Socializuji se

Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Příručka marketéra

Nevíte si rady jak a kde komunikovat, aby i pro vaši společnost měl on-line marketing prokazatelný význam? Nahlédněte do naší online příručky marketéra.

Nevíte si rady jak a kde komunikovat, aby i pro vaši společnost měl on-line marketing prokazatelný význam? Nahlédněte do naší online příručky marketéra.

Na webových stránkách s velkým počtem stránek může být jednoduché se ztratit. Drobečková navigace výrazně zlepšit orientaci uživatelů. Z hlediska použitelnosti drobečková navigace snižuje počet akcí, které musí návštěvník webu provést, aby se dostal na stránku vyšší úrovně, a zlepšuje nalezitelnost sekcí a stránek webu. Nechte za sebou drobečky Drobečková navigace je druh sekundárního navigačního...

Crawl budget je počet stránek, které vyhledávače projdou na webových stránkách v určitém časovém rámci. Proč vůbec vyhledávače přidělují webovým stránkám rozpočet na procházení (crawl budget)? Protože nemají neomezené zdroje a svou pozornost rozdělují mezi miliony webových stránek. Potřebují tedy způsob, jak stanovit priority procházení. Přiřazení crawl budgetu jednotlivým webovým stránkám jim v tom pomáhá....

Ještě před dekádou se mnozí mylně domnívali, že SEO je manipulativní marketingová taktika, která spočívá v podvádění algoritmu. Používáním těchto taktik má vést k oklamání Googlu, aby si myslel, že vaše webové stránky jsou nejlepším výsledkem vyhledávaného dotazu. Tak tomu však nikdy nemělo být. SEO se mělo vždy zaměřit na vytvoření toho nejlepšího výsledku na...

Kdy jste naposledy věnovali pozornost reklamnímu banneru? Že si nemůžete vzpomenout? Nedívíme se. Při představě těch tisíců bannerů, rozmístěných všude kolem vás, není divu, že na vás skutečně zapůsobilo jen malé procento z nich. Je to proto, že jsme již k bannerům obvykle slepí. Je však vysoce pravděpodobně, že i vaši zákazníci k nim jsou...

Bod zvratu je pojem, který se vyskytuje v účetnictví i v investování. V účetnictví se jako bod zvratu označuje úroveň výroby, při níž se náklady na výrobu rovnají výnosům z výrobku. V investování se říká, že bodu zvratu je dosaženo, když je tržní cena aktiva stejná jako jeho původní náklady. Co je bod zvratu? Bod...

Je více než pravděpodobné, že už jste takový e-mail dostali. Pokud navíc e-mailovou korespondenci využíváte v pracovním životě, automatickou odpověď už jste možná také použili. Vzpomeňte si na nastavení e-mailu „Jsem na dovolené, v případě nutnosti kontaktujte kolegu XY“. V e-mailovém marketingu funguje autoresponder podobně. Ovšem s odlišnými případy využití i konečnými cíli. Co je...

V online marketingu existuje zdánlivě nekonečná nabídka statistik a čísel pro vyhodnocení výkonnosti vašeho podnikání. Jednou z metrik, která je v Google Analytics neustále přehlížena, jsou asistované konverze. Tato metrika může být velmi efektivní pro přesné určení, které aspekty vašeho online marketingu přispívají k úspěchu webových stránek, což z ní činí velmi cennou součást rovnice,...

API je zkratka pro Application Programming Interface, což je softwarový prostředník, který umožňuje dvěma aplikacím vzájemně komunikovat. Pokaždé, když používáte aplikaci, jako je Facebook, posíláte rychlou zprávu nebo kontrolujete počasí na telefonu, používáte rozhraní API. Vývojáři používají rozhraní API pro programování aplikací, aby skryli složitost, uspořádali kódy a navrhli opakovaně použitelné komponenty. Co je příklad...

Každý den jsme bombardováni až 5 000 reklamami nebo sděleními značek, které se snaží upoutat naši pozornost. Většinu z nich naše podvědomí odkloní. Ty mají pro náš každodenní život jen malý význam. Zároveň k nám ale několik vybraných sdělení pokaždé pronikne a my s nimi můžeme dokonce pociťovat určitou sounáležitost. Tyto značky mohou prodávat produkty,...

Anchor text, neboli text odkazu, je text, pod kterým se skrývá odkaz. Obvykle se zobrazuje v jiné barvě než okolní text a často je také podtržený. Dobrý text odkazu řekne čtenáři, co může očekávat, když na odkaz klikne. Správný anchor text zvyšuje šanci, že na odkaz někdo opravdu klikne. Jak vypadá anchor text? Anchor text...

