zájmových skupinách (na Facebooku, LinkedInu). A máte najednou témat habaděj:

Stačí si jen umět vyfiltrovat fóra a weby, které zajímají vás, vaše čtenáře či potenciální zákazníky, které chcete oslovit. Samozřejmě nemusíte se omezovat na české prostředí. Zahraniční fóra vám poskytnou stejnou a mnohdy i lepší službu.

Další možností je čas od času sledovat blogy nejznámějších vyhledávačů a dívat se, zda již odprezentovaly statistiky za minulé roky / současné období. I když se dozvíte třeba jen to, co bylo trendy loni a získáte tak tip, zda něco podobného nebude trendy i letos. Anebo se můžete podívat, jak moc lidé daný pojem hledají nyní a zda by třeba nestálo za pokus o tom něco sepsat.

4. Učte ostatní, aby na vás odkazovali

Anebo je k tomu donuťte. Jak? Třeba tak, že napíšete článek, který řeší problém uživatele. Tedy nepublikujete hromadu bullshitu. Je to stejné, jako když pustíte postarší babičku v MHD, které se klepou už kolena stářím, sednout si. Většinou vám za to poděkuje.

Ne vždy, pokud je to píča, tak vám ještě vynadá, že přece není ještě tak stará! Anebo PROČ JSTE JI DO PRDELE NEPUSTILI SEDNOUT HNED, když jste ji přece museli vidět přes celou tramvaj / celý autobus / celý tunel Blanka?!? Stejné je to i odkazy, někdo vám poděkuje a odkáže, někdo ne. To je holt riziko podnikání.

V online světě se poděkování vyjadřuje za pomocí odkazu. Uděláte něco dobře, někomu pomůžete, poradíte anebo jej jen třeba zkrátka pobavíte. Či jen máte službu, která uživateli dennodenně pomáhá (typický příklad třeba Mapy.cz). A uživatel se vám za to odvděčí formou zpětného odkazu. Musíte jen umět vytvořit / vymyslet ten důvod – proč by na vás lidé měli odkazovat. A pak to také umět náležitě sepsat.

Lidé, co marketingu moc nerozumí, trpí utkvělou představou, že stačí jen o „něčem“ psát a „něco“ publikovat. To je samozřejmě omyl. Už na začátku musíte vědět, proč to má internetový uživatel dělat. Pokud to nevíte vy sami, nebude to vědět ani on. A jak poznáte, že to má odkazový potenciál? Zkuste se zeptat sami sebe – odkázali byste na něco podobného vy sami? Pokud ne, asi bude něco špatně…

Existují samozřejmě také další techniky, které ale, protože jsem svině, prozradím jen těm, co odkážou na tento článek a napíšou si o tyto tipy do komentářů :-). To abyste si sami vyzkoušeli, jak to funguje v praxi. A také – jaká jsem svině :-D.

5. Buďte první. Anebo aspoň druzí, třetí…

U obsahových webů a magazínů si musíte umět rozmyslet, jestli chcete budovat krátkodobý obsah. Tedy to, o čem se teď zrovna mluví, co se teď sdílí a lidi to enormě zajímá. Tento obsah má krátkou životnost. Většinou jen pár hodin, maximálně dnů.

Trendy obsah často Google trošku předsadí před ostatní výsledky než již dříve vypublikované články a nějaký čas trvá, než jej posune ve výsledcích trochu dozadu (zaškatulkuje nový obsah a určí, jaká pozice mu náleží), což pro vás ve výsledku znamená, že k vám na web přijde více lidí. Ale jen po určitý čas, než tato“bublina“ zase splaskne.

Stejně tak učiní agregátory přebírající články. Tzn. pokud využívají nějaký algoritmus, pomocí něhož určují, jaký obsah je asi zajímavý (třeba dle toho, na jaký obsah lidé na webu nejvíce klikají, jaký obsah nejvíce navštěvují, tak takový obsah je cpán dopředu, horší články jsou zase potlačeny), tak opět k z dalšího zdroje proudí další návštěvnost. Tedy – opět můžete jen získat.

