Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Má Google AdSense vliv na hodnocení ve vyhledávačích?

Má Google AdSense vliv na hodnocení ve vyhledávačích?

Proč si někteří myslí, že AdSense ovlivňuje hodnocení Googlu? Pravděpodobně se domníváte, že reklamy nemají žádný vliv na organické vyhodnocení. Umístěním cílené reklamy na své webové stránky mohou vydavatelé na obsahu vydělávat prostřednictvím programu Google AdSense. Když si čtenáři tyto reklamy zobrazí nebo na ně kliknou, vydavatelé dostanou finanční kompenzaci.

Proč si tedy někteří myslí, že AdSense ovlivňuje hodnocení? Zřejmě se domníváte, že reklamy nemají žádný vliv na organické hodnocení. Jde o to, že z přivádění návštěvnosti na webové stránky, na kterých se zobrazují reklamy Google, vydělává i firma Google. Webová stránka se stává další platformou pro obchodníky společnosti Google, na kterou mohou umisťovat reklamy (pokud je zpeněžena pomocí služby AdSense). Bez ohledu na etiku má společnost Google důvod směrovat návštěvníky na webové stránky, na kterých jsou umístěny reklamy AdSense. V důsledku zvýšené návštěvnosti, počtu kliknutí a zobrazení reklam jsou inzerenti společnosti Google ochotni nakupovat více reklamy.

Dovolil by však Google, aby jeho firemní cíle zasahovaly do poskytování poctivých organických výsledků vyhledávání? To je častý názor lidí, kteří jsou skeptičtí k zahrnutí AdSense jako součásti hodnocení. Naopak existují obavy, že reklama AdSense může mít škodlivý vliv na hodnocení kvůli tomu, že Google má specifické požadavky na vhodné umístění reklamy.

AdSense je dobrým ukazatelem

Umístění reklamy AdSense na webové stránky zvyšuje hodnocení tím, že přináší příjmy společnosti Google a jejím partnerům z řad inzerentů. Jistě existuje domněnka, že více služeb společnosti Google, včetně organického vyhledávání, reklam Google a AdSense, vzájemně kooperují.

Není Google dostatečně důvěryhodný?

Nedůvěra ve společnost Google se zdá být velmi aktuální. Kvůli nedostatečné důvěře v to, že společnost Google udržuje nestranné a spravedlivé výsledky vyhledávání, lidé tato obvinění přijímají. Žaloby a vyšetřování podezření z protisoutěžních obchodních praktik poškodily postavení společnosti Google jako důvěryhodné korporace. Vládní představitelé obvinili společnost Google ze zvýhodňování vlastních položek ve výsledcích vyhledávání a vlastních aplikací v systému Android. V minulosti byl Google obviněn z porušování antimonopolních zákonů v Evropě i v USA. Americké ministerstvo spravedlnosti často vyšetřuje společnost Google kvůli obvinění z účasti na protisoutěžních aktivitách. Společnost Google tvrdí, že navzdory tomu, že byla odsouzena, neudělala nic, co by bránilo hospodářské soutěži. Pověst společnosti Google jako spolehlivé korporace neustálým prověřováním jejich aktivit značně trpí.

Podle další zprávy by majitelé webových stránek měli být při používání AdSense opatrní. Domnívají se, že používání příliš velkého množství reklam nebo jejich umisťování na nesprávná místa má škodlivý vliv na hodnocení. Tato myšlenka vychází z pozorování, že Google postupně přikládá větší váhu webům, které poskytují pozitivní uživatelský zážitek. Uživatelský zážitek stránky negativně ovlivňuje příliš mnoho reklam. Primární informace se uživateli mohou obtížně hledat, stránka se může pomalu načítat. Každý z těchto faktorů může snížit hodnocení stránky. Z tohoto důvodu se AdSense může objevit jako znevýhodňující prvek hodnocení.

Google se tímto tématem zabývá v oficiální příručce nápovědy AdSense. Google potvrzuje, že AdSense nemá na pozici webu v SERP vliv: „Pořadí vašeho webu ve výsledcích vyhledávání Google a námi poskytované výsledky vyhledávání nejsou ovlivněny vaší účastí v Google AdSense. Společnost Google pevně podporuje právo na svobodu projevu, a proto poskytuje široký přístup k online materiálům. Vzhledem k našemu propojení s placenými inzerenty a publikacemi jsou naše výsledky vyhledávání objektivní. Výsledky vyhledávání budeme i nadále zobrazovat na základě technologie PageRank.“

  • Služba AdSense nemá žádný dobrý ani negativní vliv na hodnocení. Vnímání uživatelského zážitku společností Google však může být negativně ovlivněno reklamou obecně a vést k horším pozicím.
  • Přítomnost reklamy na webových stránkách není automaticky špatná. Způsob jejich použití však může být problematický pro SEO.
  • Google požaduje, aby majitelé webových stránek dodržovali standardy Better Ads Standards, které popisují přijatelné a nevhodné umístění reklamy na počítačích a mobilních zařízeních. Kromě toho jsou majitelé webů vyzváni, aby dodržovali část Centra nápovědy AdSense věnovanou osvědčeným postupům pro umisťování reklam.
  • A konečně, vylepšení zkušeností se stránkami Google zohledňuje používání reklamy na webových stránkách.

Detail je nějaká malá drobnost, která ale může způsobit velké problémy, pokud se na ní třeba zapomene. Nebo pokud neznáte správný pravopis tohoto slova. Správně je detail Podstatné jméno detail je jménem přejatým, pochází z francouzského détailler (krájet, rozdělovat) a označuje nějakou drobnost, podrobnost, součást celku. Dodržujeme u něj pravopis z originálu, a proto žádné j nevkládáme...

