Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Robotické vytáčení/automatické volání – co to je?

Robotické vytáčení je systém, který umožňuje masové volání a rozesílání předem nahraných zpráv. Tento softwarový systém lze nastavit tak, aby zprávy přehrával živým osobám nebo hlasovým službám, a využívá se pro komunikaci se zákazníky a potenciálními zákazníky. Legitimní robotické hovory využívají různé organizace ve více odvětvích.

Co představuje robotické vytáčení?

Robotický dialer je software, který umožňuje souběžné volání a odesílání předem nahraných zpráv mnoha lidem najednou. Tento nástroj automaticky volá seznam kontaktů z databáze a přehrává hlasové zprávy, pokud hovor přijme živá osoba. Systém dokáže rozeznat, zda hovor přijme hlasová služba nebo záznamník, a poslat alternativní zprávu.

Robotické vytáčení může být nastaveno tak, aby přehrávalo nahrané hlasové zprávy nebo zprávy převedené na řeč, které systém vygeneruje z textu. Tyto zprávy lze personalizovat podle dostupných informací o zákazníkovi. Mezi další běžné funkce systémů robotického vytáčení patří reportování v reálném čase, detailní protokoly hovorů, integrace IVR, plánování a přizpůsobování kampaní volání, úprava frekvence volání a další.

V posledních letech robotické hovory často zneužívají podvodníci. Například v roce 2018 bylo v USA uskutečněno přibližně 48 miliard robotických hovorů, z nichž 40 % tvořily podvody, podle společnosti YouMail, která se zabývá správou robotického volání. Robotické hovory proto získaly špatnou pověst a jsou často spojovány s podvodnými hovory. Přesto 60 % robotických hovorů je legitimních a využívá je mnoho organizací a podniků v různých odvětvích, jako jsou telekomunikace, bankovnictví, farmacie, školství, politika a také charitativní a neziskové organizace.

Robotické vytáčení je užitečné pro efektivní rozesílání zpráv mnoha lidem najednou, ať už se jedná o informování o důležitých službách nebo upozornění v nouzových situacích. Díky robotickým hovorům je možné zprávy doručit rychle a nákladově efektivně. Služba robotického vytáčení je také běžně používána pro telefonické průzkumy a sběr zpětné vazby od zákazníků.

Jak a na co se využívá AI u automatizace hovorů?

Využití umělé inteligence (AI) v robotickém volání a automatizaci navolávání představuje významný posun ve způsobu, jakým firmy komunikují se svými zákazníky nebo potenciálními klienty. AI transformuje tradiční metody telemarketingu a automatizovaného volání do sofistikovanějších a efektivnějších procesů.

Využití AI v robotickém volání a automatizaci navolávání přináší významné výhody v podobě vyšší efektivity, personalizace, zlepšené zákaznické zkušenosti a neustálého vylepšování služeb. Díky tomu se robotické volání stává sofistikovanějším, přívětivějším a efektivnějším nástrojem v rukou podniků.

Zde je podrobnější rozbor, jak je AI využívána v těchto oblastech:

Personalizace hovorů

  • Rozpoznávání hlasu – AI umožňuje systémům rozpoznat jednotlivé hlasové vzory a reagovat přiměřeně, což zvyšuje účinnost komunikace.
  • Personalizované scénáře – na základě historických dat a chování zákazníka AI umožňuje vytvářet personalizované scénáře hovorů, které lépe rezonují s konkrétním zákazníkem.
  • Plně automatizované navolávání – skrze AI lze vygenerovat i celý samotný hovor, kdy AI přetlumočí posluchači scénář tak jako živý operátor (tato technologie umožňující transformaci textu do různých hlasů již existuje a zvládá dobře i češtinu intonačně) a umí i v omezené míře reagovat na často se opakující dotazy. V podstatě skoro ani nemusíte poznat, že nemluvíte s člověkem. Takový robotický operátor by si uměl i vyhodnotit, co udělal špatně, napsat si jiný scénář, vybrat čísla, určit nejvhodnější časy a neustále se tak zdokonalovat. Scary, ale bohužel tohle asi bude budoucnost moderních callcenter.

