Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Jakub Holčík a Filip Mikel z iShock.cz: Ze začátku jsme žádný systém moc neměli

Hello 0

obrazek-21

Aby tady nebyly jenom rozhovory s vlastníky velkých firem, čas od času vyzpovídáme i pár regionálních podnikatelů. Tentokrát jsme si vzali na paškál kluky z iShock.cz. Kluci spustili svůj první internetový obchod teprve letos a tak nám mohli celkem jednoduše popsat, jak to vypadá, když si člověk zakládá svůj první internetový obchod.

Čaute kluci, zkuste nám prosím nejdříve povyprávět něco o sobě. Ať se i čtenáři dozvědí, co jste zač :-).

Kuba: Ahoj, předem určitě chceme pozdravit fanoušky webu Objevit.cz. Přece jenom neděláme rozhovor pro magazín každý den :-). Jinak já se jmenuju Jakub, můj kamarád a společník Filip. Já jsem jinak manažerem jedné zlínské restaurace. Filip ještě studuje, momentálně končí pátý ročník Masarykovi Univerzity v Brně a bude se snažit úspěšně zvládnout diplomku a následně i státnice.

Oba pocházíme ze Zlína, kde jsme se také seznámili, konkrétně ještě na základní škole. Naše dlouholeté přátelství přerostlo do partnerství, konkrétně pracovního, aby v tom bylo hned od začátku jasno :-).

Co vás přimělo se pustit na dráhu internetových podnikatelů? Je to vaše úplně první podnikání vůbec a nebo jste již podnikali dříve, ale jen pouze v jiném oboru?

Filip: S podnikáním jsme začali už dříve, každý v jiném oboru. Ale chtěli jsme začít s něčím, co nám vytvoří nějaký stabilní příjem. S projektem, který bude víceméně vydělávat sám. Ale velice záhy jsme pochopili, že tak jednoduché to zase nebude. Ale nevzdali jsme se a od začátků našeho obchodu v roce 2012 na něm pracujeme prakticky denně. Stále to není ono a máme před sebou ještě spoustu věcí, které chceme vylepšovat. Ale právě to nás na tom tak baví, vidíme ten posun.

A proč jste se rozhodli zrovna začít prodávat přes internet?

Filip: Ze začátku nám to přišlo jako nejjednodušší způsob, jak si vytvořit pasivní příjem. Zatím nám z toho moc žádné velké zisky neplynou. Protože všechny prostředky, které vyděláme, hned použijeme na další rozvoj obchodu. Rozšiřujeme sortiment, investovali jsme do samotného eshopu a neustále se snažíme zvyšovat přidanou hodnotu pro zákazníky, zlepšovat servis atd. Tak by to podle nás mělo být, investovat, budovat a časem to peníze ponese. Je to podle nás ta jediná správná cesta.

Takto vypadají obaly Benks

Co má symbolizovat iShock? Proč jste si zvolili právě tento název?

Kuba: Název jsme vymýšleli čistě pragmaticky. Chtěli jsme název s „i“ na začátku, tak aby naše značka byla snáze přiřaditelná ke značce Apple. A pak už jsme tak dlouho zkoušeli názvy, které nám dobře zněly a byly snadno zapamatovatelné až jsme skončili u iShock.cz :-). A další důležitou podmínkou, která vyřadila spoustu jiných názvu, bylo to, aby byla s naším novým názvem volná také nějaká doména. Tato podmínka pak rozhodující, jelikož spousta jiných názvů již byla obsazená.

V čem spočívá ta přidaná hodnota pro zákazníky? Co chcete zlepšit nebo udělat jinak?

Kuba: Chceme ještě zjednodušit celý nákupní proces, zavést nové možnosti platby a dopravy. A také samozřejmě nabízet daleko širší sortiment zboží. A hlavně – udržet si punc jedinečnosti. Prodávat produkty, které si nikde jinde v ČR nekoupíte. Navíc tyto kousky máte doma do 24 hodin, protože vždy všechno zboží držíme skladem.

Co vše jste museli zřídit předtím, než jste vůbec eshop spustili? A jaké byly prvotní náklady na rozjezd?

Kuba: Pro úplně prvotní rozjezd jsme zvolili formu pronájmu eshopu, ale po chvíli jsme zjistili, že to nebylo úplně nejšťastnější řešení. Protože takové řešení má své omezení z pohledu individuálního přizpůsobení a za každou další službu, která by nám práci s obchodem usnadnila, jako generování faktur, jejich automatické odesílání a další bychom, si museli připlatit. Takže prvotní náklady byly v řádech tisíců korun, za které jsme si pronajali eshop, nakoupili jsme základní sortiment výrobků a vytvořili prvotní reklamu. Ale to byl, jak mi s oblibou říkáme, náš eshop ještě v plenkách a byla to spíš taková beta verze, kde jsme zjistili, že jsme schopni takto prodávat a vytvářet nějaký obrat, ale začaly nás časově vyčerpávat úkony, které za nás dnes dělá software.

