Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Robin Holešínský: Díky našim obratům se nám podařilo vyjednat ceny na takovou hladinu, že se ti v podstatě vůbec nevyplatí jít na poštu

Hello 0

uvod

Robin stojí za vznikem několika startupů. Každý je svým způsobem originální a jinačí. Nejinak je tomu i u projektu Delibarry, jenž patří k jeho nejnovějším přírůstkům. Delibarry je doručovací služba, která by měla zjednodušit posílání balíků do zahraničí.

Ahoj Robine, není to ani tak dávno, co jsme si tehdy povídali na stránkách Objevit o startupu Textemo. Dnes si sice budeme povídat více o Delibarry, ale nedá mi to se nezeptat. Jak se daří Textemu?

Textemo je plně funkční, nicméně už nějakou dobu se projektu nevěnuji. Převzal jej kolega a tak popravdě řečeno nemám úplně přehled, nicméně hlavní důvod mého obchodu byl ten, že počáteční trakce nebyla dostatečně velká, abych nápadu dále věřil a věnoval mu dostatek prostoru.

V kolika dalších firmách / projektech figuruješ? Jak to vlastně všechno stíháš řídit? Není to třeba nakonec tak, že děláš všechno a vlastně nic pořádně, protože se tomu nemůžeš věnovat na 100 %?

Jak jsem zmínil ve své předchozí reakci, Textemu se věnuji již jen “na papíře”, respektive jsem ve společnosti vázán jen majetkově. Už ve firmě nevykonávám žádnou činnost, proto se můžu plně focusovat na Delibarry.

Zkus prosím na úvod také trochu představit Delibarry. Z toho, co jsem se dočetl na webu, tak je to doručovací služba, která se specializuje na doručování zásilek. Komu má sloužit především? Firmám? Koncovým spotřebitelům? 

Aktuálně se Delibarry věnuje jen koncovým zákazníkům, tz. zaměřujeme se hlavně na expaty žijící v zahraničí, nicméně dobře posloužit můžeme i tuzemským zákazníkům, pro které Delibarry znamená hlavně pohodlí. Odpadává čekání ve frontách, nutnost navštívit pobočku ČP a samozřejmě taky jakákoliv byrokracie. Jednoduše objednáš přes web a další den dorazí kurýr. Simple as that. 🙂

10416632_416699835136413_8342755302478407171_n

Už netřeba stát frontu, stačí Delibarry

Co se firem týče, tak i zde připravujeme na míru šitou službu menším firmám. Zatím toho nechci příliš prozrazovat, celou koncepci služby pro firmy doufám představíme někdy na podzim.

Co je podle tebe největší opruz, když chce člověk posílat cokoliv do zahraničí? Fronty? Formuláře? Vysoké ceny?

Kombinace všeho výše zmíněného, nicméně pro většinu lidí bude největší překážkou cena, kdy v podstatě bez nějakých slev nemůžeš poslat balíček do zahraničí aniž by tě to nestálo majland. 🙂

Nám se podařilo vyjednat ceny takové, že můžeme zákazníkům nabídnout veškerý komfort kurýrních služeb za rozumnou cenu.

Co podle tebe samotné zákazníky nejvíce štve zákazníky a v čem mají všechny velké doručovací společnosti velké rezervy? Je to podle tebe neprofesionalita a neochota špatně placeného personálů, který zkrátka nemá chuť poskytovat jakýkoliv nadstandardní servis, který je ale v zahraničí považován za naprosto běžný standard všude – třeba už jenom to, že se vámi nikdo nejedná ve stylu „aby ses nepos..l“, když něco chceš. Ostatně na toto jednání jsme často zvyklí u České pošty…  Nebo neschopnost doručit zboží včas a nepoškozené? Anebo je podle tebe pes zakopaný někde zcela jinde?

Myslím, že globální přepravní společnosti (TNT, Fedex, DHL) nabízí kvalitní službu, která splní očekávání zákazníka. Problémem je ovšem výše zmíněná cena, kterou normální smrtelník jednoduše nezaplatí.

Naše přidaná hodnota je však i v tom, že se dokážeme o zákazníka lépe postarat. Když např. posíláš balík z Číny do ČR, tak ti na české zákaznické podpoře víceméně jen přečtou informace z trackingu. Aby ses dozvěděl více je nutné zavolat přímo do konkrétní země a to pro mnoho Čechů může být problém. Taková komunikace s Čínskou stranou je opravdu někdy pikantní. Takže se dá říci, že kromě ceny nabízíme support, který reálně funguje. Jako bonus pak pojistíme do 5000 Kč zásilku zcela zdarma. 🙂

V čem však vidím velké rezervy u velkých společnosti, je nabídka opravdu kvalitní user experience. U mnohých firem je objednávkový proces složitý se zbytečnou byrokracií. To se týká hlavně ČP, kde ti nabídnou drahou a ne moc funkční službu.