A když k tomu připočtete i to, že občas ten váš článek také někdo zasdílí, tak je to taková roztáčející se spirála. Něco jako vichřice. Rychle začne a rychle skončí. Škody napáchá jen v případě, že máte slabý server a vám tak kvůli nadměrné návštěvnosti spadne web anebo vám Google přestane vyplácet peníze z reklamy, protože se mu zdá provoz vašeho webu najednou podezřelý :-).

Google Analytics - pracovali nazí - Objevit.cz

Článek, který vyšel u nás na Objevit.cz v dubnu 2015 a teď po něm neštěkne ani pes: http://objevit.cz/mesic-pracovali-nazi-ted-je-z-nich-nejlepsi-tym-t128419

Proto třeba teď všechny servery píšou o imigrantech. Protože to je to, co lidi zajímá a tak je tím média hrozně ráda straší. Protože pro ně to znamená větší návštěvnost, pro manažery a vlastníky těchto médií vyšší zisky a odměny.

Imigranti

Povšimněte si grafů vpravo, které značí, že dříve slova jako „imigrant“ či „imigranti“ skoro nikdo nehledal a nyní jsou trendy

A jaké výhody a nevýhody vám tato technika přináší?

Výhody:

  • Obrovská návštěvnost v relativně krátkém čase.
  • Nemusí se jednat o nějaké padesátistránkové eseje. Poměr investovaný čas / výkon je velice dobrý a efekt je viditelný hned.
  • Můžete proto více experimentovat a zkusit napsat více takových zpráv za den. Jen nesmíte být super novináři jako na Deníku a iDNESu (viz obrázky níže)…
  • Většinou tato návštěvnost přivádí nové uživatele, kteří o vašem webu / projektu ještě nikdy neslyšeli.
  • Z této návštěvnosti máte také často největší výdělek (neznají váš web, klikají na reklamy).

parez

12011361_10207642255555894_2492171548161454881_n

Nevýhody:

  • Musíte takový obsah umět produkovat neustále. Což je velice náročné a ne každý den se vám podaří najít fakticky skutečnou pecku, která přitáhne pozornost k vašemu webu.
  • O stejném tématu píše v jednu a tu samou chvíli několik webů a tak je daleko složitější zaujmout, přijít s něčím novým apod.
  • Je velice časově i finančně nákladné být vždy první. Musíte mít tým a vše sledovat. Jestli na jiném serveru nevyšla nějaká pecka. A musíte umět tutéž zprávu vydat v řádu minut, max hodin.
  • Nevytváříte žádnou přidanou hodnotu webu (dlouhodobou návštěvnost). Zkrátka, když zítra nic nenapíšete, vrátí se k vám minimum uživatelů. Respektive – zavítá k vám vůbec někdo?
  • Pokud se jedná o jednorázovou informaci (článek jsem přečetl, nic víc mě nezajímá = web / článek splnil účel), nemáte dořešený web, špatně vyřešenou navigaci apod. – návštěvník rychle odchází a už se pak většinou nevrací. Vy tak musíte druhý den zase číhat a číhat, abyste byli alespoň na stejných číslech.
  • Nedá se dopředu plánovat a spoléhat na takovou návštěvnost. Protože jednoduše stěží budete vědět, že třeba zítra umře Havel anebo Ztohoven vyvěsí na Hrad červené trenýrky.

6. Budujte dlouhodobý obsah

Souvisí s předchozím bodem. Dlouhodobý obsah je to, co lidé hledají neustále. A ideálně – je tu jen pár webů, co napadlo o něčem takovém psát. Efekt může být často i daleko lepší, než u krátkodobého contentu (viz předchozí bod). Nástup (přivádění návštěvnosti) je sice pomalejší, ale ve finále vám takový obsah přivede často mnohem více uživatelů.

A jak takové téma, které lidé hledají neustále, může vypadat?

  • Přání k svátku podle jmen.
  • Kdy má svátek Michal, Jana, Patrik, Marie, Klára…
  • Státní svátky.

