Socializuji se

Slovník pojmů

Seřadit dle dataPodle abecedy: Řazení dle abecedyABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Gamifikace – co to je?

Gamifikace se dnes používá především v marketingu, ale co přesně pojem gamifikace znamená a jakých forem může nabývat? Jaká je historie gamifikace? K čemu je dobrá a jaké jsou nejběžnejší používané gamifikační principy? Kde se s gamifikací můžete setkat? Byť to možná ani nevíte, nejspíš každý z nás se s gamifikací setkal minimálně v některém...

Generace X Y Z a alfa – co to je?

Spojení generace Z teď proplouvá médii více než kdy dříve s tím, jak se tato generace dostala k sociálním sítím a zásadně ovlivňuje poptávku po mediálním obsahu. Pokud chcete zůstat v kurzu, neměly by vám uniknout nejnovější trendy, které tato generace uznává. A proč vlastně názvy jednotlivých generací rozlišujeme a jaké jsou jejich charakteristiky? Pojďme...

Ghostwriting – co to je?

Pokud existuje jedna podmnožina světa psaní, která má více předsudků než kterákoli jiná, je to právě ghostwriting. Samotný název zní záhadně. Ale práce jako ghostwritera je vlastně stejná jako každá jiná. Co je Ghostwriting? Definice toho, co představuje psaní duchů, není pevně stanovená. Obecně se však charakterizuje tak, ghostwriting je vše, co je oficiálně přisuzováno jiné...

Greenwashing – co to je?

Zelený marketing a povídání o tom, co všechno firmy dělají nad rámec svých povinností je v poslední době velmi oblíbené. O CSR aktivitách už jsem jeden článek psal. Teď bych se chtěl podívat na to, jak to vypadá, když firmy vytváří dojem, že jsou společensky odpovědné, ale ve skutečnosti svým zákazníkům lžou a jejich motivací...

Guerilla marketing – co to je?

Guerilla marketing je nekonvenční forma propagace, kdy se značka snaží s co nejnižším rozpočtem vytvořit co největší zájem veřejnosti a upozornit na sebe. K tomu je potřeba velká míra kreativity. Pro guerilla marketing se nejčastěji využívá venkovní prostředí. Jak funguje guerillový marketing Nespornou výhodou je nízký budget. Vlastně tento nástroj dost dobře vystihuje přísloví „Za...