Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Proč dělat rozhovory a interview?

Pohled provozovatele webu – peníze

Z pohledu provozovatele webu je to celkem jasné:

  • Je to fajn obsah – lidé rádi čtou příběhy slavných. I vy si to rádi přečtete.
  • Je to originální obsah – přesně podle všech příruček, které radí, že máte vždy vytvářet originální obsah, je právě rozhovor vždy jedinečný. Nejsou to obecné plky, které najdete všude.
  • Je to vždy setsakramentsky dlouhý článek – více slov, frází a češtinářských patvarů, skrze které k vám mohou lidé přijít na web.
  • Píšete jenom půlku článku – druhou píše většinou ten, koho zpovídáte.
  • Získáte kontakty – mnohdy nedocenitelná věc, která vám pomůže u jiných projektů.
  • Oslovíte nové publikum (když si vyberete správné lidi). Stejně tak jako se čtenáři rádi začtou do života slavných, tak je také rádi sledují. Je to, jako kdybyste byli kámoši s Karlem Gottem. Akorát ve virtuálním prostoru. Každý by se s ním rád poplácal po zádech. Stejně tak to lidé dělají i na netu.
  • Získáte sharovatelný obsah. Co si pod tím představit? O zajímavé rozhovory se lidé rádi podělí na sociálních i nesociálních sítích (lidově Tyinternety). O reklamu tak máte vlastně sami postaráno. Lidé takový článek nevnímají jako prachsprostou reklamu. Ale pro ně je to hutné čtivo.
  • Rozhovor se propaguje sám a bez vašeho přičinění. Stejně tak i zpovídaná osoba se ráda s ostatními uživateli podělí o novinku, že s ní vyšel další super článek na nějakém serveru. Ostatně – je to tak trochu otázka ega. Kdo by se nepochlubil, že?
  • Dostanete peníze.

Poznámka na okraj: Když už s někým děláte rozhovor, tak nezapomeňte vždy zmínit, aby daný člověk nezapomněl dát o vašem článku zmínku. Stačí vysvětlit důvody:

  • Přečte si to více lidí.
  • Má to virální potenciál.
  • Prokáže vám službu – vy o někom napíšete, on vám pomůže v tom, aby k vám chodilo více lidí. Je to zkrátka takový barter.

Pohled inzerenta – efektivita

Co z pohledu firmy, která investuje desítky tisíc měsíčně do inzerce. Zaplatí si rádoby „PR články“, které mají s PR společné asi totéž jako Jan Hus s Lady Gaga. Oba jsou zapálení pro to, co dělají, ale každý trochu jinak.

Typický příklad jsou desítky článků na jedno a to samé téma týkající se parfémů, které najdeme na Zena.cz a podobných webech.

Nebo si zaplatí články, které jsou označeny jako inzerce, zaplatí za publikaci a napsání 6 000 Kč a milý vlastník serveru je bouchne do té nejméně důležité kategorie na webu. Efekt nula nula nula. Teda spíše nula mínus 6 000 Káčé.

Proč? Protože tyto reklamní žvásty lidi nebaví. Nebudou to číst. Proč? Protože je to reklama.

Teď celou situaci otočíme. Co, kdyby si milý inzerent zaplatil rozhovor. Příběh o tom, jak vybudoval firmu z ničeho. Jak do ČR přivedli nový revoluční produkt a jak se snažili v u nás jako ryze česká firma prosadit (zahrajeme trochu na notu patriotismu), protože jim vadilo, jaké blitky u nás prodává konkurence. Už chápete kam, tím mířím? Ne – do zádele určitě ne. Jinam.

Zkusím to shrnout, proč by se i inzerenti (a nebo jejich PR agentury) měli snažit o to, aby vycházeli jen a pouze podobné firemní příběhy.

