Socializuji se

Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Čeština, Gramatika, Pravopis

Internet & mobil

Internet je dnes bezesporu největší počítačová síť na světě.   Kolik je v něm zapojeno počítačů se dá uvést pouze odhadem, protože jejich počet se neustále zvětšuje. Internet dnes propojuje všechny kontinenty a většinu států světa. Dalo by se říci, že sestává z velkého množství „menších“ sítí, které jsou navzájem propojené a používají určitou sjednocující technologii. V poslední době dochází navíc k prolínání „klasického“ Internetu s celosvětovou telefonní sítí a sítí mobilních telefonů.

Internet je dnes bezesporu největší počítačová síť na světě.   Kolik je v něm zapojeno počítačů se dá uvést pouze odhadem, protože jejich počet se neustále zvětšuje. Internet dnes propojuje všechny kontinenty a většinu států světa. Dalo by se říci, že sestává z velkého množství „menších“ sítí, které jsou navzájem propojené a používají určitou sjednocující technologii. V poslední době dochází navíc k prolínání „klasického“ Internetu s celosvětovou telefonní sítí a sítí mobilních telefonů.

Všechny kategorie

Měl to být jeden z nejužitečnějších nástrojů telefonické komunikace, stal se však jendím z nejzbytečnějších a (v mém případě) i nejnenáviděnějších. Řeč je o hlasové schránce. Asi neznám člověka, který by ji používal. Většina lidí už ji má dávno zrušenou, pokud vy ještě ne, níže naleznete jednoduchý návod, jak na to u třech nejvyužívanějších mobilních...

Možná ji děláte a nevíte o tom. E-commerce zahrnuje veškeré obchodní činnosti prováděné na internetu, s pomocí dalších elektronických prostředků. Nejde jen o nákup a prodej, e-commerce je součástí e-businessu. Definice e-commerce Termín e-commerce poprvé použil Dr. Robert Jacobson v textu kalifornského zákona o elektronickém obchodu již v roce 1984. E-commerce obvykle využívá web alespoň...

Business-to-business je značení pro obchodní vztah mezi obchodními společnostmi. Obchodní společnosti v tomto vztahu neobsluhují spotřebitele. Vztah lze v Češtině vyjádřit jako od obchodníka k obchodníkovi. Koncept B2B Jak název napovídá, slovní spojení zaštiťuje obchodní vztahy a úkony mezi dvěma podnikajícími subjekty. Spadá sem vše, co provází doporučení, nákup, fakturaci, doručení apod. mezi jednou a...

Zleva i zprava můžete slyšet, že NFT je budoucnost. Že NFT (nebo také jinak „nifties“) představují novou hybnou síla digitálního vlastnictví. Co se ale skutečně skrývá pod zkratkou NFT (Non-Fungible Token)? Jak je možné, že skrze tento nezaměnitelný digitální token mohou majitelé virtuálních předmětů, obrázků, videí vydělávat miliony dolarů a trh umění, sběratelských předmětů a...

Rychlé vysvětlení toho, co znamená slovo skinning – pokud ho hledáte, jste tady správně. Není na tom nic složitého, skinning je druh internetové reklamy. Co znamená skinning Jedná se o formu reklamy, kdy je design webu a jeho celkové provedení přizpůsoben korporátní image klienta. Pomáhá tak sjednotit marketingovou komunikaci. Page Skinning vytváří silnou identitu značky...

Obzvlášt pokud ve světě internetu nejste tak zběhlí, mohou se vám zkratky zdát matoucí a když vám někdo napíše sz, tak prostě nevíte, co tím sakra myslí. A to nemluvě o tom, že se na vás začnou valit i další nesmyslná písmenka jako lol, omg a wtf. Pojďme se proto podívat na ty nejčastější zkratky,...

Stalo se vám, že se na vašem profilu zničehonic začal zvěřejňovat cizí obsah? Nebo máte někoho takového ve svém okolí? Útoky hackerů za cílem získání profilů jsou dnes běžnou záležitostí, a proto bychom je neměli brát na lehkou váhu. Rád bych tu s vámi sdílel pár tipů na to, jak se preventivně bránit a co...

V marketingové minulosti se někdy děly doslova psí kusy. Některé formáty reklamy vydržely do současnosti, ale jiné se využívají pouze zřídka, nebo dokonce vůbec. Do druhé kategorie spadá i formát internetové reklamy označovaný jako cosmic cursor. Cosmic cursor spočívá v tom, že ke kurzoru myši byla připojena animace. Návštěvník webu s tímto formátem reklamy se mohl radovat, protože...

