Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Petr Krejčí: Já osobně vnímám networking jako velmi příjemnou a zároveň užitečnou činnost

Hello 0

petr_uvodni

Petr se věnuje hledání synergií. Networkingu. Česky řečeno pomáhá firmám a podnikatelům rozšiřovat síť vlastních kontaktů. Najít vhodné obchodní partnery, možné budoucí spolupracovníky a umožnit jim, aby se společně potkali a zkusili najít společnou řeč. A zjistit, jak by si obě strany mohly být vzájemně prospěšné.

Ahoj Petře, popsal jsem to, co děláš, správně :-)?

Naprosto. Líp bych to sám nepopsal. 🙂

Já už jsem zmínil, že nejvíce času nyní věnuješ Minutovému networkingu. Zkus prosím našim čtenářům, kteří o ničem takovém nikdy neslyšeli, vysvětlit, o co jde, jak samotná setkání Minutového networkingu probíhají atd.

Díky Minutovému networkingu můžete za 1 hodinu potkat 10 zajímavých lidí, se kterými si popovídáte face-to-face a řeknete si během řízených 6minutových rozhovorů, co děláte, a necháte se inspirovat tím, co dělá dotyčný protějšek.

Co si mám představit pod řízenými rozhovory?

Oproti obyčejným networking akcím, kde se většinou bavíte s lidmi, které znáte, nebo pak s někým stojíte třeba 30 min., potkáte na Minutovém networkingu pohodlně vsedě minimálně 10 lidí. A to právě díky těm řízeným 6minutovkám, které zahajuje a končí zvoneček, který zacinká vždy po 6 minutách. A jeden z dvojice se následně přesouvá ke stolku s vyšším číslem.

10920266_1533243880280154_3227833051614224059_o

Na rozhovor s jedním člověkem máte přesně 6 minut

Proč bych se třeba já měl věnovat vůbec nějakému networkingu? Jaký to pro mě bude mít přínos? A proč bych měl upřednostnit právě tuto „zrychlenou“ minutovou verzi?

Já osobně vnímám networking jako velmi příjemnou a zároveň užitečnou činnost. Pokud bys chtěl networkovat „na sílu“, tak to určitě nemá smysl a lidem, kteří neradi navazují kontakty, říkám, ať na moje eventy ani nechodí. Chci na MN pouze ty, které nezištně baví potkávat nové tváře, od kterých se rádi inspirují, a šikovným způsobem odprezentují své aktivity.

Minutový networking je nejefektivnější způsob seznamování. Krom toho účastníci milují to, že pohodlně sedí a dělají si poznámky o protějšku do předvyplněných speciálních „A4 vizitek“, kde je např. i fotka dotyčného. Na MN akcích si doporučujeme tykat, což podtrhuje neformálnost celého konceptu. To spousta účastníků, především ti mladší, velmi oceňuje.

Jak ses ty sám dostal k Minutovému networkingu? A odkud vlastně pochází idea Minutového networkingu? Jedná se o tvůj nápad? Anebo ses s podobným nápadem setkal někde kupříkladu v zahraničí a myšlenka tě natolik zaujala, že ses rozhodl vyzkoušet, zda se tento nápad uchytne i v českých podmínkách?

Před více než pěti lety jsem založil seznamku Minutové rande. Tento koncept má kořeny v USA, kde jsou „minutová rande“ hodně oblíbená. V ČR byl rozjezd pozvolný, ale po zhruba 2 letech se Minutové rande stalo velmi žádaným konceptem, jak se seznámit. Za tu dobu prošly našima „rukama“ stovky lidí a dokonce díky minutovému rande došlo i ke svatbě.

Překvapivě nám ale i ti účastníci, kteří se neseznámili, psali, že se jim strašně líbil ten zábavný koncept točení se u stolečků.

Řekl jsem si: „Sakra, když jsou i lidi, kteří se jdou primárně seznámit a nepotkají nikoho, s kým by chtěli jít na rande, spokojení s organizací eventu,  proč nevzít tento model a nemodifikovat ho i pro účely businessu a nezačít propojovat lidi z podnikatelské sféry? Bude to zábava a navíc lidi potkají zajímavé podnikatele z nejrůznějších oborů.“

Není pro účastníky samotný koncept minutového networkingu trochu stresující? Přece jenom ne každý je rozený řečník a ne každý asi zvládne během krátké chvíle vysvětlit, co dělá a najít s protistranou oblasti, ve kterých by si mohli být navzájem prospěšní.

V rámci poplatku za minutový networking má každý účastník v ceně i základní poradenství ohledně svého „elevator pitche“, tj. jak během 20 vteřin šikovně odprezentovat, co dělá, aby to pochopila i vaše babička.

