Možná si nejste jistí, zda můžete psát půlrok jako jedno slovo a já to naprosto chápu. Čeština je zákeřná, ale naštěstí mám pro vás další polopatické vysvětlení i s příklady.
Správně je půlrok
Zapamatujte si, že půrok je jedno slovo. Tato slova se možná kdysi dávno psala zvlášť, ale jazykovým vývojem se spojila a psaní dohromady je nyní jedinou správnou variantou.
Zvlášť můžete napsat pouze slovní spojení půl roku s u na konci. V takovém případě nejde o podstatné jméno, ale o spojení číslovky a podstatného jména, což jsou dvě samostatné jednotky.
Přesto se i v tomto případě může psát půlroku dohromady – takže to zkrátka pište vždy dohromady a nic nepokazíte. 🙂
Příklady SPRÁVNÉHO užití slova půlrok:
Poslední půlrok mě moje stará sere a asi se brzy rozvedeme.
Po půlroce studia mi došlo, že na vysokou školu nemám.
V půlroce by se mělo každé dítě umět smát.
Poslední půlrok se mi nic nedaří.
Rád bych si našetřil peníze a na půlroku odjel do Ameriky.
Znají se půlroku a ten magor už ji požádal o ruku.
Půlrok v cizině mě změnil k lepšímu.
Za půlroku už jsou zase vánoce, ten čas letí jako o závod.
Články a hazardní hry jsou na burzách na volné noze velmi populární. Nejčastěji jsou zákazníci ochotni koupit recenze na hrací automaty. Zkušení copywriteři zabývající se hazardními hrami sestavili své hodnocení nejlepších výherních automatů. Nesmrtelný opičí králŘeč v této hře bude o opičím králi. Uživatel se bude muset vydat na starověký východ a najít tajný palác....
Sportovní fandomy se hodně změnily. Změnilo se toho tolik, že fanouškovství se navždy změnilo. Ve skutečnosti, už nic z toho není tak, jako tomu bývalo dříve. Fanoušci už nejsou jen diváky svého oblíbeného sportu, nejsou ani věrní, oddaní a plně ponoření do hry, kterou tolik milují, které člověk může potkat na stadionech nebo v hospodách...
V marketingové minulosti se někdy děly doslova psí kusy. Některé formáty reklamy vydržely do současnosti, ale jiné se využívají pouze zřídka, nebo dokonce vůbec. Do druhé kategorie spadá i formát internetové reklamy označovaný jako cosmic cursor. Cosmic cursor spočívá v tom, že ke kurzoru myši byla připojena animace. Návštěvník webu s tímto formátem reklamy se mohl radovat, protože...
A opět je tu ten problém, zda psát předložku a podstatné jméno zvlášť, nebo dohromady. V tomto konkrétním případě se nejedná o spřežku, ale o ustálené spojení. Proto se píší obě slova zvlášť. Pravopisně správně je pouze „ku prospěchu“ Určitý zmatek může do pravopisu vnést předložka „ku“, která se řadí mezi zastarávající předložky a běžně se...
Dotační program Nová zelená úsporám zahrnuje, mimo jiné i původní Kotlíkové dotace. Ty jsou nyní navíc dostupnější a hlavně velkorysejší. Běžné domácnosti mohou získat až 80 000 Kč na tepelné čerpadlo, domácnosti s nižšími příjmy až 180 000 Kč. Na co je dotace určena?Je možné čerpat dotaci na výměnu neekologických kotlů na pevná paliva nižší...
Než se budeme bavit o tom, jestli se píše tiráda nebo tyráda, vysvětlíme si význam tohoto slova, protože ten spoustě lidí není jasný. A vy odteď budete jiní. 🙂 Význam slova tirádaCo to vlastně je tiráda? Bohužel má toto slovo více významů, které si musíme zapamatovat a z kontextu odvodit, o který případ se jedná.Nejčastěji...
Napsat zájmeno svůj umíme všichni, ale použít ho správně ve větě dělá mnohým problém. Proto jsem se rozhodl vám to na příkladech vysvětlit tak, abyste náhodou někdy nenapsali váš místo svůj apod. Svůj používáme, když danou věc přivlastňujeme podmětuMísto můj pište svůjPř. Vítám vás ve svém domě.V této větě hovořím o svém vlastním domu a...
Na webových stránkách s velkým počtem stránek může být jednoduché se ztratit. Drobečková navigace výrazně zlepšit orientaci uživatelů. Z hlediska použitelnosti drobečková navigace snižuje počet akcí, které musí návštěvník webu provést, aby se dostal na stránku vyšší úrovně, a zlepšuje nalezitelnost sekcí a stránek webu. Nechte za sebou drobečkyDrobečková navigace je druh sekundárního navigačního schématu,...
Určitě to znáte. Máte hned několik možností, ale objektivně nevíte, která bude fungovat lépe. Ano, každý má nějaký tip, co by mohlo být efektivní, ale je to pouze subjektivní názor, který není podpořen tvrdými daty. Díky metodě označované jako A/B Testing (anglicky také A/B split-run testing) zjistíte, jak je to doopravdy. A/B testing byla původně...
V České republice bylo mnoho disidentů, kteří se snažili protestovat proti systému. Mezi nejznámější patřil také bývalý prezident Václav Havel. V mnoha příkladech se používá nesprávný tvar – dizident. Správně je disident Pozor na to. Spisovná je pouze varianta disident. Slovo disident se začalo používat v druhé polovině 20. století ve Francii. Označovalo odpůrce totalitních režimů ve východním...
Obzvlášť v němčině se vám často stane, že na počítači potřebujete napsat přehlasované u. Pokusím se vám přehledně vysvětlit, jak tento speciální znak napsat, abyste to nemuseli pořád hledat na internetu. Jak udělat přehlasované u Nejjednodušší způsob, jak napsat u s přehláskou, je stisknutí klávesy, na které najdete symbol přehlásky. Dále zde bývá nakreslen i...
K optimalizaci těchto webových stránek a služeb používám soubory cookie.
Funkční
Vždy aktivní
Funkční cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Statistické cookies umožňují webové stránce sbírat a analyzovat informace o chování návštěvníků, například kolikrát byla stránka navštívena, jaké stránky byly nejvíce prohlíženy nebo z jakých regionů přicházejí návštěvníci. Tímto způsobem pomáhají majitelům webových stránek optimalizovat obsah a zlepšit uživatelskou zkušenost.
Marketing
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.