Krizová komunikace

Hello 0

Bum, prásk, něco se stane a je třeba jednat, aby nebyla ohrožena stabilita a pověst společnosti (instituce, jedince) nechtěnou negativní publicitou. V takovém případě je třeba vést správnou krizovou komunikaci. Nutno podotknout, že krizová komunikace může být externí i interní.

Je to vlastně soubor kroků a postupů, které je nutné správně zvolit, aby se omezily případné následky nějakého neočekávaného problému. Aby byla krizová komunikace správně určená, spolupracují firmy obvykle s PR agenturami, ale i právníky. Nejdůležitější je komunikace a jednání ihned po vzniku problému. Konkrétně se hovoří, že nejproblematičtějších je prvních 48 hodin.

Příklady problémů, které mohou spustit krizovou komunikaci:

  • Společnost se stane terčem kritiky (od médií, úřadu, občanů).
  • Obvinění z nezákonné činnosti.
  • Kritická situace. Například výbuch v laboratoři, náhlé znečištění okolních řek, požár, insolvenční řízení.

Samotná krize může být problémem, ale pokud se správně řeší a použijí se správné zásady, tak nemusí v očích veřejnosti vypadat tak hrozně. Je důležité, aby probíhala krizová komunikace externí (s médii, policisty, hasiči, politiky …), ale i krizová komunikace interní (se zaměstnanci, společníky, obchodními partnery).

Není totiž nic horšího než neinformovanost. V takovém případě se vyrojí spekulace, pomluvy a vzniká zbytečný zmatek. Je tedy lepší říct na rovinu, že vznikl problém, ale víme o něm a řešíme ho. Krizová komunikace by měla být jednotná. Informace, které jsou oficiálně sdělované, by měly být stejné. Pokud se budou popírat, měnit, tak budou nedůvěryhodné a krizi pouze prohloubí.

Vždy počítejte s nejhorším

Některá schémata krizové komunikace by si měla společnost připravit už předem. Pokud se jedná o společnost, která vyrábí výbušniny, mělo by se vedení připravit, že k výbuchu může dojít.

Některá krize se připlíží z nenadání, takže ji ani schopný management nedokáže předvídat a včas zkrotit. Bohužel nepomůže ani to, když každou noc voláte důvěryhodným věštcům, kteří se objevují v pozdních hodinách na obrazovkách televizí.

6 základních rysů krize:

  • Firma (instituce, případně osoba) má často o problému méně informací než protistrana.
  • Veřejnost a média projevují velký zájem o daný problém.
  • Situace je překvapivá, neočekávaná.
  • Děje se to rychle a často v chaosu. Situace se vyvíjí každým okamžikem.
  • I když máme dobré a dlouhodobé vztahy s novináři a veřejností, nejde zcela ovlivnit publicitu o daném tématu.
  • Obavy o další vývoj a s tím spojená panika u lodivodů (manažerů, odpovědných pracovníků).

Když člověk jedná pod tlakem (když je krize, tak to tlak je), obvykle má tendenci být roztržitý, agresivní. To je však cesta do pekel. Nejlépe uděláte, když zachováte chladnou hlavu.

Práce novináře je získávat informace o vážných tématech. Krizová komunikace by měla zajistit, aby novináři měli ty správné informace. Skrze média můžete své kroky obhájit a zmírnit tak dopad krize.

Není vše takové, jak to na první pohled vypadá

I když si vy osobně uvědomujete, v čem je problém, krize není tím, čím si vy myslíte, že je. Je tím, čím si veřejnost myslí, že je. Je třeba tedy na problém hledět především optikou veřejného mínění.

Z tohoto důvodu je vhodné povolat externí specialisty na krizovou komunikaci, kteří jsou schopni chladné analýzy a rychlých činů. Sice to může stát spoustu peněz, ale ušetří to spoustu problémů.

Pokud je krize zvládnuta, nastává období klidu a vše se vrací do normálu, neznamená to, že tím končí krizová komunikace. V případě, že se stane podobná situace (klidně u konkurence, ve světě atd.) média budou znovu zmiňovat souvislosti, které se odehrály. Je tedy nutné, aby společnost (instituce, nebo jedinec – například politik) na mediální obsahy správně reagoval.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Pravopisně správně je pouze jedna varianta. A je to. Chvilka napětí. Blízkost. Pokud chceme zdůvodnit pravopis slova blízkost, je vhodné si pomoci slovy příbuznými, která mohou být například – blízce, blizoučko, blízko, blízký. Ve všech je zřetelné písmeno „z“ v základu slova. Pravopisně správně je tedy pouze blízkost. Příklady SPRÁVNÉHO užití slova blízkost: Vzájemná blízkost jí nic...

