Socializuji se

Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Čeština, Gramatika, Pravopis

Marketing

Marketing bývá často zaměňován za reklamu. Přitom reklama je pouze součástí marketingu, i když poměrně významnou součástí. Samotný marketing je proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka. Celý proces je komplexní, na jeho počátku stojí zjišťování potřeb zákazníka, následuje nabídnutí produktů a prodej. V tržním hospodářství prostupuje marketing všemi činnostmi firmy, tj. již od zajištění zdrojů, přes logistiku, výrobu a skladování až po prodej a zajištění poprodejních služeb.

Marketing bývá často zaměňován za reklamu. Přitom reklama je pouze součástí marketingu, i když poměrně významnou součástí. Samotný marketing je proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka. Celý proces je komplexní, na jeho počátku stojí zjišťování potřeb zákazníka, následuje nabídnutí produktů a prodej. V tržním hospodářství prostupuje marketing všemi činnostmi firmy, tj. již od zajištění zdrojů, přes logistiku, výrobu a skladování až po prodej a zajištění poprodejních služeb.

Všechny kategorie

Marketingový termín housewife označuje osobu v domácnosti, která se stará o běžné nákupy. Možná se někteří hyperkorektní lidé budou rozčilovat, že to podporuje stereotypy, ale v 95 % případů se opravdu jedná o ženy. Pouze v 5 % se o běžné nákupy starají muži (zejména staří mládenci, otcové na mateřské dovolené, vdovci atd.). Prodejci a odborníci na marketing...

Anglicky bounce rate, česky míra okamžitého opuštění webové stránky. Jedná se o odborný termín z oblasti internetové marketingu. Co znamená? Nejlépe bude, když uvedeme příklad. Pokud je míra opuštění stránek 100% (bounce rate = 100%), znamená to, že každý návštěvník se podívá právě na jednu jedinou stránku. Jinými slovy. V případě, kdy je bounce rate rovno 100%,...

Reklama má tisíc tváří a podob. Out Of Home (OOH) reklama je taková, která na člověka působí mimo jeho domov. Je to však široký pojem, který zahrnuje outdoorovou (venkovní) i indoorovou (vnitřní) formu reklamy. Out Of Home reklama cílí na lidi, kteří jsou zrovna mimo domov. Je jedno, jestli jsou na ulici, v tramvaji, nebo v ordinaci....

Copak to asi je ten leaflet? Objevuje se to znenadání za stěrači, ve schránkách, nebo jsou k rozebrání ve stojanu. Už tušíte? Ano, správně! Jedná se o reklamní leták. Někdo je miluje a s chutí v nich listuje. Existují však i lidé, kteří leaflety nenávidí, a když jim je někdo dá do schránky, tak je zlostí cupují na...

Už je tomu mnoho let, co se v našem životě objevily divné čtverečky, ale stále mnoho lidí neví, o co se jedná. Tak to vysvětleme! Jsou to QR kódy, což je zkratka anglického Quick Response (rychlá odezva). Do QR kódů se dá zašifrovat spousta informací, které může každý získat za pomoci telefonu s fotoaparátem a nainstalovanou čtečkou....

Čas od času dostanete ke svému oblíbenému časopisu malý dáreček zdarma. Jedná se opravdu o milou pozornost, nebo je to danajský dar? Ve většině případů se jedná o obojí. Je to totiž marketingová strategie, která nese označení sampling. Celý vtip je v tom, že spotřebitel získá kromě svého oblíbeného produktu (nejčastěji časopisu, magazínu) také malý dáreček...

Kdo umí anglicky, tak už nejspíše trochu tuší, o čem je řeč. V prostředí marketingu je pojem „first try“ vysvětlován jako první moment, kdy se spotřebitel poprvé setká se značkou, produktem nebo výrobkem. Pokud bychom měli uvést doslovný překlad, bylo by to „první vyzkoušení“. First try může mít mnoho podob. Spotřebitel se může poprvé setkat se...

