Socializuji se

Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Marketing & média & reklama

Marketing bývá často zaměňován za reklamu. Přitom reklama je pouze součástí marketingu, i když poměrně významnou součástí. K reklamě můžeme využívat řadu médií.

 

Marketing bývá často zaměňován za reklamu. Přitom reklama je pouze součástí marketingu, i když poměrně významnou součástí. K reklamě můžeme využívat řadu médií.

 

Co znamená pojem merchandising? Používá se především v marketingu a přehledně si vysvětlíme, co přesně znamená a jaké jsou typy merchandisingu. Co je to merchandising Pod pojem merchandising se dá zahrnout spousta činností. Jedná se o činnosti, které se týkají práce v místě prodeje a jejich hlavní náplní je zajištění kvality zboží, uspořádání v regálech...

Ptáte se, co vlastně znamená barter nebo barterový obchod? Slovo barter se používá v dnešním kontextu velmi často především ve spojitosti se sociálními sítěmi a influencer marketingem. Pojďme si tedy tento pojem vysvětlit. Co je to barterová spolupráce Synonymem pro barter je spojení výměnný nebo směnný obchod. Barterová spolupráce značky a jednotlivce je taková, kdy...

Bannery jsou všude kolem vás a také toto slovo slýcháte velmi často. Přesto tak úplně nevíte, co ten výraz vlastně znamená? Pak jste tu správně. Pro záčatek vás upozorním, že slovo baner má v českém jazyce dvě formy. Můžete ho psát s jedním, ale i s dvěma n. Offline bannery V offline prostředí se jako...

Píše se obvykle nebo obvikle? Rád vám to vysvětlím. Je to totiž naprosto logické. Stačí si vzpomenout na vyjmenovaná slova po v. Správně je obvykle Obvykle je slovním druhem příslovce. A proč se píše s tvrdým y? Mezi vyjmenovanými slovy po v je slovo zvykat. A od něj je možná trochu překvapivě odvozeno slovo obvykle,...

Guerilla marketing je nekonvenční forma propagace, kdy se značka snaží s co nejnižším rozpočtem vytvořit co největší zájem veřejnosti a upozornit na sebe. K tomu je potřeba velká míra kreativity. Pro guerilla marketing se nejčastěji využívá venkovní prostředí. Jak funguje guerillový marketing Nespornou výhodou je nízký budget. Vlastně tento nástroj dost dobře vystihuje přísloví „Za...

Nejlepším způsobem, jak upoutat pozornost na značku (neboli vzbudit buzz), je užití ambientních médií. Ale která média mezi ně vlastně patří? Co jsou to ambientní média Ambientní média jsou OOH (out of home) neboli mimo domov, což znamená, že se jedná o média umístěná venku, v offline prostoru. Příkladem je reklama na klice veřejných záchodů....

Analogové vysílání už je minulostí. Jednalo se o způsob přenášení televizního obrazu, ale od roku 2011 přešly všechny televizní stanice na digitální vysílání, což pro analogové vysílání znamenalo konec. Co je to analogové vysílání Analogové vysílání je vůbec první technologie, která byla užívána k přenášení televizního obrazu. Obraz a zvuk byly přenášeny pomocí elektromagnetického vlnění....

Agregovaná data se nejčastěji používala k vyhodnocování peoplemetrů. K tomu, abychom pochopili, co tento výraz znamená, musíme porozumět slovu agregovaná. Význam slova agregace Agregace znamená zpracování dat do skupin neboli agregátů. Agregát je tedy jiné označení pro skupinu nebo svazek něčeho – v našem případě dat. Synonymem slova agregace je tedy souhrn. Agregovaná data jsou...

Metoda brainstormingu vám může přinést spoustu nových nápadů. Pracuje vlastně s asociacemi, které všichni máme, když se řekne nějaké slovo. Když si tyto asociace sdílí skupina několika studentů či zaměstnanců, mohou vznikat nové pohledy na danou problematiku. Význam slova brainstorming Brain je v překladu z angličitiny mozek a storm znamená blesk. Doslovný překlad nám toho...

Afinita je index vhodnosti konkrétního mediálního nosiče pro reklamu. Pokud vám tato kostrbatá definice nic neříká, pokusím se to dále vysvětlit více lidsky. Afinita se jinak označuje také jako Target affinity index (TAI) nebo jako vhodnost. Význam slova afinita v marketingu Ať už chce inzerent propagovat jakýkoliv produkt, vždy je základem stanovení cílové skupiny. To...