Kolik jste museli investovat do vývoje eshopu? Co všechno dalšího jste museli hned na začátek zaplatit? Mám na mysli obalový materiál, skladové prostory atd.?

Kuba: Potom, co jsme si vyzkoušeli s beta verzí našeho obchodu, že tady prostor na trhu existuje, jsme se rozhodli do toho jít na plno, investovali jsme do vlastního eshopu a začali jsme se poohlížet po nových produktech, které v České republice ještě nebyly.

Filip: Abychom se odlišili od ostatních podobných obchodů. U obalových materiálů jsme přešli z obyčejných bublinkových obálek na pevné krabičky se slámou a zavedli další vylepšení, u kterých věříme, že naši zákazníci ocení. V této fázi už jsme se začali pohybovat v řádech desítek tisíc korun, které jsme do obchodu investovali.

Tak přesně podobné kousky kluci prodávají

Popište nám prosím také, co přesně prodáváte a pro koho jsou vaše výrobky určené…

Filip: Prodáváme příslušenství k produktům značky Apple. Ochranné kryt, obaly, fólie, pouzdra a ze začátku jsme prodávali i elektronické příslušenství jako nabíječky, kabely a podobně. Ale od těch jsme prozatím upustili, protože se nám zatím nepodařilo najít kvalitního a spolehlivého dodavatele, u kterého bychom měli zajištěnou plnou kompatibilitu těchto doplňků. Nicméně usilovně pracujeme na tom, aby se v brzké době i tento sortiment v našem obchodě opět objevil.

Proč jste se rozhodli prodávat právě příslušenství právě od společnosti Apple?

Kuba: To vyplynulo tak nějak samo ze situace, kde jsme oba dva postupně propadli této značce a neustále jsme si pořizovali další a další doplňky, nové kryty a další věci. Tak jsme si nakonec řekli, že bychom to mohli zkusit taky sami prodávat.

Jak probíhal výběr a hledání vhodného dodavatele? A máte pouze jednoho hlavního a nebo jich máte víc?

Filip: Ze začátku jsme se dívali po naší konkurenci tady v České republice a zjišťovali, jaké pouzdra a kryty prodávají. A udělali jsme takový průřez a nakoupili základní produkty. Nicméně nechceme se pouštět do cenové války a překonávat naše konkurenty pouze cenou, protože podle nás tato strategie nikam nevede. Tak jsme se začali poohlížet po kvalitnějších produktech a značkách, které v České republice vůbec nemáme. Oslovili jsme několik značek, ale ze začátku jsme se nesetkali s porozuměním našeho nadšení :-). Ty značky, které jsme oslovili, buď už měly oficiálního distributora pro ČR nebo region střední Evropy, a tak bychom se museli o marži dělit s těmito distributory / překupníky. To se nám moc nechtělo. A když už to vypadalo, že jiná šance nebude, tak zafungoval osud.

Kuba: Jak už to tak v životě bývá, tak jsme úplnou náhodou v Americe narazili na, pro nás do té doby, neznámou značku Benks®, která nás zaujala kvalitou zpracování jejich výrobků a navíc se nám líbil jejich design. Tak jsme sedli k internetu a zjišťovali jsme, co to je za značku a další podrobnosti. Nakonec jsme se rozhodli je kontaktovat a po pár měsících se nám podařilo dostat do České republiky jejich produkty přímo od výrobce a těšíme se na další spolupráci.

Jak probíhal výběr dopravce? Kdo vám zajišťuje dopravu zboží až k zákazníkovi? A dotujete dopravné a nebo to vychází + / – na nulu?

Filip: Při výběru dopravce padla první volba na Českou poštu, jakožto suverénně nejlevnější variantu, a pak jsme chtěli nabídnout zákazníkům druhou variantu. Pro tu jsme oslovili zavedené přepravní společnosti na českém trhu a nechali si zpracovat cenové nabídky.

Kuba: Na jejich základě jsme se rozhodli pro společnost PPL. Ale od příštího roku začneme spolupracovat se společností InTime, jakožto hlavní partnerem Kouzelné almary (Poštomaty). Protože rozměry našich zásilek odpovídají možnostem těchto samoobslužných automatů pro vyzvedávání zásilek a věříme, že to zase přinese větší pohodlí pro naše zákazníky. Samozřejmě bude zachována i doprava kurýrní službou přímo, až na koncovou adresu zákazníka.

