Socializuji se

Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Pravopis, Gramatika, Čeština

Marketing

Marketing bývá často zaměňován za reklamu. Přitom reklama je pouze součástí marketingu, i když poměrně významnou součástí. Samotný marketing je proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka. Celý proces je komplexní, na jeho počátku stojí zjišťování potřeb zákazníka, následuje nabídnutí produktů a prodej. V tržním hospodářství prostupuje marketing všemi činnostmi firmy, tj. již od zajištění zdrojů, přes logistiku, výrobu a skladování až po prodej a zajištění poprodejních služeb.

Marketing bývá často zaměňován za reklamu. Přitom reklama je pouze součástí marketingu, i když poměrně významnou součástí. Samotný marketing je proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka. Celý proces je komplexní, na jeho počátku stojí zjišťování potřeb zákazníka, následuje nabídnutí produktů a prodej. V tržním hospodářství prostupuje marketing všemi činnostmi firmy, tj. již od zajištění zdrojů, přes logistiku, výrobu a skladování až po prodej a zajištění poprodejních služeb.

Nedávno prošla Parlamentem novela zákona o elektronických komunikacích, která změnila způsob, jakým může být prováděn telemarketing. V médiích se objevily titulky jako „Konec nežádoucím telefonátům“ nebo „Poslanci zastavili telemarketing“ a jiné podobné „rádoby šokující“ nadpisy. Ale je opravdu konec s telemarketingem? A co telemarketing ve vztahu k B2B (business-to-business) hovorům? Jaký je postoj Českého telekomunikačního...

Newsletter je termín, který se v angličtině používá pro označení pravidelně distribuované publikace, obvykle zaměřené na jedno hlavní téma, které je zajímavé pro jeho odběratele. Slovo „newsletter“ je odvozeno ze spojení slov „news“ (novinky) a „letter“ (dopis), což odráží jeho původní účel: poskytovat informace ve formátu, který připomíná dopis. Prostřednictvím newsletteru mohou společnosti pravidelně zasílat...

Předem si řekněme pár základních faktů k GDPR. GDPR se vztahuje na všechny firmy a instituce, stejně jako na jednotlivce a online služby, které zpracovávají osobní údaje. Osobní údaje zahrnují jména majitelů, jednatelů firem, členů dozorčích rad a jména živnostníků, mezi jinými. Tato data jsou a budou nadále dostupná v registrech státní správy, ze kterých...

Dne 25.5.2018 bylo zavedeno nové Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, zkráceně GDPR (General Data Protection Regulation), které se stalo nejvíce uceleným souborem pravidel na ochranu dat na světě. Nařízení bylo přijato již o dva roky dříve, na jaře roku 2016, a tak všechny organizace měly dostatek času na to, aby se připravily na nová...

Vlastníte e-shop? Jste milovníkem online nakupování? Pak věnujte pozornost novinkám, které přináší novela zákona o ochraně spotřebitele a novela občanského zákoníku. Největší změny pravidel za poslední roky začaly platit od 1. ledna 2023! Důležitých legislativních změn, týkajících se e-shopů je celkem 7. Upgradujte tlačítko objednat Máte na e-shopu krásné designové tlačítko s nápisem „objednat“ „koupit“...

Je vaše stránka pro uživatele dostatečně hot? To můžete zjistit mimo jiné pomocí HeatMap (teplotní mapy). Mapa graficky znázorňuje chování uživatele na stránce. Optimalizace vstupný stránky webu Mocným ale často opomínaným marketingovým nástrojem jsou vstupní stránky webu. Při správné optimalizaci má kombinace prvků stránky a celkový design moc přesvědčit návštěvníky, aby provedli akci na stránce....

Gap analýza je proces, který společnosti používají k porovnání své současné výkonnosti s požadovanou, očekávanou výkonností. Tato analýza slouží ke zjištění, zda společnost plní očekávání a efektivně využívá své zdroje. Gap analýza je prostředek, pomocí kterého může společnost rozpoznat svůj současný stav – měřením času, peněz a práce – a porovnat jej s cílovým stavem....

Termín FTP (file transfer protocol) označuje proces, který zahrnuje přenos souborů mezi zařízeními prostřednictvím sítě. Tento proces funguje tak, že jedna strana umožní druhé straně odesílat nebo přijímat soubory přes Internet. Původně se používal jako způsob komunikace a výměny informací mezi dvěma fyzickými zařízeními, nyní se běžně používá k ukládání souborů v cloudu, což je...