Dalšími tématy pak mohou být návody. Opět i tyto články vám pak budou přivádět návštěvy neustále. Můžete si to sami vyzkoušet na tématech níže (pobral jsem je z Skliku):

  • Jak správně lízat vagínu – doporučuji ji lízat jazykem, ale tohle téma asi brzo budu muset sepsat, protože dle mé drahé polovičky to stále neumím, tímto zdravím na dálku a doufám, že brzy budu lízat jako pán! 🙂

Jak správně lízat vagínu

  • Jak otěhotnět – kdyby někdo nevěděl, mohu poradit, je to vcelku jednoduché. Postačí si nevzít gumu a pak se s někým pořádně vymrdat. Neplatí to pouze v případě, že se vymrdají dva muži…
  • Jak se vaří rajská omáčka.
  • Jak vybrat LED žárovky.
  • Jak nejlépe připravit lososa.
  • Jak zastavit průjem – také by mě to docela zajímalo a věřím, že nejsem sám :-).
  • Jak se plete vánočka.

Těch témat najednou bude tolik, že sami nebudete vědět, do kterého se pustit dřív. A všechna čekají jen na to, až se o nich někdo rozepíše.

Výhodou dlouhodobé content strategie je:

  • Lidé k vám proudí pořád, i když dneska nic nenapíšete. Typickým příkladem je tento blog, na který chodí každý měsíc kolem 20 000 uživatelů. I když sem už píšu sporadicky.
  • Takovéto články se daleko hůře napodobují, kopírují, protože to jde jednoduše poznat. Tedy – budete vždy první, protože ne každý je / bude specialista na danou oblast. Něco zabere také načítání informací. Zkrátka – zde vás bude jen velmi složitě někdo předbíhat. Navíc, když budete první, tak na 99 % váš článek, pokud bude stále i po měsících a letech aktuální, bude vybíhat mezi top odkazy na Googlu a Seznamu. Protože už má nějakou historii, odkazují na něj lidé z webů, sociálních sítí apod.

Nevýhody dlouhodobé content strategie:

  • Napsání rad, tipů a návodů je časově extrémně náročné. Vyžaduje to specializaci autora. Je zkrátka jednodušší napsat článek o tom, že má Eva Perkausová velké kozy, než napsat návod, jak se stát hvězdou na LinkedInu.
  • Existuje riziko, že se zkrátka netrefíte. A sice – budete hodiny věnovat sepisování článku, který nakonec přivede jen pár desítek návštěv.
  • Další věcí je, že pokud nemáte již zaběhlý web s historií, tak je ještě o fous složitější zajistit, aby k vám lidé proudili skrze vyhledávače. Jedinou možností je zkrátka psát články více do detailů. Být trpěliví. Mít strategii – co budete psát a proč. A hlavně – nevzdat to. Trpělivě psát článek za článkem. Ono totiž vybudovat navštěvovaný magazín či blog není sprint. Ale spíše maratón, kdy vše probíhá jako sprint. Každý den musíte zaběhnout ten nejlepší čas. Anebo se o to aspoň pokusit.

7. Nespoléhejte jenom na vyhledávače

Protože nejenom z vyhledávačů živ je web :-). Existují další možné zdroje návštěvnosti. Jde jenom o to pochopit všechny možné komunikační kanály a naučit se je správně využít. Na to však žádný spolehlivý návod neexistuje.

Musíte to zkrátka zkoušet a zkoušet jako Thomas Alva Edison. Pokud u toho budete myslet a používat selský rozum, neexistuje možnost, že byste neuspěli. A na rozdíl od Edisona nebudete potřebovat 10 000 pokusů, ale jen několik set :-).

8. Pracujte s již vypublikovaným obsahem

Asi nejčastější chybou ve velkých mediálních domech je, že se hraje jen na „nový obsah“. Tvoří se stále nové a nové články. Proč ale psát pořád něco nového, když stačí aktualizovat již obsah, který jste již vydali.

Proč si nehrát více s obsahem, který již nasbíral za ty dny, měsíce, roky již odkazy a má tolik potřebnou historii? Proč psát znova něco, co už je vlastně skoro celé napsané a stačí to jen poupravit? Často stačí jen trochu upravit starší článek a znovu jej vydat. Stejně tak je třeba aktualizovat články, které se už tak moc nechytly.

