Míchačka je stroj, který se používá k míchání. Nejznámější je asi stavební míchačka, kde si můžete umíchat třeba beton. Ale existují i další druhy. Například míchačka karet.
Pravopisně SPRÁVNĚ je míchačka
Práce s betonem je sice náročná, ale přesto není důvod pro psaní tvrdého „y“ ve slově míchačka. Není to vyjmenované slovo, a dokonce ani slovo příbuzné. Varianta mýchačka je nesprávná!
Pravopis musíme dodržovat i u všech slov příbuzných a odvozených -> míchaná, míchat, zamíchat, promíchat, umíchat, smíchat, míchací atd.
Příklady SPRÁVNÉHO užití slova míchačka:
Koupil jsem si novou stavební míchačku, abych mohl konečně udělat základy pro garáž.
Míchačku na beton bych si raději půjčil, protože potřebuju jen trochu betonu na několik schodů.
Poker hrajeme docela často, proto jsem si koupil míchačku na karty.
Má cenu kupovat stavební míchačku na 220v?
Syn si nejraději hraje s dětskou míchačkou.
Řezníci mají velkou míchačku na maso, kde udělají směs na všechny ty párky, klobásy a salámy.
Se stavební míchačkou Hecht jsem spokojený.
Stavební míchačku jsem koupil v bazaru.
Dělníci v míchačce míchali maltu.
Manželka nechápe, že dokud neseženu míchačku, tak tu zeď zkrátka nepostavím.
Dnes je to všude samá angličtina. KPI je zkratka slov Key Performance Indicator. Přeloženo do češtiny – klíčové ukazatele výkonu. Tento pojem se spojuje s marketingem a představuje měřitelné cíle. Klíčové ukazatele výkonu (KPI)KPI’s jsou cíle, které umožňují vyhodnocovat efektivitu kampaní i dalších projektů. Mohou nabývat více podob podle toho, jaká firma je stanovuje a...
Raketový vzestup Shiba Memu (SHMU), nové meme mince, která využívá technologii umělé inteligence, je revoluční. Za 18 týdnů vybrala částku téměř 4,3m $. Shiba Memu se svými charakteristickými rysy odlišuje od zbytku trhu s meme tokeny, který vzrostl z 0 $ v roce 2020 na více než 20 miliard $ v roce 2022. Vzhledem k...
V dnešním světě chce každý něco zpeněžit, ale spousta lidí ani neví, jak se takové slovo správně píše. My to víme. Mrkněte do následujícího textu a budete to vědět také. Z hlediska spisovného jazyka je správně pouze varianta zpeněžit. Pokud chcete vypadat chytře a zároveň se vyhnout slovu zpeněžit, můžete použít také termín monetizace. Lze totiž použít...
Proč píšeme ve slově Hostomice měkké i? To se dozvíte v dnešním článku. ✅ Hostomice – správná varianta. Hostimice není ve vyjmenovaných slovech po M.❌ Hostomyce – nesprávná varianta.Skloňování slova Hostimicepád – Hostomicepád – (bez) Hostomicpád – (k) Hostomicímpád – Hostomicepád – Hostomice!pád – (o) Hostomicíchpád – (s) Hostomicemi Správné užití slova HostomiceByl jsi někdy...
Od rádia rovnýma nohama do erotického byznysu. Tak by se dala popsat cesta Aleny Ratajové a Jany Popelkové, zakladatelek internetového rádia M Radia a dnes majitelek eshopu s erotickými pomůckami. Pokud i vy třeba právě teď přemýšlíte, že byste zkusili prodávat erotické hračky po internetu, tak tady máte z první ruky vysvětlené, co všechno vás čeká…Ahoj Aleno,...
Termín FTP (file transfer protocol) označuje proces, který zahrnuje přenos souborů mezi zařízeními prostřednictvím sítě. Tento proces funguje tak, že jedna strana umožní druhé straně odesílat nebo přijímat soubory přes Internet. Původně se používal jako způsob komunikace a výměny informací mezi dvěma fyzickými zařízeními, nyní se běžně používá k ukládání souborů v cloudu, což je...
Objednáte si zboží jedním kliknutím v e-shopu. Všechno si doma pěkně vyzkoušíte. Máte-li z nákupu radost, do 14 dní ho zaplatíte. Tak přesně na tato slova láka uživatele ještě stále dosti mladá služba Twisto Payments, za kterou stojí mimo Michala Šmídy také spoluzakladatelé společností abdoc a Source.Ahoj Michale, zkus prosím na úvod představit celý koncept...
Šedivé úterý je třetím dnem Svatého týdne. Podobně, jako o Modrém pondělí, se ve spojitosti s Ježíšem Kristem nic významného nestalo, a tak je tento den v kostelích klid. Kdy je Šedivé úterý? Šedivé úterý následuje Modré pondělí. Je třetím dnem velikonočního Svatého týdne. Rok Šedivé úterý 2022 12. 4. 2022 2023 4. 4. 2023...
Realitní makléř – jedno z možná nejzatracovanějších a zároveň jedno z nejnáročnějších povolání vůbec. Pokud i vás někdy zajímalo, zda byste měli na to vydělávat si jako realitní makléř, nyní máte jedinečnou možnost proniknout do světa realiťáků, nahlédnout pod pokličku a dozvědět se o jejich práci trochu více. O svém povolání se dnes rozvyprávěl Michal...
Ptáte se, co vlastně znamená barter nebo barterový obchod? Slovo barter se používá v dnešním kontextu velmi často především ve spojitosti se sociálními sítěmi a influencer marketingem. Pojďme si tedy tento pojem vysvětlit. Co je to barterová spolupráce Synonymem pro barter je spojení výměnný nebo směnný obchod. Barterová spolupráce značky a jednotlivce je taková, kdy...
Bolí vás oči z patvaru kryze? Pak jste na tom s češtinou velmi dobře. Je to totiž pravopisně nesprávná varianta. V českém jazyce je pravopisně správně pouze varianta krize. A je jedno, jestli se jedná o krizi ekonomickou, manželskou nebo životní. Ať je krize jakkoliv tvrdá a hluboká, vždy v ní musíte psát „i“. Pravopisně správně je krize!Je velmi...
K optimalizaci těchto webových stránek a služeb používám soubory cookie.
Funkční
Vždy aktivní
Funkční cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Statistické cookies umožňují webové stránce sbírat a analyzovat informace o chování návštěvníků, například kolikrát byla stránka navštívena, jaké stránky byly nejvíce prohlíženy nebo z jakých regionů přicházejí návštěvníci. Tímto způsobem pomáhají majitelům webových stránek optimalizovat obsah a zlepšit uživatelskou zkušenost.
Marketing
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.