QR kód

Už je tomu mnoho let, co se v našem životě objevily divné čtverečky, ale stále mnoho lidí neví, o co se jedná. Tak to vysvětleme! Jsou to QR kódy, což je zkratka anglického Quick Response (rychlá odezva). Do QR kódů se dá zašifrovat spousta informací, které může každý získat za pomoci telefonu s fotoaparátem a nainstalovanou čtečkou.

Princip je podobný jako u klasických čárových kódů, se kterými se každý může setkat v obchodě. Ovšem dá se do nich zašifrovat podstatně více informací. Z tohoto důvodu se QR kódy začaly objevovat na mnoha místech, kde měly návštěvníkům zprostředkovat informace o daném místě, nebo produktu.

QR kódy mají obrovskou výhodu také v tom, že jsou čitelné i při velkém znečištění, nebo dokonce při částečném poškození. QR čtečka dokáže přečíst a zpracovat informace, i když bude QR kód otočený, nebo změněné barvy.

QR kódů byly svého času velmi slibné, zejména díky své schopnosti propojit offline a online svět. Jeho potenciál v oblasti mobilního marketingu se však příliš nenaplnil.

Kde se můžete potkat s QR kódy?

  • Původně byla technologie QR kódů používána v logistice autodílů při výrobě automobilů. Přišla s ní japonská společnost Denso Corporation v roce 1994.
  • QR kódy se objevují také v turistice. Obvykle jsou na informačních tabulích a odkazují k dalším informacím, které se vztahují k danému místu.
  • Některé QR kódy naplňují i marketingovou funkci. Vybrané firmy mají na svých akčních letácích QR kódy, které když načtete do telefonu, tak vám automaticky vloží požadované zboží do online košíku.
  • V současné době QR kódy zjednodušují placení na internetu, protože vám načtou předpřipravený formulář, který stačí pouze odeslat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Current ye@r *