Máte vyjednanou smlouvu o exkluzivním zastoupení v ČR? Tedy, že u nás můžete dané výrobky prodávat pouze a jen vy a nikdo jiný?

Dnes je to všude samá angličtina. KPI je zkratka slov Key Performance Indicator. Přeloženo do češtiny – klíčové ukazatele výkonu. Tento pojem se spojuje s marketingem a představuje měřitelné cíle. Klíčové ukazatele výkonu (KPI)KPI’s jsou cíle, které umožňují vyhodnocovat efektivitu kampaní i dalších projektů. Mohou nabývat více podob podle toho, jaká firma je stanovuje a...

Filip: Tuto smlouvu máme pro značku Benks®, takže pokud by někdo chtěl originální a kvalitně zpracované ochranné kryt a pouzdra, nebo ochranné skla, tak je zatím najde pouze v našem eshopu. Ale do budoucna bychom chtěli najít partnera v České republice, který by měl zájem produkty značky Benks® prodávat v kamenných prodejnách.

Jakub s Filipem by časem chtěli své produkty dostat i do kamenných prodejen

Jaké další produkty byste chtěli začít u nás prodávat a proč?

Kuba: Jak jsme zmiňovali výše, tak zrovna hledáme kvalitního dodavatele pro elektronické příslušenství k produktům značky Apple. Díky tomu bychom měli doplnit náš sortiment, tak abychom pokrývali celé spektrum příslušenství. A pak bychom se chtěli zaměřit na to, abychom do České republiky dostali další zajímavé značky a produkty, které v jiných eshopech nenajdete. Abychom nabídli Apple komunitě, tady v České republice potažmo na Slovensku, nové, zajímavé, neokoukané značky.

Za jak dlouho od rozjezdu shopu se vám začali ozývat první zákazníci?

Filip: Ti se nám začali ozývat velice záhy, v řádech několika dní, ale chvíli trvalo, než se nám podařilo se dostat na nějaká stabilní zajímavější čísla. Myslím, že tak po třech až čtyřech měsících to začalo být zajímavější. To byla taky doba, kdy jsme se rozhodli to začít dělat pořádně a po přechodu na novou platformu jsme zažili docela drastický pád, vlastně jsme začínali jakoby znovu od nuly. Ale už jsme zase zpátky a doufáme, že ještě porosteme.

Museli jste si stanovit nějaký systém, abyste zvládali odbavit všechny objednávky včas? Pokud ano, můžete nám popsat, jakými pravidly se řídíte a jaký systém jste vymysleli?

Kuba: Ze začátku jsme žádný systém moc neměli, a taky to podle toho vypadalo. Prostě takové punkové podnikání :-).

Filip: Ne, že bychom nestíhali balíčky odesílat. Ale měli jsme v tom celkem chaos a bralo nám to víc času, než by bylo zdrávo. Proto jsme investovali další peníze do vylepšení a automatizace obchodu a přešli jsme na opensource systému Prestashop, který jsme si nechali upravit na míru. Tato investice nám ohromně usnadnila práci. Chod velké části věcí v obchodu se zautomatizoval. Ušetřilo nám to spoustu času, který můžeme věnovat jiným, pro nás důležitějším, věcem. Takže dnes to za nás všechno hlídá a hlásí nám vše potřebné obchod sám a na nás už jenom to, abychom balíčky předali přepravci včas. S tím nemáme problém, protože všechny výrobky, co máme v obchodě, držíme skladem, což je obrovská výhoda a právě další přidaná hodnota pro zákazníky. Proto se nám daří objednávky vyexpedovat nejpozději do 24 hodin od vytvoření objednávky zákazníkem.

Víte, co to je a k čemu to slouží?

Kolik času věnujete oba iShocku a je to podle vás optimální?

Aktuálně se obchodu věnujeme denně, ale teď je to hlavně spojené spíše se zaváděním nové značky Benks® na český trh. Naše představy na začátku našeho internetového podnikání byly trochu odlišné :-), ale zatím nás to oba dva baví a doufáme, že tím lidem přinášíme radost.

Myslíte, že je aktuální vzhled a funkčnost vašeho shopu optimální a nebo je třeba na něm ještě zapracovat?

Optimální není nikdy nic a vždy je na čem pracovat a co zlepšovat. Aktuálně se snažíme přidávat k většině produktů krátká videa, aby si zákazníci mohli udělat co nejlepší představu o tom, co kupují. Určitě musíme zapracovat na SEO optimalizaci, jinak co se týče funkčnosti systému, tak ta je pro nás dostačující a lze velmi snadno rozšiřovat. Na začátku prosince jsme s minimálními náklady rozšířili způsoby plateb o možnosti platební brány GoPay.

