Socializuji se

Slovník pojmů

Seřadit dle dataPodle abecedy: Řazení dle abecedyABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Image

Image [imidž] patří mezi slova, která již v češtině zdomácněla. Užívá se jako odborný termín pro afektivní a celkovou představu osoby, značky nebo výrobku ve veřejnosti, často záměrně pěstovaný s cílem být úspěšný. V ekonomice jde o úspěch u zákazníků, v politice u voličů, kdežto pro populární umělce jde o posluchače, pro města a obce...

Incel

Pojem incel [insel] je zkratkou pro involuntary celibate tedy nedobrovolný celibát. Incel se označují také členové subkultury lidí, definující se jako neschopní získat sexuálního partnera, přestože po něm touží. Americká  organizace zabývající se bojem za občanská práva Southern Poverty Law Center subkulturu označuje jako součást online mužského nadřazeného ekosystému. Incelové jsou většinou heterosexuální muži. Diskuse...

Infiltration marketing

Infiltration marketing (česky – infiltrační marketing) je marketingová taktika, která spočívá v infiltraci do nejrůznějších komunit za účelem propagování určitého produktu, společnosti, služby. V praxi to znamená, že marketingový pracovník se (například) v diskusním fóru vydává za běžného uživatele a propaguje nějaké zboží, značku, nebo službu. Čtenář nemá šanci rozpoznat, jestli se jedná o důvěryhodný komentář, nebo fikci....

Influencer – kdo to je?

Zdá se mi, že na to, že před dvaceti lety ještě nic takového neexistovalo, je dnes slovo influencer naprosto všude. Influenceři jsou jedním z hlavních nástrojů online reklamy. Pokud si tedy nejste jistí významem tohoto slova nebo tím, jak vlastně funguje influencer marketing, čtěte dál. Co dělá influencer Pojem influencer nemá jednu jasně danou definici,...

Infotainment

Co to je? Co to žere? Vysvětlení je jednoduché. Jedná se o propojení informací a zábavy, které se objevuje v novinách, TV zpravodajství i rádiu. Tradiční zpravodajství bývá stručné, jasné a bez citového zabarvení. Infotainment informuje, ale cílí na emoce, do zpráv pronikají prvky zábavy a často se kolem informací rozvíjí příběhy. Infotainment je spojením dvou...

Integrovaná komunikace

Někdy se uvádí také integrovaná marketingová komunikace. Ať už říkáme tak, nebo tak, jedná se stále o jedno a to samé. Uvést přesnou definici bude však trochu složité. Proč? Definic integrované marketingové komunikace je velké množství. 3 základní definice pojmu integrovaná komunikace Integrované marketingové komunikace jsou všechny komunikace, na které jsou vynakládány prostředky marketingového rozpočtu....

Interview

Interview je jedním z publicistických žánrů, jde o metodicky vedený rozhovor s cílem získat potřebné informace. Interview se od rozhovoru liší především tím, že novinář je jednoznačně v roli tazatele a iniciuje interview, určuje témata, otázky, okruhy atd. Při reprodukci se pak snaží zachytit nejen slova dotyčné osoby, ale také atmosféru, typické charakteristiky osobnosti a...

IP

IP adresa je v informatice číslo, které jednoznačně identifikuje síťové rozhraní v počítačové síti, která používá IP (internetový protokol). V současné době je nejrozšířenější verze IPv4, která používá 32bitové adresy zapsané dekadicky po jednotlivých oktetech (osmicích bitů), například 192.168.0.1. Z důvodu nedostatku IP adres bude nahrazen protokolem IPv6, který používá 128bitové IP adresy.