  • Je to fajn obsah – lidé rádi čtou příběhy slavných. I vy si to rádi přečtete.
  • Je to originální obsah – přesně podle všech příruček, které radí, že máte vždy vytvářet originální obsah, je právě rozhovor vždy jedinečný.
  • Je to vždy setsakramentsky dlouhý článek – spousta frází, skrze které mohou lidé narazit na tento rozhovor a dozvědět se, že firma ABC prodává kočičí kožíšky za směšně nízké ceny. A navíc pomáhá nebohým zvířátkům, aby jim v létě nebyla zima a zbaví je jejich miloučkých kožíšků (i s trochou kůže). A všichni se budou rozplývat nad tím, jak je firma ABC super, že zaměstnává ty nebohé Indiány a dává jim celé dva dolary za den, aby měli co žrát.
  • Je třeba zajistit jenom půlku článku – „pouze“ píšete odpovědi na otázky. A píšete o tom, co sami nejlépe znáte a víte. Nejsou to obecné plky, které najdete všude.
  • Získáte kontakty. Mnohdy nedocenitelná věc, která vám může příště pomoci dostat váš článek na tento web – levněji, rychleji apod.
  • Oslovíte nové publikum (když si vyberete správné lidi). Stejně tak jako se čtenáři rádi začtou do života slavných, tak je také rádi sledují. Je to, jako kdybyste byli kámoši s Karlem Gottem. Akorát ve virtuálním prostoru. Každý by se s ním rád poplácal po zádech. Stejně tak to lidé dělají i na netu.
  • Získáte sharovatelný obsah. Co si pod tím představit? O zajímavé rozhovory se lidé rádi podělí na sociálních i nesociálních sítích (lidově Tyinternety). O reklamu tak máte vlastně sami postaráno. Lidé takový článek nevnímají jako prachsprostou reklamu. Ale pro ně je to hutné čtivo.
  • Rozhovor se propaguje sám a bez vašeho přičinění. Stejně tak se i dané médium rádo pochlubí exkluzivním rozhovorem s Frantou Omáčkou z Googlu. Kdo by se nepochlubil, že má super pokec s Leošem Marešem a nebo Michalem Davidem (jehož hudbu ale nikdo moc neposlouchá)?
  • Někdy za rozhovor nemusíte platit.
  • Další přídavný efekt – ve vyhledávači získáte další pozitivně naladěný článek o vás a vaší firmě.

Poznámka na okraj: Když už se drbete (čtěte děláte) s rozhovorem, tak nezapomeňte vždy zmínit, požádat předem, zda mohou článek nasdílet na sociální sítě daného webu / magazínu, protože:

  • Přečte si to více lidí.
  • Má to virální potenciál.
  • Prokáže vám službu – vy jste s interview strávili hodiny času, oni vám na oplátku pomohou v tom, aby se o vás dozvědělo více lidí. Je to zkrátka takový barter.

Jak se skloňuje interview?

A na závěr taková malá nápověda pro ty, co vždy stejně jako já, dumají nad tím, jak se skloňuje slovo interview.

Původem anglické slovo interview (intervjú) je buď nesklonné neutrum, nebo se řadí k rodu mužskému a skloňuje se (interviewu).

V druhé tabulce se slovo interview skloňuje. Dle Internetové jazykové příručky se slovo interview skloňuje jako slovo kakadu (tzn. 1. pád by měl být interview). Rozdíl je však v tom, že do slova interview nepřidáváme žádné u, pouze ho tam vyslovujeme.

A podle příručky se kakadu se skloňuje zase stejně jako guru. To jsem z toho upřímně sám jelen. Teda vlastně interview.

Prosím tedy brát s nadhledem. Já pro klid duše budu všude rvát interview ve všech pádech, bo se v tom fakt moc nevyznám. Zní to prostě tak divně, že by se z toho fakt jeden opíchal…

 Skloňování interview dle kakadu 🙂

Pády

č. jednotné

č. množné

1. pád = nominativ (kdo, co?) interview interview
2. pád = genitiv (bez koho, bez čeho?) interview interview
3. pád = dativ (ke komu, čemu?) interview interview
4. pád = akuzativ (vidím koho, co?) interview interview
5. pád = vokativ (oslovujeme, voláme) interview interview
6. pád = Lokál (o kom, o čem?) interview interview
7. pád = instrumentál (s kým, s čím?) interview interview

Někomu se rozkazuje snadno, protože je od přírody dominantní. Jiný se ostýchá a nerad někomu něco přikazuje. Ale utvořit správný rozkazovací způsob u slovesa by měli umět všichni. Pravopisně správně je odhlaste se! Pomoci si můžeme skrze infinitiv -> odhlásit se. A pak už si jen stačí zapamatovat, že během časování slovesa nedochází k žádným změnám...

Pády

č. jednotné

č. množné

1. pád = nominativ (kdo, co?) interview interviewuovy
2. pád = genitiv (bez koho, bez čeho?) interviewu interviewů
3. pád = dativ (ke komu, čemu?) interviewu      interviewům
4. pád = akuzativ (vidím koho, co?) interview interviewy
5. pád = vokativ (oslovujeme, voláme) interviewe interviewy
6. pád = Lokál (o kom, o čem?) interviewu interviewech
7. pád = instrumentál (s kým, s čím?) interviewem interviewy
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Článek ”Proč dělat rozhovory a interview?” má již 2 komentářů

  1. Robert22:57 dne 2.12. 2019 napsal/a

    Interview je neživotné. Tedy asi těžko jako guru/kakadu…

  2. deril18618:24 dne 5.12. 2013 napsal/a

    dik za navod!

