Proč jsem přešel k mBank

U minulé banky jsem byl celkem 10 let. Když to shrnu – každý rok jsem jen na poplatcích zaplatil 3 000 Kč. K tomu jsem musel ještě běhat na pobočku při každé změně nastavení na účtu. V době internetového bankovnictví, kdy by podle mě měly jít všechny limity, blokace, nastavení týkající se účtu anebo karty nastavit na pár kliknutí, celkem pěkný opruz.

Když k tomu připočtu opravdu (ne)výhodné zúročení na spořícím účtu, kdy navíc s penězi při termínovaném vkladu nemůžete disponovat, poplatky za úplně všechno (výběry z bankomatu z jiných bank, poslané, přijaté platby), nějak úplně postrádalo u této zkostnatělé instituce zůstávat. Co naplat, že mají pořád reklamu v televizi a na billboardech, kde píší, jak je „konkurence za námi“.

Kdyby tomu tak bylo, tak u Spořky ještě stále jsem. Ale když jsem srovnal bankovní produkty dalších bank (mBank), kde neplatím žádné směšné poplatky za vedení účtu (také bych chtěl, aby mi lidé dávali peníze, se kterými můžu jakkoliv disponovat a ještě mi za to platili), výběry z bankomatů (nejen v ČR, ale i v zahraničí), tak jsem bil hlavou o zeď.

Jak se říká, zvyk je železná košile. Člověk si tak dlouho říká, že ještě je to v pořádku a proč bych to měnil. Do té chvíle, než to fakt udělá :-).

Nový bankovní účet jsem si vyřídil během pár minut přes internet, druhý den mi kurýr dorazil se smlouvou a během týdne jsem měl doma i kartu. Trochu větší opruz byla aktivace karty, kdy sice postupujete dle instrukcí, vytvoříte si heslo a přihlašovací číslo, ale právě to přihlašovací číslo se vám objeví až v posledním kroku formuláře a lehce jej přehlídnete (a pokud jste ještě tak chytří, tak okno automaticky zavřete).

A zjistit jde pak již jen po přihlášení do účtu, kam se ale bez znalosti přihlašovacího čísla nedostanete. Takže následovalo volání na mLinku, kde jsem po autorizaci dostal nové údaje pro přihlášení.

Zatím po půl roce používání účtu u mBank nevidím moc slabin. Trochu by asi chtělo zapracovat na internetovém bankovnictví, kdy pokud chcete vůbec cokoliv zaplatit přes internet, tak si musíte na kartě nastavit limity pro každý druh platby (defaultně jsou všechny nastavené na 0 Kč).

Stejně tak mi přijde ujeté mít na hlavní stránce možnost sbírat nějaké body za dokončené akce (poslaná platba, aktivace karty apod.), když za to vlastně nic uživatel nezíská. Pak sbírání bodů postrádá smysl, navíc bych tam třeba právě uvítal tlačítko vedoucí na ty limity na kartě, protože tam asi půjde každý uživatel, který si zvolil „internetovou banku“.

Zbytek služeb je fakt na jedničku – právě díky tomu, že nemusíte s každou prkotinou lítat na pobočku. mPůjčku si také vyřídíte na pár kliknutí myši. Prostě takhle by měly vypadat bankovní služby 21. století. A není k tomu třeba ani reklama v televizi či spamovat billboardy u dálnice. Stačí se jenom občas trochu zajímat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Current ye@r *

Článek ”Proč jsem přešel k mBank” má již 1 komentářů.

  1. Alvarado00:28 dne 1.5. 2015 napsal/a

    mBank můžu jen doporučit. Důkazem je i to, že ji aktivně propaguji jako affiliate partner. Jejich politika přístupu k zákazníkům v jejich kamenných pobočkách je taky parádní. Srovnatelná s Fio. Zatím jsem navštívil 4 pobočky po republice a vždy jsem byl příjemně okouzlen, mBank si zaslouží opravdu pochvalu. Jinak super článek samozřejmě, souhlasím téměř se vším.