Sampling

Čas od času dostanete ke svému oblíbenému časopisu malý dáreček zdarma. Jedná se opravdu o milou pozornost, nebo je to danajský dar? Ve většině případů se jedná o obojí. Je to totiž marketingová strategie, která nese označení sampling.

Celý vtip je v tom, že spotřebitel získá kromě svého oblíbeného produktu (nejčastěji časopisu, magazínu) také malý dáreček zdarma. Obvykle se jedná o mini balení konkrétního produktu, které má být propagováno. Společnosti spoléhají na to, že zákazník vzorek nevyhodí, ale vyzkouší si ho. Tím získá zkušenost (first try) s produktem, a pokud bude spokojený, tak si ho v budoucnu zakoupí.

Výhodou samplingu je, že je možné poměrně dobré zacílení na konkrétní zákazníky. Pokud přidáte k magazínu o automobilech vzorek šampónu na mytí automobilů, je velice pravděpodobné, že čtenář opravdu nějaký vůz vlastní a bude tento produkt potřebovat.

Marketingový trik „s lidskou tváří“

Obdobně tomu je i v jiných příkladech. Často se stává, že k magazínu pro ženy dostane čtenářka mini balení nové řasenky atd.

Mluvíme stále jen o přibalování mini balení k časopisům a magazínům, ale to není zdaleka jediná možnost. Obecně lze říct, že sampling je bezplatné rozdávání vzorků konečným spotřebitelům. Může mít tedy i jiné formy, než jsme uvedli.

Sampling se řadí také mezi marketingové strategie, jak uvést na trh nový produkt. Tím, že ho získá velká masa lidí zdarma a vyzkouší ho, se zvyšuje awareness o tomto produktu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Current ye@r *

Článek ”Sampling” má již 1 komentářů.

  1. First try | Jsem copywriter. Kdo je víc?14:54 dne 17.6. 2016 napsal/a

    […] First try může mít mnoho podob. Spotřebitel se může poprvé setkat se značkou (produktem, výrobkem, službou …) v průběhu různých marketingových akcí. Ať už se jedná o předváděcí akce, nebo prostřednictvím ochutnávek. Oblíbeným způsobem, jak dostat nový výrobek do povědomí lidí, je také sampling. […]