Shodou okolností je 15. květen významný i z jiného důvodu, než že se jedná o mezinárodní den rodiny. Jedná se totiž o Světový den proti mozkové mrtvici. Upozorňuje na rizikové faktory, které mohou mrtvici způsobit. Nejedná se však o problém, který by se týkal pouze seniorů, nejnovější výzkumy ukazují, že průměrný věk lidí postižených mozkovou...

Stěží je označení, které vyjadřuje, že jde něco s obtížemi. Slovo vzniklo spojením předložky s a podstatného jména tíha. V sedmém pádě s těží -> stěží. Jedná se tedy o spřežku. Pravopisně SPRÁVNĚ je stěžíVe všech případech je pravopisně správně varianta stěží. Naopak podoba ztěží je ve spisovné češtině nepřípustná.Pozor si dejte na slovo, které vypadá trochu podobně –...

Po tvrdých souhláskách se píše „y“, takové je pravidlo. V některých případech však existují v českém jazyce výjimky, na které je nutné si dát pozor. A právě slovo stigma je jednou z těchto výjimek. Pravopisně správně je pouze varianta stigma, tedy s měkkým písmenem „i“. Proč to tak je? Jedná se totiž o slovo cizího původu, které pochází z...

Víte, co znamená, že je někdo frustrovaný? Vysvětlím vám to spolu s pravopisem tohoto slova. Ne, že bych byl chytřejší než vy, sám jsem v tom párkrát udělal chybu. Tak si to pojďme konečně zapamatovat. :) Správně je frustraceSlovo frustrace pochází z latinského frūstratiō, což v překladu znamená marně nebo zmarněný. Jak můžete vidět, v tomto slově je...

Moderuje. Má vlastní pořad. Je to takový druhý internetový Jan Kraus. Akorát se nejmenuje Jan. Je mladší. A když nad tím tak přemýšlím, tak se Honzovi Krausovi ani moc nepodobá (ale to zase tak nevadí, kdo by tak chtěl vypadat, že?). Na internetové televizi Stream.cz produkuje a moderuje svoji vlastní talk show (ONE MAN SHOW). Víc asi netřeba říkat. Ano. Dnes si budeme povídat s Kamilem (Kazmou) Bartoškem. Jo a na začátek by se slušelo říct, že rozhovor jsme dělali v Kolkovně a Kazma si dal guláš (byl prý výborný, jen za něj zapomněl zaplatit). A pak ještě své přítelkyni snědl smažený sýr (a během toho ji celý rozhovor tlačil do toho, ať si dá jeho guláš, aby jí ten sýr mohl sežrat)... Ano. Už z toho je jasně patrné, že to je nenažraná svině :-).

Ať už v celku nebo jako koření, pálivé chilli papričky jsou základem pikantní kuchyně. Někdy je najdeme pod názvem feferonka nebo nesprávným označením kayenský pepř. Pokud je však chceme nazvat správným jménem, můžeme sáhnout ke kterémukoliv z trojice výrazů chilli papričky, chili papričky nebo čili papričky. Nejčastěji používaným tvarem jsou chilli papričky, hned v závěsu za ní stojí čili...

S přicházejícím jarem a neustupující karanténou se ve vás možná probouzí chuť začít se více hýbat. Nebo už se na sebe nedokážete ani podívat do zrcadla. Každopádně pokud byste se rádi naučili správně běhat, jste tu správně. Dám vám pár tipů na to, co dělat před prvním během, abyste si to hned nezošklivili. Když člověk...

Brand storytelling nebo jenom storytelling je označení pro marketingovou praktiku, konkrétně způsob komunikace, který především v posledních letech na trhu dominuje. A co to tedy přesně storytelling je? Storytelling – přeloženo z angličtiny do češtiny – je vyprávění příběhu A proč to značky dělají? Všichni máme rádi příběhy, například takové pohádky tu s námi byly...

Také často slýcháte tvar baťoh? Je tomu tak, ale pravopisně správně je pouze tvar batoh. Podobně tomu je i v dalších tvarech od tohoto slova odvozených (batůžek, batůžkář…). Pamatujte si. Na výlet vždy jedině s batohem. Batoh tedy může být jakéhokoliv tvaru, barvy, střihu, ale vždy se bude psát stejně, tedy batoh. Mezi synonyma se řadí ruksak,...
Načíst dalších 10 článků