Budget, neboli prachy, které je možné rozfofrovat. Aby to nebylo špatně pochopeno, napíšeme to tedy správně bez emocí, tak jak se sluší a patří ve výkladových slovnících. Budget = rozpočet kampaně. Vidíte, zní to trochu suše, proto jsme se pokusili udělat vtípek. Snad nám to nebudete mít za zlé. Každopádně. Při stanovení rozpočtu kampaně je...

Zamluvení, rezervování, tak by se dalo přeložit slovíčko booking. V oblasti reklamy a marketingu se jedná o termín, který znamená rezervování a další aktivity spojené s uvedením reklamy na obrazovky (případně do éteru). V žádném případě se tedy nejedná o nic, co by bylo spojené s knihami. Booking je termín, který se používá zejména při plánování TV kampaní. Přičemž...

Každý člověk je jiný, ale spoustu jich má stejné zájmy. Proto vznikají nejrůznější komunity, které mají v mnoha případech také komunitní servery. Obecně se jedná o webové stránky, na kterých se spolu pravidelně schází určitá skupina lidí. Prostřednictvím komunitního serveru spolu mohou komunikovat, sdílet informace, obrázky, nebo spolu hrát hry. V poslední době je spousta komunitních serverů,...

Určitě to znáte. Máte hned několik možností, ale objektivně nevíte, která bude fungovat lépe. Ano, každý má nějaký tip, co by mohlo být efektivní, ale je to pouze subjektivní názor, který není podpořen tvrdými daty. Díky metodě označované jako A/B Testing (anglicky také A/B split-run testing) zjistíte, jak je to doopravdy. A/B testing byla původně...

Mobile + episode = mobisode, to je jednoduchá rovnice. Co však složenina slov mobil a episoda znamená? Jedná se o krátké video, které se šíří prostřednictvím mobilních telefonů. Konkrétně přes 3G síť. Mobisode může trvat pouze několik desítek sekund, ale nejčastější délka je od tří do patnácti minut. Mobisode může být způsob, jak chtějí tvůrci upoutat...

Redirect je přesměrování uživatelů na správnou www stránku. Jedná se o pojem z oblasti internetové reklamy. Není to náhodné přesměrování, ale přesměrování za účelem pomoci uživateli, který zadal špatnou www adresu. Případně adresu, kterou už daná firma nepoužívá, protože se například přejmenovala, nebo sloučila s jinou společností. Pro příklad se nemusí chodit daleko. Pokud uživatel chce vyhledat...

Délka reklamního spotu v televizi a rozhlasu se obvykle označuje termínem stopáž. Stopáž může být různá, záleží zejména na penězích, které je zadavatel reklamy ochoten investovat. Nejkratší stopáž je zpravidla 5 sekund. Naopak nejdelší spoty mohou mít až 5 minut. To je však spíše výjimka. Jednak jsou takové spoty drahé a navíc diváka nudí. Nejběžnější stopáž...

Top of Mind je to, po čem firmy prahnou, ale málokteré se to povede. Top of Mind je subjektivní dominantní pozice značky. Každý jedinec může mít jinou značku, kterou označuje jako Top of Mind. Zní to možná trochu abstraktně, tak to zkusíme přiblížit jinými slovy. Je to první značka (brand), která se jedinci vybaví, pokud...

Skyscraper je anglický výraz pro mrakodrap. Co znamená termín skyscraper v marketingu? Jedná se o formát internetové reklamy, který má podobný tvar jako mrakodrap. Konkrétně úzký a vysoký. Skyscraper je vertikální reklamní proužek o velikostech 120*600 nebo 160*600 pixelů, který se používá v online prostředí. Správná výslovnost je [SKÁJSKREIPR].

Retail je označení pro prodej v malém. Jinými slovy tedy také maloobchod, koncový prodej. Dalším významem může být také balení pro koncového uživatele. V případě, kdy retail označuje balení, jedná se o plnohodnotné balení. Co si pod tím představit? V balení je samostatný produkt spolu s příslušenstvím, který je zabalen v krabici nebo jiném standardním obalu. Často se k balení přidávají...

Některé věci jsou nejlepší neplánované. Třeba letní večírek spojený se spontánním sexem. Většinou je však plán potřeba. V ideálním případě správně připravený, aby podle toho plánu mohl vzniknout skvělý produkt, se kterým budou všichni spokojeni. A co je tedy ten storyboard? Storyboard je obrázkový scénář, který vzniká při procesu tvorby TV spotu (reklamy). Svou formou připomíná...

