Mediální slovník

Všechny kategorie

Spojení generace Z teď proplouvá médii více než kdy dříve s tím, jak se tato generace dostala k sociálním sítím a zásadně ovlivňuje poptávku po mediálním obsahu. Pokud chcete zůstat v kurzu, neměly by vám uniknout nejnovější trendy, které tato generace uznává. A proč vlastně názvy jednotlivých generací rozlišujeme a jaké jsou jejich charakteristiky? Pojďme...

Zkratka RTB vychází z anglického real time bidding. Pokud investujete do impresí, ale návštěvnost webu se stále nezvyšuje, možná přemýšlíte, jak změnit svou strategii. RTB představuje vhodnou alternativu, protože vám umožní dostat reklamu na platformy, kam Sklik ani Adwords nedosáhnou. Díky RTB můžete svou kampaň spustit bez toho, abyste k tomu potřebovali jakoukoliv mediální agenturu....

Zkratka FMCG znamená anglické Fast Moving Consumer Goods, tedy rychle spotřebovatelné produkty. A co to znamená v praxi? FMCG segment FMCG produkty představují segment, který obsahuje vše, co se rychle spotřebuje a tudíž to spotřebitel často a pravidelně nakupuje. Jsou to produkty, které se mohou rychle kazit. Typickým příkladem jsou tedy potraviny, ale třeba i...

Není vám jasný význam slova akvizice? Setkáte se s ním především v souvislosti s médii a odteď už mu budete rozumět. Význam slova akvizice Synonymem slova akvizice je nábor, ale i získání. Akvizici většinou provádí nějaký podnikatelský subjekt. Nejčastěji se toto slovo používá v mediálním kontextu. Zde provozovatel médií rozšíří své portfolio. Mediální agentury mohou...

Ptáte se, co znamená zkratka AČRA? Je to naprosto jednoduché, protože počáteční písmena nám napovídají, že se jedná o asociaci českých reklamních agentur a marketingové komunikace. Tedy počáteční písmena marketingové komunikace nejsou přítomna, protože byla přidána až později. Případně se však můžete setkat i s variantou zkratky AČRA MK. Asociace českých reklamních agentur a marketingové...

Dnes je to všude samá angličtina. KPI je zkratka slov Key Performance Indicator. Přeloženo do češtiny – klíčové ukazatele výkonu. Tento pojem se spojuje s marketingem a představuje měřitelné cíle. Klíčové ukazatele výkonu (KPI) KPI’s jsou cíle, které umožňují vyhodnocovat efektivitu kampaní i dalších projektů. Mohou nabývat více podob podle toho, jaká firma je stanovuje...

Effie je zkratka slova effectiveness a označuje soutěž o nejefektivnější reklamu. Jedná se o jednu z nejprestižnějších soutěží v komunikačním průmyslu. Jak funguje Effie O vítězi rozhoduje 21 porotců ve třech kolech. Porotci posuzují měřitelné výsledky kampaní. Není to samozřejmě o tom, že vítězí ten, kdo investuje do reklamy nejvíce peněz, porota zohledňuje prostředky vynaložené...

Direct mail je nástrojem direct mailingu. A co je to ten direct mailing? Jedná se o druh marketingu, kdy je zákazník napřímo oslovován značkou. Direct mailing v marketingu Direct mailing se dá do češtiny přeložit jako přímé zasílání a spadá pod tzv. přímý marketing, kam patří třeba také telemarketing. Direct mailing často hraničí se SPAMem,...

Scent marketing neboli aroma marketing povyšuje klasický marketing, kdy spotřebitel vnímá informace smysly jako je sluch či zrak, na další úroveň. Pojďme si popsat, jak vlastně scent marketing funguje. Co to je scent marketing Příkladem scent marketingu je situace, kdy přijdete do prodejny a příjemně to tam voní. Přesně tak. Tím dalším smyslem, který tento...

Co znamená pojem merchandising? Používá se především v marketingu a přehledně si vysvětlíme, co přesně znamená a jaké jsou typy merchandisingu. Co je to merchandising Pod pojem merchandising se dá zahrnout spousta činností. Jedná se o činnosti, které se týkají práce v místě prodeje a jejich hlavní náplní je zajištění kvality zboží, uspořádání v regálech...