K tomu vám postačí nějaký měřicí nástroj, který vám řekne, které články nejsou moc čtené. K tomu vám postačí Google Analytics. Doporučuji to kombinovat s Webmaster Tools konzolí. U Webmaster Tools jen musíte ověřit, že jste vlastníky webu – nejrychlejší metodou je ověřit vlastnictví pomocí účtu z Google Analytics, který je vázaný k této doméně. Prostě pouze tuto možnost zvolíte a máte přístup do Google Analytics, je ověření vlastnictví záležitostí půl minuty.

Pokud přístup do Google Analytics nemáte anebo Google Analytics nepoužíváte, tak další možností k ověření vlastnictví je vložení HTML souboru na hosting a pár dalších variant. V Google Webmaster Tools lze potom dělat psí kusy (určit, kterou verzi má vyhledávač preferovat – verzi s www či bez www – k tomuto účelu budete muset ověřit vlastnictví 2x – jednou k (například) doméně krcmic.cz a k www.krcmic.cz).

Až budete mít tohle ověřovací kolečko za sebou, tak skočte do záložky Návštěvnost z vyhledávání – Analýza z vyhledávání. Nahoře si nechte zaškrtnuté Kliknutí, Zobrazení, CTR, Pozice.

Webamster tools

Webmaster tools2

Takhle nějak vypadá tabulka dotazů, kterou vám vyplyvnou Webmaster Tools. Teď už se v tom musíte jen umět zorientovat a vědět, co s tím máte dělat 🙂

A zde uvidíte, na jaké dotazy se zobrazuje váš web, na jaké průměrné pozici se zobrazuje odkaz na článek u daného dotazu. Pokud naopak průměrná pozice dosahuje hodnot 18,6, tak víte, že zde je prostor ke zlepšení. A jdete řešit, který článek budete vylepšovat a na jaké výrazy budete cílit.

Pokud je průměrná pozice 1,1, víte, že zde již toho asi více neuděláte. A jdete spíše řešit výši CTR – kolik lidí skutečně na váš odkaz vedoucí na článek klikli.

Pokud je CTR moc nízké, zkuste si tento dotaz vygooglit a podívat se, jak vypadá text, který se zobrazuje uživatelům. Třeba přijdete na to, že za nízkým CTR jsou špatně nastavená metadata, která mají za následek, že text ve výsleedcích vyhledávání je nepřesvědčivý, nekoresponduje s tím, co uživatel hledá (ačkoliv je na top pozicích). Viz tento obrázek.

CTR - vyšší návštěvnost

Pokud nějak takto vypadají výsledky vyhledávání, tedy skoro žádný výsledek moc nekoresponduje s tím, co hledáte. Texty vám rozhodně neříkají, že tahle stránka je pro vás ta pravá, texty jsou nepřesvědčivé anebo zmatečné, máte šanci. Stejně tak, pokud nějak takto vypadá text u odkazu, který má přivádět uživatele k vám na web, tak víte, že tohle musíte změnit. A že tohle nejspíše má za následek nízké CTR.

9. Nemažte obsah, vždy si zajistěte přesměrování

Proč nemazat již vytvořený obsah, pokud k tomu nemáte fakticky nějaký pádný důvod (někdo vám bude např. vyhrožovat soudem, pokud článek nestáhnete). Protože každý odkaz (URL adresa) má určitou historii. Vyhledávače si ji již nějak zaškatulkovaly, daná URL adresa nasbírala také zpětné odkazy (tzn. někdo již na článek odkazuje). Smazáním článku a vytvořením nového, ať už s totožným obsahem, o všechno tohle přijdete. Začínáte zase od začátku. A to přeci nechcete.

Přesměrováním URL adresy o všechny tyto výhody nepřicházíte. Musíte pouze vědět, kam jej chcete přesměrovat. Tzn. kam povede starý odkaz, na jakou novou stránku povede?