Navíc se na minutový networking nechodí dělat přímo business, chodí se k nám jen potkat zajímavé lidi z různých oborů a případně zasadit základní „semínko“ business vztahu.

Celý koncept Minutového networkingu je standardizovaný formát, který vypadá následovně:

Nahlásí se 20 zajímavých lidí z businessu. Vyplníme s nimi takové „vizitky“ (formát A4, kam vepíšete vše důležité o sobě v několika větách), které pár dní před akcí pošleme všem účastníkům, aby věděli, s kým se setkají.

Na samotném MN se pak v rychlosti každý představí a následuje hlavní část večera, tj. 10 šestiminutových rozhovorů. S druhou polovinou účastníků se můžete setkat ve volné části večera.

Jak dlouho jedno setkání Minutového networkingu trvá? Kolik času si musí člověk zarezervovat, pokud bude chtít přijít? Předpokládám, že to bude v řádu minut :-).

Samotná akce začíná většinou v 18 hod. Účastníky zveme o fous dříve.

Pár minut po 18. hodině mají vždy úvodní slovo moderátoři, kteří řeknou několik slov k samotnému večeru, hned poté následuje 10 řízených 6minutovek.

Po skončení hlavní části je možnost zde zůstat a s ostatními si popovídat. Přestože je to volitelné, téměř vždy přes 90 % účastníků Minutového networkingu zůstává cca další 1-2 hodiny.

Ty už jsi zmínil, že jednotliví účastníci se také musí ostatním představit, říct, co dělají, v čem vynikají. Co když jsem introvert a stydím se mluvit veřejně před ostatními. Co bys mi poradil? Má pro mě Minutový networking smysl?

Pokud jsi introvert, tak je Minutový networking skvělá možnost, jak na 15 sekund vystoupit z komfortní zóny. Nechceme po tobě dvouhodinovou prezentaci jako od Steva Jobse, ale jen pár vět o tvém businessu, o kterém zřejmě mluvíš denně.

10382022_1498043097133566_5588898967192862583_o

V rozhovorech to nikdy nevázne

Máš třeba nějaké hosty, kteří si Minutové networkingy natolik oblíbili, že chodí pravidelně? Anebo je základem Minutového networkingu mít vždy na každém setkání nové, neokoukané tváře?

B je správně. Snažím se udržovat úroveň Minutového networkingu tak, aby na každé akci bylo minimálně 80 % nových tváří.

Jak vybíráš hosty (účastníky) na jednotlivá sezení Minutového networkingu? Vybíráš je náhodně anebo se snažíš poskládat každé sezení tak, aby tam byla pokud možno co nejvyšší šance, že se z podobných setkání pak vyklube i nějaká obchodní spolupráce?

Cílem každého Minutového networkingu je, aby se poznali lidi z různých oborů. Takže skladba účastníků je velmi pestrá.

Všichni totiž znají hlavně lidi ze svého oboru, ale každý, kdo podniká déle nebo má více projektů, také ví, jak je užitečné, když má člověk kontakty v různých sférách.

10828173_1539542399650302_8755879663842433838_o

Na každém MN jsou lidé z různých oborů

Jaká je zpětná vazba od lidí, kteří již Minutový networking vyzkoušeli? Setkáváš se spíše s pozitivními ohlasy?

Zatím musím zaklepat, že se ke mně nedonesla vyloženě negativní reakce. V podstatě bych řekl, že jsou téměř všichni z konceptu Minutového networkingu nadšení.

Líbí se jim především již zmíněná různorodost účastníků a zákaz vstupu na Minutový networking všem, kteří by sem šli něco prodávat. To, že na Minutový networking nepouštíme prodejce, je asi nejčastější pochvala, se kterou se setkáváme.

Jsi schopen říct, kolika lidem se podaří z jednoho setkání navázat nějakou spolupráci?

Nejsem a ani to není cílem těchto setkání. Cílem je poznat zajímavé lidi z různých oborů, ke kterým by se člověk třeba nikdy nedostal. A i kdyby ano, rozhodně se nedostane jen tak k 10 zajímavým lidem za 1 hodinu.

Kolik času ti zabere, než se ti podaří uspořádat jedno takové sezení podnikatelů?

Na začátku to bylo hodně časově náročné. Tehdy to mohly být i desítky hodin příprav, které padly na jedno setkání. Postupně ale, jak vznikají fotky a videa z akcí a ozývají se nám spokojení účastníci, lidé se začínají ozývat i sami a pak to jde jako po másle.