Zlepšení účinnosti hovorů

  • Předpovídání potřeb zákazníků – AI analyzuje minulé interakce a pomáhá předpovídat, proč zákazník volá, což umožňuje rychlejší a přesnější odpovědi.
  • Optimalizace časování hovorů – AI může určit nejlepší čas pro volání zákazníkům na základě analýzy dat o jejich dostupnosti a preferencích.

3. Automatická analýza a zpracování hovorů

  • Rozpoznávání a analýza jazyka – AI dokáže rozpoznat a analyzovat jazyk a emoce zákazníka během hovoru, což umožňuje lepší pochopení a reakci na jejich potřeby.
  • Zpracování přirozeného jazyka (NLP) – AI používá NLP pro porozumění a reakci na slovní dotazy zákazníků, což umožňuje komunikaci, která se více podobá interakci s živým člověkem.

4. Efektivní správa databáze

  • Segmentace zákazníků – AI pomáhá v segmentaci zákazníků podle různých kritérií, což umožňuje cílenější a relevantnější komunikaci.
  • Aktualizace a údržba databáze – AI automaticky aktualizuje a udržuje databáze zákazníků, což zajišťuje, že data jsou aktuální a relevantní.

Mnoho lidí si láme s pravopisem tohoto slova. Je pro to ale úplně jednoduché vysvětlení.  ✅ Schůzka – správná varianta. Pravopis si zdůvodníme jednoduše – stačí si říct sloveso scházet.❌ Schůzka – nesprávná varianta. Už jste četli? Kdy je Světový den srdceCílem Světového dne srdce je upozornit lidi na srdeční choroby a řadu souvisejících zdravotních problémů....

5. Zvyšování úspěšnosti hovorů

  • Prediktivní volání – AI využívá prediktivní modely pro zvyšování úspěšnosti hovorů tím, že minimalizuje počet hovorů na neaktivní nebo neefektivní linky.
  • Automatizované návrhy a up-sell – na základě analýzy potřeb zákazníků AI může automaticky nabízet doporučení nebo možnosti up-sellu.

6. Zlepšení zákaznické zZkušenosti

  • Interaktivní hlasové odpovědi (IVR) – systémy IVR poháněné AI poskytují uživatelům více intuitivní a efektivní způsob, jak navigovat menu a najít potřebné informace.
  • Automatizované odpovědi a asistenční služby – AI může poskytovat rychlé a přesné odpovědi na časté dotazy zákazníků.

7. Kontinuální účení a zlepšování

  • Samoobslužné učení – AI systémy se neustále učí z každého hovoru a interakce, čímž neustále zlepšují svou efektivitu a přesnost.
  • Zpětná vazba a optimalizace – AI analyzuje zpětnou vazbu zákazníků a přizpůsobuje své algoritmy pro zlepšení budoucích interakcí.

Robotické vytáčení (robocally) – často kladené otázky

Jaký je rozdíl mezi robotickým vytáčením a nahranou zprávou?

Robocall jsou automatické telefonní hovory zahájené systémem robotického vytáčení, které mají oslovit velké množství posluchačů a informovat je o důležitých věcech. Po navázání spojení systém přehraje předem nahranou zprávu namísto toho, aby hovor spojil s živým agentem.

Co je robotické vytáčení?

Služba robotického vytáčení nebo robotického volání umožňuje automaticky doručovat předem nahrané zprávy tisícům lidí současně. Používají se k tomu robotické dialery, softwarové systémy, které vytáčejí čísla z předem nahraných seznamů kontaktů a přehrávají nahrané hlasové zprávy namísto skutečného živého agenta, kdykoli příjemce hovor přijme. Přestože robotické dialery jsou někdy zneužívány podvodníky, jsou legitimně využívány firmami a organizacemi v různých odvětvích pro účely jako připomenutí schůzek, aktualizace důležitých upozornění, veřejných oznámení a další.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Je správně varianta poloostrov, nebo poloostrov? Je to jasné, nebo si s námi čeština pohrává a chce nás zmást? V tomto případě to není žádný chyták. Správně je pouze tvar poloostrov. Jedná se o složeninu, která vznikla z tvaru polo + ostrov (pokud nejste úplní dementi, tak jste na to už asi přišli sami :-)). Nejedná se tedy...

