Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Kanonické URL adresy

SEO je důležité pro každou webovou stránku a internetový obchod není výjimkou. Kanonické adresy URL hrají zásadní roli při zajišťování toho, aby webové stránky nebyly penalizovány vyhledávači a aby SEO bylo silné. Zajišťují, aby vyhledávače nebyly zmateny, když různé adresy URL odkazují na stejný obsah nebo webovou stránku, a mohou pomoci informovat o tom, které adresy URL mají totožný nebo velmi podobný obsah.

Co je to kanonická adresa URL?

Kanonická adresa URL označuje prvek odkazu HTML s atributem rel=“canonical“ (známý také jako kanonická značka), který se nachází v prvku <head> webové stránky. Určuje vyhledávačům jejich preferovanou adresu URL.

To znamená, že prvek kanonické adresy URL informuje Google a další vyhledávače o tom, jak mají webovou stránku prohledávat a pod jakou adresou URL mají obsah dané stránky indexovat. To je důležité, protože adresy URL se mohou lišit na základě různých faktorů, ale mohou zobrazovat stejný nebo podobný obsah.

Pokud máte webovou stránku přístupnou z více adres URL nebo různé stránky s podobným obsahem (např. oddělené verze pro mobilní zařízení a pro počítače), měli byste vyhledávači určit, která adresa URL je pro danou stránku autoritativní (kanonická).

Proč jsou kanonické adresy URL důležité?

1. Pomáhají určit, kterou adresu URL chcete, aby lidé viděli ve výsledcích vyhledávání.

Možná byste byli raději, kdyby se lidé dostali na stránku vašeho produktu modrá trička přes:

https://www.fancytshirts.com/tshirts/blue/bluetshirt.html

Místo toho, abyste se obrátili na:

https://fancytshirts.com/tshirts/sportswear?gclid=ABCD

Používání kanonikálů vám pomůže zachovat „čistotu“.

2. Zjednodušují sledování metrik pro jeden produkt/téma.

Pokud existuje řada různých adres URL, je obtížnější získat konsolidované metriky pro konkrétní část obsahu. Kanonické adresy URL pomáhají udržet věci jednoduché a uspořádané, zejména pokud jde o vykazování výkonu klientovi.

3. Konsolidují signály odkazů pro podobné nebo duplicitní stránky a spravují syndikovaný obsah.

Mužské jméno Alex, které se vyskytuje také v podobě Alexej je slovanské jméno řeckého původu. Jméno pochází z řeckého slova alexein tedy obránce či ten, který brání. Kdy slaví Alex svátek?Alex slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 3. května (3.5.).Domácké podoby jména AlexAlek,Lexa,Lexy,Al,Aly,Ali.Alex a statistikaKolik žije v ČR AlexůK 3. 5. 2022 žije v České...

Kanonické adresy URL pomáhají vyhledávačům konsolidovat informace, které mají k jednotlivým adresám URL (například odkazy na ně), do jedné autoritativní adresy URL. Pokud také syndikujete svůj obsah pro zveřejnění na jiných doménách, kanonické adresy URL pomáhají konsolidovat hodnocení stránek na preferovanou adresu URL. Jinými slovy, podobný nebo duplicitní obsah na různých webových stránkách nebude muset soupeřit o návštěvnost/pozici ve vyhledávačích.

Pro specifické případy použití můžete vytvořit vlastní kanonické adresy URL pro stránky nebo příspěvky na blogu pomocí příkazů if na základě různých šablon v tématu a pomocí nastavení tématu. To je obvykle nutné pouze v případě, že provádíte nějaké náročné maskování URL.

Různé způsoby kanonizace více adres URL

Zaměření na kanonické adresy URL spadá především do kategorie on-page SEO, nikoli off-page SEO (i když byste měli někde sledovat celkovou strategii přesměrování). Mimo použití rel=“canonical“ existuje více způsobů, jak kanonizovat adresy URL. Ve většině případů je rel=“canonical“ doporučeným způsobem konsolidace duplicitního obsahu pro vyhledávače, nicméně zde je několik dalších způsobů kanonizace, které stojí za zvážení.

