Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Robin Holešínský: Díky našim obratům se nám podařilo vyjednat ceny na takovou hladinu, že se ti v podstatě vůbec nevyplatí jít na poštu

Hello 0

uvod

Robin stojí za vznikem několika startupů. Každý je svým způsobem originální a jinačí. Nejinak je tomu i u projektu Delibarry, jenž patří k jeho nejnovějším přírůstkům. Delibarry je doručovací služba, která by měla zjednodušit posílání balíků do zahraničí.

Ahoj Robine, není to ani tak dávno, co jsme si tehdy povídali na stránkách Objevit o startupu Textemo. Dnes si sice budeme povídat více o Delibarry, ale nedá mi to se nezeptat. Jak se daří Textemu?

Textemo je plně funkční, nicméně už nějakou dobu se projektu nevěnuji. Převzal jej kolega a tak popravdě řečeno nemám úplně přehled, nicméně hlavní důvod mého obchodu byl ten, že počáteční trakce nebyla dostatečně velká, abych nápadu dále věřil a věnoval mu dostatek prostoru.

V kolika dalších firmách / projektech figuruješ? Jak to vlastně všechno stíháš řídit? Není to třeba nakonec tak, že děláš všechno a vlastně nic pořádně, protože se tomu nemůžeš věnovat na 100 %?

Jak jsem zmínil ve své předchozí reakci, Textemu se věnuji již jen “na papíře”, respektive jsem ve společnosti vázán jen majetkově. Už ve firmě nevykonávám žádnou činnost, proto se můžu plně focusovat na Delibarry.

Zkus prosím na úvod také trochu představit Delibarry. Z toho, co jsem se dočetl na webu, tak je to doručovací služba, která se specializuje na doručování zásilek. Komu má sloužit především? Firmám? Koncovým spotřebitelům? 

Aktuálně se Delibarry věnuje jen koncovým zákazníkům, tz. zaměřujeme se hlavně na expaty žijící v zahraničí, nicméně dobře posloužit můžeme i tuzemským zákazníkům, pro které Delibarry znamená hlavně pohodlí. Odpadává čekání ve frontách, nutnost navštívit pobočku ČP a samozřejmě taky jakákoliv byrokracie. Jednoduše objednáš přes web a další den dorazí kurýr. Simple as that. 🙂

10416632_416699835136413_8342755302478407171_n

Už netřeba stát frontu, stačí Delibarry

Co se firem týče, tak i zde připravujeme na míru šitou službu menším firmám. Zatím toho nechci příliš prozrazovat, celou koncepci služby pro firmy doufám představíme někdy na podzim.

Co je podle tebe největší opruz, když chce člověk posílat cokoliv do zahraničí? Fronty? Formuláře? Vysoké ceny?

Kombinace všeho výše zmíněného, nicméně pro většinu lidí bude největší překážkou cena, kdy v podstatě bez nějakých slev nemůžeš poslat balíček do zahraničí aniž by tě to nestálo majland. 🙂

Nám se podařilo vyjednat ceny takové, že můžeme zákazníkům nabídnout veškerý komfort kurýrních služeb za rozumnou cenu.

Co podle tebe samotné zákazníky nejvíce štve zákazníky a v čem mají všechny velké doručovací společnosti velké rezervy? Je to podle tebe neprofesionalita a neochota špatně placeného personálů, který zkrátka nemá chuť poskytovat jakýkoliv nadstandardní servis, který je ale v zahraničí považován za naprosto běžný standard všude – třeba už jenom to, že se vámi nikdo nejedná ve stylu „aby ses nepos..l“, když něco chceš. Ostatně na toto jednání jsme často zvyklí u České pošty…  Nebo neschopnost doručit zboží včas a nepoškozené? Anebo je podle tebe pes zakopaný někde zcela jinde?

Myslím, že globální přepravní společnosti (TNT, Fedex, DHL) nabízí kvalitní službu, která splní očekávání zákazníka. Problémem je ovšem výše zmíněná cena, kterou normální smrtelník jednoduše nezaplatí.

