KPI – Key Performance Indicator

Hello 0

Dnes je to všude samá angličtina. KPI je zkratka slov Key Performance Indicator. Přeloženo do češtiny – klíčové ukazatele výkonu. Tento pojem se spojuje s marketingem a představuje měřitelné cíle.

Klíčové ukazatele výkonu (KPI)

KPI’s jsou cíle, které umožňují vyhodnocovat efektivitu kampaní i dalších projektů. Mohou nabývat více podob podle toho, jaká firma je stanovuje a co je právě jejím cílem.

Příklady KPI’s:

CPA – Cost per Action
CPC – Cost per Click
CPE – Cost per Engagement
CPP – Cost per Point
CPT – Cost per thousand
CPV – Cost Per Viever
CR – Conversion Rate

Jedná se tedy zkrátka o cíle, které lze měřit a vyčíst ze statistik. Jejich hlavní vlastností je tedy měřitelnost.

Jak určit KPI ukazatele

V první řadě je potřeba si uvědomit, jaký je obchodní plán vaší firmy. Nastavení cílů i plán je třeba konzultovat s manažery jednotlivých oddělení, protože oni nejlépe dokáží určit cíle, kterých chtějí dosáhnout.

Pak je druhým nejdůležitějším krokem převedení těchto cílů do metrik, které lze sledovat například v Google Analytics.

Každé oddělení vaší firmy by mělo mít vlastní (a co nejkratší a nejsrozumitelnější) seznam KPI’s, aby bylo jednotlivým managerům jasné, na co se zaměřit. To, jak daných cílů dosáhnout pak můžete s klidem nechat na nich a efektivitu jejich práce ověřit právě měřitelnými KPI’s.

Zvláštním typem KPI’s jsou tzv. částečné KPI’s, které se používají ve chvíli, kdy nevíte, proč vaši zákazníci vykazují nějaké atypické chování. Cílem se tak může stát například „přesun na druhou stránku“ a můžete snadno sledovat, zda se uživatelé vůbec k této akci dostanou.

Posledním krokem u stanovování KPI’s je stanovení důležitosti jednotlivých cílů, kterou lze vyjádřit v procentech.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Tento článek počítá s tím, že už nějaký e-shop máte a chcete zefektivnit jeho výkon. Určitě zde ale najdou spoustu užitečných tipů i úplní začátečníci, kteří si lámou hlavu s tím, jak přivést na e-shop zákazníky. Jak zlepšit výkon e-shopuV první řadě, nečekejte závratné změny ze dne na den. Vybudovat kvalitní a úspěšný e-shop trvá...

Myslivost je slovo odvozené od vyjmenovaného slova myslit -> jediná pravopisně správná varianta je myslivost. Mislivost je paskvil, který do spisovné češtiny nepatří, proto na tento patvar raději urychleně zapomeňte. Pravopisně správně je myslivost!A jaký je význam slova myslivost? Myslivost je označení pro bohulibou činnost. Někteří aktivisté se sice snaží myslivce vyobrazit jako nelidu, který...

Microsoft Word sice sloveso skontaktovat podtrhává červenou barvou, ale nenechte se zmást. Občas chybuje i počítač. A je to i v tomto případě. Pravopisně správně je skontaktovat i zkontaktovat!Kdyby byl někdo šťoural, a nahlédl do Českého národního korpusu, zjistil by, že podoba zkontaktovat se vyskytuje v českých textech podstatně více než tvar skontaktovat. To však nic nemění...

Reklama má tisíc tváří a podob. Out Of Home (OOH) reklama je taková, která na člověka působí mimo jeho domov. Je to však široký pojem, který zahrnuje outdoorovou (venkovní) i indoorovou (vnitřní) formu reklamy. Out Of Home reklama cílí na lidi, kteří jsou zrovna mimo domov. Je jedno, jestli jsou na ulici, v tramvaji, nebo v ordinaci....

Čerstvé plody hroznového vína se nazývají hrozny. Usušené hrozny, které se dávají do koláčů nebo do vánočky, se někdy označují jako hrozinky a jindy jako rozinky. Hrozinky se odvozují od českého „hrozen“, kdežto rozinky mohou vycházet z německého rosine, francouzského raisin a úplně nejpravděpodobněji z latinského racēmus. Správně jsou obě verze.Příklady SPRÁVNÉHO použití slova rozinka:Babička dává do...
Načíst dalších 10 článků