Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Rozdílné počty konverzí v Google Ads, Sklik a Google Analytics

Hello 0

Sklik vám hlásí jiný počet prokliků než Google Analytics? A počet konverzí se také liší? Nelekejte se, je to normální. Každý ze systémů používá jinou metodiku měření, ani jeden není 100% přesný a proto vám naměří každý jinou hodnotu. Odchylkou se není třeba nijak znepokojovat. Úplně jiná bude i skutečná částka za uskutečněné konverze. Data by měla sloužit především ke sledování ukazatelů a trendů, samozřemě by se však neměla výrazně lišit od skutečně vydělaných peněz. Ke spravedlivějšímu rozdělení zásluh mezi jednotlivé zdroje návštěv webu přispívá atribuce a atribuční modely.

Měření konverzí PPC systémy

Nejjednodušší model konverze vypadá následovně: zákazník klikne na reklamu, vyplní a odešle objednávku, PPC systém zapíše konverzi. Takto jednoduše to však ve většině případů nefunguje. Obvykle zákazník před nákupem váhá. Cesta od první návštěvy webu po provedení konverze (např. nákupu) může být velmi klikatá. Může trvat dny až měsíce, zahrnovat více návštěv, které jsou navíc často z odlišných zdrojů. Uvádí se, že například u e-shopů zákazník na web přijde v průměru 7x, než samotný nákup dokončí.

Pokud zákazník provede konverzi až po několikáté návštěvě e-shopu které kampani a kterému klíčovému slovu PPC systém přiřadí konverzi? Tomu poslednímu. PPC systému obvykle využívají model Last Click Attribution.

Konverze se také započítá vždy, pokud k ní dojde do 30 dní od kliku, případně podle nastavené doby platnosti cookies. Konverze se takto započítá bez ohledu na to, jaké další zdroje zákazníka na web mezitím znovu přivedly.

Měření konverzí v Google Analytics

Jiný počet konverzí nám může ukazovat Google Analytics. Ve chvíli, kdy zákazník nejdříve přišel z reklamy v Skliku, ale za pár dní mu přišel newsletter, z kterého se prokliknul na web a nakoupil. Google Analytics defaultně počítá s Last Non-Direct Click Attribution a konverzi připíše poslednímu zdroji, tedy e-mailingu. Samotný Sklik si však tuto konverzi započítal také. Již v tuto chvíli se nám bude počet konverzí v Skliku a v Google Analytics lišit. V Skliku se nám bude ukazovat 1 konverze, v Google Analytics však u zdroje Sklik budeme mít stále 0 konverzí, 1 konverzi však budeme mít u zdroje e-mail.

Rozdílný počet konverzí bude Google Analytics zobrazovat také například v případě, e tím druhým zdrojem nebyl emailing, ale remarketingový banner v AdWords. AdWords si započte konverzi po kliknutí na banner, Sklik si započte konverzi po kliknutí na reklamu ve vyhledávání. Tímto způsobem máme 2 konverze z PPC, Google Analytics ale počítá se všemi zdroji a tak opět vybere jediný, kterému připíše konverzi – ten poslední, v tomto případě AdWords.

Zjednodušeně řečeno, v Google Analytics mohou vaše PPC konverze „ukrást“ jiné zdroje. Z pohledu konverzí je běžné, že Analytics oproti číslům v PPC systémech spíše podměřují. Vždy je ale možné dohledat, které zdroje při konverzi asistovaly a případně zvolit i jiný, spravedlivější, model atribuce pro vyhodnocování výkonu než je právě Last Click Attribution.

Rozdíl mezi návštěvou a kliknutím

PPC systémy měří kliknutí, to se započítává již ve chvíli, kdy uživatel na reklamu klikne. Stačí pouze přejít přes měřící URL AdWords nebo Skliku. Google Analytics naopak započítává navštěvy až ve chvíli, kdy se načte měřící kód Google Analytics. To může trvat poměrně dlouho. Během této doby uživatel může stihnout zavřít okno prohlížeče a k započtení návštěvy tak vůbec nemusí dojít. Svou roli však může sehrát i aktuální technická nedoměřitelnost v jednom nebo druhém systému.

Zdroj návštěvy v Google Analytics

Analytics si pamatuje, že uživatel přišel z Skliku a pokud přijde znovu napřímo, nebude ho hlásit jako přímý přístup, ale ohlásí ho znovu jako návštěvu ze zdroje Sklik. Pokud přijde za měsíc pětkrát, bude v Skliku stále jen jeden klik, ale v Analytics 5 návštěv.
Návštěva podle Analytics navíc trvá 30 minut. Pokud tedy uživatel nechá okno s webem otevřené a vrátí se k němu později, Analytics ho započítá jako další návštěvu.