Minutový networking je projekt určený pro podnikatele a každý z účastníků si musí koupit vstupenku. Kolik tedy činí vstupné?

Vstupné je 1200 Kč. Na první pohled to není úplně málo, ale obecně s tím nikdo po absolvování Minutového networkingu, kdy lidé pochopí celý koncept a smysl těchto setkání, nemá problém.

Protože tam narazil na 20, resp. 19 lidí, kteří chápou sílu networkingu a žádný z nich není prodejce, který by vás další den naháněl po telefonu, jak to bohužel velká část nejrůznějších „poradců“ dělá.

Proč se za Minutový networking platí? Určitě se setkáváš s tím, že někdo řekne, že přece nebude platit za to, aby si mohl zkusit s někým popovídat o byznyse. Zkus mi tedy prosím jako člověku, který nikdy na žádném podobném podnikatelském setkání nebyl.

Jasně. Občas se stane, že určité procento lidí má problém s tím platit někde nějaké vstupné, když ani neví, jestli to bude stát za to. Já ale na Minutový networking nikoho chodit nenutím.

Lidem, kteří si váží svého času a rádi zabijí 10 „much“ jednou ranou, moucha v tomto případě je zajímavý člověk 🙂 , se Minutový networking líbí.

A rozumí tomu, že díky našemu (osobnímu) filtrování účastníků, kdy si skutečně hodně vybíráme, koho pozvat, potkají podobně smýšlející lidi, kteří chápou sílu networkingu, baví je networkovat a fungují efektivně.

11001982_10205917579761308_971546858_o

Na Minutový networking se nedostane každý

Může se Minutového networkingu zúčastnit kdokoliv bude chtít? Nebo je vše jen na pozvánku od pořadatelů?

80 % účastníků k dnešnímu dni byli moji přátelé a známí, zhruba 15 % byli známí známých a 5 % byli cizí z registračního formuláře na webu Minutového networkingu.

Když se hlásí cizí člověk, tak se ho ptáme:
„Proč by se s vámi ostatní účastníci měli chtít setkat? V čem pro ně můžete být inspirací a jak je můžete obohatit?“

Kde setkání probíhají a jak často? A kolik se jich už celkově konalo?

Setkání v rámci Minutového networkingu se konají buď kavárnách nebo u nejrůznějších partnerů. Nutností je, aby byl prostor příjemný a bylo možné v něm vytvořit neformální atmosféru příznačnou pro Minutový networking. Akcí bylo k dnešnímu dni 14. Ale už jsou vypsané další 3.

10925482_1539541606317048_8910655216496104107_o

Setkání probíhají vždy v příjemném prostředí

Plánujete rozšířit Minutový networking i do jiných (menších) měst?

Určitě. Vidím velký potenciál v Praze, kde si lidé váží svého času a tím pádem je jim Minutový networking blízký. Dále nejpozději do léta chci spustit i Ostravu.

Věnuješ se ještě nějaký dalším aktivitám a projektům? Jestli se nepletu, tvé jméno je spjaté také se startupem Spoteee. Na tomto projektu se ještě nějak podílíš?

Kromě Minutového networkingu se věnuji hlavně business a marketingovému poradenství, kde menším firmám a startupům radím, jak s minimálními finančními investicemi dělat sexy marketing. Co se týče ostatních projektů, tak v nich mám podíly, ale exekutivně tam již nefunguji.

Kolik času denně pracuješ?

Jak kdy. Někdy 4, jindy 15 hodin. Každý den se snažím mít 1 hodinku sportu, popř. 2 hodiny chůze, u kterých buď vyřizuji telefonáty nebo poslouchám různé inspirativní přednášky v angličtině. Někdy pracuji celý víkend třeba do půlnoci. Ale zakládám si na pravidelném spánku a odpočinku. Denně spím 8 hodin.

11009805_10205917579401299_1902062353_o (1)

Abyste vše zvládali na 100 %, je důležitý spánek a odpočinek

Jak se ti daří skloubit Minutový networking, další projekty a ještě osobní život? Nemáš trochu pocit, že pak trochu zanedbáváš i svůj osobní život? Nemáš třeba pocit vyhoření? 🙂

Osobní život určitě nezanedbávám. 🙂 Čas na zábavu a přátelé se najde vždycky.
Když člověka práce baví, tak pravda, někdy zapomene na čas.

Petře, poslední otázka na závěr. Co bys poradil lidem, kteří třeba zrovna váhají nad tím, zda na Minutový networking přijít anebo nepřijít?

