Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Jaké zprávy mi chodí pravidelně do schránky?

Většinou začínají slovy:

  • Jsme velká firma, která má přes 10 000 zákazníků v ČR a na Slovensku….
  • Jsme přední IT firma….
  • Jsme největší webhostingová firma, hostují u nás weby jako…..
  • We are a leading software utility company….
  • The global leader in mobile apps and accessories for…

Piercing je označení pro propichování kůže na různých částech těla a následné zdobení nejrůznějšími kroužky, cvočky, řetízky, hroty, závažíčky a dalšími ozdobami. Je to způsob modifikace lidského těla, jakým se jednotlivec odlišuje od ostatních. Piercing je označení pro propíchnutí kůže, ale i pro připíchnuté „šperky“. Pravopisně SPRÁVNĚ je piercing Slovo piercing je převzaté z angličtiny (pierce...

A pak následuje žádost – mohli byste o nás ZDARMA napsat? Nebo aspoň nás ZADARMO zmínit v článku?

Když napíšete, že tedy bohužel nejste charita a za tuto formu reklamy chcete zaplatit, tak chodí dotazy ve stylu – my jsme mysleli, že to uděláte zadarmo. Taková zpráva mi přijde dost směšná. Proč?

Předpokládám (a asi mylně)

Když firmy mají desítky tisíc zákazníků, tak pár tisíc korun je pro ně jako kapka v moři. Měsíčně dám za propagaci rozhodně více já sám osobně a to nemám „10 000 zákazníků“ a nejsem globální company a už vůbec ne největší webhostingová firma na světě… (btw. jestli tady chceme mít odkaz, tak je na prodej :-D)

Oni nepracují zadarmo a stejně tak zadarmo nepracují ani naši redaktoři a ani já. Také předpokládám, že firmy neposkytují své služby, webhosting, lidi, svůj software zákazníkům zadarmo. Proč by to dělali? Vždyť to nedává smysl, pokud se nejedná o dobročinnou činnost (za kterou je vždy také nějaký cíl – být vidět, proto to často firmy dělají, budují si dobrou pověst). A proč bychom to tedy měli dělat my? Máme někde na webu nálepku „charita“?

Určitě ani jejich zaměstnanci pro ně nepracují zadarmo. Proč by tedy měli naši redaktoři „pracovat“ a „kopat“ za podobnou firmu, když jim takový člověk není schopný zaplatit jejich čas? Proč někdo očekává, že mu dá někdo něco zadarmo, když SÁM je podnikatel a platí si měsíčně několik lidí na marketing anebo rovnou služby PR agentury, což jej stojí desetkrát více a často tihle lidí ani nejsou schopni sepsat tiskovou zprávu tak, aby se dala číst.

Vlastně ji neumí ani napsat tak, aby ji i někdo odpublikoval (což je vlastně smysl toho, proč si platit PR agenturu, abyste byli vidět a dostala vaši firmu do plátků, kam se jinak než za tučnou škváru nedostanete). Ty běsy, co nám chodí na redakční mail, už rovnou odfiltrovávám do spamu.

Ani po roce psaní mailů stále některé PR agentury nepochopily, že máme speciální rozhraní, kam mají své tiskovky vkládat (stejně tak jako někteří nepochopili, že nám tam nemají cpát kraviny obsahující stovky odkazů). Že existuje také telefon. A v případě, že chci navázat nějaký vztah, tak se to nedělá jen tupým rozesíláním (čti rozesíráním) redakčních mailů. A že by to mělo být něco za něco. Že věci z toho zkrátka musí mít prospěch obě firmy / oba subjekty. Zatím jsem zažil pouze dvě agentury, které dělají PR poctivě a chápou tyhle základní fakta. Pouze dvěma agenturám bych ty peníze svěřil a věděl, že nevyletí komínem, ale má to pro mě smysl.

Je to FYI (Honza Řezáč, se kterým mimo jiné dáváme dohromady rozhovor na Objevit) a Webershandwick.cz (vždy nám píše anebo volá klučina jménem Martin Moc a takhle nějak si já představuji PRistu, který se rve za firmu, kterou zastupuje a která jej platí).