Ostatní uživatelé také četli:

Dopodrobna znamená jinými slovy detailně, do hloubky. Dopodrobna je příslovečná spřežka, proto se píše dohromady. Dvouslovná varianta do podrobna ve spisovné češtině neobstojí. Je nesprávná. Pravopisně SPRÁVNĚ je dopodrobnaNejlehčí bude, když si zapamatujete, že se jedná o spřežku. Anebo se vždy podívejte na tento web.Kdo by hledal nějaké zdůvodnění, toho musíme zklamat. Se spřežkami to...

Pokračování článku s názvem: Typologie dívek – jak vybírat dívku na sex, do vztahu a kterou raději nechat na ocet? Po světě se jich potulují tisíce. Každá se hodí na něco jiného. Některé jsou dračice v posteli. Dokáží vám zpestřit život, obohatit jej, pomoci vám od samoty a pak jít zase o dům dál. Jiné se...

Mužské jméno Leoš má řecký původ s významem lev. Může jít také o zkráceninu jmen Leopold či Leonard. Kdy slaví Leoš svátek?Leoš slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 19. června (19.6.).Domácké podoby jména LeošLeo,Leík,Levík.Leoš a statistikaKolik žije v ČR LeošůK 19. 6. 2022 žije v České republice 5 796 lidí se jménem Leoš.Oblíbenost jména LeošJméno...

Máte oči jako pomněnky? Tak už asi nejspíše tušíte, jak se tato květina pravopisně správně píše. Hned v úvodu je třeba říct, že se jedná o slovo, které je třeba si zapamatovat. Správný pravopisný tvar je pouze pomněnka. Pomněnka patří do skupiny slov jako vzpomněl, zapomněl, připomněl, vzpomněl, domněnka atd. V kořenech těchto slov musí být vždy...

Psaní velkých písmem dělá někdy problém i vysokoškolským profesorům. Proto se na ně teď podíváme pěkně zblízka a důkladně si rozebereme, kam opravdu patři a kam ne. Velké písmeno na začátku větných celkůNa začátku každé věty, která končí tečkou, otazníkem nebo vykřičníkem stojí vždy velké písmeno. Škola začíná každý den v osm hodin.Kdy začíná škola?Běž do...

Prvek jód je pro naše tělo velice důležitý a nepostradatelný, nedostatek tohoto prvku způsobuje zpomalení nebo dokonce úplně opožděný psychický vývoj. Právě Mezinárodní den jódu nám má vštípit jak je jód potřebný pro naše tělo, je obsažen v různých potravinách, například máme jodovou sůl. Mezinárodní den jódu byl uznán na základě iniciativy Českého výrobu UNICEF....

Také často slýcháte tvar baťoh? Je tomu tak, ale pravopisně správně je pouze tvar batoh. Podobně tomu je i v dalších tvarech od tohoto slova odvozených (batůžek, batůžkář…). Pamatujte si. Na výlet vždy jedině s batohem. Batoh tedy může být jakéhokoliv tvaru, barvy, střihu, ale vždy se bude psát stejně, tedy batoh. Mezi synonyma se řadí ruksak,...

Mezinárodní den monitoringu diabetu Selfmonitoring u diabetu je pro efektivní léčbu klíčový. Proto se Mezinárodní federace diabetu (IDF, International Diabetic Federation) rozhodla diabetes a důležitost jeho měření připomínat každý rok všem lidem na celém světě a 14. duben vyhlásila za Světový den monitoringu diabetu. Cukrovka nebolí, a proto se snadno podcení. Přitom ale prevence a důsledná léčba jsou v...

ICO Shiba Memu (SHMU) nabírá obrovský spád a vyniká jako jeden z nejlepších nových krypto projektů roku 2023. Tento nováček je připraven stát se jedním z alfa psů v sektoru memu coinů, když během pouhých 12 týdnů získal neuvěřitelných 3,3m $ ještě před uvedením na BitMart.Shiba Memu se pevně drží za Pepe Coinem a Floki...

Potřebujete vyfotit obrazovku a nevíte, jak na to? Fotografie obrazovky se nazývá Print Screen nebo Screenshot a dělá se jinak na počítači od Applu a na počítači s operačním systémem Windows. Jak udělat screenshot obrazovky Screenshot neboli fotografie obrazovky se na počítačích s Windowsem dělá docela snadno. Graficky jsem to znázornil, abyste si to jednou...
Načíst dalších 10 článků