Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Jakou PPC agenturu vybrat

Hello 0

Rozhodně chápu, že někteří lidé nemají čas učit se PPC na vlastní pěst a riskovat velké ztráty. V takovém případě však přichází otázka jakou PPC agenturu vybrat. A tato otázka může být opravdu záludná především, pokud se v odvětví online marketingu nepohybujete. V tomto článku vám tedy představím otázky, na které je třeba si před podepsáním smlouvy odpovědět, abyste ve snaze ušetřit za špatné PPC kampaně neprodělali na špatně zvolené PPC agentuře.

PPC specialista versus agentura

Než se rozhodnete, zda oslovíte někoho na volné noze nebo PPC agenturu, zapamatujte si prosím, že obojí stojí zhruba stejně. Pokud PPC specialista stojí výrazně méně, než požaduje agentura, tak je to proto, že není tak zkušený a nenabídne vám tak širokou škálu služeb. Takže pokud je pro vás opravdu důležitá každá koruna, svěřte svou kampaň nějakému méně profesionálnímu specialistovi. Později se však nemůžete divit, když kampaň nevydělává. U lidí, co pracují na volné noze zkrátka nikdy nevíte, co je to zač. Doporučuji si pročíst recenze a opravdu výběr specialisty nepodcenit. Je to totiž podobné rozhodování, jako když si vybíráte bankovního poradce. Když se pro nějakého specialistu freelancera rozhodnete, nebojte se sepsat smlouvu, ve které ošetříte neobvyklé situace, které mohou nastat – například dlouhodobá nemoc apod. 

Pokud však výše popsané body splníte, nebál bych se obrátit na někoho na volné noze, protože komunikace je často rychlejší než s agenturou a velkým benefitem je zde tedy to, že můžete ušetřit, pokud sháníte někoho na malou kampaň a váš rozpočet není nijak převratný. V takovém případě by si agentura nejspíš vzala více peněz zatímco specialista, který třeba ani nemá tolik zkušeností, se vám opravdu vyplatí.

Agentura je (téměř vždy) zárukou kvality. Má totiž několik specialistů, přičemž každý se zaměřuje na jiné typy kampaní a můžete se na něj spolehnout, protože se neustále vzdělává v dané konkrétní oblasti. To oceníte především, pokud už máte jasno v tom, jaký typ propagace chcete zvolit.

Ptejte se na cenu

Není nic divného na tom, když budete dopředu požadovat cenovou kalkulaci. Měly by v ní být rozepsány položky správy tak, abyste věděli, co kolik stojí. 

Nejlépe si uděláte představu, když vám agentura řekne přibližnou cenu za jeden proklik. Ta však nemůže být stanovena úplně přesně, protože se těžko předvídá. Pro představu se na ni ale určitě zeptejte, případně si stanovte horní limit a nebojte se agentuře říct, že jsou částky, nad které se prostě nechcete dostat. Na druhou stranu se může stát, že kampaň bude velmi úspěšná a pak se vyplatí do ní investovat více, než jste původně čekali. Zkrátka vše je o domluvě. 

Obecně jsou ceny PPC agentur různé. Narazíte na opravdu levné nabídky i na nabídky, které slibují stejnou službu za dvojnásobnou cenu. Doporučuji zde jít zlatou střední cestou. Příliš nízká cena je podezřelá a to platí i pro agentury. Na druhou stranu pokud máte menší rozpočet, rozhodně se vám nevyplatí vrážet peníze do nejdražší agentury.

Hodinové sazby agentury se pohybují kolem 1 500 Kč. Setkáte se ale i s nabídkami za 5 000 Kč, což si účtují opravdu ti nejlepší a pro běžné účely to může být vlastně docela zbytečné. Doporučuji se podívat na historii agentury a zjistit si, jak dlouho je na trhu. Dále si zkontrolujte, že má alespoň pár certifikátů, které zajišťují kvalifikaci pracovníků. Každá agentura nabízí trochu něco jiného a v tomto směru si musíte ujasnit, co je pro vás jako zákazníka důležité. 

