Pro někoho je čeština podružná záležitost, ale přesto by ji měl zvládat. Každý potřebuje občas napsat formální email, takže by měl ovládat také češtinu. Pojďme si tedy vysvětlit pravopis u přídavného jména podružný.
Pravopisně správně je podružný!
Měli bychom si nejdříve posvítit na význam. Přídavné jméno podružný se používá ve významu méně důležitý, méně závažný, méně významný.
Slovo vzniklo z předložky „po-“ a přídavného jména druhý. V základu slova NEFIGURUJE předpona „pod-“, proto nemůže dojít ke zdvojení písmene „d“ ve slově podružný.
Stejný pravopis je nutné dodržovat i u slov odvozených a příbuzných -> podružně, podružnost atd.
Příklady SPRÁVNÉHO užití slova podružný:
Nainstalovali nám podružný elektroměr.
Podružné úkoly nechávej až nakonec, věnuj se nejdříve těm důležitým.
Politici si hrabou jen pro sebe, zájmy lidí jsou pro ně podružné.
Podružný plynoměr je nedílnou součástí každé domácnosti.
Koukám se jen na ČT sport, ostatní programy jsou pro mě podružné.
Česká ústava je hlavním právním pramenem, ostatní zdroje jsou podružné.
Slovní vyjadřování Miloše Zemana je pro mě podružné, hlavní jsou výsledky.
Proč si někteří myslí, že AdSense ovlivňuje hodnocení Googlu? Pravděpodobně se domníváte, že reklamy nemají žádný vliv na organické vyhodnocení. Umístěním cílené reklamy na své webové stránky mohou vydavatelé na obsahu vydělávat prostřednictvím programu Google AdSense. Když si čtenáři tyto reklamy zobrazí nebo na ně kliknou, vydavatelé dostanou finanční kompenzaci. Proč si tedy někteří myslí,...
Internetová marketing se stejně jako každý jiný segment marketingu bleskově rozvíjí a udržuje krok s moderní dobou. Všemu hodně napomáhá automatizaci a implementace a využívání AI v běžných činnostech, tedy i v marketingu. I ve společnosti Legiano vědí, jak je nejlepší zaujmout ve 21. století nového zákazníka. Mrkněte na web https://legiano.cz a třeba se dozvíte,...
Někdo si může klepat na čelo, že je v tomto případě pravopis jasný. Na druhou stranu stále se najde mnoho lidí, kteří ve slově „pokud“ chybují. Je to pravděpodobné důsledek toho, že v tomto případě dochází k takzvané spodobě znělosti. Z tohoto důvodu vypadá fonetický přepis takto [POKUT], ale pravopisně správně je pouze psaný tvar „pokud“. Dejte si tedy...
Sporty, které byly v reálném světě vždy formou zábavy a soutěžení, procházejí v digitálním vesmíru výraznou proměnou. S pokrokem technologií a růstem globální konektivity se koncept sportu rozšířil do virtuálního světa, poskytuje nové zážitky a otevírá dveře způsobům, které byly dříve nemyslitelné. Dnes je tu kromě tradičních nabitých stadionů digitální aréna, která spojuje miliony lidí...
Jak se píše gramaticky správně toto hlavní město Ukrajiny? Kyjev, či Kyjef? Kyjev – jediná správná pravopisná varianta. Zdůvodnit si ji můžeme například druhým pádem – (bez) Kyjevu.Kyjef – nesprávná a pohledu pravopisu špatná varianta.Skloňování slova KyjevKyjev je rodu mužského neživotného a skloňuje se podle vzoru les.1.pád – Kyjev2.pád – (bez) Kyjevu3.pád – (ke) Kyjevu4.pád...
Slovo reservé se sice dá nahradit slovem rezervace, ale to nebude třeba, pokud ho budete umět správně napsat. Proto tu pro vás opět mám pár příkladů ze života, díky kterým si správný pravopis slova reservé určitě zapamatujete. Význam slova reservéVýznam tohoto slova je asi všem jasný. Pokud na něco máte reservé, znamená to, že je...
Po celá staletí ovlivňovala víra o štěstí skutečný hazard – směs kouzla a psychologie. Ať už se jedná o čtyřlístky nebo vyhýbání se černým kočkám, tyto rituály dávají hráčům vlažný pocit kontroly. Taková přesvědčení jsou fascinující, ať už jsou založena na tradici nebo osobním vkusu. Například v Legiano je běžné číst o hráčských šťastných rituálech...
Výslovnost, ta člověka dokáže často zmást. Mnoho lidí se splete, zejména pak děti často píší sních s ch na konci. Chybovat je lidské, odpouštěti božské. Budiž vám odpuštěno, pokud jste se někdy v tomto slově spletli. Pamatujte tedy, že spisovná varianta je pouze sníh! Sníh je sice v zimě čím dál vzácnější, ale přesto je dobré si správný...
Stává se vám, že neustále doma vládne nepořádek a vy nemáte doma uklizeno? Není den, abyste v ruce nedrželi mop nebo vysavač? Ať děláte, co děláte, nikdy není pořádně uklizeno. Čím to může být? Špatně nastavený řád práce Máte práci, děti, rodinu, dům a k tomu nějaké domácí mazlíčky? Absolutně není možné, abyste péči o...
V roce 2013 se OSN usneslo a vyhlásilo 20. březen Mezinárodním dnem štěstí. Rozhodlo se tak proto, aby lidem připomínalo, že pocit štěstí je v jejich životě důležitý. Snaha o štěstí by, podle Valného shromáždění OSN měla být základním lidským cílem. Kdy se Mezinárodní den štěstí slavíMezinárodní den štěstí se slaví 20. března (20. 3.).ŠtěstíKaždý...
Pravopisně správně je pouze varianta zvesela – dohromady. Jedná se sice o příslovečnou spřežku, ale není ji možné psát zvlášť. Je nutné si to zapamatovat. Bohužel neexistuje žádná všeobecně platná pomůcka. A co vlastně výraz zvesela znamená? Význam odpovídá příslovci vesele, případně radostně. Příklady SPRÁVNÉHO užití slova zvesela: Jágr ukončil svou reprezentační kariéru na Mistrovství světa...
K optimalizaci těchto webových stránek a služeb používám soubory cookie.
Funkční
Vždy aktivní
Funkční cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Statistické cookies umožňují webové stránce sbírat a analyzovat informace o chování návštěvníků, například kolikrát byla stránka navštívena, jaké stránky byly nejvíce prohlíženy nebo z jakých regionů přicházejí návštěvníci. Tímto způsobem pomáhají majitelům webových stránek optimalizovat obsah a zlepšit uživatelskou zkušenost.
Marketing
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.