Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Krizová komunikace

Hello 0

Bum, prásk, něco se stane a je třeba jednat, aby nebyla ohrožena stabilita a pověst společnosti (instituce, jedince) nechtěnou negativní publicitou. V takovém případě je třeba vést správnou krizovou komunikaci. Nutno podotknout, že krizová komunikace může být externí i interní.

Je to vlastně soubor kroků a postupů, které je nutné správně zvolit, aby se omezily případné následky nějakého neočekávaného problému. Aby byla krizová komunikace správně určená, spolupracují firmy obvykle s PR agenturami, ale i právníky. Nejdůležitější je komunikace a jednání ihned po vzniku problému. Konkrétně se hovoří, že nejproblematičtějších je prvních 48 hodin.

Příklady problémů, které mohou spustit krizovou komunikaci:

  • Společnost se stane terčem kritiky (od médií, úřadu, občanů).
  • Obvinění z nezákonné činnosti.
  • Kritická situace. Například výbuch v laboratoři, náhlé znečištění okolních řek, požár, insolvenční řízení.

Samotná krize může být problémem, ale pokud se správně řeší a použijí se správné zásady, tak nemusí v očích veřejnosti vypadat tak hrozně. Je důležité, aby probíhala krizová komunikace externí (s médii, policisty, hasiči, politiky …), ale i krizová komunikace interní (se zaměstnanci, společníky, obchodními partnery).

Není totiž nic horšího než neinformovanost. V takovém případě se vyrojí spekulace, pomluvy a vzniká zbytečný zmatek. Je tedy lepší říct na rovinu, že vznikl problém, ale víme o něm a řešíme ho. Krizová komunikace by měla být jednotná. Informace, které jsou oficiálně sdělované, by měly být stejné. Pokud se budou popírat, měnit, tak budou nedůvěryhodné a krizi pouze prohloubí.

Vždy počítejte s nejhorším

Některá schémata krizové komunikace by si měla společnost připravit už předem. Pokud se jedná o společnost, která vyrábí výbušniny, mělo by se vedení připravit, že k výbuchu může dojít.

Některá krize se připlíží z nenadání, takže ji ani schopný management nedokáže předvídat a včas zkrotit. Bohužel nepomůže ani to, když každou noc voláte důvěryhodným věštcům, kteří se objevují v pozdních hodinách na obrazovkách televizí.

Mezinárodní den rodiny slavíme od roku 1993 a asi proto není povědomí o tomto významném dni v české společnosti příliš zažito. Pojďme se ale podívat na to, proč je tak důležitý.  Kdy slavíme mezinárodní den rodiny?Rodinu oslavujeme každý rok ve stejný den – patnáctého května (15.5.), je to na svátek Sofie a Žofie. Tento den nám připomíná,...

6 základních rysů krize:

  • Firma (instituce, případně osoba) má často o problému méně informací než protistrana.
  • Veřejnost a média projevují velký zájem o daný problém.
  • Situace je překvapivá, neočekávaná.
  • Děje se to rychle a často v chaosu. Situace se vyvíjí každým okamžikem.
  • I když máme dobré a dlouhodobé vztahy s novináři a veřejností, nejde zcela ovlivnit publicitu o daném tématu.
  • Obavy o další vývoj a s tím spojená panika u lodivodů (manažerů, odpovědných pracovníků).

Když člověk jedná pod tlakem (když je krize, tak to tlak je), obvykle má tendenci být roztržitý, agresivní. To je však cesta do pekel. Nejlépe uděláte, když zachováte chladnou hlavu.

Práce novináře je získávat informace o vážných tématech. Krizová komunikace by měla zajistit, aby novináři měli ty správné informace. Skrze média můžete své kroky obhájit a zmírnit tak dopad krize.

Není vše takové, jak to na první pohled vypadá

I když si vy osobně uvědomujete, v čem je problém, krize není tím, čím si vy myslíte, že je. Je tím, čím si veřejnost myslí, že je. Je třeba tedy na problém hledět především optikou veřejného mínění.

Z tohoto důvodu je vhodné povolat externí specialisty na krizovou komunikaci, kteří jsou schopni chladné analýzy a rychlých činů. Sice to může stát spoustu peněz, ale ušetří to spoustu problémů.