Naše přidaná hodnota je však i v tom, že se dokážeme o zákazníka lépe postarat. Když např. posíláš balík z Číny do ČR, tak ti na české zákaznické podpoře víceméně jen přečtou informace z trackingu. Aby ses dozvěděl více je nutné zavolat přímo do konkrétní země a to pro mnoho Čechů může být problém. Taková komunikace s Čínskou stranou je opravdu někdy pikantní. Takže se dá říci, že kromě ceny nabízíme support, který reálně funguje. Jako bonus pak pojistíme do 5000 Kč zásilku zcela zdarma. 🙂

V čem však vidím velké rezervy u velkých společnosti, je nabídka opravdu kvalitní user experience. U mnohých firem je objednávkový proces složitý se zbytečnou byrokracií. To se týká hlavně ČP, kde ti nabídnou drahou a ne moc funkční službu.

Máte třeba lepší ceny než třeba již zmiňovaná Česká pošta anebo PPL či DPD? A pokud ano, tak jak je to možné? 🙂

Ano, díky našem obratům se nám podařilo vyjednat ceny na takovou hladinu, že ti v podstatě vůbec nevyplatí jít na ČP nebo si kurýra objednat jako jednotlivec přímo u přepravce.

Nicméně naše službu nechceme tlačit cenou. To nikdy není dobrá strategie. 🙂 Přidanou hodnotu služby chceme postupně zvyšovat novými funkcemi a možnostmi pro zákazníky. Ať už B2C nebo firemní. 

Zkus mi prosím přiblížit váš obchodní model. S jakou pracujete marží u Delibarry? Klidně se můžeš pustit i do podrobnějšího rozpisu toho, co vlastně se skrývá v ceně, když zaplatí za poštovné / doručení. 

V ceně je samozřejmě doručení samotného balíčku, kvalitní zákaznická podpora a pojištění zdarma. Dalším nemalým benefitem je pak pohodlnost celého procesu od objednání až po doručení.

Co se marže týče, tak se to dost liší od cílové destinace. Po ČR je marže zcela minimální, u ostatních zemí to asi nelze zobecňovat, nicméně platí, že čím je destinace více exotická, tím je marže vyšší.

Balíček mi doručíte až domů? Jak se dozvím, kdy mi bude balíček přesně doručen? 

Ano, balíček je vždy doručován až domů. U některých evropských zemí je však nutné si dávat pozor na počet doručení. Většinou se snažíme balíček doručit na 2x, když se to nepodaří, je uložen do tzv. Parcel Shopu, kde si balíček zákazník může vyzvednout.

Jinak každé zásilce samozřejmě přiřazujeme naše unikátní trackovací číslo a tak má zákazník o svém balíčku stále přehled.

Je možné si jej nechat někde na pobočce, jako to dělá třeba Česká pošta, kde si jej pak mohu vyzvednout?

Aktuálně nikoliv, nicméně připravujeme doručení do tzv. Poštomatů, jejichž síť je už vcelku rozsáhlá. Tato služba bude však dostupná jen po ČR a SR.

Bereš třeba ty sám tyto pobočky jako hlavní plus České pošty? Že zkrátka nemusím být doma a skočím si pro balíček až ve chvíli, kdy mně samotnému to vyhovuje…

Jistá výhoda to bezesporu je, ale právě doručení do Poštomatů bude tento benefit ČP stírat. I když ČP samozřejmě aktuálně disponuje podstatě větším zahuštěním své sítě poboček.

Balíky doručujete prostřednictvím služeb GLS, FedEx a InTime. Zeptám se tedy hodně blbě – proč bych si měl tuto službu objednávat přes vás a ne přímo u těchto dopravců?

Partnerů již v tuto chvíli máme více, nicméně odpovím velmi jednoduše: nižší cena, kvalitnější zákaznická podpora, pojištění zdarma a v neposlední řadě lepší celková user experience bez otravné byrokracie.

V čem tkví hlavní přednosti vaší služby?

Hlavní výhoda je především v tom, že nabízíme jistotu v podobě stabilních partnerů (GLS, FedEx, InTime a další), ale zároveň nabízíme ty výše zmiňované benefity navíc, takže se člověk nemusí obávat, že mu balíček nedoručíme.

Zaměřujete se pouze na přepravu zboží do zahraničí?

Nikoliv, oproti našim konkurentům nabízíme i přepravu po ČR. Aktuální cenová politika je nastavena tak, aby byla služba schopna konkurovat především ČP, respektive službě Balík do ruky.

Stále platí, že jste schopní doručit jakýkoliv balíček po Evropě do 48 hodin, po světě do 72 hodin?

Platí, že po ČR doručujeme do 24 hod, po Evropě jsme schopni doručit kamkoliv do 48 hod (je nutné si však přiobjednat expresní přepravu) a do světa 96 hod.