Jak si agentura účtuje peníze

Z hlediska peněz se zajímejte především o to, jak bude agentura vaše výdaje účtovat. Existují takové čtyři nejčastější způsoby:

  • Platba za proklik – u platby za proklik si agentura stanoví cenu za určitý počet prokliků. Její zisk potom činí rozdíl mezi touto stanovenou cenou a reálným počtem prokliků. Nevýhodou je, že agentura může na váš web přivést tisíce návštěvníků, kteří nic nenakoupí a to je vám potom k ničemu.
  • Hodinová sazba   u kvalitního specialisty na PPC se setkáte klidně i s cenou 4 000 Kč na hodinu. Cena se v tomto případě odvíjí od zkušeností, takže samozřejmě seženete i specialistu za 1 000 Kč. Hodinovou sazbu vám nejčastěji nabídnou specialisté na volné noze.
  • Provize z dosažené konverze – tento přístup je pro vás asi nejvýhodnější, protože pokud někdo provede nákup, agentura si vezme procenta ze zisku, čímž jsou specialisté motivováni, aby odvedli co nejlepší výkon. Zároveň je však tento způsob nevýhodný pro agenturu, která často nemůže ovlivnit, jak se bude prodávat vaše zboží, i když z hlediska kampaně je vše v pořádku. Proto už dnes málokdy agentura podobný způsob sazby nabízí.
  • Měsíční paušál – zde se cenu dozvíte až poté, co agentura posoudí předběžné výdaje na vaši kampaň. Pak vám stanoví částku, kterou budete platit měsíčně. Výhodou je, že každý měsíc přesně víte, kolik a za co budete platit.

Průběh spolupráce 

Agentura by vás měla seznámit se službami, které za své peníze dostáváte. Jak často budou kontrolovány vaše rozpočty, jak se bude sledovat cena za proklik, jak často budou kampaně optimalizovány. To je opět něco, co se předem tak úplně nedozvíte, ale agentura by vám měla zaručit, že každý měsíc odpovědi na tyto otázky dostanete v podobě reportu.

Pokud kampaň neběží podle vašich představ, konfrontujte agenturu s tím, co slíbila a nedodržela.  Zároveň ale buďte otevřeni diskuzi. Online prostředí je hodně proměnlivé, a proto se snadno stane, že něco není tak, jak jste čekali. Myslete především na to, že první měsíce kampaně bývají ztrátové a je to naprosto normální. Od toho je tu opět report, který by vám agentura měla každý měsíc poslat a seznámit vás tak s celkovou útratou a cíly, které byly nebo nebyly splněny.

Agentura by měla být celkově transparentní a flexibilní. V případě, že byste delší dobu nebyli spokojeni s odvedeným výkonem, neměla by vám to agentura vyčítat. Podle toho poznáte profesionála – nemá problém uznat chybu a předat svou práci někomu jinému. Už před podepsáním smlouvy se tedy zaměřte na to, jaké jsou podmínky odstoupení.

Na začátku spolupráce si také vymezte, jak rychle bude agentura reagovat na případné dotazy či žádosti o schůzku z vaší strany. Poznáte to vlastně už z první reakce, kdy uvidíte, jak rychle agentura odpoví na vaši poptávku. 

Co byste měli vědět, než zajdete do agentury

Existuje několik otázek, na které za vás agentura neodpoví a musíte na ně znát odpovědi před první konzultací. Patří sem předevčím cíle vaší kampaně. Čeho chcete dosáhnout a s jakými očekáváními do agentury přicházíte?

Dále je to samozřejmě rozpočet, který bude agenturu zajímat. Při jeho vyčlenění myslete na to, že část profitu platíte přímo reklamní společnosti (Google, Seznam…) a další část odevzdáváte agentuře. Ptejte se sami sebe také na to, jakou máte marži, protože od této částky se odvíjí rozložení financí. Kvalitní agentura vám však s nastavením rozpočtu pomůže a nemusíte se tak stresovat s tím, že odhadnete své finanční možnosti špatně.

Zároveň se připravte i na to, že agentura může na vašem webu najít nedostatky, které mohou bránit efektivitě kampaně (pomalé načítání webu apod.), proto je možné, že budete muset investovat do práce správce webu více, než jste zvyklí.

Před první konzultací si také připravte svůj účet v Google Analytics, který si pravděpodobně agentura vyžádá. Nemusí to tak být vždy, ale pro posouzení historie webu na tom není nic zvláštního. Může to dokonce agentuře usnadnit stanovení cenové nabídky za spolupráci.

