Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Krizová komunikace

Hello 0

Bum, prásk, něco se stane a je třeba jednat, aby nebyla ohrožena stabilita a pověst společnosti (instituce, jedince) nechtěnou negativní publicitou. V takovém případě je třeba vést správnou krizovou komunikaci. Nutno podotknout, že krizová komunikace může být externí i interní.

Je to vlastně soubor kroků a postupů, které je nutné správně zvolit, aby se omezily případné následky nějakého neočekávaného problému. Aby byla krizová komunikace správně určená, spolupracují firmy obvykle s PR agenturami, ale i právníky. Nejdůležitější je komunikace a jednání ihned po vzniku problému. Konkrétně se hovoří, že nejproblematičtějších je prvních 48 hodin.

Příklady problémů, které mohou spustit krizovou komunikaci:

  • Společnost se stane terčem kritiky (od médií, úřadu, občanů).
  • Obvinění z nezákonné činnosti.
  • Kritická situace. Například výbuch v laboratoři, náhlé znečištění okolních řek, požár, insolvenční řízení.

Obě varianty jsou pravopisně správné, každá se však používá v jiném významu. ✅ Žehlicí – s krátkým „i“ označuje účel či vlastnost předmětu – například žehlicí prkno nebo žehlicí plocha, tedy věci určené k žehlení✅ Žehlící – naopak pokud popisujeme někoho nebo něco, co aktuálně vykonává činnost žehlení, používáme tvar s dlouhým „í“, tedy žehlící.Podobné rozlišení...

Samotná krize může být problémem, ale pokud se správně řeší a použijí se správné zásady, tak nemusí v očích veřejnosti vypadat tak hrozně. Je důležité, aby probíhala krizová komunikace externí (s médii, policisty, hasiči, politiky …), ale i krizová komunikace interní (se zaměstnanci, společníky, obchodními partnery).

Není totiž nic horšího než neinformovanost. V takovém případě se vyrojí spekulace, pomluvy a vzniká zbytečný zmatek. Je tedy lepší říct na rovinu, že vznikl problém, ale víme o něm a řešíme ho. Krizová komunikace by měla být jednotná. Informace, které jsou oficiálně sdělované, by měly být stejné. Pokud se budou popírat, měnit, tak budou nedůvěryhodné a krizi pouze prohloubí.

Vždy počítejte s nejhorším

Některá schémata krizové komunikace by si měla společnost připravit už předem. Pokud se jedná o společnost, která vyrábí výbušniny, mělo by se vedení připravit, že k výbuchu může dojít.

Některá krize se připlíží z nenadání, takže ji ani schopný management nedokáže předvídat a včas zkrotit. Bohužel nepomůže ani to, když každou noc voláte důvěryhodným věštcům, kteří se objevují v pozdních hodinách na obrazovkách televizí.

6 základních rysů krize:

  • Firma (instituce, případně osoba) má často o problému méně informací než protistrana.
  • Veřejnost a média projevují velký zájem o daný problém.
  • Situace je překvapivá, neočekávaná.
  • Děje se to rychle a často v chaosu. Situace se vyvíjí každým okamžikem.
  • I když máme dobré a dlouhodobé vztahy s novináři a veřejností, nejde zcela ovlivnit publicitu o daném tématu.
  • Obavy o další vývoj a s tím spojená panika u lodivodů (manažerů, odpovědných pracovníků).
  • Když člověk jedná pod tlakem (když je krize, tak to tlak je), obvykle má tendenci být roztržitý, agresivní. To je však cesta do pekel. Nejlépe uděláte, když zachováte chladnou hlavu.

    Práce novináře je získávat informace o vážných tématech. Krizová komunikace by měla zajistit, aby novináři měli ty správné informace. Skrze média můžete své kroky obhájit a zmírnit tak dopad krize.

    Není vše takové, jak to na první pohled vypadá

    I když si vy osobně uvědomujete, v čem je problém, krize není tím, čím si vy myslíte, že je. Je tím, čím si veřejnost myslí, že je. Je třeba tedy na problém hledět především optikou veřejného mínění.

    Z tohoto důvodu je vhodné povolat externí specialisty na krizovou komunikaci, kteří jsou schopni chladné analýzy a rychlých činů. Sice to může stát spoustu peněz, ale ušetří to spoustu problémů.

