Socializuji se

Slovník pojmů

Seřadit dle dataPodle abecedy: Řazení dle abecedyABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

SMART / SMARTER metoda (Specific, Measurable, Achievable, Realistic, Time-bound, Evaluable, Reevaluable)

Metoda SMART / SMARTER je mnemotechnická pomůcka používaná v projektovém řízení a koučinku ve fázích stanovení cílů. Jedná se o způsob jak hodnotit kvalitu projektových cílů nebo cílů osobního rozvoje. Stejný termín se také často používá při řízení výkonnosti, kdy cíle jsou požadované parametry, které by měl naplnit hodnocený zaměstnanec. První zaznamenané použití tohoto pojmu...

Normostrana / normovaná stránka (NS)

Normostrana neboli normovaná stránka (zkratka NS) je jednotka používaná pro přesné určení množství napsaného textu. Normostrana je odvozena od psacích strojů, kdy se obvykle psalo třicet řádků na stránku po šedesáti úhozech (tj. 30 řádků x 60 znaků = celkem 1 800 znaků). Využívá se pro kalkulaci výsledné ceny textu. Jedna normostrana má přesně 1800 znaků,...

URL

Zkratka URL (celým názvem Uniform Resource Locator) slouží k přesnému určení umístění zdroje informací na internetu.   Ukázka zápisu URL slovo.neco.com www.neco.com/slovo www.neco.com/slovo/slovo/slovo www.neco.com/

PR článek

PR článek je nástrojem marketingové komunikace. Řadí se do Public Relations – konkrétně do Media Relations (tzv. komunikace s médii).  Dříve byly za PR články považovány pouze klasické tiskové zprávy (tisková zpráva je písemné sdělení obsahující novou informaci, která je následně rozeslána různým médiím). Dnes je pojetí PR článku poněkud širší. Za PR článek lze v dnešní...