  •  
  •  
  • 12
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Že jste slovo lilium ještě neslyšely? Na tom není nic tak zvláštního. Jedná se totiž o slovo, které pomalu zastarává. V běžném jazyce se už vyskytuje pouze v ustálených spojeních. Přesto je dobré vědět, jak je toto slovo pravopisně správně, a co znamená. A přesně to se dozvíte, když budete číst dál. Lilium je jiné označení pro...

Progres je jiné označení pro postup, pokrok, růst, pokračování, šíření nebo vzestup. A jestli chcete učinit progres ve svých jazykových schopnostech, čtěte dál. Pravopisně SPRÁVNĚ je progresZkušení jazykovědci už na první pohled odhadnou, že slovo progres má kořeny v cizím jazyce. Do češtiny se dostalo z latiny, kde byste při troše pátrání našli označení progressió.V češtině ale není...

Obě dvě zkratky jsou napsány správně. Jen každá z nich se používá trochu jinak (liší se ve významu). A dnes se dozvíte, kterou z nich je možno užívat v českém jazykovém prostředí a jak se od sebe vzájemně liší. Zkratky ad a addVysvětleme si nejprve význam jednotlivých zkratek:Zkratka ad  pochází z latiny a překládáme ji...

Afirmace – spousta lidí nezná ani význam tohoto slova. Je to slovo cizí a zároveň odborné slovo. Význam má jen jeden; pozitivní potvrzení nebo přesvědčení. Využívá se v oblasti psychologie, kdy člověk sám sebe kladně motivuje a přesvědčuje (jsem krásná). ✅ Afirmace – píše se pouze s měkkým i. Varianta s tvrdým y neexistuje.❌ Afyrmace –...

Možná je na podobné zhodnocení ještě brzo, ale… na to sere pes. Takže… Jaký byl můj rok 2013?Divoký :-). Ve všem. Bylo to jako v pohádce. Po všech stránkách to byl asi zatím nejlepší rok mého života. Pokud bych to měl shrnout do několika bodů (pro matematiky), tak letošek vypadal nějak takto…Rok 2013 v číslech+/- 30...

Splín nemá nic společného se slovem plyn, ani se slovem plynout. Splín nepatří ani mezi vyjmenovaná slova, takže není důvod, proč psát splín s tvrdým „y“. Pravopisně správně je pouze splín. A co vlastně slovo splín znamená? Je to podstatné jméno, které označuje melancholií, případně sklíčenost a smutek. Příklady SPRÁVNÉHO užití slova splín: Mít splín v tomto...

Letová a přistávací dráha má v češtině hned dvě varianty označení. Ranvej i runway. Obě podoby jsou z hlediska pravopisu správné. Jedná se totiž o dublety. Pravopisně SPRÁVNĚ je ranvej i runway Asi správně tušíte, že runway není původně české slovo. Je to výraz, který najdete v angličtině. A právě odsud se dostal i do české slovní zásoby....

V německém jazyce existuje slovo offiziel, ale v češtině s tímto tvarem nepochodíte. Nabízí se varianta oficielně, ale to je nespisovný tvar. Jak je to tedy správně? Podle pravidel českého pravopisu je správně pouze tvar oficiálně. Slovo oficiálně se používá, když je něco úředního nebo formálního charakteru. Příklady SPRÁVNÉHO užití slova oficiálně: A teď mi pověz, kdy byla oficiálně...

Slovo antipatie je dosti nejasné svým pravopisem i významem. Proto si teď obojí vysvětlíme a příště už to nebudeme muset hledat na internetu. 🙂 Správně je antipatie Původ slova antipatie najdeme jako u většiny slov v latině, kde původní slovo neobsahuje žádné tvrdé y. Ačkoliv se tedy slovo vyslovuje jako [antypatyje], psát ho musíme s...

Vždycky říkám, že bych nechtěl být v Praze cizincem. Proč? Protože vás chtějí na každém kroku obrat o peníze. Taxikáři počínaje, provozovateli restaurací konče. O restauraci přímo na Václavském náměstí, která si nezapomíná účtovat 100 Kč / osoba jako couvert jsem se již bavil. Je to však jen jedna z mnoha.Do centra na jídlo sice příliš...
Načíst dalších 10 článků