Máš pravdu, že jsme z počátku komunikovali do světa oněch 72 hod, ale velmi rychle jsme pochopili, že jsou destinace, kde bychom tento náš slib nemohli dodržet, a proto je těch 96 hod. reálnějších. 

screenshot

Jste schopní doručit balíček ve stejném časovém rozmezí, i když jej posílám víkendu anebo třeba v době svátků? Anebo tato doručovací lhůta platí jen v pracovní dny?

Platí jen pro pracovní dny. Také je potřeba brát v potaz svátky v cílových destinacích, které jsou odlišné od těch našich.

Co když budu chtít odeslat třeba balíček o váze 100 kg? I ten jste schopní doručit do 4 dnů kamkoliv po celém světě?

Ano, jsme. 🙂 

Co v případě stížností? Na koho se mohu obrátit a jaká mám práva, když dojde k poškození anebo nedoručení zboží?

Samozřejmě jsme již zaznamenali první stížnosti a také první reklamace. V případě, že se něco stane se samotným obsahem balíčku vždy záleží na pojištění. Do 5000 Kč poškození bereme na sebe, u cennějších balíčků je potřeba si připlatit. Reklamace vyřizujeme zpravidla do 7 dnů. 

Co když mi zboží nebude doručeno ve vámi proklamované lhůtě? Mám nárok na slevičku? 🙂

Je pravda, že lhůta doručení není garantována. Ale 95 % zásilek je doručeno ve stanovený termín. Zbylých 5 % je přesně ten důvod, proč termíny garantovat nemůžeme – občas doručení překazí nehoda, porucha, nepříznivé počasí nebo zácpy.

V případě, že nedodržíme lhůtu však nabídneme odpovídající kompenzaci.

Jak třeba pozdní doručení kompenzují anebo řeší konkurenční služby?

Vždy záleží na délce zpoždění. 1-2 dny většinou nehrají žádnou roli, u větších zpoždění se dá již balíček reklamovat. Pro nás jsou však i ty 1-2 dny až příliš.

Co všechno musím vyplňovat, když budu chtít poslat balíček do zahraničí? Česká pošta má takový krásný nekonečný formulář pro sadomasochisty, jehož samotné vyplnění považuji skoro za zázrak. Jak je to u vás? Musím také procházet podobnou procedurou? Nebo je tento proces u vás daleko jednodušší?

U nás je tento proces daleko jednodušší. Snažíme se o to, abychom zákazník nemusel vyplňovat zbytečné informace navíc. U zásilek po Evropě (včetně po ČR) je to opravdu jednoduché, stačí znát jen hmotnost a obsah zásilky (hrubý nástřel).

U zásilek doručovaných po světe ovšem uživatel musí zadat i konkrétní rozměry zásilky.

Sám asi víš, jak je docela složité zjišťovat různá PSČ z celého světa. Co když budu chtít poslat balíček a zkrátka tento údaj neznám? 

Z pohledu implementace je automatické doplnění PSČ na základě města a adresy extrémně složitý proces, na který aktuálně nemáme kapacity, ale možná nám některý z Vašich čtenářů poradí API, které toto umí. 🙂 Tz. že PSČ je nutné znát, případně si ho dohledat na webu.

Do budoucna se však nebráníme ničemu. Delibarry je pro nás klíčovým projektem a snažíme se ho každým dnem a týdnem vylepšovat. Ať už na základě feedbacku od zákazníků, tak z dat různých analytických nástrojů jako je MixPanel či Hotjar.

Je možné si nechat balíček posílat Delibarry i po ČR? Tedy z Prahy například do Brna? A pokud ano, jak to vychází cenově v porovnání třeba například s Českou poštou?

Již jsem se o tom zmiňoval. Nabídneme lepší cenu bez nutnosti stát fronty na pobočkách. Pro zákazníka win/win situace. 🙂

Kolik už vlastně Delibarry doručilo zásilek?

Aktuálně jsme na cca 300 balíčcích. Většina z nich po ČR, ale často řešíme i Čínu, USA či VB.

Poslední roky se s podobnými doručovacími službami roztrhl pytel. V čem chcete vy budete lepší? 

Hlavní odlišení přijde až právě s připravovanou službou pro firmy, nicméně si věřím, že dokážeme nabídnout vždy o něco málo navíc než konkurence. 

Robine, kdo vlastně stojí za službou Delibarry?

Za službou stojím já a můj kolega Martin Janošík, který má bohaté zkušenosti s importem zboží z Číny, ale i z USA.

