Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Rozdílné počty konverzí v Google Ads, Sklik a Google Analytics

Hello 0

Sklik vám hlásí jiný počet prokliků než Google Analytics? A počet konverzí se také liší? Nelekejte se, je to normální. Každý ze systémů používá jinou metodiku měření, ani jeden není 100% přesný a proto vám naměří každý jinou hodnotu. Odchylkou se není třeba nijak znepokojovat. Úplně jiná bude i skutečná částka za uskutečněné konverze. Data by měla sloužit především ke sledování ukazatelů a trendů, samozřemě by se však neměla výrazně lišit od skutečně vydělaných peněz. Ke spravedlivějšímu rozdělení zásluh mezi jednotlivé zdroje návštěv webu přispívá atribuce a atribuční modely.

Měření konverzí PPC systémy

Nejjednodušší model konverze vypadá následovně: zákazník klikne na reklamu, vyplní a odešle objednávku, PPC systém zapíše konverzi. Takto jednoduše to však ve většině případů nefunguje. Obvykle zákazník před nákupem váhá. Cesta od první návštěvy webu po provedení konverze (např. nákupu) může být velmi klikatá. Může trvat dny až měsíce, zahrnovat více návštěv, které jsou navíc často z odlišných zdrojů. Uvádí se, že například u e-shopů zákazník na web přijde v průměru 7x, než samotný nákup dokončí.

Pokud zákazník provede konverzi až po několikáté návštěvě e-shopu které kampani a kterému klíčovému slovu PPC systém přiřadí konverzi? Tomu poslednímu. PPC systému obvykle využívají model Last Click Attribution.

Konverze se také započítá vždy, pokud k ní dojde do 30 dní od kliku, případně podle nastavené doby platnosti cookies. Konverze se takto započítá bez ohledu na to, jaké další zdroje zákazníka na web mezitím znovu přivedly.

Měření konverzí v Google Analytics

Jiný počet konverzí nám může ukazovat Google Analytics. Ve chvíli, kdy zákazník nejdříve přišel z reklamy v Skliku, ale za pár dní mu přišel newsletter, z kterého se prokliknul na web a nakoupil. Google Analytics defaultně počítá s Last Non-Direct Click Attribution a konverzi připíše poslednímu zdroji, tedy e-mailingu. Samotný Sklik si však tuto konverzi započítal také. Již v tuto chvíli se nám bude počet konverzí v Skliku a v Google Analytics lišit. V Skliku se nám bude ukazovat 1 konverze, v Google Analytics však u zdroje Sklik budeme mít stále 0 konverzí, 1 konverzi však budeme mít u zdroje e-mail.

Rozdílný počet konverzí bude Google Analytics zobrazovat také například v případě, e tím druhým zdrojem nebyl emailing, ale remarketingový banner v AdWords. AdWords si započte konverzi po kliknutí na banner, Sklik si započte konverzi po kliknutí na reklamu ve vyhledávání. Tímto způsobem máme 2 konverze z PPC, Google Analytics ale počítá se všemi zdroji a tak opět vybere jediný, kterému připíše konverzi – ten poslední, v tomto případě AdWords.

Zjednodušeně řečeno, v Google Analytics mohou vaše PPC konverze „ukrást“ jiné zdroje. Z pohledu konverzí je běžné, že Analytics oproti číslům v PPC systémech spíše podměřují. Vždy je ale možné dohledat, které zdroje při konverzi asistovaly a případně zvolit i jiný, spravedlivější, model atribuce pro vyhodnocování výkonu než je právě Last Click Attribution.

Rozdíl mezi návštěvou a kliknutím

PPC systémy měří kliknutí, to se započítává již ve chvíli, kdy uživatel na reklamu klikne. Stačí pouze přejít přes měřící URL AdWords nebo Skliku. Google Analytics naopak započítává navštěvy až ve chvíli, kdy se načte měřící kód Google Analytics. To může trvat poměrně dlouho. Během této doby uživatel může stihnout zavřít okno prohlížeče a k započtení návštěvy tak vůbec nemusí dojít. Svou roli však může sehrát i aktuální technická nedoměřitelnost v jednom nebo druhém systému.