1. Použijte přesměrování 301

Přesměrování 301 je stavový kód, který Googlu nebo jiným vyhledávačům říká, že si přejete vytvořit trvalé přesměrování z jedné adresy URL na jinou. Přesměrování 301 posílá návštěvníky a vyhledávače na jinou adresu URL, než kterou původně požadovali ve svém prohlížeči nebo na kterou klikli na stránce s výsledky vyhledávání. Tato přesměrování také propojují různé adresy URL dohromady, takže vyhledávače hodnotí všechny adresy na základě autority domény z příchozích odkazů.

2. Použití pasivních parametrů v konzole Google Search Console

V Google Search Console najdete možnost nastavit parametry URL, jakmile je váš web ověřen. To vám dává možnost sdělit společnosti Google, které parametry chcete považovat za pasivní. To znamená, že můžete Googlu říci: „Kdykoli uvidíte tento parametr URL, chovejte se k němu, jako by neexistoval„.

3. Používejte hashe umístění

Fragment URL, známý také jako identifikátor fragmentu, je adresa URL s # na konci, která určuje konkrétní část stránky (obvykle přeskočí na id, které odpovídá názvu identifikátoru fragmentu).

V adrese URL může existovat hash a Google ji spolu s dalšími vyhledávači bude považovat za jedinou adresu URL. To znamená, že tento přeskočený obsah nebude hodnocen odlišně, a tedy ani odlišně indexován. V podstatě bude kanonizován na stejnou adresu URL.

Na co je třeba pamatovat a čeho se vyvarovat

Při hrátkách se SEO a kanonizací je důležité plně pochopit důsledky, které to má pro hodnocení ve vyhledávání. Ty mohou být dobré i špatné, ale abychom se vyhnuli těm špatným, sestavil jsem několik věcí, které je třeba mít při používání kanonických URL na paměti.

1. Kanonická adresa URL nebo přesměrování 301?

Rozhodnout se mezi přesměrováním 301 a nastavením kanonické adresy URL může být někdy těžké. Pokud neexistují žádné technické důvody, proč přesměrování neprovádět, měli byste přesměrování provést vždy. Pokud přesměrovat nemůžete, protože by to narušilo uživatelské prostředí nebo by to bylo jinak problematické, nastavte kanonickou adresu URL.

2. Neblokujte společnosti Google procházení konkrétních adres URL

Pomocí souboru robots.txt můžete Googlu sdělit, které stránky má zakázat, tedy v podstatě které má procházet a které ne.

To je však problematické, pokud jde o duplicitní obsah. V podstatě totiž říkáte Googlu, aby se na konkrétní stránku nedíval, a proto Googlebot stránku vůbec neprolézá ani neindexuje, což znamená, že veškeré signály pro hodnocení, které by tato stránka mohla mít (i když by se jednalo o duplicitní obsah), by mohly přispět původnímu zdroji, pokud by byl uveden s kanonickou adresou URL. To znamená, že přicházíte o signály zapojení, signály obsahu a cokoli, co by pomohlo přispět k umístění ve službě Google.

Nebraňte tedy společnosti Google v procházení konkrétních adres URL, pokud jde o duplicitní obsah. Nastavení správných kanonických adres URL se o to postará a Google bude vědět, na které stránky se má podívat.

3. Nekanonické verze jen tak neodstraňujte

Pokud jde o duplicitní obsah, navíc se někdy objevuje sklon chtít „uklidit“ a odstranit nebo odstranit staré příspěvky, produkty atd. Problém je v tom, že někdy byl tento obsah odkazován nebo na něj bylo odkazováno na jiných místech.

Někdo si například mohl uložit produkt na Pinterestu a po jeho odstranění už k němu nebude mít přístup. Řešením je zde místo toho přesměrování na novou stránku, produkt atd. která by měla být dostupná potenciálním zákazníkům. Jediný případ, kdy se doporučuje odstranit stránky zcela bez přesměrování, je ten, kdy byly vytvořeny omylem, jsou velmi nové nebo mají malou až nulovou návštěvnost.

V případě, že omylem odstraníte starý obsah, ujistěte se, že jste klientovi nastavili chybovou stránku 404, která uživatelský zážitek (UX) spíše zlepší, než aby ho zničila. Některé z nejlepších stránek 404 jsou zapamatovatelné, protože obsahují dobrou kombinaci humoru a silného UX.

Kanonické adresy URL pro všechny!