Máte třeba lepší ceny než třeba již zmiňovaná Česká pošta anebo PPL či DPD? A pokud ano, tak jak je to možné? 🙂

Ano, díky našem obratům se nám podařilo vyjednat ceny na takovou hladinu, že ti v podstatě vůbec nevyplatí jít na ČP nebo si kurýra objednat jako jednotlivec přímo u přepravce.

Nicméně naše službu nechceme tlačit cenou. To nikdy není dobrá strategie. 🙂 Přidanou hodnotu služby chceme postupně zvyšovat novými funkcemi a možnostmi pro zákazníky. Ať už B2C nebo firemní. 

Zkus mi prosím přiblížit váš obchodní model. S jakou pracujete marží u Delibarry? Klidně se můžeš pustit i do podrobnějšího rozpisu toho, co vlastně se skrývá v ceně, když zaplatí za poštovné / doručení. 

V ceně je samozřejmě doručení samotného balíčku, kvalitní zákaznická podpora a pojištění zdarma. Dalším nemalým benefitem je pak pohodlnost celého procesu od objednání až po doručení.

Co se marže týče, tak se to dost liší od cílové destinace. Po ČR je marže zcela minimální, u ostatních zemí to asi nelze zobecňovat, nicméně platí, že čím je destinace více exotická, tím je marže vyšší.

Balíček mi doručíte až domů? Jak se dozvím, kdy mi bude balíček přesně doručen? 

Ano, balíček je vždy doručován až domů. U některých evropských zemí je však nutné si dávat pozor na počet doručení. Většinou se snažíme balíček doručit na 2x, když se to nepodaří, je uložen do tzv. Parcel Shopu, kde si balíček zákazník může vyzvednout.

Jinak každé zásilce samozřejmě přiřazujeme naše unikátní trackovací číslo a tak má zákazník o svém balíčku stále přehled.

Je možné si jej nechat někde na pobočce, jako to dělá třeba Česká pošta, kde si jej pak mohu vyzvednout?

Aktuálně nikoliv, nicméně připravujeme doručení do tzv. Poštomatů, jejichž síť je už vcelku rozsáhlá. Tato služba bude však dostupná jen po ČR a SR.

Bereš třeba ty sám tyto pobočky jako hlavní plus České pošty? Že zkrátka nemusím být doma a skočím si pro balíček až ve chvíli, kdy mně samotnému to vyhovuje…

Jistá výhoda to bezesporu je, ale právě doručení do Poštomatů bude tento benefit ČP stírat. I když ČP samozřejmě aktuálně disponuje podstatě větším zahuštěním své sítě poboček.

Balíky doručujete prostřednictvím služeb GLS, FedEx a InTime. Zeptám se tedy hodně blbě – proč bych si měl tuto službu objednávat přes vás a ne přímo u těchto dopravců?

Mezinárodní den vzdělávání zavedla OSN ve snaze poukázat na to, jak je vzdělání pro mírové snahy a udržitelný rozvoj ve strádajících regionech planety důležité. Přibližně pětina dětí v současnosti vyrůstá bez vzdělání. Pandemie, která v loňském roce zachvátila celý svět, v mnoha oblastech krizi ve školství ještě prohloubila. Podle UNICEF hrozí, že v řadě zemí...

Partnerů již v tuto chvíli máme více, nicméně odpovím velmi jednoduše: nižší cena, kvalitnější zákaznická podpora, pojištění zdarma a v neposlední řadě lepší celková user experience bez otravné byrokracie.

V čem tkví hlavní přednosti vaší služby?

Hlavní výhoda je především v tom, že nabízíme jistotu v podobě stabilních partnerů (GLS, FedEx, InTime a další), ale zároveň nabízíme ty výše zmiňované benefity navíc, takže se člověk nemusí obávat, že mu balíček nedoručíme.

Zaměřujete se pouze na přepravu zboží do zahraničí?

Nikoliv, oproti našim konkurentům nabízíme i přepravu po ČR. Aktuální cenová politika je nastavena tak, aby byla služba schopna konkurovat především ČP, respektive službě Balík do ruky.

Stále platí, že jste schopní doručit jakýkoliv balíček po Evropě do 48 hodin, po světě do 72 hodin?

Platí, že po ČR doručujeme do 24 hod, po Evropě jsme schopni doručit kamkoliv do 48 hod (je nutné si však přiobjednat expresní přepravu) a do světa 96 hod.

