Socializuji se

Slovník pojmů

Seřadit dle dataPodle abecedy: Řazení dle abecedyABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Rod činný x rod trpný

Spousta lidem dělá tento pojem problém. Nicméně na tom není nic extra složitého. V češtině rozlišujeme dva slovesné rody – činný a trpný. Jak je ale od sebe můžeme odlišit a rozeznat? Rozdíl je totiž v tom, zda  podmět danou činnost vykonává, nebo je tou činností (případně dějem) pouze zasažen. Důležité je tedy uvědomit si, zda je podmět dané věty aktivní,...

FOMO (Fear of Missing Out)

Fenomén FOMO / FoMO pochází z anglického Fear of Missing Out a představuje strach ze zmeškání něčeho zajímavého (například , že vám něco unikne na sociálních sítích u vašich známých). FOMO může ale znamenat také jen mobilní (pracovní) telefon držící nás neustále v šachu, kdy máme nutkání neustále kontrolovat, jestli nám nepřišly nové podněty ze...

NFT – co to je a proč byste si jej měli koupit?

Zleva i zprava můžete slyšet, že NFT je budoucnost. Že NFT (nebo také jinak „nifties“) představují novou hybnou síla digitálního vlastnictví. Co se ale skutečně skrývá pod zkratkou NFT (Non-Fungible Token)? Jak je možné, že skrze tento nezaměnitelný digitální token mohou majitelé virtuálních předmětů, obrázků, videí vydělávat miliony dolarů a trh umění, sběratelských předmětů a...

Greenwashing – co to je?

Zelený marketing a povídání o tom, co všechno firmy dělají nad rámec svých povinností je v poslední době velmi oblíbené. O CSR aktivitách už jsem jeden článek psal. Teď bych se chtěl podívat na to, jak to vypadá, když firmy vytváří dojem, že jsou společensky odpovědné, ale ve skutečnosti svým zákazníkům lžou a jejich motivací...

CSR – co to je?

CSR jsou tři písmenaa, se kterými se v dnešním světě setkáváme denně. Jedná se totiž o jeden z mála způsobů, jak se mohou značky v dnešním světě odlišit. CSR z angličtiny zkráceně označuje Corporate Social Responsibility, což se překládá jako společenská odpovědnost firem či podniků. Společenská odpovědnost firem – existuje ještě vůbec? Společensky odpovědná firma...

Jaký je rozdíl mezi marží, rabatem, přirážkou?

Rabat, marže a přirážka jsou pojmy z oblasti financí, kterým bychom měli rozumět, abychom byli finančně gramotní. Bohužel se často zaměňují. Teď je ale máte jedinečnou možnost jednou provždy pochopit. Jaký je rozdíl mezi rabatem, marží a přirážkou? Co je to rabat Jedná se o slevu z kupní ceny, která je poskytnutá zákazníkovi v rámci...

MLM – Multi level marketing – co to je?

Multi-level Marketing (zkratka MLM) označuje druh marketingové strategie, kdy prodej výrobku koncovým zákazníkům zajišťují smluvní distributoři – obchodní zástupci. Často se můžete setkat také s českými názvy víceúrovňový nebo síťový marketing. Co to je multi level marketing Distributor zapojený do MLM má zisk nejen z obratu při prodeji, ale také z provizí dalších distributorů, které do systému...

USP (Unique Selling Proposition) – co to je?

USP je zkratka anglického Unique Selling Proposition. Ale co to znamená? Přesně to si vysvětlíme, protože se jedná o základní pojem marketingu. Co je to USP? Do češtiny se tato zkratka někdy překládá jako unikátní prodejní argument. To však není úplně tolik vypovídající. Abych vám to přeložil – jedná se o unikátní vlastnost vašeho produktu...

Positioning – co to je?

Positioning řeší každá značka, protože to vlastně udává směr, kterým se v marketingové strategii vydá. Positioning ovšem nezáleží pouze na tom, co chce značka, je to termín z marketingu, který souvisí především se zákazníkem. Co znamená positioning v marketingu Positioning je představa o značce v mysli spotřebitele. To znamená především to, jak spotřebitel značku vnímá...