Autorizace často navazuje na autentizaci (autentifikaci). Jde o proces získávání souhlasu s provedením nějaké operace, povolení přístupu někam, k někomu nebo něčemu. Vlastní autorizace pak může proběhnout formou vyhledání v seznamu oprávněných subjektů, jejich rolí a práv, ale také libovolným jiným obecným algoritmem, který je stanoven. Výsledkem procesu je udělení souhlasu s přístupem/provedením operace nebo...

Autentizace (z anglického authenticate) znamená ověření identity. Případné prokázání, že je něco pravdivé a skutečné. Jaký je rozdíl mezi autentizací a autentifikací? Žádný. Jde o synonyma. Stále totiž není jisté, co je češtinářsky správně. Setkat se můžete i s pojmem autentikace. Význam autentizace Autentizace patří k bezpečnostním opatřením a zajišťuje ochranu před falšováním identity kdy...

Pokud jste již někdy nahrávali obrázek na web, možná jste si všimli pole alternativní text či alternativní popis. Pokud jste váhali, zda pole vyplnit anebo ne, po přečtení tohoto textu už váhat nebudete! ALT Alternativním textem je možné popsat, co je na obrázku. Můžete se s ním setkat také pod označením ALT text, ALT popisek,...

Nejedná se o osvaleného krasavce účastnícího se soutěže Elite Model Look, ale o model, který popisuje proces fungování optimální reklamy. Možná už jste slišeli o modelu AIDA, jehož je ADAM následovníkem. Model (nebo též framework) AIDA je účinným marketinkovým nástrojem, který využívá zmíněného stupňového procesu v marketingové komunikaci. Na rozdíl od AIDA, který končí „akcí“...

Click fraud (podvodný klik) je nekalou praktikou využívanou majiteli webů za účelem zvýšení příjmů. Jednoduše jde o klikání na PPC reklamy (tedy reklamy s platbou za proklik), které je úmyslné, škodlivé a postrádá nákupní potenciál. Klikání obvykle prování počítačový program nebo automatizovaný sktipt, který se vydává za legitimního uživatele. V některých případech klikání také provádí...

Pokud je jednou z vašich obchodních praktik také telemarketing, zpozorněte! Pokud oslovujete potenciální zákazníky prostřednictvím telefonu s nabídkou Vašich výrobků nebo služeb, týká se vás novela č. 374/2021 Sb., kterou se mění zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích. Hlavní změny v oblasti telemarketingu, které tato novela přinesla začaly platit od 1. července 2022. Co...

Potřebujete do svého článku fotku, ale foťák není váš nejlepší přítel? A s grafikou si také úplně netykáte? Možná vás napadlo jít na google a stáhnout první fotku, která se vám zalíbí. Pokud se však chcete vyhnout pokutě za porušování autorských práv, tuto variantu úplně nedoporučuji. Pokud do potřebných obrázků chcete investovat maximálně svůj čas,...

Pokud je záměrem webové stránky dosažení zisku, jejich cílem jsou konverze. Konverze jsou předem definované akce návštěvníka webu. Pokud chceme zvýšit výkonnost webu, je vhodné zaměřit se na konverzní poměr. Konverzní poměr Konverzní poměr porovnává množství návštěvníků, kteří provedli vámi požadovanou akci, ku celkové návštěvnosti webu, výsledek je následně převeden na procenta. konverzní poměr =...

Jako firma o sobě můžeme tvrdit ledacos – že jsme největší, nejlepší, nejrychlejší…Můžeme mít krásný web, zajímavé články na blogu, propracované reklamy, atraktivní sociální sítě a desítky certifikátů. Celou dokonalou online bublinu však dokáže sfouknout jedna věc – recenze, názor okolí, veřejnosti, lidí, kteří s firmou mají zkušenost. Nejmocnější druh reklamy, který může mít pozitivní...

Jsou často podceňované, ale ve skutečnosti jsou zpravidla těmi nejotvíranějšími a nejčtenějšími. Můžeme je považovat za formalitu, ale pro získání a udržení zákazníka hrají důležitou roli. Jde o automatické zprávy o záležitostech, jako jsou potvrzení objednávky, přijetí platby nebo třeba odeslání zboží. Z pohledu zákazníka se může jednat o nudu. Je to nuda, ale nuda,...

Marketing bývá často zaměňován za reklamu. Přitom reklama je pouze součástí marketingu, i když poměrně významnou součástí. Samotný marketing je proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka. Celý proces je komplexní, na jeho počátku stojí zjišťování potřeb zákazníka, následuje nabídnutí produktů a prodej. V tržním hospodářství prostupuje marketing všemi činnostmi firmy, tj. již od zajištění zdrojů, přes logistiku, výrobu a skladování až po prodej a zajištění poprodejních služeb.

Definice marketingu

Každý, kdo (třeba i jenom chvilku) studoval cokoliv byť jen příbuzného s ekonomií či marketingem se s velkou pravděpodobností musel učit minimálně jednu definici marketingu. Sama jsem se během dvou semestrů na ekonomické fakultě učila minimálně čtyři různé definice, přičemž všechny ve finále říkají to samé.