Pokud je krize zvládnuta, nastává období klidu a vše se vrací do normálu, neznamená to, že tím končí krizová komunikace. V případě, že se stane podobná situace (klidně u konkurence, ve světě atd.) média budou znovu zmiňovat souvislosti, které se odehrály. Je tedy nutné, aby společnost (instituce, nebo jedinec – například politik) na mediální obsahy správně reagoval.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Jirka letos spustil projekt Třpytkomat.cz, což je služba určená pro ty z vás, kteří milují pomstu, mají rádi svítivé věci a mají dostatek nepřátel. Je to vlastně obdoba takové online vendety.Někdo vás vytočil a vy se mu můžete konečně také anonymně pomstít. Tím, že mu pošlete obálku. Ale ne jen tak ledajakou obálku. Je napěchovaná až...

Nejste si jistí, zda je správně butik, či butyk? Pak si pamatujte, že tvrdě se slovo pouze vyslovuje – v písemném projevu je správně varianta s „i“, tedy butik. Podle Slovníku spisovné češtiny se za tímto slovíčkem skrývá „menší prodejna s módním zbožím, zejm. textilním“. A pokud si vybavíte i francouzské „boutiquie“, ze kterého jsme butik přejali,...

Dohromady, nebo zvlášť? V češtině je plno slovních spojení, které si píší zvlášť. Velké množství je však také příslovečných spřežek, které se píší dohromady. Příslovečné spřežky vznikají z ustálených spojení, kdy se spojí předložka spolu s podstatným jménem v jedno slovo. Ve většině případů, pak nelze mezi předložku a podstatné jméno vložit žádné další slovo. Z toho vyplývá, že pravopisně...

Asi málokdo si naplno užívá ten pocit, kdy má v puse půlku Kambodžského pralesa. Ne každý na něj také rád sahá. A ještě méně raději jej každý z nás holí. Někdy na nás vykoukne z bikin na koupališti. Můžete jej zahlédnout v MHD, když se tam svléká třeba Olina. Někdy nás pozdraví nečekaně z cizího podpaží. Čas od času z něj...

Bloger / blogger je člověk, který si píše a provozuje vlastní blog (= internetový zápisník). Blogeři / bloggeři mohou být profesionálové, kteří píší o odborných tématech. Ale také amatéři, kteří si na internetu vylévají své srdíčko. Pravopisně správně je bloger i blogger!Obě varianty jsou v češtině správně, ale podoba bloger se vyskytuje podstatně častěji. Proto i...

Pokud existuje jedna podmnožina světa psaní, která má více předsudků než kterákoli jiná, je to právě ghostwriting. Samotný název zní záhadně. Ale práce jako ghostwritera je vlastně stejná jako každá jiná. Co je Ghostwriting?Definice toho, co představuje psaní duchů, není pevně stanovená.Obecně se však charakterizuje tak, ghostwriting je vše, co je oficiálně přisuzováno jiné osobě –...

O dávné historii hazardních her vypovídají historické vykopávky, při nichž byly objeveny hrací kostky. Hazardní hry se objevovaly postupně, počínaje loteriemi. K hrám se v České republice vždy přistupovalo pozitivně, ale s jasnou regulací činnosti heren a jejich zdaněním. V 60. letech začal hazardní byznys nabírat obrovský rozmach: pro udržení obchodu si museli kupovat losy...

Stalo se vám, že se na vašem profilu zničehonic začal zvěřejňovat cizí obsah? Nebo máte někoho takového ve svém okolí? Útoky hackerů za cílem získání profilů jsou dnes běžnou záležitostí, a proto bychom je neměli brát na lehkou váhu. Rád bych tu s vámi sdílel pár tipů na to, jak se preventivně bránit a co...

Zatímco všichni ostatní šli cestou úplné automatizace, oni se rozhodli řešit vše ručně. A pomáhat. Radí turistům, jak cestovat za levno. Jak ušetřit na každičké cestě do zahraničí. A hlavně vám vyberou vždy ten nejlepší možný spoj. Přesně o tomhle je Cestujlevne.com. A s jeho zakladatelem Davidem Eiseltem jsme se rozhodli si popovídat tentokrát. Ahoj...

Už v prvopočátcích své textařské kariéry jsem přišel na to, že nejlepší texty ze mě vypadávají vždy po kocovině. Když mám prázdnou hlavu (doslova a do písmene). Cítím se dokonale šťastný. Díky posezení u chlastu mám pak nespočet dalších historek k vyprávění a dozvím se spoustu zajímavých informací ze světa. Například, že v Holandsku jsou...
Načíst dalších 10 článků