Socializuji se

Slovník pojmů

Seřadit dle dataPodle abecedy: Řazení dle abecedyABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Redirect

Redirect je přesměrování uživatelů na správnou www stránku. Jedná se o pojem z oblasti internetové reklamy. Není to náhodné přesměrování, ale přesměrování za účelem pomoci uživateli, který zadal špatnou www adresu. Případně adresu, kterou už daná firma nepoužívá, protože se například přejmenovala, nebo sloučila s jinou společností. Pro příklad se nemusí chodit daleko. Pokud uživatel chce vyhledat...

Reklamní/firemní slogany

Reklamní slogany hrají důležitou roli v přitahování pozornosti zákazníků. Slogan by měl být stručný, výrazný a sdělovat klíčovou zprávu nebo hodnotu produktu, značky nebo kampaně. Jak na to? Zde jsou některá pravidla a rady, které vám mohou pomoci napsat úspěšný slogan. Nejdřív ale začněme tím, zda potřebujete slogan a kdy je třeba jej vymýšlet. Skutečně...

Remitenda

Je označení té části periodického tisku, která se neprodala. Takové noviny a časopisy jsou na základě smlouvy vráceny distributorovi. Pro distributora nemusí taková situace nutně znamenat pohromu. V případě nulové remitendy by hrozilo, že by periodika už nebyla k dostání pro další potenciální zájemce. Tím by společnost přišla o klienty. V zásadě platí, že náklad vždy převyšuje poptávku....

Response

Response je anglicky odezva, odpověď. Je to termín, který se používá v mnoha odvětvích lidské činnosti. Například v marketingu, IT a teorii komunikace. V oblasti marketingu je response označení pro odezvu na komunikaci značky. Je to možná trochu krkolomné, takže to zkusíme znovu, lépe, radostněji. Je to vyjádření toho, jak cílová skupina reaguje na to, co se jim...

Retail

Retail je označení pro prodej v malém. Jinými slovy tedy také maloobchod, koncový prodej. Dalším významem může být také balení pro koncového uživatele. V případě, kdy retail označuje balení, jedná se o plnohodnotné balení. Co si pod tím představit? V balení je samostatný produkt spolu s příslušenstvím, který je zabalen v krabici nebo jiném standardním obalu. Často se k balení přidávají...

Robotické vytáčení/automatické volání – co to je?

Robotické vytáčení je systém, který umožňuje masové volání a rozesílání předem nahraných zpráv. Tento softwarový systém lze nastavit tak, aby zprávy přehrával živým osobám nebo hlasovým službám, a využívá se pro komunikaci se zákazníky a potenciálními zákazníky. Legitimní robotické hovory využívají různé organizace ve více odvětvích. Co představuje robotické vytáčení? Robotický dialer je software, který...

Rozdílné počty konverzí v Google Ads, Sklik a Google Analytics

Sklik vám hlásí jiný počet prokliků než Google Analytics? A počet konverzí se také liší? Nelekejte se, je to normální. Každý ze systémů používá jinou metodiku měření, ani jeden není 100% přesný a proto vám naměří každý jinou hodnotu. Odchylkou se není třeba nijak znepokojovat. Úplně jiná bude i skutečná částka za uskutečněné konverze. Data...

RTB – co to je?

Zkratka RTB vychází z anglického real time bidding. Pokud investujete do impresí, ale návštěvnost webu se stále nezvyšuje, možná přemýšlíte, jak změnit svou strategii. RTB představuje vhodnou alternativu, protože vám umožní dostat reklamu na platformy, kam Sklik ani Adwords nedosáhnou. Díky RTB můžete svou kampaň spustit bez toho, abyste k tomu potřebovali jakoukoliv mediální agenturu....

RTB – Real Time Bidding

RTB je automatizovaný aukční model prodeje a nákupu bannerové reklamy. Na jedné straně jsou publisheři, tedy poskytovatelé, kteří nabízejí reklamí prostor, na druhé straně stojí inzerenti, kteří nabízený prostor využívají pro svou reklamu. Inzerenti nemusí využívat klasický a zaběhnutý model nákupu reklamního prostoru napřímo od publisherů, ale mohou prostor nakoupit přes platformu (DSP). Pomocí DSP...