MLM – Multi level marketing

Multi-level Marketing (zkratka MLM) označuje druh marketingové strategie, kdy prodej výrobku koncovým zákazníkům zajišťují smluvní distributoři – obchodní zástupci. Často se můžete setkat také s českými názvy víceúrovňový nebo síťový marketing.

Co to je multi level marketing

Distributor zapojený do MLM má zisk nejen z obratu při prodeji, ale také z provizí dalších distributorů, které do systému sám přivedl. Snaží se tedy vytvořit jak zákaznickou, tak i obchodní síť. Z tohoto principu fungování vychází i název síťový marketing.

Výrobce nebo dodavatel produktu umožňuje podnikání distributora, který kupuje jeho výrobky za cenu o zhruba 20 až 30 % nižší, než za jakou je prodává svým zákazníkům. Vzniklý rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou pak představuje jeho zisk. Zároveň vydělává na bonusech za přivedení nových distributorů a na provizích z jejich prodejů. Pro samotného výrobce nebo dodavatele je MLM řešením, jak zkrátit cestu produktu z výroby k zákazníkovi a ušetřit náklady s tím spojené.

Nejčastěji jsou prostřednictvím MLM prodávány výrobky určené pro péči o tělo a zdraví, kosmetika a domácí potřeby. Jako první využila tento typ marketingové strategie už v roce 1940 firma California Vitamin, která touto cestou prodávala vitaminové doplňky. V roce 1970 ji koupila společnost Amway působící v současnosti i na českém trhu.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Hodně času jsem přemýšlel nad tím, proč spousta lidí dokážeme vydělat hodně peněz. A někteří nedokážou překročit hranici průměrného výdělku. A nedávno jsme na toto téma trochu filozofovali s kamarády. Sedli jsme si do kruhu a začali si povídat. A docela překvapivě jsme došli k závěru, že v hodně věcech jednáme stejně. Sedíme u piva a...

Kdysi dávno jsem si chtěl ještě v dobách, kdy stálo neomezené volání přes 3 000 Kč a malá česká zemička nebyla stíhána vychcanými operátory, zřídit tarif s neomezeným voláním. Chvíli handlování na infolince a stál nakonec tuším 1 000 Kč bez DPH se smlouvou na rok. Tehdy v roce 2012 neuvěřitelná cena :-). Přifařil jsem ke smlouvě další druhé číslo...

Běžně by po tvrdé souhlásce „r“ mělo následovat měkké „i“. V případě slovesa iritovat, to tak není. Proč? Protože se jedná o slovo cizího původu. Konkrétně z latinského slova irritare. Sloveso iritovat je nedílnou součástí spisovného českého jazyka, přesto si částečně ponechalo svůj původní pravopis. Proto je nutné dodržovat měkké „i“ uprostřed slova. Naopak je možné slovo...

Milovníci Itálie teď pravděpodobně šílí, ale zajisté nám ten chaos v titulku na chviličku odpustí. Taky se vám ježí vlasy, když si představíte, že si některou z těchto variant musíte vybrat? Když k tomu připočteme fakt, že mnohdy ani v restauracích nenajdete v jídelním lístku správné řešení (kdybyste udělali průzkum, určitě byste po republice našli zástupce každého tvaru z titulku),...

Vždycky jsem přemýšlel nad tím, proč některé mé články obletí svět rychlostí blesku a některé ne. Ty nejlepší texty vznikly tak nějak samy od sebe. Prostě jsem si jednoho dne sedl na zadek a sepsal to. Běhěm jediného odpoledne. Věděl jsem přesně, co chci říct. O čem budu psát a také, kdo to bude číst....

Lorem Ipsum je demonstrativní výplňový text používaný v tiskařském a knihařském průmyslu. Lorem Ipsum je považováno za standard v této oblasti už od začátku 16. století, kdy dnes neznámý tiskař vzal kusy textu a na jejich základě vytvořil speciální vzorovou knihu. Jeho odkaz nevydržel pouze pět století, on přežil i nástup elektronické sazby v podstatě...

Jev je označení pro nějaký úkaz, fenomén, nebo periodicky se opakující řetězec dat. Nejedná se o žádnou záludnost, ale přesto se i ve slově jev chybuje. Správně je jevJediná pravopisně správná varianta je jev. Někoho může splést výslovnost, protože slovo jev se vyslovuje jako [JEF]. V psaném textu je písmeno „f“ nepřípustné. Jeff je tak možná...

Nejlepším způsobem, jak upoutat pozornost na značku (neboli vzbudit buzz), je užití ambientních médií. Ale která média mezi ně vlastně patří? Co jsou to ambientní média Ambientní média jsou OOH (out of home) neboli mimo domov, což znamená, že se jedná o média umístěná venku, v offline prostoru. Příkladem je reklama na klice veřejných záchodů....
Načíst dalších 10 článků