Máš pravdu, že jsme z počátku komunikovali do světa oněch 72 hod, ale velmi rychle jsme pochopili, že jsou destinace, kde bychom tento náš slib nemohli dodržet, a proto je těch 96 hod. reálnějších. 

screenshot

Jste schopní doručit balíček ve stejném časovém rozmezí, i když jej posílám víkendu anebo třeba v době svátků? Anebo tato doručovací lhůta platí jen v pracovní dny?

Platí jen pro pracovní dny. Také je potřeba brát v potaz svátky v cílových destinacích, které jsou odlišné od těch našich.

Co když budu chtít odeslat třeba balíček o váze 100 kg? I ten jste schopní doručit do 4 dnů kamkoliv po celém světě?

Ano, jsme. 🙂 

Co v případě stížností? Na koho se mohu obrátit a jaká mám práva, když dojde k poškození anebo nedoručení zboží?

Samozřejmě jsme již zaznamenali první stížnosti a také první reklamace. V případě, že se něco stane se samotným obsahem balíčku vždy záleží na pojištění. Do 5000 Kč poškození bereme na sebe, u cennějších balíčků je potřeba si připlatit. Reklamace vyřizujeme zpravidla do 7 dnů. 

Co když mi zboží nebude doručeno ve vámi proklamované lhůtě? Mám nárok na slevičku? 🙂

Je pravda, že lhůta doručení není garantována. Ale 95 % zásilek je doručeno ve stanovený termín. Zbylých 5 % je přesně ten důvod, proč termíny garantovat nemůžeme – občas doručení překazí nehoda, porucha, nepříznivé počasí nebo zácpy.

V případě, že nedodržíme lhůtu však nabídneme odpovídající kompenzaci.

Jak třeba pozdní doručení kompenzují anebo řeší konkurenční služby?

Vždy záleží na délce zpoždění. 1-2 dny většinou nehrají žádnou roli, u větších zpoždění se dá již balíček reklamovat. Pro nás jsou však i ty 1-2 dny až příliš.

Co všechno musím vyplňovat, když budu chtít poslat balíček do zahraničí? Česká pošta má takový krásný nekonečný formulář pro sadomasochisty, jehož samotné vyplnění považuji skoro za zázrak. Jak je to u vás? Musím také procházet podobnou procedurou? Nebo je tento proces u vás daleko jednodušší?

U nás je tento proces daleko jednodušší. Snažíme se o to, abychom zákazník nemusel vyplňovat zbytečné informace navíc. U zásilek po Evropě (včetně po ČR) je to opravdu jednoduché, stačí znát jen hmotnost a obsah zásilky (hrubý nástřel).

U zásilek doručovaných po světe ovšem uživatel musí zadat i konkrétní rozměry zásilky.

Sám asi víš, jak je docela složité zjišťovat různá PSČ z celého světa. Co když budu chtít poslat balíček a zkrátka tento údaj neznám? 

Z pohledu implementace je automatické doplnění PSČ na základě města a adresy extrémně složitý proces, na který aktuálně nemáme kapacity, ale možná nám některý z Vašich čtenářů poradí API, které toto umí. 🙂 Tz. že PSČ je nutné znát, případně si ho dohledat na webu.

Do budoucna se však nebráníme ničemu. Delibarry je pro nás klíčovým projektem a snažíme se ho každým dnem a týdnem vylepšovat. Ať už na základě feedbacku od zákazníků, tak z dat různých analytických nástrojů jako je MixPanel či Hotjar.

Je možné si nechat balíček posílat Delibarry i po ČR? Tedy z Prahy například do Brna? A pokud ano, jak to vychází cenově v porovnání třeba například s Českou poštou?

Již jsem se o tom zmiňoval. Nabídneme lepší cenu bez nutnosti stát fronty na pobočkách. Pro zákazníka win/win situace. 🙂

Kolik už vlastně Delibarry doručilo zásilek?

Aktuálně jsme na cca 300 balíčcích. Většina z nich po ČR, ale často řešíme i Čínu, USA či VB.

Poslední roky se s podobnými doručovacími službami roztrhl pytel. V čem chcete vy budete lepší? 

Hlavní odlišení přijde až právě s připravovanou službou pro firmy, nicméně si věřím, že dokážeme nabídnout vždy o něco málo navíc než konkurence. 

Robine, kdo vlastně stojí za službou Delibarry?

Za službou stojím já a můj kolega Martin Janošík, který má bohaté zkušenosti s importem zboží z Číny, ale i z USA.

Robin s Martinem Janošíkem

Robin s Martinem Janošíkem

Jaké máte s Delibarry plány do budoucna a jak toho chcete docílit?