Zbytek „světoznámých agentur“ – Ogilvy, Bison & Rose, Rubikon a desítky dalších se pasovaly do fáze robotických rozesílačů, telefon hádám asi nemají. Některým jsem psal už cca 10 mailů, aby nám tiskovky posílali skrze naše rozhraní. A stejně nám stále chodí jejich nudné tiskovky na mail. Takže jsem byl nucen si vytvořit nový spam filtr na Gmailu. Skutečně mě to docela iritovalo a podle mě má PR agentura vztahy navazovat, ne posírat. I když chápu, že to není všechbo tak jednoduché a lidé v PR agentuře toho mají na starosti daleko více a nějaké Objevit je pro ně také jen kapkou v moři (což je pravda, ale zase ignorovat 200 tisícové publikum asi také není zrovna rozumný krok).

Firmy měsíčně utrácí tisíce za PPC reklamu, kde platí za jeden proklik klidně i 20-50 Kč (klidně se podívejte na slova spojená s hostingem), u zakládání firem a virtuálních kanceláří, služeb spjatých se zakládáním firem na klíč, je kolikrát cena za proklik i desetkrát vyšší. A to se bavíme o jednom měsíci. Není to trvalá reklama. Tedy platíte tyto částky každý měsíc. Samozřejmě bude efektivita u PPC reklamy vyšší (protože cílíte jen na pár pojmů, úzce specifickou skupinu lidí), my vychytáváme naprosto vše díky návštěvám z vyhledávačů, sociálních sítí apod.

Rozdíl je ale v tom, že když vyjde s vámi rozhovor na Objevit (anebo jiném webu), zůstane na webu napořád. A někdo si s jeho psaním dá práci, nebude to tiskovka, kterou každý hned hodí do koše a ani si ji nepřečte.  V průměru si každý rozhovor přečte kolem 5 000 – 6 000 lidí za rok, tyto rozhovory prodáváme za cca 6 000 – 10 000 Kč, výjimku děláme pouze u menších startupů, kde si domlouváme cenu individuálně – přece jenom stále chceme pomáhat mladým a nadějným, chápu, že začínající startup si tyt ceny nemůže dovolit. V přepočtu to vychází za rok na 1 Kč (i méně) za člověka, který se dozví o vaší firmě. Za další rok to bude ještě méně. Pořád tedy nechápu, proč bychom něco takového měli dělat zadarmo pro někoho, kdo na druhém konci online marketingu vyhazuje peníze po lopatách.

Zadarmo jsme ochotní psát o lidech, kteří jsou zajímaví, mají za sebou neskutečnou komunitu věrných fanoušků anebo jsou zkrátka něčím unikátní (podařilo se jim prorazit do zahraničí, vybudovat úspěšný produkt, získat investici, jejich podnikání je v určité oblasti revoluční, jsou provokativní, dokáží svými názory rozproudit diskuzi nebo jsou to lidé, které prostě chci mít u nás na webu, protože si jich ohromně vážím a chci jim tímto způsobem poděkovat). Protože pak se nám tento investovaný čas vrátí v podobě dalších inzerentů, provizí z reklamy a daleko vyšší návštěvnosti. Anebo ve formě barteru (již zmiňované něco za něco). Je to takový kolotoč. Cílem je, aby vydělaly všechny zúčastněné strany (inzerent, PR agentura, my). Aby to mělo smysl pro obě dvě / tři strany.

Ne jen pro jednu.

A to je přesně ten typ obchodu, který nám často podobné firmy vnucují. Chtějí, abychom o nich psali zadarmo. Chtějí reklamu, ale nechtějí za ni platit. Je to jako přijít do prodejny aut a říci, že chcete to nové BMW, ale nechci za něj platit. Asi taky nepochodíte.

Ostatně – proč by vám někdo dával jen tak něco zadarmo, když z toho nebude mít žádný užitek? Proč by měl někdo, kdo umí něco, co ostatní nikdy umět nebudou (říkejme tomu třeba talent), dávat ostatním zadarmo? Radil bych tedy podobným firmám investovat čas někam jinam. Šance, že škemráním o prostor zdarma získáte publicitu, je fakticky malá. Chcete, aby vaše služby někdo vyzdvihoval do nebes (pokud to jde samozřejmě, někdy je produkt fakt tak pitomý, že by to nechválil ani Pitomio…)?