Robin s Martinem Janošíkem

Robin s Martinem Janošíkem

Jaké máte s Delibarry plány do budoucna a jak toho chcete docílit?

Nás hlavní cíl je vytvořit globální službu na přepravu menších balíčků. I proto jsme se rozhodli celou službu spustit pod americkou firmou. Aktuálně služba běží jen v ČR, ale v následujících týdnech plánujeme spustit anglickou verzi a pak už nás čeká tvrdé vyjednávání v USA, kde má kolega bohaté kontakty. 

Robine, děkuji za vyčerpávající rozhovor.

Zdroj: http://objevit.cz/robin-holesinsky-aktualne-se-delibarry-venuje-jen-koncovym-zakaznikum-tz-zamerujeme-se-hlavne-na-expaty-zijici-v-zahranici-12-t141998

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Kdo si někdy nestěžoval na češtinu, jako by snad ani nebyl Čech. Někdy nám mateřský jazyk zbytečně ztěžuje život. Ilustrovat si to můžeme na dvojici slov stěžovat si a ztěžovat. Pravopisně SPRÁVNĚ je stěžovat si i ztěžovatAbychom při psaní nechybovali, musíme si být jistí významem. Sice jsou obě slova pravopisně správně, ale pouze v určitém...

Se slovy, která jsou přejatá z cizích jazyků, jsou často problémy, protože v mnoha případech podléhají původnímu pravopisu. U slova krédo tomu tak není, protože už se zcela začlenilo do českého jazyka. Proto lze slovo krédo zcela normálně skloňovat podle vzoru město. V původním tvaru, bylo ve slově krédo počátečním písmenem „C“. Jak už bylo řečeno, krédo se...

Moderní technologie morseovku pomalu odsouvají do propadliště dějin. Přesto i dnes se lidé zkoušejí dorozumívat Morseovou abecedou. V dětství na táborech a ve skautských oddílech. V pokročilejším věku se tento specifický způsob komunikace hodí při kritických událostech. Třeba, když uvíznete v trupu ponorky a musíte vyťukat signál SOS (= Save Our Souls), aby vás záchranáři vyprostili. Pravopisně správně...

Jen málokdo v ČR toho ví o tvorbě eshopů a jejich provozu tolik jako človíček s přezdívkou „Souki“. Celým jménem Petr Soukup. Zakladatel společnosti Simplia s.r.o.  A přestože řešení od Simplie využívá už pár set eshopů. Přitom se o této malé české firmičce nikde moc nepíše. Je načase to změnit.Ahoj Petře, já již trochu nakousnul, čím se...

Fenomén FOMO / FoMO pochází z anglického Fear of Missing Out a představuje strach ze zmeškání něčeho zajímavého (například , že vám něco unikne na sociálních sítích u vašich známých). FOMO může ale znamenat také jen mobilní (pracovní) telefon držící nás neustále v šachu, kdy máme nutkání neustále kontrolovat, jestli nám nepřišly nové podněty ze...

Píše se desinfekce nebo dezinfekce? V současné době zažívá slovo dezinfekce naprostý „boom“. V první řadě bychom ho proto měli umět správně napsat. Správně je dezinfekceDezinfekce je slovo přejaté z francouzštiny. Starší pravidla pravopisu připouštěla obě možnosti. Dnes už se za pravopisně správnou považuje pouze varianta dezinfekce. Stejné pravidlo platí pro stále populárnější příbuzná slova...

Jihoamerická země je osmou největší na světě. Velmi zajímavý je původ jejího názvu ukotvený v prvku stříbra – neboli argentum. Argentině se říká také Stříbrná země. ✅ Argentina – jediná správná varianta. Píšeme ji s měkkým i.❌ Argentyna – rozhodně nesprávná možnost, kterou nelze používat. Už od pohledu bije do očí.Skloňování slova Argentina (j.číslo)pád –...

Stupňování přídavných jmen nepatří mezi nejtěžší disciplíny. Ale přesto se objeví slova, která člověka dokáží pozlobit. Mezi taková se řadí i přídavné jméno snadný. Pravopisně správně je nejsnazší i nejsnadnější! Abychom tu zbytečně neplkali, připravili jsme pro vás přehlednou tabulku správného stupňování slova snadný.  Příklady SPRÁVNÉHO užití slova nejsnazší: Zvolili jsme nejsnazší cestu na vrchol, ale...
Načíst dalších 10 článků