Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Nastavení kampaně v Google Ads

Chcete začít s PPC reklamou a tak se přihlásíte do Google Ads. Ale co dál? Mám tu pro vás návod na založení první kampaně tak, abyste na ní neprodělali tisíce. Nic vás totiž nepřipraví o peníze s takovou jistotou, jako to dokáže špatně nastavená PPC kampaň. O úplných základech v Google Ads jsem už sepsal jeden článek, takže pokud se ptáte, co to Google Ads a PPC je, doporučuji začít tam.

Před nastavením kampaně

Stanovte si své cíle. Právě v minulém článku jsem psal o tom, jak důležité je, zvolit si cíle kampaně. A zopakuji to i tady, protože je opravdu potřeba si uvědomit, čeho chci nastavením kampaně dosáhnout. Pokud nemám hodně vysoký budget, tak nemůžu mít všechno. Proto si před založením kampaně rozmyslete, co je pro vás prioritou.

Do začátku rozhodně doporučuji nastavit kampaň ve vyhledávací síti, kde cílíte na uživatele, kteří zadají do vyhledávače klíčová slova vašeho produktu, tudíž ho hledají a je pravděpodobnější, že je vaše nabídka osloví.

Pokud byste ale náhodou chtěli jít i do obsahové sítě, založte zvlášť další kampaň, protože statistiky jsou pro každý typ kampaně jiný. Google vám bude nabízet zahrnutí obsahové sítě do vaší kampaně ve vyhledávání, takže nezapomeňte tuto možnost odmítnout.

Další věcí, kterou si musíte rozmyslet je, zda chcete svou reklamu umístit i na partnerské weby – to jsou weby, které spolupracují s Googlem a poskytují mu prostor pro inzerci. Tuto volbu nechám na vás, ale prozradím vám, že v ČR i SR je vliv reklamy z těchto vyhledávačů minimální. Většinou přinesou kolem 10 % návštěv.

Nastavení cílení v Google Ads

Cílení je hodně individuální záležitost. Obecně však platí, že z hlediska geografie cílíte na Českou republiku nebo její regiony, pokud působíte jen v některých z nich.

Co je však u tohoto cílení problém je, že u počítačů dokáže Google rozpoznat polohu mnohem hůř než u mobilních zařízení. Proto  často u počítače posuzuje polohu podle IP poskytovatele internetu a v důsledku toho pak může vaši reklamu zobrazit někomu, na koho vůbec cílit nechcete. Tomuto problému se však v současné době nedá zamezit.

Z hlediska jazyka musíte zvážit, v jakém jazyce vaši zákazníci používají Google. Pokud cílíte na češtinu, doporučuji vždy zahrnout také slovenštinu. Pokud cílíte na lidi z určitého oboru nebo na zahraniční zákazníky, samozřejmě zvažte i zahrnutí angličtiny. Počet jazyků, na které lze cílit není omezený, jde pouze o to, že pokud jazyk zvolíte nevhodně, bude se vaše reklama zobrazovat lidem, kteří jí nerozumí. Proto zkrátka cílíme vždy na jazyky, ve kterých jsou naše stránky.

Nastavení publik pro začátek doporučuji ignorovat, protože pokud zvolíte publikum špatně, může to snadno celou kampaň pokazit. Jedná se o pokročilou techniku PPC reklamy.

Rozšíření reklamy

Víte, na které reklamy lidé nejvíce klikají? Na ty, které zabírají hodně místa. Proto nezapomeňte zaškrtnout v Google Ads možnost rozšíření kampaně.

Reklamu můžete rozšířit o další údaje o vaší firmě, nejčastěji telefonní číslo atd. Každopádně docílíte toho, že na reklamu budou lidé více klikat a tím tedy snížíte cenu za proklik.

Rozpočet na reklamu

Google Ads vám umožňuje nastavit si cenu za proklik. To je pro efektivitu kampaně výhodné, ale pokud je to vaše první zkušenost s Google Ads, tak to nedoporučuji.

Pokud už nějaké zkušenosti s Google Ads máte, nastavte si cenu za proklik a pak svou kampaň sledujte tak, abyste případně cenu upravili. Google na začátku kampaně nezná skóre vašich klíčových slov, proto doporučuji dát zpočátku cenu vyšší, aby se kampaň vůbec rozjela a pak cenu za proklik snížit. Skóre klíčových slov tím nezvýšíte, ale kampaň se rozběhne.

U testování kampaní si nastavte denní rozpočet na 100 korun. Zvýšit ho můžete vždy, ale proč byste vráželi velké výdaje do něčeho, co ještě nevíte, zda vůbec funguje. Buďte trpěliví a svou kampaň nejprve otestujte.

Google Ads vám dále nabízí možnost vybrat si strategii nabídek. Pokud nevíte, kterou zvolit, Google vám nabízí několik automatických. U těch je však problém, že Google se nesnaží o zvýšení jen vašich zisků, ale především těch svých. Obecně platí, že u e-shopu byste měli vždy měřit hodnotu konverze a v ostatních případech konverze.