Řízení vztahů se zákazníky (CRM) označuje zásady, postupy a pokyny, kterými se organizace řídí při interakci se svými zákazníky. Z pohledu organizace zahrnuje celý tento vztah přímé interakce se zákazníky, jako jsou procesy související s prodejem a službami, prognózování a analýza trendů a chování zákazníků. V konečném důsledku slouží CRM ke zlepšení celkové zkušenosti zákazníka....

Doba první odezvy (FRT) je měřítkem průměrné doby, za kterou vaše zákaznická podpora reaguje na problémy zákazníků společnosti. Může se jednat o sekundy, minuty, hodiny nebo dokonce několik pracovních dnů! Zjistěte, proč je FRT pro zákazníky důležitá a jak můžete tyto údaje využít ke zlepšení služeb zákazníkům. Nedočkavý zákazník Když se ozve zákazník, jak dlouho...

Featured snippet, tedy doporučené úryvky jsou zvýrazněné úryvky textu, které se zobrazují v horní části stránky s výsledky vyhledávání Google na tzv. pozici 0. V češtině jsou obvykle nazývány jako vybraný příspěvek či nultá pozice SEO. Poskytují uživatelům rychlou odpověď na jejich vyhledávací dotaz. Doporučené úryvky se s větší pravděpodobností zobrazují, když uživatelé zadávají informační...

Favicon je malá ikona nebo kolekce ikon spojených s webovou stránkou, webem nebo webovou aplikací. Zobrazuje se na kartách prohlížeče a na panelu záložek. K čemu se používá favicon? Favicon se používá k tomu, aby uživatelé v rámci karet prohlížeče, záložek, zástupců a adresních řádků snadněji vizuálně identifikovali webové stránky, webové stránky a webové aplikace....

Ganttův diagram je běžně používané grafické znázornění harmonogramu projektu. Jedná se o typ sloupcového grafu, který zobrazuje data zahájení a ukončení jednotlivých prvků projektu, jako jsou zdroje, plánování a závislosti. Ganttův diagram navrhl Henry Gantt (1861-1919), americký strojní inženýr. Jde o vizualizaci, která pomáhá při plánování, řízení a sledování konkrétních úkolů a zdrojů v projektu....

Typ online reklamy, která kombinuje text, obrázky a adresu URL, která odkazuje na webovou stránku, kde se zákazník může dozvědět více o produktech nebo si je koupit. Přesně to je display reklama. Existuje mnoho formátů display reklamy. Tyto reklamy mohou být statické s obrázkem nebo animované s více obrázky, videem nebo měnícím se textem. Reklamní...

Dynamické bannery jsou reklamy, které automaticky mění obsah a propagační akce. Každému jednotlivému uživateli zobrazují co nejefektivnější a nejrelevantnější obrázek, kopii nebo vstupní stránku. Termín „dynamický“ odkazuje na přizpůsobivost reklamy. Dynamické reklamní bannery mohou například zkoumat demografické údaje a údaje o chování jednotlivce. Sledovanými údaji může být aktivita při prohlížení, zeměpisná poloha či preference produktů....

Duplicitní obsah je definován jako obsah, který je přesnou kopií obsahu nalezeného jinde. Termín duplicitní obsah se může vztahovat i na téměř identický obsah (například pouze výměna názvu produktu, značky nebo lokality). Pouhá výměna několika slov nemusí nutně zachránit stránku před tím, aby byla považována za duplicitní obsah. V reakci na to může dojít k...

SEO je důležité pro každou webovou stránku a internetový obchod není výjimkou. Kanonické adresy URL hrají zásadní roli při zajišťování toho, aby webové stránky nebyly penalizovány vyhledávači a aby SEO bylo silné. Zajišťují, aby vyhledávače nebyly zmateny, když různé adresy URL odkazují na stejný obsah nebo webovou stránku, a mohou pomoci informovat o tom, které...

CAPTCHA slouží k rozlišení, zda je uživetal skutečný člověk, a ne robot. Zkratka CAPTCHA znamená: Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart – tedy zcela automatizovaný veřejný Turingův test k rozlišení počítačů a lidí. Uživatelé se na internetu často setkávají s testy CAPTCHA a reCAPTCHA. Tyto testy jsou jedním ze způsobů,...

Cost per action (CPA) je model platby za digitální reklamu. Model umožňuje účtovat inzerentovi poplatek pouze za určitou akci provedenou potenciálním zákazníkem. Všechny akce, na které se tento model vztahuje, jsou přímo spojeny s určitým typem konverze. Může jít o přihlášení k odběru newsletteru, kliknutí na odkaz nebo prodej. Akce vždy určuje inzerent. Náklady na...