SEO je důležité pro každou webovou stránku a používání kanonických adres URL může pomoci lépe informovat vyhledávače o tom, které adresy URL mají totožný nebo velmi podobný obsah. Porozumění používání kanonických adres URL je jednou z mnoha základních dovedností front-end vývojářů, které budete potřebovat k optimalizaci webových stránek svých klientů.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Výraz „bonbon“ pochází z francouzštiny, kde vznikl opakováním slova „bon-bon“, což znamená „dobrý-dobrý“. Proto je psaní s „m“ v základu slova nesprávné. V češtině lze tento výraz psát dvěma způsoby – buď krátce jako bonbon, nebo dlouze jako bonbón. Oba způsoby jsou správné a významově totožné. ✅ Bonbon/bonbony  – správná varianta v češtině je bez...

Croissant, anebo croasan? V psané formě je jediný správný způsob zápisu croissant, vzhledem ke komplikovanosti psaného názvu se však často objevují také nesprávné varianty jako croasant, croasán či kroasán.Problematická je často také správná výslovnost tohoto francouzského slova. V české výslovnosti je nejblíže francouzskému originálu asi [kroasan] případné [kroasán].Croissant je máslové nadýchané pečivo typu viennoiserie a...

Máte chuť zjistit správnou variantu slova apetit? Pak čtěte dále. Apetit, apetýt, dokonce i apetyt jsou gramaticky správné tvary. Můžete je tedy s chutí používat. Co to je apetit / apetít / apetýt?Slovo vychází z francouzského appétit, které znamená touhu, chuť. Mezi významy slova apetit / apetýt v českém jazyce se řadí touha, chuť, potřeba, ale také pud....

Při paintballu po sobě hráči střílí speciálními zbraněmi barvící kuličky. Je to vlastně taková hra na vojáky. A nutno podotknout, že zásah poměrně dost bolí (zpravidla si odnesete pár modřin 😊). Paintball se standardně hraje na upravených hřištích, ve volné přírodě nebo na vyhrazené ploše. Mezi nejznámější herní scénáře patří capture the flag. Paintball pochází...

Obzvlášť v němčině se vám často stane, že na počítači potřebujete napsat přehlasované u. Pokusím se vám přehledně vysvětlit, jak tento speciální znak napsat, abyste to nemuseli pořád hledat na internetu. Jak udělat přehlasované u Nejjednodušší způsob, jak napsat u s přehláskou, je stisknutí klávesy, na které najdete symbol přehlásky. Dále zde bývá nakreslen i...

Afinita je index vhodnosti konkrétního mediálního nosiče pro reklamu. Pokud vám tato kostrbatá definice nic neříká, pokusím se to dále vysvětlit více lidsky. Afinita se jinak označuje také jako Target affinity index (TAI) nebo jako vhodnost. Význam slova afinita v marketingu Ať už chce inzerent propagovat jakýkoliv produkt, vždy je základem stanovení cílové skupiny. To...

Aktuálně se internetem šíří podovodné a falešné e-maily od České pošty. Dokonce se k nim už přidávají i podvodné zprávy. Jak je poznat? Podvodné e-maily od České pošty Česká pošta odkazuje zákazníky, kterým podvodné maily přijdou na následující adresu, kam je mají přeposílat: info@cpost.cz. Celá situace už je v řešení a Česká pošta na tom...

Jedním z pravých češtinářských oříšků je slovo raný, ranný a ranní. Pojďme si to postupně rozebrat RanýPřídavné jméno raný znamená časný. Můžeme jím označit období středověku (raný středověk) anebo brzy dozrávající brambory (rané brambory).Příklady správného užití slova ranýVykopávali jsme rané brambory.Ve škole jsme probírali raný středověk.Odrůda Neon je ranější, velmi výnosná odrůda s hladkou bulvou...

CHRO (Chief Human Resources Officer) Mnoho různých označení, ale stále ta samá pracovní pozice. CHRO je pouze jiný název pro personálního ředitele, který patří mezi HRM (Human Resources Management – manažer řízení lidských zdrojů).  Co by měl splňovat správný CHRO?Často pracuje s lidmi, takže by měl mít nadstandardní komunikační a prezentační schopnosti.Měl by být dostatečně empatický.Jeho denním chlebem je týmová práce, takže...
Načíst dalších 10 článků