Proč si někteří myslí, že AdSense ovlivňuje hodnocení Googlu? Pravděpodobně se domníváte, že reklamy nemají žádný vliv na organické vyhodnocení. Umístěním cílené reklamy na své webové stránky mohou vydavatelé na obsahu vydělávat prostřednictvím programu Google AdSense. Když si čtenáři tyto reklamy zobrazí nebo na ně kliknou, vydavatelé dostanou finanční kompenzaci.
Proč si tedy někteří myslí, že AdSense ovlivňuje hodnocení? Zřejmě se domníváte, že reklamy nemají žádný vliv na organické hodnocení. Jde o to, že z přivádění návštěvnosti na webové stránky, na kterých se zobrazují reklamy Google, vydělává i firma Google. Webová stránka se stává další platformou pro obchodníky společnosti Google, na kterou mohou umisťovat reklamy (pokud je zpeněžena pomocí služby AdSense). Bez ohledu na etiku má společnost Google důvod směrovat návštěvníky na webové stránky, na kterých jsou umístěny reklamy AdSense. V důsledku zvýšené návštěvnosti, počtu kliknutí a zobrazení reklam jsou inzerenti společnosti Google ochotni nakupovat více reklamy.
Dovolil by však Google, aby jeho firemní cíle zasahovaly do poskytování poctivých organických výsledků vyhledávání? To je častý názor lidí, kteří jsou skeptičtí k zahrnutí AdSense jako součásti hodnocení. Naopak existují obavy, že reklama AdSense může mít škodlivý vliv na hodnocení kvůli tomu, že Google má specifické požadavky na vhodné umístění reklamy.
AdSense je dobrým ukazatelem
Umístění reklamy AdSense na webové stránky zvyšuje hodnocení tím, že přináší příjmy společnosti Google a jejím partnerům z řad inzerentů. Jistě existuje domněnka, že více služeb společnosti Google, včetně organického vyhledávání, reklam Google a AdSense, vzájemně kooperují.
Není Google dostatečně důvěryhodný?
Nedůvěra ve společnost Google se zdá být velmi aktuální. Kvůli nedostatečné důvěře v to, že společnost Google udržuje nestranné a spravedlivé výsledky vyhledávání, lidé tato obvinění přijímají. Žaloby a vyšetřování podezření z protisoutěžních obchodních praktik poškodily postavení společnosti Google jako důvěryhodné korporace. Vládní představitelé obvinili společnost Google ze zvýhodňování vlastních položek ve výsledcích vyhledávání a vlastních aplikací v systému Android. V minulosti byl Google obviněn z porušování antimonopolních zákonů v Evropě i v USA. Americké ministerstvo spravedlnosti často vyšetřuje společnost Google kvůli obvinění z účasti na protisoutěžních aktivitách. Společnost Google tvrdí, že navzdory tomu, že byla odsouzena, neudělala nic, co by bránilo hospodářské soutěži. Pověst společnosti Google jako spolehlivé korporace neustálým prověřováním jejich aktivit značně trpí.
Podle další zprávy by majitelé webových stránek měli být při používání AdSense opatrní. Domnívají se, že používání příliš velkého množství reklam nebo jejich umisťování na nesprávná místa má škodlivý vliv na hodnocení. Tato myšlenka vychází z pozorování, že Google postupně přikládá větší váhu webům, které poskytují pozitivní uživatelský zážitek. Uživatelský zážitek stránky negativně ovlivňuje příliš mnoho reklam. Primární informace se uživateli mohou obtížně hledat, stránka se může pomalu načítat. Každý z těchto faktorů může snížit hodnocení stránky. Z tohoto důvodu se AdSense může objevit jako znevýhodňující prvek hodnocení.
Google se tímto tématem zabývá v oficiální příručce nápovědy AdSense. Google potvrzuje, že AdSense nemá na pozici webu v SERP vliv: „Pořadí vašeho webu ve výsledcích vyhledávání Google a námi poskytované výsledky vyhledávání nejsou ovlivněny vaší účastí v Google AdSense. Společnost Google pevně podporuje právo na svobodu projevu, a proto poskytuje široký přístup k online materiálům. Vzhledem k našemu propojení s placenými inzerenty a publikacemi jsou naše výsledky vyhledávání objektivní. Výsledky vyhledávání budeme i nadále zobrazovat na základě technologie PageRank.“
- Služba AdSense nemá žádný dobrý ani negativní vliv na hodnocení. Vnímání uživatelského zážitku společností Google však může být negativně ovlivněno reklamou obecně a vést k horším pozicím.
- Přítomnost reklamy na webových stránkách není automaticky špatná. Způsob jejich použití však může být problematický pro SEO.
- Google požaduje, aby majitelé webových stránek dodržovali standardy Better Ads Standards, které popisují přijatelné a nevhodné umístění reklamy na počítačích a mobilních zařízeních. Kromě toho jsou majitelé webů vyzváni, aby dodržovali část Centra nápovědy AdSense věnovanou osvědčeným postupům pro umisťování reklam.
- A konečně, vylepšení zkušeností se stránkami Google zohledňuje používání reklamy na webových stránkách.
Už jste četli? Detail x detajl
Společnost Google ve zprávě pro majitele webových stránek o aktualizovaném prostředí stránek poznamenává:
- Webová stránka nesmí používat reklamní strategie, které jsou rušivé, vtíravé nebo jinak špatně ovlivňují uživatelský zážitek.
- Ačkoli se neomezuje pouze na AdSense, existují i jiné metody, jak mohou webové stránky využívat reklamy, které mají škodlivý vliv na hodnocení.
- Za tímto účelem společnost Google veřejně prohlásila, že AdSense není imunní vůči potenciálně negativním signálům, které může reklama poskytovat.
- S příliš vtíravými reklamami AdSense se zachází stejně jako s jinými invazivními reklamami.
Podle společnosti Google nemá AdSense žádný vliv na hodnocení. Nižší hodnocení může být důsledkem umístění reklamy AdSense na stránce, ale to platí pro všechny reklamy. Proto je také nepřesné tvrdit, že AdSense může mít škodlivý vliv na hodnocení.