Socializuji se

Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

OOH

Reklama má tisíc tváří a podob. Out Of Home (OOH) reklama je taková, která na člověka působí mimo jeho domov. Je to však široký pojem, který zahrnuje outdoorovou (venkovní) i indoorovou (vnitřní) formu reklamy.

Out Of Home reklama cílí na lidi, kteří jsou zrovna mimo domov. Je jedno, jestli jsou na ulici, v tramvaji, nebo v ordinaci. Důležité je zaujmout. Ať už netradičním pojetím. Nebo vhodným umístěním.

Reklama má tisíc tváří a podob. Out Of Home (OOH) reklama je taková, která na člověka působí mimo jeho domov. Je to však široký pojem, který zahrnuje outdoorovou (venkovní) i indoorovou (vnitřní) formu reklamy.

Out Of Home reklama cílí na lidi, kteří jsou zrovna mimo domov. Je jedno, jestli jsou na ulici, v tramvaji, nebo v ordinaci. Důležité je zaujmout. Ať už netradičním pojetím. Nebo vhodným umístěním.

Newsletter je termín, který se v angličtině používá pro označení pravidelně distribuované publikace, obvykle zaměřené na jedno hlavní téma, které je zajímavé pro jeho odběratele. Slovo „newsletter“ je odvozeno ze spojení slov „news“ (novinky) a „letter“ (dopis), což odráží jeho původní účel: poskytovat informace ve formátu, který připomíná dopis. Prostřednictvím newsletteru mohou společnosti pravidelně zasílat...

Ve městě je potkáváme doslova na každém rohu. Mrkají na nás v metru, na autobusových zastávkách a občas do nich náhodou vrazíme i jen tak na ulici. Teď nemluvím o divných lidech, ale o CLV, tedy CityLight vitrine. CLV patří k nejviditělnějším formám prezentace. Zcela prosklenou vitrínu s reklamní kampaní totiž není možné přehlédnout. CityLight...

Deštníkový efekt, je poměrně zajímavý jev. Dejte však pozor zastánci češtiny a národní obrozenci. V marketingu se většinou používá spíše anglický tvar umbrella effect. Je to účinek, kterým zastřešující značka (umbrella brand) působí na produkty a značky, které zastřešuje (schovává pod deštníkem). Díky umbrella effectu se mohou nové produkty a značky dostat poměrně rychle do povědomí...

Některé věci jsou nejlepší neplánované. Třeba letní večírek spojený se spontánním sexem. Většinou je však plán potřeba. V ideálním případě správně připravený, aby podle toho plánu mohl vzniknout skvělý produkt, se kterým budou všichni spokojeni. A co je tedy ten storyboard? Storyboard je obrázkový scénář, který vzniká při procesu tvorby TV spotu (reklamy). Svou formou připomíná...

Chytré hlavičky se daly dohromady a vymyslely oční kameru (anglicky Eye-tracking). Co si pod tímto termínem představit? Je to speciální kamera, která snímá pohyb očí. Na základě získaných informací, lze určit nevědomé oční reakce spotřebitelů na různé podněty. V praxi se využívá zejména v marketingovém a mediálním výzkumu. Díky této technice mohou výzkumníci zjistit, kterým místům čtenář...

Stalo se vám, že jste prohlíželi nějakou webovou stránku na mobilu, ale místo písmen jste viděli jen blechy? Pak daný web rozhodně nebyl mobile friendly. V současné době, kdy se čím dál častěji používají telefony a tablety k prohlížení webů, se skloňuje termín mobile friendly ve všech pádech. Jedná se o označení webových stránek, které jsou dobře...

Jedná se o složení slov mass a prestige. Co to tedy je? Je to marketingový pojem, který označuje produkty, které jsou prestižní, ale i cenově dostupné. Je pouze malé procento lidí, kteří nechtějí mít luxusní zboží. Bohužel (bohudík) si ho většina nemůže dovolit. Tím vzniká na trhu zajímavá trhlina, kterou se snaží někteří výrobci zaplnit....

Jedná se o nedovolený způsob propagace, se kterým se rozhodně žádný zákazník nechce setkat. Při propagaci jsou cíleně používány zavádějící informace. Účelem je zmást zákazníka a namastit si kapsu ať to stojí, co to stojí. Klamavá reklama je nekalosoutěžní jednání, které spočívá v šíření takových údajů o vlastním nebo cizím podniku (službě, výrobku atd.), jež vyvolají...

Hned na úvod vás musíme vyvést z omylu. Klíčové slovo může být sice pouze jedno slovo, ale poměrně často se jedná také o sousloví. A k čemu jsou tato slova dobrá? Klíčová slova jsou zásadním faktorem při optimalizaci textu pro vyhledávače. Jedná se vlastně o slova, která jsou určitým způsobem spojená s produktem, značkou nebo webovou stránkou. Pokud...

Někdy se uvádí také integrovaná marketingová komunikace. Ať už říkáme tak, nebo tak, jedná se stále o jedno a to samé. Uvést přesnou definici bude však trochu složité. Proč? Definic integrované marketingové komunikace je velké množství. 3 základní definice pojmu integrovaná komunikace Integrované marketingové komunikace jsou všechny komunikace, na které jsou vynakládány prostředky marketingového rozpočtu....

