Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Správa kampaní v Google Ads

Práce s PPC kampaněmi nekončí tím, že založíte kampaň. Je potřeba její vývoj neustále sledovat a využít možnosti kampaň libovolně upravovat. Pojďme se tedy podívat na to, jak reklamu spravovat v případě, že už ji máte založenou. Pokud ne a ptáte se, jak na první kampaň v Google Ads, přikládám odkaz na článek.

O kampaně v Google Ads je potřeba se starat a přizpůsobovat je tak, aby byly co nejefektivnější. Přesto to většina inzerentů nedělá. Proto máte možnost se odlišit a o své kampaně se starat, což vám pomůže konkurenci předběhnout.

Co je to skóre kvality v Google Ads

Na první stránce vyhledávání se uživatelům zobrazuje až 8 textových reklam. Přesto jsou tu desítky inzerentů, kteří chtějí být zobrazeni. Pořadí, ve kterém se inzerenti zobrazí určuje právě aukce reklam. Pořadí v aukci reklam však ovlivňuje právě skóre reklamy. Tyto dva pojmy spolu tedy úzce souvisí.

Skóre kvality

Jedná se o parametr klíčového slova, který se zobrazuje jako číslo od 1 do 10. Toto číslo pro vás bude při správě Google Ads kampaní to nejdůležitější – hned vedle statistik o konverzích. Čím nižší je totiž skóre kvality, tím méně se ve vyhledávání zobrazujete a tím více platíte za proklik.

Udělování skóre je způsob, jakým Google zajišťuje, že se uživatelům zobrazují relevantní výsledky a kvalitní reklamy.

Co má na výši skóre vliv:

  • obsah stránky, na kterou reklama odkazuje
  • vztah klíčového slova, reklamy a obsahu stránky
  • historie Google Ads účtu inzerenta
  • kvalita zobrazované reklamy

Dosáhnout skóre 10 je především v konkurenčním prostředí těžké, ale pokud se budete snažit, určitě se vám podaří dostat na skóre 7, které už je slušným výsledkem.

Co vám k tomu pomůže? Text reklamy by měl obsahovat alespoň jedno klíčové slovo, ale také obsah stránky, na kterou reklama odkazuje, by měl svým obsahem klíčovému slovu odpovídat.

Porovnejte svou reklamu s konkurencí a dejte jí něco navíc. Snažte se zákazníky přesvědčit, aby klikli právě na vaši reklamu. Také doporučuji používat modifikovanou volnou shodu místo prosté volné shody (viz minulý článek).

Co u kampaně v Google Ads sledovat

Každý týden:

  • Projděte klíčová slova a smažte ta, která snižují skóre vaší reklamy nebo ta, která zkrátka nepřináší konverzi.
  • Ujistěte se, že na kampani neproděláváte. Vyplatí se vaše kampaň nebo potřebuje zásadní úpravy, aby vás nezruinovala?
  • Upravte cenu za kliknutí. Často se tato cena na začátku nastavuje vyšší a pak ji můžete snížit. Neměla by ale být příliš nízká, aby nebránila jinak efektivní reklamě v přinášení výsledků.
  • Kontrolujte rozpočet. Stačí vám rozpočet nebo byste potřebovali někde investovat více peněz, aby se dostavily výsledky?
  • U obsahové sítě si pohlídejte, že vám všechna umístění reklamy přináší konverze.
  • Kde utrácíte nejvíce peněz? Je to tam, odkud také přichází nejvíce konverzí? Pokud ne, změňte to.

Správně se má psát zpropadený / zpropadená apod. Slovo „spropadený“ je tedy z češtinářského hlediska špatně. Už jste četli? Česká republika x Česká RepublikaVelká písmena patří mezi nejtěžší oblasti pravopisu a vlastně je nikdo nemá rád. Neexistují zde totiž žádná pravidla. Tedy nějaká ano, ale pokaždé mají několik výjimek. Podíváme se tedy na to, jak...

Každé dva týdny:

  • Zkontrolujte report vyhledávaných klíčových slov a poupravte seznam vylučujících klíčových slov.
  • Zvažte, zda není potřeba přidat nová klíčová slova.
  • Vytvořte nové reklamní sestavy na míru pro klíčová slova, která si vedou dobře. Zvýší to jejich efektivitu.
  • Podívejte se na podíl zobrazování vaší reklamy ve vyhledávání. Pokud je malý, tak zvažte, zda se vám nevyplatí zvýšení ceny za proklik.
  • Zkontrolujte výsledky reklamy na počítači a na mobilním zařízení.
  • Ověřte, zda jsou v každé reklamní sestavě alespoň dvě reklamy aktivní. Ty, které jsou aktivní, ale nepřináší výsledky, upravte nebo nahraďte novými.

Každé tři týdny:

  • Porovnejte výkonnost kampaní v jednotlivých týdnech. Obzvlášť v začátku kampaně se musí zvyšovat.
  • Zkontrolujte, zda vstupní stránky fungují a pokud máte dvě varianty, které testujete, porovnejte je.
  • Sledujte počet konverzí u jednotlivých URL adres, na které vaše reklamy odkazují. Ty, které mají nízké procento konverze se snažte zlepšit.
  • Projděte si nastavení všech kampaní a zkontrolujte, že vše funguje tak, jak má. Obzvlášť pokud kampaně spravuje více lidí, občas se na něco zapomene.

