SEO – přesměrování

Přesměrování URL adresy čili webu na jiný web se využívá ve chvíli, kdy se nějakým způsobem změní struktura URL adres. Například v důsledku přechodu z HTTP na HTTPS, při redesignu webu, sloučení více webů apod. Podobných důvodů k přesměrování může být několik. Přesto byste se mu měli snažit vyhnout. Proč? To si vysvětlíme v tomto článku. A také si ukážeme jak na to, když to zkrátka jinak nejde.

Proč se přesměrování raději vyhnout?

Přesměrováním v podstatě říkáte prohlížeči (a vyhledávači) aby namísto otevírání stránky A otevřel stránku B. Pokud si při přechodu na novou strukturu URL adres nezajistíte přesměrování starých adres, přijdete nejenom o celou nasbíranou historii URL adres (autoritu odkazů, které jste získali za celou dobu fungování webu), ale budete jako kdyby začínat od nuly.

Zároveň také vytvoříte ve výsledcích vyhledávání obrovské množství neexistujících stránek (404) a uživatelé se tak na požadovaný obsah z vyhledávače nedostanou.

Protože u přesměrování existuje vždy určité riziko vzniku chyb (některé URL adresy zapomenete přesměrovat, u složitějších webů hrozí zacyklení redirectů atd.), vyhněte se přesměrování, kdykoliv je to možné. 

A pokud už se chystáte přesměrovávat celý web, pečlivě si vše pohlídejte a pracujte s Google Search Console (a dalšími nástroji) a pečlivě sledujte, zda se někde neobjeví nějaká chyba. A co z toho tedy vyplývá?

  • URL adresy, pokud k tomu nemáme nějaký opravdu dobrý důvod, nemažeme, ale přesměrováváme (anebo používáme 404 u smazaného obsahu).
  •  Přesměrování zpomalují načítání stránek a plýtvají časem, který mají vyhledávače na prohledání vašeho webu. Snažte se proto vyhnout řetězení několika redirectů za sebou.

Řetězeným přesměrováním je důležité se vyhnout ze dvou důvodů: Google obvykle následuje 3-4 přesměrování a pak to přeruší, aby neuvízl ve smyčce. Berte v potaz, že se k následování těchto přesměrování vrátí až v pozdější fázi. Protože se při přesměrování nepřenáší celá autorita, zbytečným nebo řetězeným přesměrováváním tuto autoritu ztrácíte.

Jak na správné přesměrování webu

Existují dva druhy přesměrování:

  • na straně serveru (nejčastěji používaná forma přesměrování)
  • na straně uživatele

SEO – přesměrování na straně serveru

  • 301 = trvalé přesměrování – přenáší autoritu stránky z předchozího URL na novou
  • 302 = dočasné přesměrování – nepřenáší žádnou autoritu stránky z předchozího URL na novou URL
    • Pokud je URL dočasně přesměrováno na jiné URL
    • Pokud chcete návštěvníky přesměrovat na jinou stránku na základě jejich polohy nebo jazykového nastavení. Ačkoliv to Google nedoporučuje, tohle je přesně případ pro použití přesměrování 302
    • Pokud máte mobilní verzi webových stránek a zároveň verzi pro počítače, a chcete přesměrovat uživatele z jedné verze na druhou
  • 303 = dočasné přesměrování – je málo používané
    • tento druh přesměrování neslouží primárně pro účely SEO
    • nenahrazuje původní odkaz přímo, ale oznámí uživateli, že původní odkaz již neexistuje a nabízí mu podobný, tedy nový odkaz
  • 307 = dočasné přesměrování – 307 je nástupcem protokolu HTTP 1.1
    • jedná se o ekvivalent přesměrování 302 v http verzi 1.0
    • ani 307 tedy nepřináší PageRank na nově přesměrovanou stránku
  • 308 = pernamentní přesměrován
    • prohlížeč přesměrovává na nový link a vyhledávače aktualizují své odkazy na zdroj
    • podobné jako přesměrování 301, výsledný efekt je u obou stejný
    • metoda ani tělo požadavku se nemění

SEO – přesměrování na straně uživatele

Přesměrování na straně uživatele se většinou řeší pomocí Meta tag refreshe nebo JS.

Proč jej nepoužívat

  • SEO: když jsou používána přesměrování na straně uživatele, vyhledávače nemohou přenášet autoritu, protože v případě JavaScriptu si nemusí být tohoto přesměrování vědomi, nebo jej nemusí za přesměrování považovat, kvůli načítací době. Pamatujte, že proto, aby vyhledávače viděly přesměrování v JavaScriptu, je třeba jej nejdříve spustit. A jejich zdroje pro spouštění Javascript jsou omezené. Z tohoto důvodu to obvykle trvá nějaký čas, než přijde přesměrování na řadu a je zpracováno.
  • V případě meta tag refresh: pokud je obnovovací čas (refresh time) nastaven na “0”, vyhledávače s ním budou mnohem pravděpodobněji pracovat jako s přesměrováním 301 a autorita bude přenesena. Pokud si chcete být jisti, že vyhledávače jsou schopny zpracovat přesměrování rychle, použijte přesměrování na straně serveru. V případě, že byl obsah přesunut trvale, použijte přesměrování 301. V případě, že dočasně, použijte 302.
  • Tlačítko zpět: přesměrování na straně uživatele znemožňují použití tlačítka zpět: uživatelé budou posláni na totéž URL.
  • Podpora: ne všechny prohlížeče podporují přesměrování na straně uživatele.

