Jedním z nejdůležitějších klíčů k úspěchu na Amazonu je vědět, jakým údajům věnovat pozornost a jak je vyhodnotit. Dva nejdůležitější údaje, které můžete jako prodejce použít pro rozhodování o zdrojích, jsou pořadí prodejnosti položky a cena, za kterou se prodává. Pravděpodobně již víte, jak používat aplikaci Amazon Seller App k získání aktuálního pořadí prodejnosti a ceny – ale aktuální údaje jsou jen malým kouskem skládačky.
Právě zde přichází na řadu Keepa. I když umí mnoho věcí, to hlavní, čím je známá – a k čemu ji v našem podnikání používáme – jsou grafy historie prodejních pozic a cen. Jak vysvětlím níže, je to často ještě důležitější než aktuální údaje.
Co je to Keepa?
Keepa je nástroj, který je nejznámější pro sledování historie ceny a prodejní pozice každého zboží na Amazonu. Pomocí rozšíření pro Chrome můžete nechat tyto informace automaticky načítat u každé položky, kterou si na Amazonu prohlížíte.
Kromě žebříčků prodejnosti a grafů historie cen nabízí společnost Keepa na svých webových stránkách další nástroje pro výzkum, zjišťování a hodnocení produktů. Můžete také vyhledávat nejlepší produkty nebo výlohy prodejců podle kategorií, protože mají možnost tyto informace poskytovat, protože shromažďují údaje od uživatele při každém zobrazení produktu. To pomohlo vytvořit jeden z nejrozsáhlejších seznamů produktů a prodejců v prostoru Amazon.
Jaké informace společnost Keepa poskytuje?
Společnost Keepa poskytuje údaje o prodejní pozici položky na Amazonu, historii cen, nové nabídkové ceně, použité nabídkové ceně, nabídkové ceně na Amazonu a celkovém počtu nabídek. Najdeme zde však také informace o nejprodávanějších produktech a nejlépe hodnocených prodejcích. Seznam je dlouhý, ale když se v tomto softwaru zorientujete, může výrazně zvýšit vaše šance na nalezení kvalitních produktů, které se budou prodávat rychle a za očekávanou návratnost investic.
Použití rozšíření Keepa pro Google Chrome
Nyní, když už víte, proč mohou být tyto informace důležité, můžete použít rozšíření Keepa pro Google Chrome k:
- Určení průměrné prodejní pozice
- Vyhodnocení historie a stability cen
- Aktualizaci ceny u produktů, které máte uvedené k prodeji.
- Určení svého rizikového profilu s ohledem na počet dalších nabídek v nabídkách.
Už jste četli? Co je chybová stránka 404 a a její význam
Určení prodejních pozic
Jednou z nejdůležitějších funkcí služby Keepa je historie prodejních pozic, kterou poskytuje prostřednictvím rozšíření Google Chrome. Pořadí prodejů se může v čase velmi lišit – zejména při pohledu na období několika let. Abyste si změny v nedávné minulosti lépe prohlédli, můžete snadno přepnout časovou osu v pravém dolním rohu na „3 měsíce“ a získat tak aktuálnější snímek. Při hodnocení produktu chceme vidět, jak se pořadí prodejnosti chovalo v mnoha časových obdobích, přičemž větší důraz klademe na poslední dny, týdny a měsíce. Je důležité přepnout časové období, které zohledníte při rozhodování o zdrojích.
Hledáme produkty, které mají tendenci mít pozice prodeje, které se v průběhu času zlepšují nebo jsou konzistentní, takže se jimi prodá více produktů. Nemáme tendenci se nadchnout pro zvyšování prodejních pozic v průběhu času – jedinou výjimkou je situace, kdy se prodejní pozice zhoršuje, protože produkt není skladem.
Historie a stabilita ceny
Podíváte-li se na na graf historie a stability ceny, modrá čára představuje novou cenu výrobku prodávaného prodejcem třetí strany bez dopravy. Oranžová čára představuje novou cenu společnosti Amazon (jako prodejce). Navíc oranžové stínování na horním grafu pod oranžovou čárou představuje, kdy má Amazon zboží skladem. Když není žádné stínování, představuje to, že Amazon není skladem, a když není přítomna žádná oranžová ani modrá čára, znamená to, že všechny nabídky nejsou skladem. Na rozdíl od metriky pořadí prodejnosti představují tyto čáry ceny na variantě (pokud je vybrána), ale pořadí prodejnosti bude stále relevantní pouze pro nadřazený ASIN. Zaměřte se spíše na průměrnou cenu v čase a na to, jak se mění v důsledku toho, že Amazon má a nemá skladové zásoby. Důležité je také pochopit, jak může počet nabídek nebo prodejců ovlivnit stabilitu ceny v čase.
Počet nabídek
Počet nabídek vyjadřuje, kolik prodávajících je v daném okamžiku v nabídce, a umožňuje snadno odkazovat na cenový graf přímo nad ním, abyste viděli odpovídající změny ceny. Jedná se o mocnou informaci, protože vám pomůže pochopit konkurenci pro tento produkt a to, jak agresivně může konkurence stanovovat ceny produktu, když je na stejné nabídce mnoho dalších prodejců.
