Slogan / slogany

Hello 2

Slogan je krátký, úderný a snadno zapamatovatelný text. Představuje nejčastěji jednoduché, stručné heslo sloužící k upoutání pozornosti čtenáře či posluchače. Slogany se využívají především v reklamě (reklamní spoty a znělky z TV nebo v rádia) a liší se dle použitého média.

 

Proč se využívají slogany?

Úspěšné slogany si vybaví skoro každý – dokonce i po několika letech si někteří lidé dokážou vzpomenout na nějaký slogan, který do nich nahustila média. Velký podíl na tom má také rozsáhlá reklamní masáž.

 

Nejlepší (a nebo nejznámější) reklamní slogany

  • Když potká sob soba, mají radost oba. Když se sejdou tři sobi, tak se radost násobí. (Finlandia)
  • Aby váš motor dobře Shell. (Shell)
  • Nech se West. (tento slogan používal výrobce cigaret West)

 

  • IBM. Velká řešení pro malou planetu. (IBM)
  • Kapitán Iglo. Děti by daly do pusy cokoliv. Vy byste neměli. (Kapitán Iglo – reklama na mražené výrobky)
  • Když musíš, tak musíš. (Fidorka)

 

  • Škoda – Simply Clever. (Škoda)
  • Today. Tomorrow. Toyota. (Toyota)
  • Volkswagen, das Auto. (Volkswagen)

 

  • A co teď? Teď si dáme Deli. (Deli)
  • Je lepší, když se rozdělíš. (Disco)
  • Vyjímečně hořký. Výjimečně dobrý. (Fernet Stock)

 

  • Vždy čerstvé nápady. (Maggi)
  • I muži mají své dny.  (Fernet Stock)
  • Pro muže to nejlepší. (Gillette)

 

  • Drsná země, jemná whiskey. (Jameson)
  • Dej si pauzu, dej si Kit Kat. (reklamní slogan z televize od Kit Kat)
  • Když ji miluješ, není co řešit. (Kofola)

 

  • Bílá bělejší, prádlo čistější. (Lanza)
  • Zlaté dědictví. (Májka)
  • Mattoni už není. (snad nejznámější český slogan od Mattoni, který po čase zdomácněl – stejně jako slogan na Fernet Stock)

 

  • Kde to žije, tam je Mattoni. (Mattoni)
  • Nova Vás baví. (TV Nova)
  • Důkaz místo slibů. (Old Spice)

 

  • Vaše čokoládová hvězda. (Orion)
  • Vitana vaří za vás! (Vitana)
  • Pomáhat a chránit. (slogan Policie České republiky)

 

  • Vanish, skvrn a špíny se zbavíš. (Vanish)
  • Aby bíla bílou byla. (Ariel)
  • Ale my jsme si řekli NE! (Vodafone)

 

  • Sázíme na budoucnost. (Lesy ČR)
  • Jájájupijupijé. (Hornbach)
  • Vaše hovna, naše radost. (TOITOI)

 

  • Pojištění od A do Z. (Alianz)
  • Pivo v každém pivu. (Braník)
  • Aby bílá bílou byla. (Ariel)

 

  • Pro bohatší život. (ČSOB)
  • Chráníme vaše sny. (Česká pojišťovna)
  • Jsme vám blíž. (Česká spořitelna)

 

  • Příroda regeneruje. (Dobrá voda)
  • Pečení je radost, Hera je pečení. (Hera – reklama na máslo na pečení)
  • Poctivá káva. (Jihlavnka)

 

  • Kdo umí, umí. (reklama na pivo – Kozel)
  • Barevný svět v hrsti. (slogan z reklamy na Lentilky)
  • Zlaté dědictví. (Májka)

 

  • Vaše čokoládová hvězda. (Orion)
  • Tu chuť prostě mülluji. (Müller – reklama na mléčnou rýži)
  • Skvrn a špíny se zbavíš. (Vanish – prací prášek na odstranění skvrn)

 

Legendární reklamní slogany

  • Think different. (Apple)
    (Mysli jinak)
  • Melt in your mouth, not in your hand. (výrobce populárních bonbónů M&Ms)
    (Rozpusť v puse, ne ve dlani)
  • Just do it. (Nike)
    (Prostě to udělej)
  • Does she… or doesn’t she? (
    (Udělala to… nebo neudělala?)
  • It’s real thing. (Coca-Cola)
    (Coca-Cola… je to pravé)
  • Always Coca-Cola. (další slogan od Coca-Coly)
    (Jedině Coca-Cola)
  • Because I´m worth it. (L’Oréal)
    (Protože já za to stojím.)