Ptáte se, co vlastně znamená barter nebo barterový obchod? Slovo barter se používá v dnešním kontextu velmi často především ve spojitosti se sociálními sítěmi a influencer marketingem. Pojďme si tedy tento pojem vysvětlit. Co je to barterová spolupráce Synonymem pro barter je spojení výměnný nebo směnný obchod. Barterová spolupráce značky a jednotlivce je taková, kdy...

Bannery jsou všude kolem vás a také toto slovo slýcháte velmi často. Přesto tak úplně nevíte, co ten výraz vlastně znamená? Pak jste tu správně. Pro záčatek vás upozorním, že slovo baner má v českém jazyce dvě formy. Můžete ho psát s jedním, ale i s dvěma n. Offline bannery V offline prostředí se jako...

Píše se obvykle nebo obvikle? Rád vám to vysvětlím. Je to totiž naprosto logické. Stačí si vzpomenout na vyjmenovaná slova po v. Správně je obvykle Obvykle je slovním druhem příslovce. A proč se píše s tvrdým y? Mezi vyjmenovanými slovy po v je slovo zvykat. A od něj je možná trochu překvapivě odvozeno slovo obvykle,...

Guerilla marketing je nekonvenční forma propagace, kdy se značka snaží s co nejnižším rozpočtem vytvořit co největší zájem veřejnosti a upozornit na sebe. K tomu je potřeba velká míra kreativity. Pro guerilla marketing se nejčastěji využívá venkovní prostředí. Jak funguje guerillový marketing Nespornou výhodou je nízký budget. Vlastně tento nástroj dost dobře vystihuje přísloví „Za...

Nejlepším způsobem, jak upoutat pozornost na značku (neboli vzbudit buzz), je užití ambientních médií. Ale která média mezi ně vlastně patří? Co jsou to ambientní média Ambientní média jsou OOH (out of home) neboli mimo domov, což znamená, že se jedná o média umístěná venku, v offline prostoru. Příkladem je reklama na klice veřejných záchodů....

Analogové vysílání už je minulostí. Jednalo se o způsob přenášení televizního obrazu, ale od roku 2011 přešly všechny televizní stanice na digitální vysílání, což pro analogové vysílání znamenalo konec. Co je to analogové vysílání Analogové vysílání je vůbec první technologie, která byla užívána k přenášení televizního obrazu. Obraz a zvuk byly přenášeny pomocí elektromagnetického vlnění....

Agregovaná data se nejčastěji používala k vyhodnocování peoplemetrů. K tomu, abychom pochopili, co tento výraz znamená, musíme porozumět slovu agregovaná. Význam slova agregace Agregace znamená zpracování dat do skupin neboli agregátů. Agregát je tedy jiné označení pro skupinu nebo svazek něčeho – v našem případě dat. Synonymem slova agregace je tedy souhrn. Agregovaná data jsou...

Metoda brainstormingu vám může přinést spoustu nových nápadů. Pracuje vlastně s asociacemi, které všichni máme, když se řekne nějaké slovo. Když si tyto asociace sdílí skupina několika studentů či zaměstnanců, mohou vznikat nové pohledy na danou problematiku. Význam slova brainstorming Brain je v překladu z angličitiny mozek a storm znamená blesk. Doslovný překlad nám toho...

Plete se vám, co znamená packshot a co aftershot? Nebo slyšíte tyto pojmy poprvé? Rád vám je hezky polopaticky vysvětlím. :) Oba pojmy se totiž často zaměňují. Co je to packshot Packshot (může se psát také jako pack shot) se vyskytuje před koncem reklamních videí a umisťuje se tam pro připomenutí produktu zákazníkovi, v případě, že...

Afinita je index vhodnosti konkrétního mediálního nosiče pro reklamu. Pokud vám tato kostrbatá definice nic neříká, pokusím se to dále vysvětlit více lidsky. Afinita se jinak označuje také jako Target affinity index (TAI) nebo jako vhodnost. Význam slova afinita v marketingu Ať už chce inzerent propagovat jakýkoliv produkt, vždy je základem stanovení cílové skupiny. To...