Zdroj návštěvy v Google Analytics

Analytics si pamatuje, že uživatel přišel z Skliku a pokud přijde znovu napřímo, nebude ho hlásit jako přímý přístup, ale ohlásí ho znovu jako návštěvu ze zdroje Sklik. Pokud přijde za měsíc pětkrát, bude v Skliku stále jen jeden klik, ale v Analytics 5 návštěv.
Návštěva podle Analytics navíc trvá 30 minut. Pokud tedy uživatel nechá okno s webem otevřené a vrátí se k němu později, Analytics ho započítá jako další návštěvu.

Zase cookies

V tomto případě budete pravděpodobně překvapení. Pravopisně správně jsou obě slova – deodorant i dezodorant. Divné, že? Přesto je to pravda. Český jazyk připouští obě varianty. Přitom obě slova jsou významově totožná. Deodorant i dezodorant označují kosmetický přípravek, který se používá pro odstraňování tělesného zápachu. Když se však podíváte do drogérie, případně do reklam, většinou se...

Platnost cookie Google Analytics je půl roku, zatímco PPC systémů jen 30 dní. Pokud zákazníkovi trvá dlouho, více než 30 dní, než udělá konverzi, PPC systémy ji nezapočtou, ale v Google Analytics bude.

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Detail je nějaká malá drobnost, která ale může způsobit velké problémy, pokud se na ní třeba zapomene. Nebo pokud neznáte správný pravopis tohoto slova. Správně je detail Podstatné jméno detail je jménem přejatým, pochází z francouzského détailler (krájet, rozdělovat) a označuje nějakou drobnost, podrobnost, součást celku. Dodržujeme u něj pravopis z originálu, a proto žádné j nevkládáme...

Býložravec, anebo bíložravec? Z hlediska pravopisu je podstatné, že býložravec nežere pouze bílou potravu, ale býlí, což je knižní označení pro plevel. Proto je býložravcem, a ne bíložravcem.Býložravec (anebo také herbivor) je živočich, který se živí výhradně rostlinami či částmi rostlin. Ve srovnání s masožravci mají býložravci zpravidla delší a složitější trávicí soustavu, v níž...

Nevíte si rady s psaním těchto slovních spojení? Nevadí. Mrkněte na následující text a budete mít jasno. Je to vlastně poměrně jednoduché. Názvy jednotlivých svátečních dnů se píší s velkým počátečním písmenem. Jedná se totiž o konkrétní významné dny v kalendáři. Jinými slovy. Štědrý den a Štědrý večer se vždy píše s velkým počátečním písmenem. Jsou to jediné přípustné...

Psaní číslovek se pro spoustu z nás stává oříškem. Vysvětlím vám pravopisný jev, se kterým se běžně setkáte, abyste nemuseli psát čas jen číslicemi nebo podíl pouze zlomkem. Pravopisně správně je tři čtvrtě.Ačkoliv v mluveném projevu tato dvě slova na denní bázi spojujeme, tak v psané komunikaci je třeba nezapomínat mezeru. Jinak je to v...

Světový den sociální spravedlnosti (20. února) se snaží upozornit na téma chudoby a sociálních problémů. Cílem tohoto světového dne jsou boj a odstranění chudoby, uplatňování a dodržování lidských práv, rovnosti a vzájemného respektování. Základními hodnotami, které tento den připomína jsou solidarita a rovnost, tato dvě slova by měla znamenta naprostý základ hodnot každé společnosti.Podle Evropského...

Norma, anebo norna? Norma (či také standard) je požadavek na chování nebo vlastnosti člověka, situace apod., který se buďto předepisuje a vyžaduje, nebo popisuje, co je normální (přijatelné nebo obvyklé). Normy jsou psané i nepsané a liší se různou mírou závaznosti a různým rozsahem platnosti.Slovo norma pochází z latinského norma, tedy úhelník, pravítko, měřidlo, pravidlo....

Hlinsko je město v okrese Chrudim v Pardubickém kraji. Nachází se na území Železných hor v CHKO Žďárské vrchy, v severní části Českomoravské vrchoviny. Centrum města leží v údolí horního toku řeky Chrudimky, velkou částí zástavby na jihozápadním až západním úpatí železnohorského hřebene, přibližně také na rozhraní chráněných krajinných oblastí Žďárských vrchů a Železných hor. Žije zde přibližně 9 600 obyvatel. ✅ Hlinsko – správná varianta. Hlinsko nepatří mezi vyjmenovaná...
Načíst dalších 10 článků