Infiltration marketing (česky – infiltrační marketing) je marketingová taktika, která spočívá v infiltraci do nejrůznějších komunit za účelem propagování určitého produktu, společnosti, služby. V praxi to znamená, že marketingový pracovník se (například) v diskusním fóru vydává za běžného uživatele a propaguje nějaké zboží, značku, nebo službu. Čtenář nemá šanci rozpoznat, jestli se jedná o důvěryhodný komentář, nebo fikci....

Response je anglicky odezva, odpověď. Je to termín, který se používá v mnoha odvětvích lidské činnosti. Například v marketingu, IT a teorii komunikace. V oblasti marketingu je response označení pro odezvu na komunikaci značky. Je to možná trochu krkolomné, takže to zkusíme znovu, lépe, radostněji. Je to vyjádření toho, jak cílová skupina reaguje na to, co se jim...

Jedná se o zkratku, která vznikla z anglických slov picture element, což v překladu znamená obrazový prvek. Je to termín, který je spojován s počítačovou grafikou. Pixel je nejmenší jednotkou digitální rastrové (bitmapové) grafiky. Stále si pod tím nedovedete nic představit? V tom případě to řekneme jednoduše.  Jeden pixel je například jeden svítící bod na monitoru. Jedná se o...

Jak už bylo řečeno několikrát. Nic netrvá věčně, ani láska k jedné slečně. Stejně tak po ukončení reklamní kampaně, účinky reklamy postupně odeznívají. Člověk vše nezapomene ze dne na den, takže se jedná o určitý proces zapomínání a odeznívání účinků reklamy, který započne ihned po skončení, zastavení, stažení reklamy z éteru, z televizní obrazovky, případně z jiného média. Správná...

Příklady formátů / provedení Out Of Home reklamy:

  • Plakáty
  • Billboardy
  • Pohyblivá reklama (například polepy aut)
  • Woblery
  • CLV – City light vitrine
  • Lavičky s reklamou
  • Kreativitě se meze nekladou, spíše naopak. Pod Out Of Home reklamu spadá mnoho dalších formátů a provedení.

Nevýhodou Out Of Home reklamy je, že se dá jen stěží vyhodnotit dopad reklamy. Proto umístění a způsob provedení často záleží spíše na citu jednotlivých pracovníků v oblasti marketingu než na statických datech.

Právě umístění je jedním z důležitých prvků, které rozhodují o úspěšnosti Out Of Home reklamy. Kde se člověk nudí, tam si reklamy určitě všimne. Například v silniční zácpě si řidič všímá více billboardů než v ulicích města, kde musí dávat pozor na dopravu. Také v čekárně u lékaře má dostatek času, takže si může důkladně prohlédnout každý kout čekárny, tedy i reklamu. Pokud tedy pacient není tak vystrašený, že ho nic nezajímá. V takovém případě mu je reklamní sdělení u… ukradený.

Jsou však i místa, kde člověk nemá čas zbytečně lelkovat, ale přesto se zde objevuje reklamní sdělení v podobě Out Of Home reklamy. V Takovém případě musí nastoupit kreativita, jinak bude úspěšnost reklamy mizivá.

Výhodou Out Of Home reklamy je, že je v porovnání s reklamou v tradičních médiích (TV, rádio, atd.) poměrně levná. Jako negativní faktor může působit to, že na nás reklama útočí na každém kroku, takže v některých případech lze mluvit o přesycení veřejných prostor.

Příklady formátů / provedení Out Of Home reklamy:

  • Plakáty
  • Billboardy
  • Pohyblivá reklama (například polepy aut)
  • Woblery
  • CLV – City light vitrine
  • Lavičky s reklamou
  • Kreativitě se meze nekladou, spíše naopak. Pod Out Of Home reklamu spadá mnoho dalších formátů a provedení.

Nevýhodou Out Of Home reklamy je, že se dá jen stěží vyhodnotit dopad reklamy. Proto umístění a způsob provedení často záleží spíše na citu jednotlivých pracovníků v oblasti marketingu než na statických datech.

Právě umístění je jedním z důležitých prvků, které rozhodují o úspěšnosti Out Of Home reklamy. Kde se člověk nudí, tam si reklamy určitě všimne. Například v silniční zácpě si řidič všímá více billboardů než v ulicích města, kde musí dávat pozor na dopravu. Také v čekárně u lékaře má dostatek času, takže si může důkladně prohlédnout každý kout čekárny, tedy i reklamu. Pokud tedy pacient není tak vystrašený, že ho nic nezajímá. V takovém případě mu je reklamní sdělení u… ukradený.

Jsou však i místa, kde člověk nemá čas zbytečně lelkovat, ale přesto se zde objevuje reklamní sdělení v podobě Out Of Home reklamy. V Takovém případě musí nastoupit kreativita, jinak bude úspěšnost reklamy mizivá.

Výhodou Out Of Home reklamy je, že je v porovnání s reklamou v tradičních médiích (TV, rádio, atd.) poměrně levná. Jako negativní faktor může působit to, že na nás reklama útočí na každém kroku, takže v některých případech lze mluvit o přesycení veřejných prostor.