10. Dejte o svém obsahu vědět ostatním

Asi nejčastější chybou je sepsat článek, vypublikovat jej a neudělat mu promo. Pokud na váš web nechodí zatím moc lidí, musíte tomu zkrátka pomoci. Zaplatit si reklamu na FB, chodit po fórech a věcně komentovat (moc to tam nespamovat). Či přijít na jiný způsob, jak k vám dostat reálné uživatele. A když už je na svůj web dostanete, tak by na něm mělo být nějaké hutné čtivo.

Protože když tam nic takového nebude, tak vám ten uživatel odejde brzo do prdele a už se nevrátí = efekt bude nulový…

11. Využijte příležitostí a své chytrosti

Této taktiky lze využít jak při budování obsahu a také na sociálních sítích. Do kalendáře si poznamenejte datum 1. dubna. Apríl. Den, kdy můžete lhát, jako když tiskne. Vymýšlet si ty nejméně pravděpodobné události. A nikdo vám za to hlavu neutrhne. Když to dobře naplánujete, články budou uvěřitelné a podaří se vám napálit několik prvních uživatelů (a nebo napíšete, že jde o apríl až na konec, kam dojde tak 1 % všech čtenářů), můžete spustit lavinu.

Anebo taky ne. Je to hodně o umu.

Své články můžete také snadno zpropagovat tak, že budete přehnaně vtipní (jako třeba já), vulgární (jako třeba já), budete buřič (budete zkrátka ostatním napadat, říkat, jací jsou kreténi po vzoru Pavla Novotného). Jinak právě této techniky (negativní reklama) se dost často využívá právě u bulváru. Přijde vám to nepravděpodobné? Tak se zkuste zamyslet, jak jinak docílit toho, že vás lidé budou znát než tak, že vypustíte ven zprávu / status, která všechny hned nasere. Díky tomu lidé sami sdílí dál vaše sdělení a sami o tom ani neví. Že to je hloupé? Ne, spíše velice chytré. Navíc u bulvárních médií, které se věčně navážejí do všech bez rozdílu, u skupin typu Stay Zmrd, které jsou na podobném „hejtování“ založené, vám to ani divné nepřijde a tak si jen stěží uvědomíte, že právě vás někdo využil k vlastní propagaci.

Proto až příště někde uvidíte nějaký status, článek, kde budete mít hroznou chuť někoho setřít, tak zkuste zapřemýšlet, kdo by z toho tak mohl mít největší prospěch. Není to jen předem dobře promyšlená reklama? Protože přesně takhle se to dnes dělá.

12. Najděte to, v čem jste nejlepší

Tohle se hrozně lehce řekne. Ale musíte vědět, v čem tkví vaše hlavní výhoda – vašeho webu, týmu, vás samotných. Já kupříkladu vím, že dokážu sepsat jakékoliv témat a hodně rychle. Tzn. pokud máte ve svém týmu takového kulometčíka, tak mu prostě zadávejte více úkolů. Anebo máte v týmu někoho, koho baví delší články a návody – představte si něco takového, jako je tento článek, co teď čtete.

Anebo máte v týmu experty, odborníky. Anebo máte za zády investora a tedy můžete to teď trochu napálit, protože máte dostatečnou finanční rezervu.

Jde pouze o to znát své přednosti a umět je využít ve svůj prospěch. Ale než na to přijdete, bude vás to stát spoustu času a pokusů.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář: Daniel Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Článek ”12 detailních návodů, tipů a triků: Jak zvýšit návštěvnost webů a webových stránek” má již 6 komentářů

  1. Veru z DárkoBlogu21:40 dne 3.4. 2022 napsal/a

    Tomu říkám „sakra dobrý obsahový článek“. Díky. Pokusím se postupovat podle udělených rad. 😉

  2. jan novák13:23 dne 26.9. 2019 napsal/a

    Zvýšit návštěvnost jde také s (spam)

  3. Ondřej22:10 dne 4.8. 2019 napsal/a

    Zdravím,
    jako nasmál jsem se slušně 😀 Hlavně u bodu 6 a vyhledávání slova ,,jak“ 😀

    Jinak info užitečné 🙂

  4. Standa06:56 dne 2.4. 2019 napsal/a

    Výborný článek, díky za něj.