Nás hlavní cíl je vytvořit globální službu na přepravu menších balíčků. I proto jsme se rozhodli celou službu spustit pod americkou firmou. Aktuálně služba běží jen v ČR, ale v následujících týdnech plánujeme spustit anglickou verzi a pak už nás čeká tvrdé vyjednávání v USA, kde má kolega bohaté kontakty. 

Robine, děkuji za vyčerpávající rozhovor.

Zdroj: http://objevit.cz/robin-holesinsky-aktualne-se-delibarry-venuje-jen-koncovym-zakaznikum-tz-zamerujeme-se-hlavne-na-expaty-zijici-v-zahranici-12-t141998

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Výslovnost, ta člověka dokáže často zmást. Mnoho lidí se splete, zejména pak děti často píší sních s ch na konci. Chybovat je lidské, odpouštěti božské. Budiž vám odpuštěno, pokud jste se někdy v tomto slově spletli. Pamatujte tedy, že spisovná varianta je pouze sníh! Sníh je sice v zimě čím dál vzácnější, ale přesto je dobré si správný...

Havlíčkův Brod (do roku 1945 Německý Brod)  je město ve stejnojmenném okrese, v kraji Vysočina, 23 km severně od Jihlavy na řece Sázavě. Jde o významný dopravní uzel ležící zhruba uprostřed České republiky. Žije zde přibližně 23 tisíc obyvatel. ✅ Havlíčkův Brod – správná varianta. Můžeme si ji zdůvodnit 2.pádem (bez Havlíčkova Brodu)❌ Havlíčkův Brot, Havlíčkův Brot  – špatná varianta.Skloňování slova Havlíčkův Brodpád – Havlíčkův Brodpád – (bez) Havlíčkova...

Klasický školní chyták, na kterém jste dost možná pohořeli i vy. Správně je pouze tvar domněnka (doměnka je tedy špatně). Znamená nějaké nepodložené tvrzení nebo v obecnějším pojetí jakýkoliv názor či mínění. K zapamatování správného psaní si můžete pomoci následovně. Domněnka je podstatné jméno a vychází ze slovesa domnívat, které obsahuje písmenka „m“ a „n“. Takže až zas budete...

Délka reklamního spotu v televizi a rozhlasu se obvykle označuje termínem stopáž. Stopáž může být různá, záleží zejména na penězích, které je zadavatel reklamy ochoten investovat. Nejkratší stopáž je zpravidla 5 sekund. Naopak nejdelší spoty mohou mít až 5 minut. To je však spíše výjimka. Jednak jsou takové spoty drahé a navíc diváka nudí. Nejběžnější stopáž...

Nakupování online je stále populárnější a my se proto častěji setkáváme s pojmem e-shop. E-shop je výraz převzatý z angličtiny a do češtiny ho překládáme jako elektronický nebo internetový obchod. Protože se jedná o slovo přejaté, zachovalo si i svůj původní pravopis a jedinou přípustnou variantou je ta se spojovníkem, tedy e-shop. Někdy se setkáváme i s nesprávnou...

Opět to záludné stupňování přídavných jmen. Tenký – tenčí – nejtenčí, tak se správně stupňuje přídavné jméno tenký. V průběhu časování dochází k záměně souhlásky k na souhlásku č. Takže žádné tenší! Vždy pouze tenčí. Obdobně tomu je i u jiných přídavných jmen (křehký – křehčí – nejkřehčí, hebký – hebčí – nejhebčí atd.). Příklady SPRÁVNÉHO užití slova tenčí:...

Honza Koudelka patří mezi průkopníky parkouru u nás. S tímto koníčkem začínal ještě v dobách, kdy tento sport v ČR skoro ještě nikdo neznal. Jak vypadá příprava parkouristů, kde a jak trénují? Vnímají parkouristi vůbec ještě strach? Dá se tímto sportem u nás uživit? Přečtěte si exkluzivní rozhovor s člověkem, který dokázal nejenom posunout hranice svých...

Píše se obvykle nebo obvikle? Rád vám to vysvětlím. Je to totiž naprosto logické. Stačí si vzpomenout na vyjmenovaná slova po v. Správně je obvykleObvykle je slovním druhem příslovce. A proč se píše s tvrdým y?Mezi vyjmenovanými slovy po v je slovo zvykat. A od něj je možná trochu překvapivě odvozeno slovo obvykle, proto ho...

Světový den sociální spravedlnosti (20. února) se snaží upozornit na téma chudoby a sociálních problémů. Cílem tohoto světového dne jsou boj a odstranění chudoby, uplatňování a dodržování lidských práv, rovnosti a vzájemného respektování. Základními hodnotami, které tento den připomína jsou solidarita a rovnost, tato dvě slova by měla znamenta naprostý základ hodnot každé společnosti.Podle Evropského...
Načíst dalších 10 článků