    Pokud je krize zvládnuta, nastává období klidu a vše se vrací do normálu, neznamená to, že tím končí krizová komunikace. V případě, že se stane podobná situace (klidně u konkurence, ve světě atd.) média budou znovu zmiňovat souvislosti, které se odehrály. Je tedy nutné, aby společnost (instituce, nebo jedinec – například politik) na mediální obsahy správně reagoval.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Nevíte jaká varianta je správně? Nejste sami, kdo neví, jak psát slovo prezident. Nebudeme vás napínat, je možné použít prezident i president. Správně je president i prezident President je slovo cizího původu, které patří do české slovní zásoby už dlouhou dobu. Tím slovo zdomácnělo. V současné době je možné používat tvar president i prezident. Přesto je...

Cyklistika, anebo ciklistika? Cyklistika je odvozena od slova cyklista, to je tvarem původně francouzského cycliste, odvozeného ve francouzštině od základu cycle – „kolo“, „kruh“, pocházejícího z latinského slova cyclus. Jedinou pravopisně přijatelnou variantou je tedy cyklistika, nikoli ciklistika.Cyklistika je využívání jízdních kol pro dopravu, rekreaci, cvičení nebo sport. Lidé zabývající se cyklistikou jsou cyklisté. Jízdní...

Milovníci Itálie teď pravděpodobně šílí, ale zajisté nám ten chaos v titulku na chviličku odpustí. Taky se vám ježí vlasy, když si představíte, že si některou z těchto variant musíte vybrat? Když k tomu připočteme fakt, že mnohdy ani v restauracích nenajdete v jídelním lístku správné řešení (kdybyste udělali průzkum, určitě byste po republice našli zástupce každého tvaru z titulku),...

V češtině se často setkáváme s dvojím zápisem slova označujícího kožní nemoc — tzv. ekzémem. Zatímco mnoho lidí používá různé varianty tohoto slova, český pravopis v tomto směru zohledňuje pouze jednu správnou podobu, a tou je ekzém. Varianty jako exém nebo eksém jsou považovány za chybné tvary, ačkoliv se můžete v běžné mluvě nebo v...

„Blue Monday,“ česky nazývaný jako „Nejdepresivnější den roku,“ je termín používaný k popisu údajně nejdepresivnějšího dne v roce. Tento den je obvykle spojován s třetím lednovým pondělkem. Nicméně není to oficiální svátek, nýbrž spíše mediální a marketingový termín, který byl vytvořen v roce 2005 jako součást reklamní kampaně pro cestovní agenturu. Tento den je považován...

Čeština je krásný jazyk, který je však plný nástrah. Stačí změnit jedno písmenko a už má slovo úplně jiný význam. Podobně tomu je u dvojice sloves skopat a zkopat. Znáte správné významy? Pravopisně správně je skopat i zkopat, ale pozor na významy!Při určování pravopisu se musíme řídit obecnými pravidly pro psaní slov s předponami „s-“ a...

Vždycky mě fascinovalo, jak nám učitelé na gymplu rvali do hlavy, že z nás budou nuly. Že po dokončení školy nic nedokážeme. Paradoxně – většina z nás toho po škole dokázala víc, než samotní učitelé. Akorát to neměl nikdo z nás lehké. Respektive – měli jsme to všichni docela těžké, právě proto, že jsme studovali na gymplu.  Jste...

Jen málokterá kniha dokázala můj život změnit tak jako kniha Jak se zbavit starostí a začít žít. Myslím, že neexistuje lepší kniha, která by váš život mohla více obohatit. Ona je to svým způsobem učebnice. Ne obyčejná kniha, kterou přečtete na jeden zátah od začátku až do konce. Je třeba ji číst pořád dokola a...

Zdá se vám, že je na slově zotpovědnost něco špatně? Gratulujeme! Máte výborný čich na pravopisné chyby. Pravopisně správně je zodpovědnost i odpovědnost! Obě zmíněné varianty jsou významově rovnocenné, takže si můžeme vybrat tu, která se nám líbí více. Ale pozor! Musíme dát ještě jeden dobrý tip. V textu používejte pouze jednu podobu slova. Kdybyste je...
Načíst dalších 10 článků