Jedná se o specifický formát internetové reklamy. Mnohými uživateli internetových prohlížečů je proklínaný, ale přesto se stále používá. A co to tedy přesně je? Při otevření stránky se objeví malý objekt, který se po určitý časový úsek náhodně pohybuje po zobrazené stránce. Po uplynutí určité doby objekt zmizí.

Product prename Je označení pro produkt, který je teprve ve stádiu přípravy. Jednotliví pracovníci potřebují o produktu v průběhu vývoje hovořit, tak si vymyslí nějaký produkt prename (prvotní název / pracovní název), které se však používá pouze pro komunikaci uvnitř firmy. Když se produkt dostane do další fáze a je připraven pro uvedení na trh, tak už se...

Současná situace na světovém trhu je neúprosná a konkurence číhá na každém rohu s vidinou získání byť i sebemenšího náskoku na ostatní. Každá chybička či pozdní reakce na vývoj trhu může mít v dlouhodobém horizontu podnikání dalekosáhlé důsledky na oblibu, dobré jméno, ale zejména zisk z prodeje, který je brán jako hlavní měřítko úspěšnosti každé firmy. Co...

Anglické názvy nás obklopují čím dál častěji. Někdy je však těžké se v nich orientovat. Naštěstí jsme tu my, takže si o daných termínech můžete přečíst a ověřit si správný význam. CIO (Chief Information Officer) je jiné označení pro ředitele IT nebo také ICT ředitele. Aby toho nebylo málo, tak existuje také synonymní označení IT director....

AIDA je model, který zachycuje základní fungování optimální reklamy. A proč má takový exotický název? Nejedná se o jméno z turecké telenovely. Je to složenina počátečních písmen čtyř základních prvků tohoto modelu. A – Attention (pozornost) – Bez pozornosti to prostě nejde. Pokud si zákazník nevšimne produktu / služby, tak o to nebude ani stát. Pozornost...

Sociální sítě – Social Media Sociální sítě (anglicky Social Media, Social Network, Community network) patří mezi fenomény nového milénia. Twiter, Facebook, Linkedin patří mezi nejoblíbenější, ale i mnohé další sítě se těší vysoké oblibě. Některé sociální sítě mají dokonce i stovky miliónů uživatelů. Není náhodou, že marketing na sociálních sítích se rozvíjí přímo mílovými kroky. Společnosti vidí v sociálních sítích obrovský...

Metoda SMART / SMARTER je mnemotechnická pomůcka používaná v projektovém řízení a koučinku ve fázích stanovení cílů. Jedná se o způsob jak hodnotit kvalitu projektových cílů nebo cílů osobního rozvoje. Stejný termín se také často používá při řízení výkonnosti, kdy cíle jsou požadované parametry, které by měl naplnit hodnocený zaměstnanec. První zaznamenané použití tohoto pojmu...

Rok 2009 je rokem významných výročí vztahujících se k právům dětí. V roce 1924, před 85 lety, Liga národů přijala první tzv. ženevskou Deklaraci práv dětí, která poprvé zakotvila skutečnost, že dítě pro svou tělesnou a duševní nezralost potřebuje zvláštní záruky, péči a zvláštní právní ochranu před narozením i po něm. Liga národů byla v...

Definice marketingu

Každý, kdo (třeba i jenom chvilku) studoval cokoliv byť jen příbuzného s ekonomií či marketingem se s velkou pravděpodobností musel učit minimálně jednu definici marketingu. Sama jsem se během dvou semestrů na ekonomické fakultě učila minimálně čtyři různé definice, přičemž všechny ve finále říkají to samé.

V hlavě mi nevíc utkvěla definice od Philipa Kotlera: „Marketing je společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím uspokojují jednotlivci a skupiny své potřeby a přání v procesu výroby a směny produktů a hodnot„. To, že se naučíte definici zpaměti, však vůbec nemusí znamenat, že chápete její obsah.