Společnost Google ve zprávě pro majitele webových stránek o aktualizovaném prostředí stránek poznamenává:

  • Webová stránka nesmí používat reklamní strategie, které jsou rušivé, vtíravé nebo jinak špatně ovlivňují uživatelský zážitek.
  • Ačkoli se neomezuje pouze na AdSense, existují i jiné metody, jak mohou webové stránky využívat reklamy, které mají škodlivý vliv na hodnocení.
  • Za tímto účelem společnost Google veřejně prohlásila, že AdSense není imunní vůči potenciálně negativním signálům, které může reklama poskytovat.
  • S příliš vtíravými reklamami AdSense se zachází stejně jako s jinými invazivními reklamami.
  • Podle společnosti Google nemá AdSense žádný vliv na hodnocení. Nižší hodnocení může být důsledkem umístění reklamy AdSense na stránce, ale to platí pro všechny reklamy. Proto je také nepřesné tvrdit, že AdSense může mít škodlivý vliv na hodnocení.

    Zdroj, foto: fotobanka
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Slovo shrnout má hned tři varianty zápisu. Bohužel je správně jen jediná a my si nyní vysvětlíme proč. Správně je shrnoutZákladem tohoto slova je sloveso hrnout, ke kterému se pouze přidalo písmeno s, které zde slouží jako předpona.A proč právě s? Známá poučka říká, že když něco dáváme dohromady, tedy shromažďujeme to, musíme psát vždy...

Světový den spotřebitelských práv je příležitostí upozornit na základní práva všech spotřebitelů a na jejich respektování a ochranu. Současně je poukazováno na nekalé obchodní praktiky a sociální nerovnost, které podkopávají práva spotřebitelů. Kdy se Světový den spotřebitelských práv slavíSvětový den spotřebitelských práv se každoročně slaví 15. března (15.3.).Vznik Světového dne spotřebitelských právSvětový den spotřebitelských práv...

Ve francouzském jazyce je výraz tresor, v němčině Tresor. My však žijeme v České republice, proto se musíme ptát, jaká je správná podoba v českém jazyce? Pravopisně správně je pouze tvar trezor!Sice se k nám slovo dostalo z němčiny, ale psaná podoba se přizpůsobila výslovnosti. Slovo trezor je plně počeštěné, takže ho je možné úplně normálně skloňovat podle vzoru hrad.O...

Češi jsou národem turistů, takže by neměl být problém s psaním slova túra :-). Přesto se najdou jedinci, kteří v tomto slově chybují. A není jich málo. Túra je označení pro náročnější pěší výlet. Nejčastěji se lidé vydávají na túru do hor nebo jen tak do přírody. Ať je to tam, nebo úplně jinam, vždy je pravopisně...

Která varianta je z pohledu českého pravopisu přípustná? Lze psát „monotónní“, nebo se píše správně „monotóní“ nebo snad krátce „monotoní“? A které odvozené příslovce je pak správně? Může se psát „monotónně“, nebo je jedinou správnou variantou slovo „monotóně“? ❌ Monotóní, monotoní, monotóně, monotoně – jsou nesprávné varianty z pohledu českého pravopisu. ✅ Monotónní, monotónně – jsou...

Kdo je IT právník? Potřebuje ho vaše firma? Už dávno se ukázalo, že internet je vhodným prostředím pro páchání trestné činnosti, jako jsou krádeže duševního vlastnictví, praní špinavých peněz a další podvody. Podnikání na internetu bez odborné právní pomoci je riskantní. Právníka se zaměřením na informační technologie si můžete najmout jako interního pracovníka nebo tuto pracovní náplň outsourcovat. A jaké schopnosti by měl...

Na první pohled by mělo po tvrdé souhlásce následovat ypsilon, ale je tomu opravdu tak? Nepíše se spíše barista? Nebudeme chodit dlouho kolem horké kaše. Ve spisovné češtině je povolený pouze tvar barista. Je to z toho důvodu, že se jedná o slovo, které má původ v cizím jazyce. Proto se na toto slovo nevztahuje pravidlo, které...

Typ online reklamy, která kombinuje text, obrázky a adresu URL, která odkazuje na webovou stránku, kde se zákazník může dozvědět více o produktech nebo si je koupit. Přesně to je display reklama. Existuje mnoho formátů display reklamy. Tyto reklamy mohou být statické s obrázkem nebo animované s více obrázky, videem nebo měnícím se textem. Reklamní...

Online kasina nabízejí celou řadu vynikajících bonusů, které mohou výrazně ovlivnit úspěšnost při hraní. Obvykle se k nim však váží poměrně přísná pravidla, takže mohou působit jako dvojsečná zbraň. Pokud s nimi hráč umí zacházet a chápe veškeré podmínky, mohou mu přinést jen užitek. V případě, že jim ale neporozumí, se může realita hodně lišit...

Zatímco všichni ostatní šli cestou úplné automatizace, oni se rozhodli řešit vše ručně. A pomáhat. Radí turistům, jak cestovat za levno. Jak ušetřit na každičké cestě do zahraničí. A hlavně vám vyberou vždy ten nejlepší možný spoj. Přesně o tomhle je Cestujlevne.com. A s jeho zakladatelem Davidem Eiseltem jsme se rozhodli si popovídat tentokrát. Ahoj...
Načíst dalších 10 článků