Pokud máte vlastní business a baví vás potkávat nové inspirativní tváře a vážíte si svého času, tak se určitě ozvěte na https://www.facebook.com/MinutovyNetworking popř. na email: mn@Minutovynetworking.cz

Zdroj: http://objevit.cz/petr-krejci-cilem-kazdeho-minutoveho-networkingu-je-aby-se-poznali-lidi-z-ruznych-oboru-t120577

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Někdy se uvádí také integrovaná marketingová komunikace. Ať už říkáme tak, nebo tak, jedná se stále o jedno a to samé. Uvést přesnou definici bude však trochu složité. Proč? Definic integrované marketingové komunikace je velké množství. 3 základní definice pojmu integrovaná komunikaceIntegrované marketingové komunikace jsou všechny komunikace, na které jsou vynakládány prostředky marketingového rozpočtu. Měly...

Ťuk, ťuk. Za dveřmi je další problematické slovo, ve kterém se často chybuje. O jaké slovo se jedná? Přeci o příslovečnou spřežku zhola! Pravopisně správně je zhola! V tomto případě by bylo vysvětlování pravopisu poněkud kostrbaté, proto bude snazší, když si problematický výraz zhola zapamatujeme. Na závěr přidáme ještě několik slov k významu. Příslovce zhola je možné...

Dříve byla jóga jen meditace, dnes je to oblíbené cvičení. Čím více se o józe mluví, tím více se chybuje v jejím jméně. V angličtině sice píšeme yoga s ypsilon, ale protože to v češtině vypadalo nepatřičně, zavedl se počeštěný název jóga. Podle Pravidel českého pravopisu je správný pouze a jedině zápis jóga. Yoga, ani různé zkomoleniny jako joga,...

Ztěžovat a stěžovat. Každé slovo používáme v jiném kontextu a každé znamená něco jiného. Proto je potřeba rozlišovat, kdy napíšete s a kdy z.  Správně je stěžovat i ztěžovatObě slova jsou napsaná správně, ale nesmíte je zaměnit. Pak by se totiž jednalo o hrubku. Slovo stěžovat se s znamená poznamenat, že jsem se něčím nespokojený....

Ve školních a závodních jídelnách je oblíbeným hlavním chodem směs rozemletého masa osmažená na pánvičce, která se někdy nazývá karbanátky a jindy zase karbenátky. Spisovná je pouze první verze, tedy karbanátky, ať už jsou z vepřového masa nebo z kapusty. Verze karbenátky se používá jen v obecné češtině a na oficiální jídelní lístky nepatří. Příklady SPRÁVNÉHO použití slova...

Pokud bychom měli obecně definovat teleshopping, jedná se o kategorii televizní reklamy, která se výrazně odlišuje od klasických reklamních spotů. V rámci teleshoppingu bývá představen konkrétní produkt, který je následně nabízen divákovi ke koupi za předem určenou cenu. K lepším prodejům pomáhají známé tváře, které společnosti pro teleshopping angažují. Mezi nejznámější představitele teleshoppingu patří Horst Fuchs. Reklamní...

České slovo byznys je fonetickým přepisem anglického business. V češtině tento výraz znamená obchod, obchodování. Ale čert ví, jak se to píše správně, zvlášť když v každé zemi se to píše trochu jinak. Jaký tvar je pravopisně správně? Píše se byznys, biznys, business anebo biznis?V angličtině se píše business.Na Slovensku biznis.A v českém jazyce nejčastěji byznys, ale normou už...

Kdybyste se na pravopis slova diverzifikace zeptali staršího člověka, pravděpodobně by vám odpověděl, že správný tvar je diversifikace. Dříve by to pravda byla, dnes už ne. Pravopis se neustále vyvíjí, takže i cizí slova se velice rychle přizpůsobují českému jazykovému systému. Co z toho plyne? Stylově neutrální je pouze diverzifikace. Tvar diversifikace je přípustný pouze v odborných...

Přečíst si první část článku–> Velkou roli budou hrát i kamarádi, kteří vám pomohou některé hádky úspěšné zapít do němoty :-D, já tomu říkám mentální hygiena – prostě úplně vypnete mozek a zbavíe se komplet stresu (na chvíli). Dobří kamarádi (a alkohol a jiné drogy) vám pomohou se spolehlivě zrušit jako turné Helenky Vondráčkové. Odrovnat...

O dávné historii hazardních her vypovídají historické vykopávky, při nichž byly objeveny hrací kostky. Hazardní hry se objevovaly postupně, počínaje loteriemi. K hrám se v České republice vždy přistupovalo pozitivně, ale s jasnou regulací činnosti heren a jejich zdaněním. V 60. letech začal hazardní byznys nabírat obrovský rozmach: pro udržení obchodu si museli kupovat losy...
Načíst dalších 10 článků