Marketing jako filozofie

Marketing není jen sada funkcí a aktivit ve firmě, je také jakousi manažerskou filozofií. Jako filozofie je založená na tom, že se firma soustředí na uspokojení potřeb zákazníků.

Kde se dá použít marketing

Marketing je součástí každé činnosti, která se ve firmě děje, týká se výroby, získávání zdrojů, půjčky, skladování, logistiky i prodeje. Marketing není pouze propagace, ta je jen jednou ze součástí marketingového mixu.

Moderní marketing vznil ve druhé polovině 19. století, od té doby zaznamenal mnoho změn. Velice rychle začal vždy využívat moderní technologie, ať mluvíme o rádiu, novinách, telefonech nebo televizi. Dnes se marketingem zabývají marketingové agentury, které zaměstnávají kromě marketérů často také statistiky, webaře, designery, grafiky, copywritery a odborníky z dalších oborů.

Druhy marketingu

Marketing můžeme rozdělit podle řady kritérií například:

  • Podle závislosti propagace na internetu na online marketing a offline marketing.
  • Podle obsahu na inbound marketing (vytváření zajímavého nebo zábavného obsahu, který zákazníci najdou sami) a outbound marketing (aktivní oslovování klientů reklamou).
  • Podle použitých médií na ATL (nadlinková komunikace), BTL (podlinková komunikace) a TTL (linková komunikace).
  • Podle oslovení klientů na akviziční marketing (oslovuje nové klienty) a retenční marketing (udržuje stávající klienty).
  • Podle investic do jednotlivých kanálů na placený a neplacený marketing.

Definice marketingu

Každý, kdo (třeba i jenom chvilku) studoval cokoliv byť jen příbuzného s ekonomií či marketingem se s velkou pravděpodobností musel učit minimálně jednu definici marketingu. Sama jsem se během dvou semestrů na ekonomické fakultě učila minimálně čtyři různé definice, přičemž všechny ve finále říkají to samé.

V hlavě mi nevíc utkvěla definice od Philipa Kotlera: „Marketing je společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím uspokojují jednotlivci a skupiny své potřeby a přání v procesu výroby a směny produktů a hodnot„. To, že se naučíte definici zpaměti, však vůbec nemusí znamenat, že chápete její obsah.

Marketing jako filozofie

Marketing není jen sada funkcí a aktivit ve firmě, je také jakousi manažerskou filozofií. Jako filozofie je založená na tom, že se firma soustředí na uspokojení potřeb zákazníků.

Kde se dá použít marketing

Marketing je součástí každé činnosti, která se ve firmě děje, týká se výroby, získávání zdrojů, půjčky, skladování, logistiky i prodeje. Marketing není pouze propagace, ta je jen jednou ze součástí marketingového mixu.

Moderní marketing vznil ve druhé polovině 19. století, od té doby zaznamenal mnoho změn. Velice rychle začal vždy využívat moderní technologie, ať mluvíme o rádiu, novinách, telefonech nebo televizi. Dnes se marketingem zabývají marketingové agentury, které zaměstnávají kromě marketérů často také statistiky, webaře, designery, grafiky, copywritery a odborníky z dalších oborů.

Druhy marketingu

Marketing můžeme rozdělit podle řady kritérií například:

  • Podle závislosti propagace na internetu na online marketing a offline marketing.
  • Podle obsahu na inbound marketing (vytváření zajímavého nebo zábavného obsahu, který zákazníci najdou sami) a outbound marketing (aktivní oslovování klientů reklamou).
  • Podle použitých médií na ATL (nadlinková komunikace), BTL (podlinková komunikace) a TTL (linková komunikace).
  • Podle oslovení klientů na akviziční marketing (oslovuje nové klienty) a retenční marketing (udržuje stávající klienty).
  • Podle investic do jednotlivých kanálů na placený a neplacený marketing.