Cílení čistě na prokliky se raději vyhněte, opět se jedná o skvělý způsob, jak si udělat díru do peněženky. Google Ads kampaně vám poskytují měřitelné cíle a těch je dobré se držet.

Pokročilá nastavení kampaně

Pokud nastavujete jednu z prvních kampaní, tak se této možnosti také raději vyhněte. Pokročilé nastavení vám umožňuje upravovat časový rozvrh, nastavit remarketing atd., ale vaše kampaň může být úspěšná i bez těchto rozšiřujících možností.

Jak vybrat klíčová slova a text pro reklamu

V Google Ads může každá vaše kampaň obsahovat libovolný počet reklamních sestav. Reklamní sestava je sada několika reklam. A kolik jich tedy má být? Obvykle se doporučují dvě až tři. Většinou se totiž časem, ukáže, která z nich má nejlepší výsledky, a ty ostatní můžete stopnout. Google bude navíc sám od sebe také zobrazovat tu, která bude nejvýkonnější.

Google vám však v rámci reklamní sestavy nabídne dále ještě dva typy reklamy – textovou a responzivní. Textová je sázka na jistotu, protože zkrátka napíšete její text a ten se bude zobrazovat.

U responzivní reklamy napíšete Googlu až 15 nadpisů a 4 popisy, ze kterých vybírá a analyzuje jejich výkonnost, podle čeho vám pak vykrystalizuje ta jediná nejefektivnější verze reklamy. Nevýhodou tohoto typu je však fakt, že nikdy nevíte, které nadpisy a v jakém pořadí zrovna Google vybere – nemáte tedy reklamu tolik pod kontrolou.

Vizuálně jsou tedy textová i responzivní reklama stejné, uživatel mezi nimi nepozná rozdíl. Tedy pouze v tom, že se mu u responzivního typu reklamy zobrazuje reklama pokaždé trochu jinak.

Jak reklamu natextovat

U textu reklamy je tím nejdůležitějším prvkem atraktivní nadpis. Popisky čte málokdo.

Váš nadpis musí zdůraznit vaší jedinečnost – v nejlepším případě tedy upozorňuje na to, v čem jste lepší než vaše konkurence.

Pamatujte si, že 3. část nadpisu se na některých zařízeních nemusí vůbec zobrazit, proto do ní napište méně důležité informace a nejvíce si dejte záležet na 1. části.

Nezapomeňte krom nadpisu a popisku na viditelnou URL, která by měla obsahovat klíčová slova.

Jak na klíčová slova

Bez klíčových slov Google Ads vaši reklamu nespustí. Vyhledávač totiž potřebuje dostat jasný pokyn, kdy reklamu zobrazovat. Co se týká počtu – málo klíčových slov vás může připravit o zákazníky, ale příliš mnoho pak může způsobit, že se vám reklama dost prodraží. To způsobují především hodně obecná klíčová slova, která cílí na širokou skupinu lidí.

Klíčová slova by tedy měla mít s vaší nabídkou co nejvíce společného. Uživatel, který zadá do vyhledávače vaše klíčové slovo tak hned bude vědět, že nabídka je pro něj a klikne na ni.

Malý tip – rozdělte klíčová slova do více reklamních sestav. Každá sestava tak bude mít méně klíčových slov a můžete lépe přizpůsobit text reklamy tak, aby vaši cílovou skupinu (která se tím pádem zmenší) opravdu oslovila.

Obecně se vyplácí cílit na long tail, tedy delší fráze než obecná slova – těch se vyvarujte, protože jsou opravdu velmi obecná a zbytečně vás tak budou stát peníze.

Shoda klíčových slov

Shoda klíčových slov říká Googlu, kdy přesně má vaši reklamu zobrazit. Stačí, když zákazník napíše výraz podobný vašemu klíčovému slovu nebo se musí přímo trefit do jednoho z klíčových slov vaší reklamy? To je otázka, na kterou si musíte odpovědět.

A ta odpověď vás může stát spoustu peněz, protože je škoda, pokud se reklama nezobrazí lidem, kteři by mohli mít zájem. Zároveň by se ale neměla zobrazovat těm, kteří o ni nemají zájem, protože na tom můžete také slušně prodělat. Následující přehled by vám měl pomoci se rozhodnout, kterou shodu pro vaši kampaň zvolit.

Volná shoda

  • nezáleží na pořadí slov
  • hledaný výraz může obsahovat i další slova
  • zahrnuje i synonyma
  • nezáleží na diakritice
  • zahrnuje překlepy

U volné shody nemáte nad svou kampaní téměř žádnou kontrolu. Zobrazuje se často lidem, kteří o ni nemají zájem a vy tak proděláváte. Možností je zde sestavit seznam vylučujících výrazů, u kterých se reklama nezobrazí.

Modifikovaná volná shoda

  • nezáleží na pořadí slov
  • hledaný výraz může obsahovat i další slova
  • nezahrnuje synonyma
  • nezáleží na diakritice
  • zahrnuje překlepy

Glóbus je označení pro kulovitý model Země, planet, případně Měsíce. Nejčastěji je však slovo glóbus používáno pro pojmenování zmenšeného modelu Země. A jak je to s pravopisem? Slovo glóbus je přejaté z latinského výrazu globus, který označoval kouli. Dnes už je v české slovní zásobě počeštěné, takže se píše pouze s dlouhou samohláskou „ó“. Pravopisně správně je pouze tvar...