Skinning – co to je?

Rychlé vysvětlení toho, co znamená slovo skinning – pokud ho hledáte, jste tady správně. Není na tom nic složitého, skinning je druh internetové reklamy. Co znamená skinning Jedná se o formu reklamy, kdy je design webu a jeho celkové provedení přizpůsoben korporátní image klienta. Pomáhá tak sjednotit marketingovou komunikaci. Page Skinning vytváří silnou identitu značky...

Monitoring – co to je?

Pokud se ptáte, co je to monitoring, jste tady správně. Pokud tedy myslíte monitoring médií, o kterém se tady budeme bavit. Jedná se o naprosto zásadní marketingovou praktiku, bez které se žádná větší firma neobejde. K čemu slouží monitoring S monitoringem se dnes setkáte v PR, ale třeba i v mediálních nebo výzkumných agenturách. Jedná...

Generace X Y Z a alfa – co to je?

Spojení generace Z teď proplouvá médii více než kdy dříve s tím, jak se tato generace dostala k sociálním sítím a zásadně ovlivňuje poptávku po mediálním obsahu. Pokud chcete zůstat v kurzu, neměly by vám uniknout nejnovější trendy, které tato generace uznává. A proč vlastně názvy jednotlivých generací rozlišujeme a jaké jsou jejich charakteristiky? Pojďme...

RTB – co to je?

Zkratka RTB vychází z anglického real time bidding. Pokud investujete do impresí, ale návštěvnost webu se stále nezvyšuje, možná přemýšlíte, jak změnit svou strategii. RTB představuje vhodnou alternativu, protože vám umožní dostat reklamu na platformy, kam Sklik ani Adwords nedosáhnou. Díky RTB můžete svou kampaň spustit bez toho, abyste k tomu potřebovali jakoukoliv mediální agenturu....

FMCG – co to je?

Zkratka FMCG znamená anglické Fast Moving Consumer Goods, tedy rychle spotřebovatelné produkty. A co to znamená v praxi? FMCG segment FMCG produkty představují segment, který obsahuje vše, co se rychle spotřebuje a tudíž to spotřebitel často a pravidelně nakupuje. Jsou to produkty, které se mohou rychle kazit. Typickým příkladem jsou tedy potraviny, ale třeba i...

Akvizice – co to je?

Není vám jasný význam slova akvizice? Setkáte se s ním především v souvislosti s médii a odteď už mu budete rozumět. Význam slova akvizice Synonymem slova akvizice je nábor, ale i získání. Akvizici většinou provádí nějaký podnikatelský subjekt. Nejčastěji se toto slovo používá v mediálním kontextu. Zde provozovatel médií rozšíří své portfolio. Mediální agentury mohou...

AČRA – co to je?

Ptáte se, co znamená zkratka AČRA? Je to naprosto jednoduché, protože počáteční písmena nám napovídají, že se jedná o asociaci českých reklamních agentur a marketingové komunikace. Tedy počáteční písmena marketingové komunikace nejsou přítomna, protože byla přidána až později. Případně se však můžete setkat i s variantou zkratky AČRA MK. Asociace českých reklamních agentur a marketingové...

KPI – Key Performance Indicator – co to je?

Dnes je to všude samá angličtina. KPI je zkratka slov Key Performance Indicator. Přeloženo do češtiny – klíčové ukazatele výkonu. Tento pojem se spojuje s marketingem a představuje měřitelné cíle. Klíčové ukazatele výkonu (KPI) KPI’s jsou cíle, které umožňují vyhodnocovat efektivitu kampaní i dalších projektů. Mohou nabývat více podob podle toho, jaká firma je stanovuje...

Effie – co to je?

Effie je zkratka slova effectiveness a označuje soutěž o nejefektivnější reklamu. Jedná se o jednu z nejprestižnějších soutěží v komunikačním průmyslu. Jak funguje Effie O vítězi rozhoduje 21 porotců ve třech kolech. Porotci posuzují měřitelné výsledky kampaní. Není to samozřejmě o tom, že vítězí ten, kdo investuje do reklamy nejvíce peněz, porota zohledňuje prostředky vynaložené...