Snad vám byl článek nápomocný a pochopili jste, proč je výhodnější používat přesměrování na straně serveru. Pokud vás zajímá více o SEO, mám na toto téma hned dva články, kde najdete vše od základů vysvětlené. :)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Burison i burizon jsou výrazy, které je možné použít ve spisovné češtině. V rámci jednoho textu se doporučuje používat pouze jeden vybraný tvar. Burison / burizon je označení pro speciálně usušená zrna rýže. V průběhu sušení dochází ke zvětšení jednotlivých zrn a vznikne burison / burizon. Ten komu burisony / burizony chutnají, tak říká, že to je...

Nebudeme vás dlouze napínat. Správný tvar je jen a pouze alibi. Toto slovo má původ v latině, odkud jsme ho do českého jazyka plně přejali. Co to je alibi?Se slovem alibi se často potkáte v detektivkách. Význam je tedy asi každému jasný, ale radši ho ještě zopakujeme. Alibi je důkaz obviněného, že byl v době spáchání trestného činu...

Kdybyste ho viděli před pár lety, ani ve snu by vás nenapadlo, že tento klučina bude patřit k předním světovým kulturistům. Přesto tento „klučina“ z Moravy pomalu dobývá svět bodybuildingu. Pracky má jako kmeny vzrostlého dubu, na břichu pekáč buchet a záda větší než stodola. A jak se k takové postavě dopracovat? Jak vypadá život vrcholového kulturisty? O...

Pokud s někým úporně diskutujete o tom, jestli je správně diskuze, nebo diskuse, pak vás můžeme uklidnit, že pravdu máte oba. Jde totiž o dubletu – to znamená, že se mohou psát obě varianty, protože obě jsou správně. Diskuze / diskuse znamená výměnu názorů či úvahu o možnostech řešení nějaké otázky či problému. Příklady SPRÁVNÉHO užití slova...

Určitě každý z nás zná člověka, který dělá spoustu chyb v pravopise. Pokud má vývojovou poruchu, pak trpí takzvanou dysortografií. Jestli poruchu nemá, tak je to jen lajdák a neumí český jazyk. Konec srandy. O nemocech a poruchách se nemá žertovat.Předpona dys- nese důležitý význam!Pravopisně správně je pouze varianta dysortografie. Pro správné pochopení pravopisu u tohoto slova...

Pravopisně správně je pouze varianta krumpáč. Zejména mezi staršími lidmi se však objevuje i patvar krompáč, který rozhodně do spisovné češtiny nepatří. Abychom zjistili správný tvar, musíme zjistit, odkud se k nám slovo krumpáč dostalo. Nejedná se totiž o ryze české slovo, ale o pojem, který do české slovní zásoby přešel z němčiny. Krumpáč, krumpáč, mnoho lidí již...

Jak už bylo řečeno několikrát. Nic netrvá věčně, ani láska k jedné slečně. Stejně tak po ukončení reklamní kampaně, účinky reklamy postupně odeznívají. Člověk vše nezapomene ze dne na den, takže se jedná o určitý proces zapomínání a odeznívání účinků reklamy, který započne ihned po skončení, zastavení, stažení reklamy z éteru, z televizní obrazovky, případně z jiného média. Správná...

Pokud se často modlíte, tak asi tušíte správný tvar. Pro mnohé lidi je toto slovo záludné a neví, jak ho správně napsat. My to víme a poradíme. Slovo modlitba vychází ze slovesa modlit se, takže správný tvar je jen a pouze modlitba. Pokud použijete jinou variantu, bude to hřích. A hlavně také gramatická chyba. Pokud by někdo...

Anglické názvy nás obklopují čím dál častěji. Někdy je však těžké se v nich orientovat. Naštěstí jsme tu my, takže si o daných termínech můžete přečíst a ověřit si správný význam. CIO (Chief Information Officer) je jiné označení pro ředitele IT nebo také ICT ředitele. Aby toho nebylo málo, tak existuje také synonymní označení IT director....

Komu se zdá toto slovo  záludné, má pravdu. Jedná se totiž o slovo cizího původu, které se běžně užívá v českém jazyce. Nejedná se o vyjmenované slovo, takže se držíme pravopisu, který si slovo přineslo s sebou z cizího jazyka. Pravopisně správně je pouze varianta mikádo. Píšeme tedy měkké „i“ v základu slova a dlouhé písmeno „á“. Mikádo...
Načíst dalších 10 článků