Zase cookies

Platnost cookie Google Analytics je půl roku, zatímco PPC systémů jen 30 dní. Pokud zákazníkovi trvá dlouho, více než 30 dní, než udělá konverzi, PPC systémy ji nezapočtou, ale v Google Analytics bude.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Zdá se vám slovo „podezdřelý“ podezřelé? Správně! Je totiž špatně napsané. Ačkoliv se s tímhle patvarem můžete různě na internetu setkat (podobným chudákem je i „samozřejmě“, které taktéž lidé obdařují písmenkem navíc a vzniká pak strašák „samozdřejmě“), podle Pravidel českého pravopisu je správně jedině „podezřelý“. Příklady SPRÁVNÉHO použití slova podezřelý:Ten muž obcházející park se mi zdá...

Jedná se o zkratku, která vznikla z anglických slov picture element, což v překladu znamená obrazový prvek. Je to termín, který je spojován s počítačovou grafikou. Pixel je nejmenší jednotkou digitální rastrové (bitmapové) grafiky. Stále si pod tím nedovedete nic představit? V tom případě to řekneme jednoduše.  Jeden pixel je například jeden svítící bod na monitoru. Jedná se o...

Orangutani patří k nejohroženějším živočichům světa. Jejich ohrožení je úzce spojeno s problematikou pěstování palmy olejné a mnohostranného využívání palmového oleje, který se v posledních několika desetiletích stal jedním z nejpoužívanějších produktů rostlinné výroby a jeho globální spotřeba stále roste. Hlavním důvodem ohrožení orangutanů je úbytek přirozeného prostředí, způsobený kácením pralesů a vysazováním plantáží palmy...

Příslovce nejčastěji vznikají z přídavných jmen a tak je tomu i u příslovce soukromě, které vzniklo z přídavného jména soukromý. ❌ Soukromně – toto je přesně ta možnost, která je z hlediska pravopisu špatně. ✅ Soukromě – správná varianta, kterou můžeme používat a pravopisně je správně.Správné použití výrazu soukroměVyřešíme to soukromě, prosím.Tento rozhovor musí probíhat...

Každý rok 24. února se slaví Den proti koriandru. Tento svátek, který má za cíl zvýšit povědomí o kontroverzi kolem tohoto aromatického koření. Koriandr je rostlina, jejíž semena a lístky jsou využívány po celém světě jako koření do různých pokrmů. Nicméně se setkává s velmi odlišnými reakcemi ze strany lidí – někteří ho zbožňují pro...

Irena Ženské jméno Irena pochází z řeckého slova eirinis, které se vykládá jako mír. Kdy slaví Irena svátek?Irena slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 16. dubna (16.4.).Mužská obdoba jménaMužská obdoba jména je Ireneus či Irenej.Domácí podoby jména IrenaIruška,Irka,Ira,Irinka,Renka,Irenka,Eira,Irča Irena a statistikaKolik žije v ČR IrenK 11. 4. 2022 žije v České republice 41 054 lidí se...

Píše se z pohledu českého pravopisu správně šarže? Nebo šarše, žarže neb jak se to se tedy správně píše česky? ✅ Šarže – je jediná správná varianta z pohledu českého pravopisu.Ve slově „šarže“ jsou použity párové souhlásky Š a Ž, které se liší svou znělostí. Správný pravopis je tedy „šarže“. Označení „šarše“ vzniklo jako chybný fonetický...

Co to tak může být? Nebudeme dělat cavyky a povíme vám to. Jedná se o hlavní vysílací čas. Je to označení pro denní dobu, kdy dané médium sleduje, nebo poslouchá nejvyšší počet diváků z celého dne. Termín prime-time, česky také hlavní vysílací čas, se používá zejména u televizního a rozhlasového vysílání. Je nutno podotknout, že televize...

Dilema je jednoslovné označení pro těžkou volbu mezi dvěma možnostmi, které se vzájemně vylučují. Pro naše účely je důležité, že se jedná o slovo řeckého původu. Pravopisně SPRÁVNĚ je dilema Podle českého pravopisu bychom měli ve slově dilema napsat „y“, protože „d“ je tvrdá souhláska. Ale pozor! V tomto případě byste udělali pořádnou chybu. Jediná správná...
Načíst dalších 10 článků