Marketingové strategie inspirované vedoucími značkami trhu

Současná situace na světovém trhu je neúprosná a konkurence číhá na každém rohu s vidinou získání byť i sebemenšího náskoku na ostatní. Každá chybička či pozdní reakce na vývoj trhu může mít v dlouhodobém horizontu podnikání dalekosáhlé důsledky na oblibu, dobré jméno, ale zejména zisk z prodeje, který je brán jako hlavní měřítko úspěšnosti každé firmy. Co tedy dělají ony výjimečné společnosti tak skvělého, že se jim podařilo dostat až takhle daleko? Cílí na zákazníka. Nejen výrobky šité na míru, ale i dobrá reklama a spousta návodů, které lákají na zlepšování, jsou klíčové jednotky pro udržení na špici. Kdo, co a jak praktikuje?

technology-1095751_1920

Limonádový nápoj kolového typu co nejbližší lidem

Už malé děti bez ostychu odpovídají na otázku, co by si tak daly k pití, automaticky kolu. Jak takového malého človíčka něco takového vůbec může napadnout, když kojenecká voda nebo džus jsou v žebříčku vhodných tekutin o několik snad i desítek pater výš? Coca Cola je jednoduše na očích. A v případě této americké limonády známé již 130 let je reklama jedním z hlavních pilířů úspěchu. Co se navíc dětem zakazuje, chtějí ještě více, takže od těch nejmenších rodinných oslav, kde se byť jen trošičku popustí uzda přísnosti, jde tento nápoj na dračku. Není to ovšem ani zdaleka jen o reklamě jak jí známe v televizi, kině nebo na billboardech.

Internetová propaganda přeslazeného hnědého nápoje dělá totiž také svoje. Není den, kdy by pod hlavičkou koly nevyšel nějaký článek na blogu, nějaké vtipné video, nebo jen obyčejný letní status na Facebooku „Už jste se dnes schladili?“. Právě na tomto nikdy nekončícím médiu atakuje americký nápojový gigant pomalu ale jistě hranici sta milionů fanoušků. Notná porce mediálního úspěchu. Ten je podtržen i na oficiálních stránkách, na kterých krom běžných sdělení lidé ocení sekci zaměřenou na možnosti udržení svého zdraví. Významně kladných ohlasů a také ocenění se dostalo společnosti za její akce v otázce recyklování, stejně jako podpora nejrůznějších komunit. Živoucí organizace je tak na samém vrcholu tržních žebříčků a její zájmy mají opravdu široký záběr.

soda-466542_1280

Karetní partička na síti s maximální precizností

Příkladem maximalizace služeb pro zákazníky se prezentuje jiný gigant, tentokrát z pole herního průmyslu umístěného na internetu. Vůbec největší internetový poskytovatel herní zábavy Poker Stars sice začal oproti výrobci limonád se značným zpožděním, i tak se ale dokázal během patnácti let na trhu vyšvihnout až na příčku nejvyšší. Úspěch společnosti je založen na vlastní bezplatné aplikaci, která je k dispozici na několika platformách, díky které společnost dokázala zvládnout technickou výzvu v podání zahlcení sítě a tím vznikajícím zpožděním či odpojením hry jednotlivých hráčů. Zajistila to například celosvětově natažená interní síť podobná těm od jiných velkých internetových společností, jako jsou například Google nebo Amazon. Její začátek a zároveň i konec je datové centrum na ostrově Man v Irském moři, kde je kromě centrály i sídlo firmy.

Tímto technicky zdařilým krokem se podařilo zajistit až neuvěřitelně nadprůměrných hodnot, kterými každodenně pokerová herna disponuje. Dnem i nocí se každou vteřinu rozdává 700 nových her, přičemž cifry rozehraných partií dosahují až ke dvaceti tisícům souběžných klání, která se konají mezi hráči po celém světě. Herní zážitek je vrcholným cílem, který v kuloárech dělá lepší reklamu, než kdejaký televizní spot.

poker-686981_1280

Komfortní nákup oblečení bez zadrhávání

Pro co nejlepší výkon na internetovém poli se rozhodla ve svém posledním kroku také oděvní společnost H&M, když nedávno spustila svůj nový e-shop. Klíčovými prvky takovéhoto nákupního košíku je jednoduchá ovladatelnost a snadná orientace. Ta je také přístupná na nejrůznějších zařízeních i menšího kapesního formátu, s více než uspokojivou uživatelskou přístupností. Obyvatelé v hned osmadvaceti evropských zemí mají to štěstí, že si mohou své nákupní zážitky od jednoho z největších zástupců na módním poli zajistit bez nutnosti opouštět teplo svého domova.

Dlouhodobá spolupráce s věhlasnými partnery

Nezbytnou součástí prezentace v dobrém světle je bezesporu spojení sil s dalšími velkými jmény na trhu. To se daří dobře zejména na poli sportovním, kde se silní partneři svými úspěchy téměř automaticky přitahují. O tom, jak si takového obchodního soužití firmy váží, ví své americký prodejce sportovního vybaveni Nike. Nedávno tomu bylo 13 let, co se jejich fajfka pojila například s jedním z nejúspěšnějších anglických fotbalových klubů z Manchesteru United, který s jejich výbavou získal šest mistrovských trofejí.

football-1207235_1280

Velký prostor pak dostávají i individuální osobnosti, kterým Nike dokonce propůjčuje vlastní podznačku. O tom ví své například bývalé basketbalové eso Michael Jordan, který s Air Jordan dokáže vydělávat i 30 let od jejího uvedení na trh. A vůbec ne špatně, díky prodeji této značky je z něj nejvýdělečnější penzista sportovního světa. Dalším mistrem svého řemesla, jemuž se dostalo pocty na spolupráci s vývojem vlastní podznačky je Roger Federer, jehož decentní iniciály R.F. zdobí nejen šatníky nejen u něj doma. Zatímco Jordan se zaměřil čistě na basketbal a volný čas, Federer sklízí úspěch díky decentním modelům triček a polokošil, mezi nimiž se neztratí ani jeho typická čelenka. Dlouholeté sponzorské smlouvy jsou tedy každopádně oboustranně výhodnou variantou na zatraktivnění podnikání.

Jak je vidět, stojí za úspěchem spousta práce v pozadí, která často působí i na podprahové úrovni. Pro fungování na špičce ledovce je třeba míti na paměti, že konkurence nikdy nespí. Takže místo pouhého dohánění ztráty je lepší zkusit nabrat náskok.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Current ye@r *