Scent marketing neboli aroma marketing povyšuje klasický marketing, kdy spotřebitel vnímá informace smysly jako je sluch či zrak, na další úroveň. Pojďme si popsat, jak vlastně scent marketing funguje.
Co to je scent marketing
Příkladem scent marketingu je situace, kdy přijdete do prodejny a příjemně to tam voní. Přesně tak. Tím dalším smyslem, který tento druh marketingu u spotřebitele zapojuje, je čich.
Některé výzkumy totiž ukazují, že příjemná vůně může ovlivnit nákupní chování spotřebitele. Jde ovšem také o vhodné načasování, kdy vůni ucítí.
Už jste četli? Salto x saldo
Není úplně dokázáno, zda vůně spotřebitele pobízí k nákupu, ale jde spíše o to, že při zapojení více smyslů se vytváří hlubší paměťová stopa (až 100x lépe) a spotřebitel si tak lépe zapamatuje získané informace.
V českém prostředí se používá ekvivalent anglického názvu – voňavý marketing.
Provonění se také nemusí pouze prodejen, ale třeba i hotelů, letadel nebo restaurace, kde vůně může umocnit zážitek.