Pak prosím buďte tak ohleduplní a slušní a nabídněte nám za čas, který budeme trávit u sepisování podobného článku, finanční odměnu. A buďte také prosím připravení také na to, že budeme pokládat dotazy, které budou nepříjemné, protože nám přijde rozumné myslet a ptát se jako čtenáři. Hledáme na vašich produktech, službách, lidech, skutcích to pozitivní, ale také se ptáme na vše, co nám připadá nejasné. Anebo podivné. Zkrátka – peníze chceme, ale nechceme mlžit.

Potřebujete vy nás? Ne. Potřebujeme se navzájem

Jeden podnikatel mi kdysi napsal, že my potřebujeme je. Že stejně si obsah musíme psát. Tak proč by nám měl za to platit? Částečně s tím souhlasím. Skutečně si obsah musíme sami tvořit a potřebujeme mít na webu zajímavá jména a témata. Rozdíl je pouze v tom, že těch zajímavých lidí je jenom u nás v ČR pár desítek tisíc (můj odhad je tak 50 000 – 100 000), témat, o kterých se dá psát, bude tak ještě 10x více.

Ale navštěvovaných magazínů, které o vašem produktu napíší a nebudou to psát naivně a blbě reklamštinou, už tolik není (bude jich pár desítek). Může se stát, že o vás někdy napíšeme. A také se to nikdy stát nemusí. Tohle je třeba chápat. To, že si někdo myslí, že to je samozřejmost, neznamená, že to samozřejmost je. Finanční odměna vám celé tohle snažení může urychlit. Ale zase to neznamená, že vás budeme jen plácat po zádech a říkat, jak jste skvělí, pokud to nebude pravda :-).

Nám jde o dvě věci. Mít spokojené čtenáře. A spokojené inzerenty. Oboje lze mít. Jen jedna skupina musí chápat, že reklama je součástí každého fungujícího webu a bez ní to nejde (čtenáři). A ta druhá, že za reklamu se platí (inzerenti). Že lidé, kteří ke své práci přistupují poctivě, je také férové za jejich přístup a čas zaplatit. A v neposlední řadě by si některé firmy mohly uvědomit, že zadarmo jsou věci jen v pohádkách anebo v dobrých PR agenturách, které často nemají. A ta třetí strana (my) – musí chápat (a chápe), že potřebuje jak spokojené čtenáře, tak spokojené inzerenty. Jen pak to bude celé fungovat a nebudeme si lézt do zelí, hádat se a mít jeden druhého za naprostého blbečka :-).

My děláme díky našemu magazínu promo firmám / podnikatelům / jednotlivcům (živnostníkům, studentům). Někdy zištně, někdy nezištně. Pomáháme jim rozvíjet jejich byznys. Alespoň tak to vnímám já. Snažíme se na jejich podnikání a na nich samotných najít to nejlepší. Děláme za ně práci, na kterou jejich markeťáci / PR agentury nestačí. Je platí a platí je pravidelně a často bych řekl, že ani neví za co (soudě podle těch hrůz, co mi chodí na mail).

Opět se tedy ptám – proč potom podobné firmy píší nám, abychom pro ně dělali práci zadarmo, když evidentně peníze mají? Kam se poděly pak ty jejich silné řeči o tom, kolik mají zákazníků a milionů obratu? Asi to nebude tak slavné, což? Raději ocením, když napíše malý živnostník a na rovinu řekne, že do toho může dát maximálně litr. Ale ten litr chce utratit u nás. Nehraje si na globální poskytovatele. Nemá potřebu mlžit, prostě chce upřímný rozhovor bez přikrášlování. Váží si toho, že mu někdo věnuje čas a skutečně se zajímá o to, co dělá a jaký je.