  5. Daniel09:00 dne 28.2. 2018 napsal/a

    Tedy, musím přiznat, že tento článek máte výborně sepsaný.

  6. Standa18:49 dne 20.2. 2018 napsal/a

    Díky za článek, některé věci jsou fakt užitečné.
    Standa

    sorry, neodolal jsem, když už ten ahref povoluješ :-ú

Ostatní uživatelé také četli:

Standardně by se mělo psát mikyna, protože by mělo platit pravidlo, že po tvrdé souhlásce se píše ypsilon. V tomto případě tomu tak není. Jedná se o výjimku. Slovo mikina pravděpodobně vzniklo z názvu obchodní značky MIKI. Jediná pravopisně správná varianta je tedy mikina. Co to je mikina? Mikina je označení pro druh svrchního oblečení. Je to...

Mužské jméno Jindřich je německého původu. Jméno vzniklo z Heinrich, Heimerich, či Haganrich, což se vykládá jako vládce domu. Další českou variantou jména je také Hynek. Kdy slaví Jindřich svátek?Jindřich slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 15. července (15.7.).Ženská podoba jména JindřichŽenskou podobou jména Jindřich je Jindřiška.Domácké podoby jména JindřichJindříšek,Jindrášek,Jíra,Jíňa,Jindra,Jindráš,Jindrouš,Jindráček,Henry,Harry.Jindřich a statistikaKolik žije v ČR...

Mužské jméno Emanuel je hebrejského původu. Jde o symbolické jméno, které podle proroka Izajáše má dostat potomek panny. Znamená Bůh s námi a narození dítěte má být znamením Boží věrnosti judskému králi Achazovi (7. století př. n. l.). Kdy slaví Emanuel svátek?Emanuel slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 26. března (26.3.).Ženská obdoba jména EmanuelŽenskou obdobou...

Stěží je označení, které vyjadřuje, že jde něco s obtížemi. Slovo vzniklo spojením předložky s a podstatného jména tíha. V sedmém pádě s těží -> stěží. Jedná se tedy o spřežku. Pravopisně SPRÁVNĚ je stěžíVe všech případech je pravopisně správně varianta stěží. Naopak podoba ztěží je ve spisovné češtině nepřípustná.Pozor si dejte na slovo, které vypadá trochu podobně –...

Město Broumov se nachází v okrese Náchod, kraj Královéhradecký. Žije zde přibližně 7 300 obyvatel. Je centrem turistického regionu Broumovsko. Nejvýznamnější památkou je broumovský barokní klášter, který je národní kulturní památkou a stal se opět kulturním a vzdělávacím centrem regionu. ✅ Broumov – jediná správná a spisovná varianta.❌ Broumof – nespisovná varianta.Skloňování slova Broumovpád – Broumovpád – (bez)...

Bavorov je české město ležící v severozápadní části Jihočeského kraje, v okresu Strakonice, u řeky Blanice. Ve městě žije přibližně 1 600 obyvatel. O Bavorově dokonce existuje i písnička Kdyby byl Bavorov, kterou si můžeme poslechnout zde: ✅ Bavorov – jak už z úvodní věty vyplývá, jediná správná varianta je Bavorov.❌ Bavorof – tato možnost není...

Správné jsou obě varianty, ale záleží, v jakém významu je použijete. Dub je podstatné jméno, které označuje strom. Konkrétně listnatý strom, který plodí žaludy. Jediná přípustná varianta v tomto významu je tvar dub. A co ten druhý tvar?Dup s písmenem p na konci je citoslovce od slova dupat. Pokud tedy budete hlasitě dupat, bude se ozývat dup, dup,...

Leckam je neurčité zájmenné příslovce, které obsahuje výraz lec. Leckam používáme v případě, že chceme vyjádřit nejednoznačnost určení místa – na různá místa, na mnohá místa, všelikam. V některých případech také může označovat málo vhodné místo. Často toto slovo se dá nahradit za slova jako kamkoliv, mnohde, všude, na mnohá místa atd.✅ Leckam – jediná...
Načíst dalších 10 článků