Jaké máte plány do budoucna s iShockem? Kam byste se chtěli posunout za dejme tomu 3 roky?

Určitě bychom chtěli stabilizovat naši pozici na trhu a přivést na trh v horizontu jednoho roku ještě 2-3 značky, které se v ČR zatím neprodávají a díky nim zvýšit naše obraty, tak abychom mohli pravidelně dosahovat stabilní zisk.

A poslední otázka na závěr, chtěli byste našim čtenářům něco vzkázat?

Čtenářům bychom chtěli vzkázat, ať se určitě mrknou na naše stránky. Samozřejmě budeme rádi, když si něco koupí :-), ale zajímá nás Váš názor na náš obchod. Připomínky a tipy na zlepšení, abychom se mohli posunout zase o něco dále. Případně pokud by čtenáři měli zajímavý tip na nové značky, které v Česku ještě nejsou tak budeme za ně rádi a pokusíme se udělat to nejlepší co je v našich silách.

 Zdroj: http://objevit.cz/jakub-holcik-a-filip-mikel-z-ishock-cz-ze-zacatku-jsme-zadny-system-moc-nemeli-t47854

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Břeclav je okresní město v Jihomoravském kraji na řece Dyji, cca 50 km jihovýchodně od Brna, na hranici s Rakouskem a poblíž hranice se Slovenskem. Má rozlohu 77,11 km² a žije zde přibližně 25 tisíc obyvatel. ✅ Břeclav – jediná správná varianta, která je pravopisně správná.❌ Břeclaf – už od pohledu bije tato varianta do...

Pouliční umění, které je prováděno ve veřejných prostorách, se nazývá graffiti. Jsou tam dvě „f“ a měkké „i“. Jiná varianta než graffiti není pro malování a sprejování v ulicích přípustná. Takže žádné grafiti nebo graffity. Správně je graffitiJedinou správnou variantou pro označení pouličního umění je graffiti s dvěma f a měkkými i. Důležité je si zapamatovat,...

Všichni příznivci kávy se jistě setkali s italským caffè espresso, v překladu „kávou na vyžádání“. Jedná se o speciální nápoj, při jehož výrobě je třeba dodržet množství pravidel. Co se týče jeho zápisu, je třeba dodržet pravidlo jen jedno – používat vždy jen jednu z verzí espresso nebo espreso, protože jiné verze nejsou přípustné. Vyhněte se...

Při psaní vět s těmito spojkami je třeba rozeznat, o jaký poměr ve větě se jedná. Pokud se jedná o poměr slučovací, tedy jde o nějaký výčet, čárku nepíšeme.Pokud jde o poměr vylučovací, tedy máme-li například dvě možnosti, které se navzájem vylučují, pak čárku píšeme.Čárku píšeme také u poměru stupňovacího (doplněno výrazem dokonce).Narazit můžeme také na...

Slečna, která zastupuje na Twitteru a Facebooku české dámské sociálno. Přes den krotí sociální sítě (co dělá po večerech, to raději ani nechtějte vědět :-)). Na internetu vystupuje pod uměleckým nickem Annaud. Je držitelkou Nobelovy ceny za mír na LinkedInu. A navíc má sladké křestní jméno, jmenuje se Eliška :-). Co víc si přát? Snad...

Pojďme si společně zanalyzovat, jak se píše slovo analýza. Není na tom nic složitého, ale protože se jedná o cizí slovo, může pro nás někdy být matoucí. Správně je analýza Jedinou správnou variantou je psaní slova analýza s tvrdým y po l. Není to proto, že by slovo analýza bylo ve vyjmenovaných slovech po l,...

Stačí změna jednoho jediného písmena a hned má slovo úplně jiný význam. Dvojice slov pykat i pikat je pravopisně správně, ale musíme je používat ve správných významech. Pykat = nést trest, trpět!V tomto případě je pravopis jasný, protože sloveso pykat patří mezi vyjmenovaná slova po „p“.Pikat (lze i pikolovat) = hlídat pikolu při hře na pikanou!U slovesa...

Některé děti se ostatním spolužákům posmívají, protože špatně čtou. Nemusí to však být jejich vinna, mohou trpět poruchou, která se označuje termínem dyslexie. Na druhou stranou porucha není odpovědí na všechno, někteří se prostě pouze málo snaží. Pokud má vaše dítě problémy, navštivte odborníka. Pokud nevíte, jak se slovo dyslexie píše, čtěte dál náš text....
Načíst dalších 10 článků