Socializuji se

Slovník pojmů

Seřadit dle dataPodle abecedy: Řazení dle abecedyABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

A/B Testing

Určitě to znáte. Máte hned několik možností, ale objektivně nevíte, která bude fungovat lépe. Ano, každý má nějaký tip, co by mohlo být efektivní, ale je to pouze subjektivní názor, který není podpořen tvrdými daty. Díky metodě označované jako A/B Testing (anglicky také A/B split-run testing) zjistíte, jak je to doopravdy. A/B testing byla původně...

AČRA – co to je?

Ptáte se, co znamená zkratka AČRA? Je to naprosto jednoduché, protože počáteční písmena nám napovídají, že se jedná o asociaci českých reklamních agentur a marketingové komunikace. Tedy počáteční písmena marketingové komunikace nejsou přítomna, protože byla přidána až později. Případně se však můžete setkat i s variantou zkratky AČRA MK. Asociace českých reklamních agentur a marketingové...

Affiliate marketing

Pojem affiliate marketing vám možná není zcela povědomý, s jeho praktikami se však jistě setkáváte pravidelně. Říká se mu také partnerský anebo provizní marketing. Jde o výkonostní formu marketingu, která funguje na základě plateb za uskutečněnou konverzi. Základem affiliate marketingu je provázanost mezi prodejcem (např. e-shopem) a parnterem (např. influencerem). Princip affiliate marketingu Základní schéma...

Afinita v marketingu – co to je?

Afinita je index vhodnosti konkrétního mediálního nosiče pro reklamu. Pokud vám tato kostrbatá definice nic neříká, pokusím se to dále vysvětlit více lidsky. Afinita se jinak označuje také jako Target affinity index (TAI) nebo jako vhodnost. Význam slova afinita v marketingu Ať už chce inzerent propagovat jakýkoliv produkt, vždy je základem stanovení cílové skupiny. To...

Agenturní provize

Jak se říká: „Ani kuře zadarmo nehrabe.“ To platí téměř ve všech činnostech člověka. Podobně tomu je i v případe, kdy mediální agentury zprostředkovávají mediální prostor pro média. Za tuto službu dostanou pochopitelně zaplaceno. A to je právě ta agenturní provize. Výše agenturní provize může být různá, ale většinou se jedná o 15% ze zprostředkovaného obchodu.

Agregovaná data – co to je?

Agregovaná data se nejčastěji používala k vyhodnocování peoplemetrů. K tomu, abychom pochopili, co tento výraz znamená, musíme porozumět slovu agregovaná. Význam slova agregace Agregace znamená zpracování dat do skupin neboli agregátů. Agregát je tedy jiné označení pro skupinu nebo svazek něčeho – v našem případě dat. Synonymem slova agregace je tedy souhrn. Agregovaná data jsou...

AIDA

AIDA je model, který zachycuje základní fungování optimální reklamy. A proč má takový exotický název? Nejedná se o jméno z turecké telenovely. Je to složenina počátečních písmen čtyř základních prvků tohoto modelu. A – Attention (pozornost) – Bez pozornosti to prostě nejde. Pokud si zákazník nevšimne produktu / služby, tak o to nebude ani stát. Pozornost...

Akční plán

Akční plán je celkový souhrn všech marketingových aktivit. Je dobré jej mít vytvořený minimálně na měsíc dopředu. V akčním plánu volíte, dle vašich finančních i časových možností, marketingové činnosti, kterým se každý měsíc chcete nebo můžete věnovat. Tudíž, kdy je předpoklad, že se dostanete k vytouženému cíli. Sestavení akčního plánu Při sestavování akčního plánu si...

Akvizice – co to je?

Není vám jasný význam slova akvizice? Setkáte se s ním především v souvislosti s médii a odteď už mu budete rozumět. Význam slova akvizice Synonymem slova akvizice je nábor, ale i získání. Akvizici většinou provádí nějaký podnikatelský subjekt. Nejčastěji se toto slovo používá v mediálním kontextu. Zde provozovatel médií rozšíří své portfolio. Mediální agentury mohou...

ALT text či alternativní text

Pokud jste již někdy nahrávali obrázek na web, možná jste si všimli pole alternativní text či alternativní popis. Pokud jste váhali, zda pole vyplnit anebo ne, po přečtení tohoto textu už váhat nebudete! ALT Alternativním textem je možné popsat, co je na obrázku. Můžete se s ním setkat také pod označením ALT text, ALT popisek,...