Kdo je to influencer?

Zdá se mi, že na to, že před dvaceti lety ještě nic takového neexistovalo, je dnes slovo influencer naprosto všude. Influenceři jsou jedním z hlavních nástrojů online reklamy. Pokud si tedy nejste jistí významem tohoto slova nebo tím, jak vlastně funguje influencer marketing, čtěte dál.

Co dělá influencer

Pojem influencer nemá jednu jasně danou definici, proto je i význam tohoto slova nejasný. Neexistuje žádná jasně stanovená hranice, od kolika tisíc sledujících je z vás influencer. Obzvlášť dnes se rozmáhá trend mikroinfluencerství, kdy firmy oslovují profily, které mají třeba i méně než tisíc sledujících. Influencer je zkrátka někdo, kdo ovlivňuje lidi. Takže svým způsobem je to každý uživatel sociálních sítí, který má alespoň jednoho sledujícího.

Co je to influencer marketing

Vaši potenciální zákazníci produkt spíš zakoupí, pokud jim ho doporučí jejich oblíbený instagramer, než když na ně ve vyhledávači vyběhne vámi zacílená PPC reklama. Ne, že by PPC nebyl efektivním nástrojem, ale influencer marketing funguje na základních psychologických principech.

V současné době se zákazníci stávají k reklamám stále odolnějšími a doporučení influencera je právě to, co produkt odliší od ostatních. Přinutí zákazníka věnovat značce pozornost, protože ji propaguje někdo, komu věří.

Z hlediska značek představují influenceři přístup ke specifickým cílovým skupinám, takže dobře zacílená reklama zde opravdu funguje, přitom stačí jen vybrat toho správného influencera. Značky však stále musí myslet na lidský přístup a nebrat influencery jen jako reklamní plochu. Často proto mají influenceři volnost v tom, jak zadání od značky na svém profilu zpracovat, protože jsou to stále oni, kdo nejlépe ví, co na jejich publikum funguje.

Kolik dostává influencer zaplaceno

Každá spolupráce je individuální.

Pokud se například jedná o spolupráci s Durexem, na kterou spousta lidí automaticky říká ne, určitě se Durex musí po finanční stránce hodně snažit, aby sehnal někoho vlivného, kdo značce propůjčí své jméno.

Krom značky, o kterou se jedná je však důležité i to, co značka po influencerovi požaduje – kolik postů, stories atd. Pokud influencer nabízí slevový kód, většinou dostává z každé objednávky nějaká procenta. U menších influencerů se často dělá spolupráce formou barteru, což znamená, že dostanou nějaký produkt zadarmo a pokud jsou s ním spokojeni, můžou ho doporučit svým sledujícím.

Je to tedy opravdu individuální, nicméně pro představu zde uvádím přehled toho, kolik si zhruba dnes influenceři vydělávají za 1 post na istagramu. Abyste si nemysleli, že za to, že vás ovlivňují a doporučují vám produkty, nedostávají zaplaceno.

Počet followersCena za 1 post na instagramu
3 000 – 5 0001 000 – 2 000
10 000 – 15 0001 500 – 4 000
20 000 – 30 0003 000 – 6 000
45 000 – 75 0005 000 – 10 000
100 000 – 150 00010 000 – 15 000
200 000 – 300 00015 000 – 30 000
300 000 – 500 00020 000 – 40 000
500 000 a více40 000 a více

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Komu se zdá tvar součastnost zvláštní, ten má pravdu. Jedná se o nesprávnou podobu slova. Není žádný důvod pro psaní písmene „t“ uprostřed slova. Přesto ho mnozí chybně píšou. Pravopisně správně je pouze současnost! Nejsnáze si pomůžeme přídavným jménem, které je odvozené od podstatného jména současnost -> současný. V něm je zcela zřetelné, že neobsahuje žádné...

Možná si mylně myslíte, že víte, jak napsat příbuzné slovo ke slovu téma. Toto slovíčko je ale docela záludné. Kdo ví proč, podstatné jméno téma píšeme s dlouhým e, ale slova k němu příbuzná píšeme zásadně s krátkým e.  Pravopisně správně je tematický. Krátké e najdete i u dalších příbuzných slov, jako je tematika či...

Vždycky jsem přemýšlel nad tím, proč některé mé články obletí svět rychlostí blesku a některé ne. Ty nejlepší texty vznikly tak nějak samy od sebe. Prostě jsem si jednoho dne sedl na zadek a sepsal to. Běhěm jediného odpoledne. Věděl jsem přesně, co chci říct. O čem budu psát a také, kdo to bude číst....

Jeho humor je drsný. Mnohdy až trapně jednoduchý. Ale právě díky tomu si získal srdce desítek tisíc lidí. Své frky vydal i knižně. Konkrétně se jedná o knihu Martyho frky. V dostání je u všech dobrých knihkupců se smyslem pro černý humor. Marty, kdo vlastně stojí za Martyho frky (v době publikace článku byla Facebook skupina nejspíše opět zrušena...

Jedná se o složení slov mass a prestige. Co to tedy je? Je to marketingový pojem, který označuje produkty, které jsou prestižní, ale i cenově dostupné. Je pouze malé procento lidí, kteří nechtějí mít luxusní zboží. Bohužel (bohudík) si ho většina nemůže dovolit. Tím vzniká na trhu zajímavá trhlina, kterou se snaží někteří výrobci zaplnit....

Brand storytelling nebo jenom storytelling je označení pro marketingovou praktiku, konkrétně způsob komunikace, který především v posledních letech na trhu dominuje. A co to tedy přesně storytelling je? Storytelling – přeloženo z angličtiny do češtiny – je vyprávění příběhu A proč to značky dělají? Všichni máme rádi příběhy, například takové pohádky tu s námi byly...

Založili u nás jedno z mála rádií, u něhož v živém vysílání neuslyšíte žádné reklamy. Hrají pouze motivační hudbu určenou pro cvičení do fitka a nebo pro běhání. Vybudovali u nás možná zcela nový koncept pro internetová rádia. A i když jsou u nás sotva rok, svou cílovku si už našli. Přitom k tomu nepotřebovali miliony od...

Kdysi dávno jsem si chtěl ještě v dobách, kdy stálo neomezené volání přes 3 000 Kč a malá česká zemička nebyla stíhána vychcanými operátory, zřídit tarif s neomezeným voláním. Chvíli handlování na infolince a stál nakonec tuším 1 000 Kč bez DPH se smlouvou na rok. Tehdy v roce 2012 neuvěřitelná cena :-). Přifařil jsem ke smlouvě další druhé číslo...

Martin se vydal na dráhu živnostníka teprve nedávno. O tom, jak se mu bude či nebude dařit, dnes spekulovat nebudeme. Nicméně už ve svých začátcích splnil jednu základní podmínku k tomu, aby byl úspěšný. Poskytuje služby v oblasti, ve které byste živnostníky mohli spočítat na prstech jedné ruky po výbuchu granátu. Svým klientům pomáhá s tzv. hloubkovým dotazováním...

Landing page je pojem, který se nejčastěji používá v PPC marketingu a v češtině tak úplně nemá svůj ekvivalent. Přesto se jedná o klíčový pojem v ppc. Co znamená landing page v marketingu Landing page označuje webovou stránku, na kterou se odkazuje v marketingové kampani, a která byla za tímto účelem vytvořena. Každá landing page má...
Načíst dalších 10 článků