Definice marketingu

Každý, kdo (třeba i jenom chvilku) studoval cokoliv byť jen příbuzného s ekonomií či marketingem se s velkou pravděpodobností musel učit minimálně jednu definici marketingu. Sama jsem se během dvou semestrů na ekonomické fakultě učila minimálně čtyři různé definice, přičemž všechny ve finále říkají to samé.

V hlavě mi nevíc utkvěla definice od Philipa Kotlera: „Marketing je společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím uspokojují jednotlivci a skupiny své potřeby a přání v procesu výroby a směny produktů a hodnot„. To, že se naučíte definici zpaměti, však vůbec nemusí znamenat, že chápete její obsah.

Marketing jako filozofie

Marketing není jen sada funkcí a aktivit ve firmě, je také jakousi manažerskou filozofií. Jako filozofie je založená na tom, že se firma soustředí na uspokojení potřeb zákazníků.

Kde se dá použít marketing

Marketing je součástí každé činnosti, která se ve firmě děje, týká se výroby, získávání zdrojů, půjčky, skladování, logistiky i prodeje. Marketing není pouze propagace, ta je jen jednou ze součástí marketingového mixu.

Moderní marketing vznil ve druhé polovině 19. století, od té doby zaznamenal mnoho změn. Velice rychle začal vždy využívat moderní technologie, ať mluvíme o rádiu, novinách, telefonech nebo televizi. Dnes se marketingem zabývají marketingové agentury, které zaměstnávají kromě marketérů často také statistiky, webaře, designery, grafiky, copywritery a odborníky z dalších oborů.

Druhy marketingu

Marketing můžeme rozdělit podle řady kritérií například:

  • Podle závislosti propagace na internetu na online marketing a offline marketing.
  • Podle obsahu na inbound marketing (vytváření zajímavého nebo zábavného obsahu, který zákazníci najdou sami) a outbound marketing (aktivní oslovování klientů reklamou).
  • Podle použitých médií na ATL (nadlinková komunikace), BTL (podlinková komunikace) a TTL (linková komunikace).
  • Podle oslovení klientů na akviziční marketing (oslovuje nové klienty) a retenční marketing (udržuje stávající klienty).
  • Podle investic do jednotlivých kanálů na placený a neplacený marketing.

Definice marketingu

Každý, kdo (třeba i jenom chvilku) studoval cokoliv byť jen příbuzného s ekonomií či marketingem se s velkou pravděpodobností musel učit minimálně jednu definici marketingu. Sama jsem se během dvou semestrů na ekonomické fakultě učila minimálně čtyři různé definice, přičemž všechny ve finále říkají to samé.

V hlavě mi nevíc utkvěla definice od Philipa Kotlera: „Marketing je společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím uspokojují jednotlivci a skupiny své potřeby a přání v procesu výroby a směny produktů a hodnot„. To, že se naučíte definici zpaměti, však vůbec nemusí znamenat, že chápete její obsah.

Marketing jako filozofie

Marketing není jen sada funkcí a aktivit ve firmě, je také jakousi manažerskou filozofií. Jako filozofie je založená na tom, že se firma soustředí na uspokojení potřeb zákazníků.

Kde se dá použít marketing

Marketing je součástí každé činnosti, která se ve firmě děje, týká se výroby, získávání zdrojů, půjčky, skladování, logistiky i prodeje. Marketing není pouze propagace, ta je jen jednou ze součástí marketingového mixu.

Moderní marketing vznil ve druhé polovině 19. století, od té doby zaznamenal mnoho změn. Velice rychle začal vždy využívat moderní technologie, ať mluvíme o rádiu, novinách, telefonech nebo televizi. Dnes se marketingem zabývají marketingové agentury, které zaměstnávají kromě marketérů často také statistiky, webaře, designery, grafiky, copywritery a odborníky z dalších oborů.

Druhy marketingu

Marketing můžeme rozdělit podle řady kritérií například:

  • Podle závislosti propagace na internetu na online marketing a offline marketing.
  • Podle obsahu na inbound marketing (vytváření zajímavého nebo zábavného obsahu, který zákazníci najdou sami) a outbound marketing (aktivní oslovování klientů reklamou).
  • Podle použitých médií na ATL (nadlinková komunikace), BTL (podlinková komunikace) a TTL (linková komunikace).
  • Podle oslovení klientů na akviziční marketing (oslovuje nové klienty) a retenční marketing (udržuje stávající klienty).
  • Podle investic do jednotlivých kanálů na placený a neplacený marketing.