Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

PR článek

Hello 0

PR článek je nástrojem marketingové komunikace. Řadí se do Public Relations – konkrétně do Media Relations (tzv. komunikace s médii). 

Dříve byly za PR články považovány pouze klasické tiskové zprávy (tisková zpráva je písemné sdělení obsahující novou informaci, která je následně rozeslána různým médiím). Dnes je pojetí PR článku poněkud širší. Za PR článek lze v dnešní době považovat:

  • klasickou tiskovou zprávu
  • komerční sdělení v novinách a na internetu sloužící k propagaci, ovlivnění veřejnosti, apod.
  • články s velkým počtem odkazů, které se vkládají na „free PR weby“ (tento způsob využívá stále mnoho uživatelů Webtrhu)

Ženské jméno Lada má slovanský původ s nejasným významem. Jméno může být odvozeno od slova lad (pořádek), staročeského lada (dívka, panna) nebo srbochorvatského lada (manželka). V pohanském bájesloví se tak jmenovala bohyně krásy, lásky a manželství. Podobně znějící slova s podobným významem lze nalézt i v dalších jazycích, a to nejen slovanských. Kdy slaví Lada...

Cílem jakéhokoliv sdělení, které je komunikováno navenek (tzn. ne v rámci firmy), je sdělit něco cílové skupině uživatelů. Prezentovat novinku. Ovlivnit názor čtenářů nebo vylepšit reputaci firmy. Zajistit si publicitu a prostor v médiích (= propagace). Efektivní PR článek musí zasáhnout relativně velké procento lidí, aby se mu alespoň jeden z těchto cílů podařil. Bez dostatečného množství čtenářů nelze proto očekávat, že masy lidí si začnou kupovat vybraný produkt nebo změní názor na určitou skutečnost.

Proto se články umísťují do novin a tiskovin s mnohatisícovými náklady nebo na hojně navštěvované  internetové portály. Jednotlivá média se vybírají v závislosti na cílové skupině, pro kterou je sdělení určeno. Např. článek o nutnosti výměny pneumatik v zimě bude mít odpovídající odezvu na portále o automobilech. Na webu o on-line hrách již takový účinek mít nebude.

Velké mediální agentury si pro napsání PR článků zaměstnávají vlastní redaktory či copywritery. Ti mají dostatečné zkušenosti  psaným textem a jsou schopni připravit text, jemuž čtenáři budou bezmezně věřit. Čtenáři díky tomu nepojmou žádné podezření, že by článek by účelově napsaný.

Speciálním jevem na internetu jsou články určené jako potrava pro vyhledávače. Tyto internetové PR články jsou určené pro tzv. „free PR weby“ a obsahují externí odkazy (tzv. linky). Šiřitelé těchto článku se (mylně) domnívají, že jim to pomůže dostat se ve výsledku vyhledávání výše. Své texty v nezměněné podobě publikují na desítkách či stovkách (z pohledu vyhledávače bezcenných) serverů. Texty jsou tak ve většině případů vyhodnoceny jako málo hodnotné a odkazy vedoucí z takového textu také. Chytřejší uživatelé se už snaží články alespoň trochu měnit (nadpisy, samotný obsah textu, tvar odkazů, atd.).

PR články určené pro „free PR weby“ jsou typickým příkladem toho, jak má vypadat neefektivní komerční sdělení. Uživatel se z něj mnohdy nic kloudného nedozví. Přečte si jej minimální počet uživatelů (1-10 uživatelů za rok). O nějakém cílení na určitou skupinu uživatelů nemůže být ani řeč. Ve výsledku vyhledávání se tyto linky moc projeví – respektive projeví se minimálně.

Druhým příkladem jsou PR články ze systému Placla.cz. Ty jsou již lépe hodnocené vyhledávači, ale inzerenti využívající tuto platformu s ní stále ještě neumí pracovat. Stále nepochopili, že inzerovat na webu, na němž se má cílová skupina nevyskytuje, je téměř zbytečné. Částečně tomu napomáhá i nízká kvalita zde zařazených webů (čest výjimkám).