AB testování neboli z angličtiny AB testing se používá k porovnávání efektivity dvou kampaní. Pokud vám to pořád není jasné a zajímá vás, jak s AB testování začít, čtěte dál. Co je to AB testování AB testování se nejčastěji používá u PPC kampaní. Pokud inzerent neví, která z kampaní mu přinese lepší výsledky, může spustit...

Problémem u videa často bývá fakt, že dokáže zachytit pouze část reality. To řeší nová technologie videa, která se nazývá 360° video nebo také vr video, protože umožňuje přesunout reálný obraz objektu do virtuální reality.  Jak 360° video funguje? V současnosti neexistuje objektiv, který by sám o sobě dokázal nahrát všech 360 stupňů a přiblížil tak...

V marketingové minulosti se někdy děly doslova psí kusy. Některé formáty reklamy vydržely do současnosti, ale jiné se využívají pouze zřídka, nebo dokonce vůbec. Do druhé kategorie spadá i formát internetové reklamy označovaný jako cosmic cursor. Cosmic cursor spočívá v tom, že ke kurzoru myši byla připojena animace. Návštěvník webu s tímto formátem reklamy se mohl radovat, protože...

Budget, neboli prachy, které je možné rozfofrovat. Aby to nebylo špatně pochopeno, napíšeme to tedy správně bez emocí, tak jak se sluší a patří ve výkladových slovnících. Budget = rozpočet kampaně. Vidíte, zní to trochu suše, proto jsme se pokusili udělat vtípek. Snad nám to nebudete mít za zlé. Každopádně. Při stanovení rozpočtu kampaně je...

Zamluvení, rezervování, tak by se dalo přeložit slovíčko booking. V oblasti reklamy a marketingu se jedná o termín, který znamená rezervování a další aktivity spojené s uvedením reklamy na obrazovky (případně do éteru). V žádném případě se tedy nejedná o nic, co by bylo spojené s knihami. Booking je termín, který se používá zejména při plánování TV kampaní. Přičemž...

Každý člověk je jiný, ale spoustu jich má stejné zájmy. Proto vznikají nejrůznější komunity, které mají v mnoha případech také komunitní servery. Obecně se jedná o webové stránky, na kterých se spolu pravidelně schází určitá skupina lidí. Prostřednictvím komunitního serveru spolu mohou komunikovat, sdílet informace, obrázky, nebo spolu hrát hry. V poslední době je spousta komunitních serverů,...

Jsou to nejrůznější aktivity, které jsou zaměřené na růst nebo podporu prodeje produktů a služeb. V některých případech může být hard sell spojován také s tzv. prodejem za každou cenu, což znamená, že se mohou používat i manipulační techniky. 

Co-creation je anglický výraz pro spolupráci se spotřebiteli nebo potenciálními zákazníky, kteří mohou ovlivnit samotný produkt (službu), nebo jeho prezentaci. Může se jednat o spolupráci při vytváření produktu, reklamy, nebo komerční komunikace obecně. Je to vlastně geniální trik. Nevíte si s něčím rady? Nechte si poradit od svých zákazníků, nebo potenciálních spotřebitelů. Oni nejlépe vědí, čím...

Co to tak může být? Nebudeme dělat cavyky a povíme vám to. Jedná se o hlavní vysílací čas. Je to označení pro denní dobu, kdy dané médium sleduje, nebo poslouchá nejvyšší počet diváků z celého dne. Termín prime-time, česky také hlavní vysílací čas, se používá zejména u televizního a rozhlasového vysílání. Je nutno podotknout, že televize...

Marketing

Samotný marketing je proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka. Celý proces je komplexní, na jeho počátku stojí zjišťování potřeb zákazníka, následuje nabídnutí produktů a prodej. V tržním hospodářství prostupuje marketing všemi činnostmi firmy, tj. již od zajištění zdrojů, přes logistiku, výrobu a skladování až po prodej a zajištění poprodejních služeb.

Média

Podle Slovníku spisovného jazyka českého je medium, množné číslo média, zprostředkující osoba, prostředí, činitel, výplň prostoru nebo látka, ve které je předmět uložen. V masové komunikaci jsou média komunikačními výstupy nebo nástroji používanými k ukládání a doručování informací nebo dat.

