Socializuji se

Slovník pojmů

Seřadit dle dataPodle abecedy: Řazení dle abecedyABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Click fraud – podvodné kliky

Click fraud (podvodný klik) je nekalou praktikou využívanou majiteli webů za účelem zvýšení příjmů. Jednoduše jde o klikání na PPC reklamy (tedy reklamy s platbou za proklik), které je úmyslné, škodlivé a postrádá nákupní potenciál. Klikání obvykle prování počítačový program nebo automatizovaný sktipt, který se vydává za legitimního uživatele. V některých případech klikání také provádí...

Clickbait – co to je?

Výraz „clickbait“ je složen z anglických slov „click“ a „bait“. Označuje neodolatelné titulky, upoutávky nebo náhledové obrázky, které používají emotivní nebo senzacechtivé formulace, aby vzbudily zvědavost čtenáře a přiměly ho kliknout na odkaz (často clickbait slouží jako taková návnada na kliky/zobrazení/čtenosti daného média). Cílem je vyvolat co nejvíce kliknutí, i když obsah článku nepřináší to,...

CLV – City light vitrine

Ve městě je potkáváme doslova na každém rohu. Mrkají na nás v metru, na autobusových zastávkách a občas do nich náhodou vrazíme i jen tak na ulici. Teď nemluvím o divných lidech, ale o CLV, tedy CityLight vitrine. CLV patří k nejviditělnějším formám prezentace. Zcela prosklenou vitrínu s reklamní kampaní totiž není možné přehlédnout. CityLight...

CLV – Customer lifetime value

Hodnota zákazníka v čase, zhruba tak by se dal přeložit marketingový výraz customer lifetime value (CLV). Jde o metriku, která vyjadřuje, jakou hodnotu má pro nás zákazník, který se vrací a nakupuje opakovaně, tedy zákazník, se kterým máme vytvořený dlouhodobý vztah. CLV můžeme definovat i jako částku, kterou u nás zákazník utratí za celou dobu,...

Co nebo kdo je copywriter

Zajímá vás práce copywritera, ale vlastně stále nevíte, co si pod tímto pojmem představit? Jako správný copywriter jsem se rozhodl o tom napsat článek. Co dělá copywriter Práce copywritera je opravdu různorodá. Respektive stále něco píše. Ale odvětví, ve kterých může pracovat jsou vlastně všechna, která vás napadnou. Ať už je to neziskový sektor, vzdělávání,...

Co-creation

Co-creation je anglický výraz pro spolupráci se spotřebiteli nebo potenciálními zákazníky, kteří mohou ovlivnit samotný produkt (službu), nebo jeho prezentaci. Může se jednat o spolupráci při vytváření produktu, reklamy, nebo komerční komunikace obecně. Je to vlastně geniální trik. Nevíte si s něčím rady? Nechte si poradit od svých zákazníků, nebo potenciálních spotřebitelů. Oni nejlépe vědí, čím...

Consent Management Platform (CMP) – co to je?

V digitálním světě, kde ochrana osobních údajů a soukromí nabývá na důležitosti, se stále více diskutuje o potřebě správného řízení souhlasů uživatelů. Consent Management Platform (CMP), neboli platforma pro správu souhlasů, je nástroj, který pomáhá webovým stránkám a online službám spravovat a dokumentovat souhlasy uživatelů pro sběr a zpracování jejich dat. V České republice se...

Cookie

Na přípravu cookie potřebujete: máslo, cukr, mouku…ne, tyto koláčky na mysli nemám. Nyní mluvím o HTTP cookies, malém souboru dat, která webový server pošle prohlížeči, který je uloží na počítači uživatele. Při každé další návštěvě téhož serveru pak prohlížeč tato data posílá zpět serveru. Cookies běžně slouží k rozlišování jednotlivých uživatelů, ukládají se do nich...

Copywriteři

Copywriteři jsou odborníci na psaní reklamních a propagačních textů. Jejich hlavním cílem je vytvářet obsah, který přiměje čtenáře k určité akci – ať už je to nákup produktu, přihlášení k odběru newsletteru, návštěva webové stránky nebo jiná aktivita. Copywriteři mohou pracovat v reklamních agenturách, v nakladatelstvích, pro korporace, veřejné instituce, neziskové organizace nebo jako samostatní...