Zdědit velký majetek je určitě velice příjemné, ale většinou k tomu nedojde. Obvykle člověk zdědí pouze genetické choroby, nebo nějaké bezcenné haraburdí. To nic nemění na tom, že správný Čech by měl vědět, jak se slovo zdědit píše. V českém spisovném jazyce je místo pouze pro tvar zdědit. Proč tomu tak je? Existuje pravidlo, které lze na...

Slovo kredit patří mezi další záludnosti českého jazyka. Po tvrdé souhlásce by správně měl následovat ypsilon, ale není tomu tak. Je to slovo cizího původu, proto se na něho poučka nevztahuje. Zároveň je trochu zvláštní počáteční písmeno „K“. Správnou podobu slova si prostě budete muset zapamatovat. Anebo se vždy přijďte poradit k nám, protože my víme,...

Slovo vivárium se může zdát na první pohled z hlediska pravopisu problematické. Když se na něho podíváme důsledněji, chybovat bychom neměli. Ze všeho nejdříve bychom měli zmínit význam. Vivárium je prostor upravený pro chov teplomilných živočichů. Vzhledově se podobá akváriu.Pravopisně správně je vivárium!V tomto případě se nejedná o předponu „vy-“, ale předponu „vi-“. Je to předpona, která se...

Píše se estetický nebo estetycký? To je otázka, kterou si musíme položit. Protože jinak budeme za hlupáky. Pojďme si tedy jednou provždy vysvětlit pravopis tohoto cizího slova na příkladech. Správně je estetickýJedinou správnou variantou zápisu tohoto slova je estetický psáno s měkkým i.Podstatným jménem, od kterého je přídavné jméno estetický odvozeno, je estetičnost, která se...

Potřebujete provést kolaudaci nemovitosti? Rozhodli jste se pro užívání nového vodního zdroje? Máte zákonnou povinnost provádět pravidelné rozbory vody? Ať už je důvod testování vody jakýkoliv, neváhejte kontaktovat nejbližší pobočku akreditované laboratoře ve Středočeském kraji a domluvte se na podrobnostech. Proškolený personál poradí s nejasnostmi, provede analýzu a vypracuje akreditovaný protokol. Jaký rozbor vody zvolit? Základní...

Stalo se vám, že jste prohlíželi nějakou webovou stránku na mobilu, ale místo písmen jste viděli jen blechy? Pak daný web rozhodně nebyl mobile friendly. V současné době, kdy se čím dál častěji používají telefony a tablety k prohlížení webů, se skloňuje termín mobile friendly ve všech pádech. Jedná se o označení webových stránek, které jsou dobře...

Pokud chcete na klávesnici napsat lomítko naopak neboli obrácené či zpětné lomítko, existuje několik způsobů. Všechny si ukážeme, abyste si mohli vybrat, který zvolíte. Ani jeden není složitý, takže to zvládne každý. Jak udělat obrácené lomítko na klávesnici Nejjednodušší variantou, jak napsat obrácené lomítko, je použití následující klávesové zkratky. Stiskněte pravý Alt, který někdy bývá...

Den vítězství je v kalendářním pořadí druhý ze sedmi českých státních svátků. Trochu nadsazeně můžeme říci, že slavíme vítězství dobra nad zlem, datum 8. května 1945 bylo z historického hlediska velmi důležité, protože se jedná o formální ukončení 2. světové války.  Kontext 8. května 1945 Hrůzy 2. světové války tu asi nemusím připomínat, ale pro...

Vzhledem k současné situaci jsou slova epidemiologický a epidemický často používaná. Bohužel se v tomto případě nejedná o synonyma, takže pokud jste je někdy v minulosti zaměnili, lidé znalejší českého jazyka si pravděpodobně klepali na čelo. Ale nebojte – občas to spletou i naši slavní novináři. Správně může být epidemický i epidemiologickýObě uvedená slova ve...
Načíst dalších 10 článků