K nejoblíbenějším činnostem provozovaným pomocí internetu pro soukromé účely patří komunikace. Téměř každý (90 %) uživatel internetu jej využívá k zasílání a přijímání e-mailů, 41 % uživatelů přes internet telefonuje, 32 % jej využívá k chatování a 15 % uživatelů přispívá do diskusních fór.

Obliba elektronické pošty je velmi vysoká napříč všemi věkovými skupinami, zatímco další formy komunikace přes internet (telefonování, videohovory, chat nebo diskusní fórum) mají více v oblibě zejména mladší uživatelé internetu.

Velmi časté je též využití internetu pro vyhledávání informací, 81 % uživatelů internetu starších 16 let (4 397 tis.) hledalo ve 2. čtvrtletí 2010 informace o zboží a službách, 53 % (2 882 tis.) hledalo informace o kultuře, 40 % (2 198 tis.) zajímaly informace týkající se cestování a ubytování, 31 % uživatelů (1 695 tis.) hledalo na internetu informace o zdraví.

Zatímco informace o zboží a službách, cestování nebo kultuře zajímají přibližně stejné množství mužů a žen, informace o zdraví hledají především ženy: každá čtvrtá žena (25 %, 1 156 tis.) hledá na internetu informace o zdraví, to je více než dvojnásobek počtu mužů, kteří se zajímali o tutéž tematiku (13 % všech mužů, 539 tis.).

Jednou z činností, u které velmi rychle v posledních letech narůstá počet uživatelů, je hledání práce, v roce 2006 k tomuto účelu využilo internet 347 tis. jednotlivců starších 16 let, v roce 2010 to bylo již 637 tis. jednotlivců, přičemž míra nezaměstnanosti byla podle údajů Výběrového šetření pracovních sil ČSÚ ve druhém čtvrtletí těchto let stejná. V roce 2006 hledalo zaměstnání pomocí internetu 17 % všech nezaměstnaných, v roce 2010 tento podíl činil již 43 %, přičemž častěji internet k hledání práce využívají nezaměstnaní s terciárním vzděláním (73 % z nich) než středoškoláci (65 %), vyučení (34 %) a nezaměstnání se základním vzděláním (30 %).

Bez zajímavosti jistě není fakt, že častěji než nezaměstnaní (160 tis.) se na internetu po nové práci poohlížejí zaměstnaní (324 tis.).

K nejoblíbenějším činnostem provozovaným pomocí internetu pro soukromé účely patří komunikace. Téměř každý (90 %) uživatel internetu jej využívá k zasílání a přijímání e-mailů, 41 % uživatelů přes internet telefonuje, 32 % jej využívá k chatování a 15 % uživatelů přispívá do diskusních fór.

Obliba elektronické pošty je velmi vysoká napříč všemi věkovými skupinami, zatímco další formy komunikace přes internet (telefonování, videohovory, chat nebo diskusní fórum) mají více v oblibě zejména mladší uživatelé internetu.

Velmi časté je též využití internetu pro vyhledávání informací, 81 % uživatelů internetu starších 16 let (4 397 tis.) hledalo ve 2. čtvrtletí 2010 informace o zboží a službách, 53 % (2 882 tis.) hledalo informace o kultuře, 40 % (2 198 tis.) zajímaly informace týkající se cestování a ubytování, 31 % uživatelů (1 695 tis.) hledalo na internetu informace o zdraví.

Zatímco informace o zboží a službách, cestování nebo kultuře zajímají přibližně stejné množství mužů a žen, informace o zdraví hledají především ženy: každá čtvrtá žena (25 %, 1 156 tis.) hledá na internetu informace o zdraví, to je více než dvojnásobek počtu mužů, kteří se zajímali o tutéž tematiku (13 % všech mužů, 539 tis.).

Jednou z činností, u které velmi rychle v posledních letech narůstá počet uživatelů, je hledání práce, v roce 2006 k tomuto účelu využilo internet 347 tis. jednotlivců starších 16 let, v roce 2010 to bylo již 637 tis. jednotlivců, přičemž míra nezaměstnanosti byla podle údajů Výběrového šetření pracovních sil ČSÚ ve druhém čtvrtletí těchto let stejná. V roce 2006 hledalo zaměstnání pomocí internetu 17 % všech nezaměstnaných, v roce 2010 tento podíl činil již 43 %, přičemž častěji internet k hledání práce využívají nezaměstnaní s terciárním vzděláním (73 % z nich) než středoškoláci (65 %), vyučení (34 %) a nezaměstnání se základním vzděláním (30 %).

Bez zajímavosti jistě není fakt, že častěji než nezaměstnaní (160 tis.) se na internetu po nové práci poohlížejí zaměstnaní (324 tis.).