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Mezi nejvyhledávanější výrazy v souvislosti s pravopisem patří právě slovo vzpomněl. Nejedná se o žádnou výjimku, toto slovo se řídí pravidly pro psaní mně/mě – stejně jako například slova zapomněl nebo připomněl. Správně je vzpomnělPísmeno n do tohoto slova patří. A víte proč? Tady se obracíme právě ke známému pravidlu budoucího času. Zkrátka se zeptejte,...

Jedna ze stálic české SEO scény, Martin Matějka. Nezávislý SEO konzultant a online markeťák. Jinak také majitel internetového obchodu s miniaturními modely aut Smallcars.cz. S Martinem si budeme tentokrát povídat o SEO, podnikání na internetu a o tom, jak se buduje e-shop v podstatě od nuly. Martine, ty ses spoustu let věnoval (a stále ještě věnuješ) SEO –...

Fotí. Dělá retuše. Své výtvory pak upravuje a prodává ve fotobankách. Provozuje weby, které (jak jinak) tvoří hlavně fotografie z oblasti geologie. Celý jeho život se tak nějak točí kolem obrázků. To je basti alias Zbyněk Buřival.Ahoj Zbyňku, i tebe poprosím o pár vět na úvod o své osobě. Děkuji.Ahoj všem. Pocházím z Brna, často se stěhuju a...

Dušan Mužské jméno Dušan je srbského původu, soudí se, že jde o zkrácenou variantu jména Duchoslav. Jméno Dušan se však doloženo již ve 13. století, Duchoslav byl doložen mnohem později. Základem jména je duch, duše anebo dech. Jméno se vykládá jako mající duši anebo má odvahu.Kdy slaví Dušan svátek?Dušan slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 9....

Sloveso perzekvovat se v současné době naštěstí tolik nepoužívá. Je spojené zejména s totalitními režimy 21. století. Občas se podobná zvěrstva dějí i dnes, ale naštěstí už v menší míře. Každopádně slovo perzekvovat by měl umět každý správně napsat, jinak by pošlapával památku obětí perzekuce. Pravopisně správně je perzekvovat! Velice často se používá nesprávný tvar perzekuovat. Kdo ho...

Kdo s češtinou trochu zápasí, ten určitě nemá rád spřežky. Je to s nimi totiž trochu komplikované. Vlastně hodně komplikované. Někdy se jedná pouze o spojení předložky a slova, takže se píší jednotlivé části zvlášť. Jindy je to spřežka, která se musí psát pouze dohromady. A aby toho nebylo málo, tak někdy jsou správně obě varianty. A...

Ve školních a závodních jídelnách je oblíbeným hlavním chodem směs rozemletého masa osmažená na pánvičce, která se někdy nazývá karbanátky a jindy zase karbenátky. Spisovná je pouze první verze, tedy karbanátky, ať už jsou z vepřového masa nebo z kapusty. Verze karbenátky se používá jen v obecné češtině a na oficiální jídelní lístky nepatří. Příklady SPRÁVNÉHO použití slova...

Kdo si někdy nestěžoval na češtinu, jako by snad ani nebyl Čech. Někdy nám mateřský jazyk zbytečně ztěžuje život. Ilustrovat si to můžeme na dvojici slov stěžovat si a ztěžovat. Pravopisně SPRÁVNĚ je stěžovat si i ztěžovatAbychom při psaní nechybovali, musíme si být jistí významem. Sice jsou obě slova pravopisně správně, ale pouze v určitém...

Motá se kolem webů již několik let. Teda vlastně spíš pár desítek let. Programoval, kódoval a nakonec se dostal ke grafice a focení. Tak by se ve stručnosti dala popsat životní cesta Petra Václavka. Pojďme se tedy vydat na její začátek…Petře, na svém webu máš uvedené, že ses narodil jednoho krásného dne :-). Kdy přesně to bylo?V úterý.A mohl...
Načíst dalších 10 článků