V hlavě mi nevíc utkvěla definice od Philipa Kotlera: „Marketing je společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím uspokojují jednotlivci a skupiny své potřeby a přání v procesu výroby a směny produktů a hodnot„. To, že se naučíte definici zpaměti, však vůbec nemusí znamenat, že chápete její obsah.

Marketing jako filozofie

Marketing není jen sada funkcí a aktivit ve firmě, je také jakousi manažerskou filozofií. Jako filozofie je založená na tom, že se firma soustředí na uspokojení potřeb zákazníků.

Kde se dá použít marketing

Marketing je součástí každé činnosti, která se ve firmě děje, týká se výroby, získávání zdrojů, půjčky, skladování, logistiky i prodeje. Marketing není pouze propagace, ta je jen jednou ze součástí marketingového mixu.

Moderní marketing vznil ve druhé polovině 19. století, od té doby zaznamenal mnoho změn. Velice rychle začal vždy využívat moderní technologie, ať mluvíme o rádiu, novinách, telefonech nebo televizi. Dnes se marketingem zabývají marketingové agentury, které zaměstnávají kromě marketérů často také statistiky, webaře, designery, grafiky, copywritery a odborníky z dalších oborů.

Druhy marketingu

Marketing můžeme rozdělit podle řady kritérií například:

  • Podle závislosti propagace na internetu na online marketing a offline marketing.
  • Podle obsahu na inbound marketing (vytváření zajímavého nebo zábavného obsahu, který zákazníci najdou sami) a outbound marketing (aktivní oslovování klientů reklamou).
  • Podle použitých médií na ATL (nadlinková komunikace), BTL (podlinková komunikace) a TTL (linková komunikace).
  • Podle oslovení klientů na akviziční marketing (oslovuje nové klienty) a retenční marketing (udržuje stávající klienty).
  • Podle investic do jednotlivých kanálů na placený a neplacený marketing.

Marketing bývá často zaměňován za reklamu. Přitom reklama je pouze součástí marketingu, i když poměrně významnou součástí. Samotný marketing je proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka. Celý proces je komplexní, na jeho počátku stojí zjišťování potřeb zákazníka, následuje nabídnutí produktů a prodej. V tržním hospodářství prostupuje marketing všemi činnostmi firmy, tj. již od zajištění zdrojů, přes logistiku, výrobu a skladování až po prodej a zajištění poprodejních služeb.

Definice marketingu

Každý, kdo (třeba i jenom chvilku) studoval cokoliv byť jen příbuzného s ekonomií či marketingem se s velkou pravděpodobností musel učit minimálně jednu definici marketingu. Sama jsem se během dvou semestrů na ekonomické fakultě učila minimálně čtyři různé definice, přičemž všechny ve finále říkají to samé.

V hlavě mi nevíc utkvěla definice od Philipa Kotlera: „Marketing je společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím uspokojují jednotlivci a skupiny své potřeby a přání v procesu výroby a směny produktů a hodnot„. To, že se naučíte definici zpaměti, však vůbec nemusí znamenat, že chápete její obsah.

Marketing jako filozofie

Marketing není jen sada funkcí a aktivit ve firmě, je také jakousi manažerskou filozofií. Jako filozofie je založená na tom, že se firma soustředí na uspokojení potřeb zákazníků.

Kde se dá použít marketing

Marketing je součástí každé činnosti, která se ve firmě děje, týká se výroby, získávání zdrojů, půjčky, skladování, logistiky i prodeje. Marketing není pouze propagace, ta je jen jednou ze součástí marketingového mixu.

Moderní marketing vznil ve druhé polovině 19. století, od té doby zaznamenal mnoho změn. Velice rychle začal vždy využívat moderní technologie, ať mluvíme o rádiu, novinách, telefonech nebo televizi. Dnes se marketingem zabývají marketingové agentury, které zaměstnávají kromě marketérů často také statistiky, webaře, designery, grafiky, copywritery a odborníky z dalších oborů.

Druhy marketingu

Marketing můžeme rozdělit podle řady kritérií například:

  • Podle závislosti propagace na internetu na online marketing a offline marketing.
  • Podle obsahu na inbound marketing (vytváření zajímavého nebo zábavného obsahu, který zákazníci najdou sami) a outbound marketing (aktivní oslovování klientů reklamou).
  • Podle použitých médií na ATL (nadlinková komunikace), BTL (podlinková komunikace) a TTL (linková komunikace).
  • Podle oslovení klientů na akviziční marketing (oslovuje nové klienty) a retenční marketing (udržuje stávající klienty).
  • Podle investic do jednotlivých kanálů na placený a neplacený marketing.