Termín se týká složek masmediálního komunikačního průmyslu, jako jsou tištěná média, vydavatelství, zpravodajská média, fotografie, kino, vysílání (rozhlas a televize), digitální média a reklama.

Členění médi

  • Primární média umožňují sdělování bez dodatečných pomůcek (např. mluvené slovo, gesto, pohyb) / přirozený jazyk, neverbální komunikace.
  • Sekundární média ke sdělení využívají technologické pomůcky na straně sdělujícího, ne však na straně příjemce (např. megafon, vesnický rozhlas, tisk) / technická (maže se rozdíl ve vzdálenosti a čase).
  • Terciární média vyžadují technologickou pomůcku na straně sdělujícího i příjemce (např. rozhlas, televize, telefon, případně též počítač) / masová (pro větší množství lidí).
  • Kvartární média, která jsou založena na globálním elektronickém propojení světa a stírají rozdíl mezi sdělujícím a příjemcem sdělení / síťová komunikace.

Reklama

Reklama je placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky, mající obvykle za cíl zvýšení prodeje. Podle použitého média se rozlišuje televizní, novinová, internetová, rozhlasová, plakátová nebo jiná.

Reklamu využívají především obchodní společnosti, ale i neziskové organizace a profesní či sociální organizace. Profituje z ní však nejen její zadavatel (ten, kdo bývá v reklamě podepsán – výrobce či distributor), ale i její zpracovatel (většinou reklamní agentura) a šiřitel reklamy (např. webový portál, noviny, časopis, pošta).

Někdy se setkáváme s pouhými odkazy nebo jménem nebo logem výrobce či výrobku, kde chybí přesvědčování (odborně persuaze nebo persvaze), a to na vhodných i méně vhodných místech (např. na mantinelech při sportovních utkáních, na dresech nebo závodních autech).

 

Marketing

Samotný marketing je proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka. Celý proces je komplexní, na jeho počátku stojí zjišťování potřeb zákazníka, následuje nabídnutí produktů a prodej. V tržním hospodářství prostupuje marketing všemi činnostmi firmy, tj. již od zajištění zdrojů, přes logistiku, výrobu a skladování až po prodej a zajištění poprodejních služeb.

Média

Podle Slovníku spisovného jazyka českého je medium, množné číslo média, zprostředkující osoba, prostředí, činitel, výplň prostoru nebo látka, ve které je předmět uložen. V masové komunikaci jsou média komunikačními výstupy nebo nástroji používanými k ukládání a doručování informací nebo dat.

Termín se týká složek masmediálního komunikačního průmyslu, jako jsou tištěná média, vydavatelství, zpravodajská média, fotografie, kino, vysílání (rozhlas a televize), digitální média a reklama.

Členění médi

  • Primární média umožňují sdělování bez dodatečných pomůcek (např. mluvené slovo, gesto, pohyb) / přirozený jazyk, neverbální komunikace.
  • Sekundární média ke sdělení využívají technologické pomůcky na straně sdělujícího, ne však na straně příjemce (např. megafon, vesnický rozhlas, tisk) / technická (maže se rozdíl ve vzdálenosti a čase).
  • Terciární média vyžadují technologickou pomůcku na straně sdělujícího i příjemce (např. rozhlas, televize, telefon, případně též počítač) / masová (pro větší množství lidí).
  • Kvartární média, která jsou založena na globálním elektronickém propojení světa a stírají rozdíl mezi sdělujícím a příjemcem sdělení / síťová komunikace.

Reklama

Reklama je placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky, mající obvykle za cíl zvýšení prodeje. Podle použitého média se rozlišuje televizní, novinová, internetová, rozhlasová, plakátová nebo jiná.

Reklamu využívají především obchodní společnosti, ale i neziskové organizace a profesní či sociální organizace. Profituje z ní však nejen její zadavatel (ten, kdo bývá v reklamě podepsán – výrobce či distributor), ale i její zpracovatel (většinou reklamní agentura) a šiřitel reklamy (např. webový portál, noviny, časopis, pošta).

Někdy se setkáváme s pouhými odkazy nebo jménem nebo logem výrobce či výrobku, kde chybí přesvědčování (odborně persuaze nebo persvaze), a to na vhodných i méně vhodných místech (např. na mantinelech při sportovních utkáních, na dresech nebo závodních autech).