Pro aplikování modifikované volné shody stačí před jedno nebo více slov přidat +. Na pořadí slov nezáleží.

Vaše reklama se bude stále zobrazovat širokému okruhu uživatelů, ale zase ne každému, kdo zadá i vzdáleně podobnou frázi. I zde vám pomůže sestavení seznamu vylučujících klíčových slov.

Frázová shoda

  • záleží na pořadí slov
  • hledaný výraz muže obsahovat i další slova – pouze před a za
  • nezahrnuje synonyma
  • nezáleží na diakritice
  • zahrnuje překlepy

Frázovou shodu nastavíte tím, že dáte klíčové slovo do uvozovek.

Přesná shoda

  • záleží na pořadí (ale pokud má fráze v prohozeném pořadí stejný význam, reklama se zobrazí)
  • hledaný výraz může obsahovat i další slova – pouze předložky a spojky, které nemění význam
  • nezahrnuje synonyma
  • nezáleží na diakritice
  • zahrnuje překlepy

Pokyn k přesné shodě dáte vyhledávači tím, že dáte frázi do hranatých závorek. Jedná se o dokonalou shodu klíčových slov a hledaných frází.

Ve chvíli, kdy je kampaň nastavena však vaše práce nekončí. O tom, jak kampaň spravovat a zlepšovat její výsledky najdete článek na přiloženém odkazu.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Mnoho subjektů, jako jsou firmy, živnostníci, spolky nebo jiné organizace, má dojem, že se na ně pravidla ochrany osobních údajů nevztahují, protože s takovými údaji nepracují. Nicméně stačí, aby měli databázi potenciálních klientů, zákazníků, zaměstnanců, dárců nebo jiných podporovatelů, ať už se jedná jen o jméno a e-mailovou adresu nebo telefonní číslo, a již se...

Mallorca nebo Malorka? Co je správně? Mallorca je největším ostrovem Španělska. Leží ve Středozemním moři, přibližně 200 km od Valencie, Barcelony a Alžíru.Mallorca – správný zápis je výhradně Mallorca.Malorka – toto není správný zápis slova Mallorca, pouze fonetický přepis české výslovnosti.Malorca – ani toto není správný zápis slova Mallorca, to se vždy píše se dvěma...

Ženské jméno Gita je latinského původu. Jde o zkrácenou verzi jména Margita, které znamená perla. Gita má též indický původ, vykládá se jako píseň v sanskrtu. Gita v keltském jazyce znamená ušlechtilý člověk. Kdy slaví Gita svátek?Gita slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 10. června (10.6.).Domácí podoby jména GitaGitka,Gituška,Gitečka.Gita a statistikaKolik žije v ČR GitK...

V tomto případě budete pravděpodobně překvapení. Pravopisně správně jsou obě slova – deodorant i dezodorant. Divné, že? Přesto je to pravda. Český jazyk připouští obě varianty. Přitom obě slova jsou významově totožná. Deodorant i dezodorant označují kosmetický přípravek, který se používá pro odstraňování tělesného zápachu. Když se však podíváte do drogérie, případně do reklam, většinou se...

Chceme s vámi sdílet naše znalosti, proto píšeme články o češtině. Tento si bere na paškál dvojici sdílet a zdílet. Která varianta je správně? Sdílet znamená mít něco společného, nebo dělit se s někým o něco. Ve spisovné češtině je přijatelný pouze jeden tvar a tím je tvar sdílet. V tomto případě bohužel nelze použít žádnou poučku, takže...

Pokud jste jedním z těch, co vyhazují slupky od citronů, pomerančů a mandarinky, děláte velkou chybu. Dají se totiž ještě v domácnosti dobře využít.Proto jsme si pro vás připravili pár tipů, které vám pomohou se zužitkováním kůry z citrusů. Budete se divit, jak se dají všemožně využít.Využijte je při vaření a pečeníMožná se budete hodně...

Na schledanou je pozdrav, se kterým se každý setkává dnes a denně. Jedinou jeho správnou variantou je tvar „na shledanou“ (zvlášť a se „s“). Pokud uvidíte někde tvar jiný, jedná se o tvar češtinářsky chybný. Všechny pozdravy jako nashledanou, na schledanou a naschledanou jsou tedy úplně špatně, stejně tak jako jsou špatně slangové a hovorové výrazy...

Mezinárodní den vzpomínky na Černobyl Výbuch v jaderné elektrárně v Černobylu rozšířil v roce 1986 radioaktivní mrak nad velkou částí tehdejšího Sovětského svazu. Téměř 8,4 milionu lidí ve třech zemích bylo vystaveno záření. Dne 8. prosince 2016 přijalo Valné shromáždění OSN usnesení, kterým se 26. duben označuje Mezinárodním dnem vzpomínky na Černobyl. Kdy je Mezinárodní den vzpomínky na Černobyl?Mezinárodní den...
Načíst dalších 10 článků