Nenavyšují uměle čísla o zákaznících. O takovém člověku / firmě napíšu stokrát raději, než o obrovských firmách s desítkami zaměstnanců, ze kterých pak nepřímo vypadne, že vlastně ale letos nemají na marketing ani pár tisíc korun…

Protože vím, že takový člověk nebo firma mi věří. Věří tomu, že pro ně má podobný krok smysl. Důvěřují mi. Váží si mé práce. Pro takové je pak radost pracovat a dáte do toho srdce. A když do toho dáte srdce, peníze už jsou jen takový bonus navíc. Takové poděkování za dobře odvedenou práci, za spolupráci, která naplňuje obě dvě strany (vlastně tři – i čtenáři poznají, že někdo dělá svou práci s láskou). A wo tom to je.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Výslovnost je u obou podob stejná – [MECHANIZMUS]. Ale jak je to s pravopisem? Nemusíte se bát. Je to velice jednoduché. Pravopisně správně je mechanismus i mechanizmus!V případě dvojice mechanismus a mechanizmus se jedná o významově rovnocenné podoby. Jinými slovy. Je jedno, jakou podobu si vybereme. Záleží pouze na našem vkusu, která varianta více lahodí našemu...

I tohle slovo nám může pořádně zavařit. Jak se tedy píše? ✅ Akord – správná varianta. Můžeme si ji zdůvodnit množným číslem (akordy).❌ Akort – nesprávná varianta.Skloňování slova akordAkord je rodu mužského neživotného a skloňuje se podle vzoru hrad.pád – akordpád – (bez) akordupád – (k) akordupád – akordpád – akorde!pád – (o) akordupád –...

Podstatné jméno altruismus označuje nesobeckost myšlení či jednání vůči ostatním. Je to v podstatě opak od slova egoismus. Z pohledu češtiny se správně píše „altruismus“ i „altruizmus“(Ústav pro jazyk český nezná varianty jako „altrujizmus“, „altruyzmus“ a jiné patvary). ✅ Altruismus – spisovná a správná varianta. ✅ Altruizmus – spisovná a správná varianta. ❌ Altruyzmus – nespisovná a...

Mužské jméno Radomír je slovanského původu. Obvykle se překládá jako mírumilovný či pečující o mír. Jméno vzniklo složením dvou staroslovanských sloves – raděti a mir. Slovo mir lze překládat také jako svět, celé jméno pak tedy můžeme přeložit také jako svět bez války. Kdy slaví Radomír svátek?Radomír slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 3. července...

Každý občan v naší společnosti má své místo. I ti starší, i ti mladší. Proto se každoročně slaví Mezinárodní den seniorů, pojďme se podívat na jeho původ. Kdy je Mezinárodní den seniorů Světový den seniorů je každoročně oslavován 1. října po celém světě. Tento den je věnován zvyšování povědomí o problémech, které se dotýkají starších...

Oxid je chemická sloučenina chemického prvku a kyslíku. Slovo pochází z řeckého jazyka, ale v češtině se už plně zabydlelo a skloňuje se podle platných pravidel češtiny. Podle české gramatiky je přípustný pouze tvar oxid. Avšak pozor na slova složená z předpony oxy-. V takových případech se píše ypsilon (oxygenace, oxygenoterapie, oxytocin..). Příklady SPRÁVNÉHO užití slova oxid: Detektor oxidu uhelnatého...

Hladší, anebo hladčí? Druhý stupeň přídavného jména slova hladký je hladší. Souhláska k se v tomto případě mění na š.Přídavným jménem hladký můžeme označit:předmět, mající povrch na dotyk úplně bez jakýchkoli výstupků a nerovností, bez drsnosti (např. hladký led, hladký kapr, užovka hladká),předmět, mající nepřerušovanou plochu (např. hladké šaty, hladké svalstvo),tekutinu či kaši, složenou z...

Metoda brainstormingu vám může přinést spoustu nových nápadů. Pracuje vlastně s asociacemi, které všichni máme, když se řekne nějaké slovo. Když si tyto asociace sdílí skupina několika studentů či zaměstnanců, mohou vznikat nové pohledy na danou problematiku. Význam slova brainstorming Brain je v překladu z angličitiny mozek a storm znamená blesk. Doslovný překlad nám toho...
Načíst dalších 10 článků