 

Znáte i vy nějaké slogany, které vám utkvěly v paměti?

Napište je do komentářů. Těším se na vaše přídavky.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Článek ”Slogan / slogany” má již 2 komentářů

  1. Anonym22:36 dne 7.5. 2012 napsal/a

    jaja jupi jupi jé – znělka od Hornbachu

  2. Anonym20:21 dne 7.5. 2012 napsal/a

    Co slogan Maggi – vůl v kostce?

Ostatní uživatelé také četli:

Normostrana neboli normovaná stránka (zkratka NS) je jednotka používaná pro přesné určení množství napsaného textu. Normostrana je odvozena od psacích strojů, kdy se obvykle psalo třicet řádků na stránku po šedesáti úhozech (tj. 30 řádků x 60 znaků = celkem 1 800 znaků). Využívá se pro kalkulaci výsledné ceny textu. Jedna normostrana má přesně 1800 znaků,...

Kdo má pravopis v malíku, ten by ve slově osamělý neměl chybovat. Pro ostatní tu máme jednoduché vysvětlení, díky kterému se už nespletou. Pravopisně správně je pouze osamělý! Proč tomu tak je? Odpověď je jednoduchá. Přídavné jméno osamělý je odvozené od zájmena sám, ve kterém není přítomná skupina „mně“. Proto ani v přídavném jménu „mně“ nebude. Na...

Jednou z češtinářských záludností, nad kterou si mnozí lámou hlavu, je i výraz beze zbytku.  Zapamatujte si, že jediným správným tvarem tohoto vyjádření jsou 2 slova. Synonymem beze zbytku je například spojení bez ostatků. Správně je beze zbytkuSprávné psaní výrazu beze zbytku vychází z podstaty významu, kdy jím sdělujeme, že nic nezbylo – nezůstal žádný zbytek....

Jedná se o nedovolený způsob propagace, se kterým se rozhodně žádný zákazník nechce setkat. Při propagaci jsou cíleně používány zavádějící informace. Účelem je zmást zákazníka a namastit si kapsu ať to stojí, co to stojí. Klamavá reklama je nekalosoutěžní jednání, které spočívá v šíření takových údajů o vlastním nebo cizím podniku (službě, výrobku atd.), jež vyvolají...

Bannery jsou všude kolem vás a také toto slovo slýcháte velmi často. Přesto tak úplně nevíte, co ten výraz vlastně znamená? Pak jste tu správně. Pro záčatek vás upozorním, že slovo baner má v českém jazyce dvě formy. Můžete ho psát s jedním, ale i s dvěma n. Offline bannery V offline prostředí se jako...

Marketingový termín housewife označuje osobu v domácnosti, která se stará o běžné nákupy. Možná se někteří hyperkorektní lidé budou rozčilovat, že to podporuje stereotypy, ale v 95 % případů se opravdu jedná o ženy. Pouze v 5 % se o běžné nákupy starají muži (zejména staří mládenci, otcové na mateřské dovolené, vdovci atd.). Prodejci a odborníci na marketing...

Obě varianty jsou gramaticky správné. V českém jazyce se řadí brambor do rodu mužského a brambora do rodu ženského. Lze tedy používat obě varianty, ale je důležité správné skloňování. Brambora se skloňuje podle vzoru žena, kdežto brambor podle mužského vzoru hrad. Je důležité upozornit, že vybranou variantu bychom měli dodržovat v celém textu. Přeskakování od jednoho tvaru...

Nevíte jaká varianta je správně? Nejste sami, kdo neví, jak psát slovo prezident. Nebudeme vás napínat, je možné použít prezident i president. Správně je president i prezident President je slovo cizího původu, které patří do české slovní zásoby už dlouhou dobu. Tím slovo zdomácnělo. V současné době je možné používat tvar president i prezident. Přesto je...
Načíst dalších 10 článků