Tato metrika je také snadným způsobem, jak vyhodnotit, kdy výrobek není nebo nebyl skladem, když počet nabídek klesne na nulu nebo když řada neexistuje. Mějte na paměti, že počet nabídek, stejně jako cenová část horního grafu, je relevantní pro vybranou variantu nebo podřízený ASIN. Používáme ji k tomu, abychom zjistili, jak vypadá prodejní prostředí a jak agresivně můžeme konkurovat při snaze o likvidaci produktu. To nám také umožňuje učinit určité předpoklady o stabilitě cen v kombinaci s tím, jak konzistentní je cenotvorba v čase s přílivem prodejců.
Aktuální ceny
Na základě všech výše uvedených informací můžeme vyhodnotit, kde se aktuální cena nachází ve vztahu k údajům a jak se může vyvíjet v čase. Vyplatí se například na základě minulých výsledků cenu snížit, nebo ji držet na stejné úrovni? Na tuto otázku můžeme lépe odpovědět pomocí údajů v grafu. Pokud mají ceny tendenci růst, když ostatním prodejcům dojdou zásoby, a my se díváme na sezónní produkt, pak by se mohlo jednat o položku, u které bychom chtěli udržet vysokou nabídkovou cenu a počkat, až se cena odrazí ode dna.
V jiném příkladu bychom také mohli prozkoumat cenový graf a uvědomit si, že cena položky může být příliš vysoká ve srovnání s minulostí, kdy byl žebříček prodejnosti lepší. Za předpokladu, že návratnost investic stále dává smysl, by snížení ceny mohlo být změnou, kterou bychom chtěli provést v naději na zvýšení prodeje – s vědomím, že by se s největší pravděpodobností stejně prodávala za nižší cenu.
Zjišťování produktů
Chcete-li použít tuto funkci, přejděte do části „Data“ a vyberte „Seznamy nejprodávanějších“. Tím se dostanete na stránku, kde si můžete prohlédnout nejprodávanější produkty v libovolné kategorii podle svého výběru.
Použití těchto filtrů vám umožní skutečně zúžit vyhledávání na nové produkty nebo produkty související s těmi, které již prodáváte. To vám může pomoci identifikovat nové dodavatele pro velkoobchod, příležitosti pro maloobchodní arbitráž nebo online arbitráž nebo nápady pro získávání privátních značek.
Identifikace dalších nejprodávanějších produktů
Jednou z největších funkcí je, že můžete prodejce seřadit podle kategorií, pokud si to přejete. Pokud prodáváte určitý typ výrobku, může vám to pomoci najít výlohy, které chcete napodobit.
Požadované výlohy si můžete zobrazit kliknutím na názvy prodejců, což vám může pomoci identifikovat nové příležitosti a možné cesty pro rozšíření vašeho podnikání. To může být velmi užitečné pro nové prodejce.
Pro koho je tento nástroj určen?
Tento nástroj je určen pro všechny prodejce. Od začátečníků, kteří prodávají svůj úplně první produkt, až po zkušené prodejce, kteří prodávají stovky tisíc dolarů měsíčně. Je to prostě nejlepší software pro hodnocení cen a prodejů a je nezbytné, aby vaše údaje byly co nejlepší, když na základě těchto hodnot utrácíte peníze.
Je také nejlepší pro všechny styly nebo různé metody získávání zdrojů pro podnikání na Amazonu. Tento nástroj lze použít pro maloobchodní arbitráž, online arbitráž, velkoobchod a privátní značku. Napomáhá všem aspektům těchto modelů od získávání zdrojů až po prodej a je něčím, k čemu by měl mít přístup každý prodejce, aby mohl činit lépe informovaná rozhodnutí.
Kolik Keepa stojí?
Prémiový plán Keepa se všemi funkcemi stojí 15 Euro měsíčně. Nabízí i bezplatný plán, který poskytuje určité informace, ale nezahrnuje vše výše uvedené.
Jedná se o velmi levný nástroj pro vaše podnikání, když uvážíte údaje, ke kterým vám poskytuje přístup. Neměli byste mít problém s pozitivní návratností této investice, protože vám poskytne přístup k údajům, které zajistí, že vaše nákupní, cenová a výzkumná rozhodnutí budou nejlepší, jaká mohou být.
Jak nastavit Keepa
Chcete-li nastavit Keepa, přejděte na webové stránky Keepa a vytvořte si účet registrací. Jejich webové stránky mohou být zpočátku trochu matoucí, ale nenechte se tím odradit od nastavení účtu.
Jakmile se zaregistrujete, budete muset ověřit svou e-mailovou adresu. Poté zapněte přepínač odběru, který najdete kliknutím na možnost odběry v rozbalovací nabídce účtu v pravém horním rohu.
Pro dokončení předplatného budete muset zadat také své platební údaje. Mějte na paměti, že mají bezplatnou verzi, ale mnoho základních funkcí, které jsme popsali v tomto příspěvku, nebudou zahrnuty, pokud nemáte placenou verzi – nebo bude váš přístup k nim alespoň výrazně omezen.
Stažení rozšíření Keepa Chrome
Nyní, když je účet na webových stránkách Keepa zcela dokončen, přejdete do obchodu Google Chrome a stáhnete si rozšíření Keepa. To po svém stažení a aktivaci poskytne cenové grafy na všech stránkách s detaily Amazonu. Rozšíření Keepa je jedním z nejdůležitějších nástrojů v podnikání na Amazonu. Poskytuje informace pro většinu našich výzkumných, nákupních a cenových rozhodnutí.