Správa kampaní v Skliku a na Facebooku

Reklamy v Skliku

Sklik nabízí podobné typy kampaní jako Google Ads. Rozdíl je v tom, že reklamy se zobrazují na Seznamu. Ten tvoří zhruba 30 % vyhledávání v ČR. Vyplatí se pracovat s oběma systémy – Sklikem i Google Ads, protože každá cílová skupina používá jiný vyhledávač. Proto je nejlepší spustit kampaně na obou a sledovat, který je efektivnější.

Na Skliku vám zaručeně budou dobře fungovat produkty pro seniory. Naopak Google používají spíše mladší uživatelé.

Ve vyhledávání vám Sklik zobrazí typickou textovou reklamu i produktový inzerát. To je vlastně obdoba kampaně v Google nákupy. Po propojení Skliku se serverem zboží.cz začnou zdroje dat automaticky vytvářet produkty, u kterých se ve vyhledávači zobrazuje cena a obrázek.

Výhodou služby Sklik je bezesporu fakt, že umožňuje inzerovat na místech, kam Google Ads nemá přístup. Jedná se především o weby jako Novinky.cz, iDnes, Sport, Deník atd.

Systém Sklik také nabízí remarketing i jeho dynamickou verzi, pouze to nazývá jako retargeting.

Reklama na Facebooku

Placená reklama formou PPC je vám nabízená také sociální sítí facebook. Facebook reklamy jsou z hlediska správy nejsložitější, protože tato sociální síť je vysoce nestabilním prostředím. Proto se vám může stát, že z úspěšné kampaně se ze dne na den stane propadák.

Pomocí facebooku opět cílíte spíše na lidi, kteří daný produkt nevyhledávají, ale vy je chcete přesvědčit k jeho koupi. V tomto směru se tedy podobá reklamám v obsahové síti od Skliku nebo Google Ads. Proto musí být reklama na facebooku součástí propracované strategie a působit lákavě.

Reklamu na facebooku tedy záčátečníkům v PPC, kterým jde o zvýšení prodejů, nedoporučuji. Jedná se spíše o jakýsi doplněk online strategie značky, který by měl přijít na řadu až na závěr.

Ačkoliv nastavení reklamy na facebooku není složité, protože umožňuje cílit například podle zájmů, nejedná se o příliš efektivní nástroj. Není totiž pravděpodobné, že cílení na základě zájmů povede k nákupu.

Facebook reklamu doporučuji především v případě, že se snažíte propagovat příspěvky, které primárně nemají za cíl prodeje.

Nespornou výhodou reklamy na Facebooku je to, že zabírá spoustu místa, tedy pravděpodobně upoutá pozornost zákazníka. I facebook navíc nabízí kvalitní remarketing, který může poskytnout poměrně vysokou návratnost investic.

To by bylo ke správě kampaní vše. To, který nástroj pro své kampaně zvolíte, je čistě na vás. Musíte zkrátka zvážit výhody a nevýhody jednotlivých systémů a vybrat ten, který je pro váš produkt nejlepší. Přeji vám hodně štěstí!

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Známý buřič, kritik a provokatér. Společně s Agátou asi nejčastěji skloňované jméno v českém bulváru hned po Ivetě Bartošové. Účastník reality show. Aktuálně šéfredaktor Extra.cz a stále pořád stejné hovado :-).Ahoj Pavle, vítám tě u nás v sekci celebrit. O tobě toho bylo napsáno a namluveno mnoho, takže tebe se nebudu ptát na to, ať nám o sobě...

Tradiční babiččin jablečný závin. Pochoutka, po které se mlsně oblizují celé generace Čechů. Každý rok ochutná štrúdl mnoho turistů, ale na jídelních lístcích v restauracích a cukrárnách je tato laskomina označována jako štrůdl. Jaký tvar je pravopisně správně? Správně se píše jen štrúdl (s čárkou)Jediná správná varianta je štrúdl. Jablečný štrúdl má v Čechách dlouhou tradici, ale...

RTB je automatizovaný aukční model prodeje a nákupu bannerové reklamy. Na jedné straně jsou publisheři, tedy poskytovatelé, kteří nabízejí reklamí prostor, na druhé straně stojí inzerenti, kteří nabízený prostor využívají pro svou reklamu. Inzerenti nemusí využívat klasický a zaběhnutý model nákupu reklamního prostoru napřímo od publisherů, ale mohou prostor nakoupit přes platformu (DSP). Pomocí DSP...

Opět to záludné stupňování přídavných jmen. Tenký – tenčí – nejtenčí, tak se správně stupňuje přídavné jméno tenký. V průběhu časování dochází k záměně souhlásky k na souhlásku č. Takže žádné tenší! Vždy pouze tenčí. Obdobně tomu je i u jiných přídavných jmen (křehký – křehčí – nejkřehčí, hebký – hebčí – nejhebčí atd.). Příklady SPRÁVNÉHO užití slova tenčí:...

V českém jazyce jsou zřetelné tendence, kdy se z ustálených slovních spojení postupem času staly příslovečné spřežky, které se píší dohromady. Jedná se vlastně o slučování některých slov.   Sice se jedná o přirozený proces, ale výsledek přidělává lidem akorát potíže. Jedná se ještě o ustálené spojení nebo o příslovečnou spřežku? Píše se to dohromady, nebo zvlášť?...

Lechtání je (většinou) přátelská aktivita, která má za cíl rozesmát lechtanou osobu. Je to synonymní označení pro šimrání, přeneseně i pro svědění v krku. V některých případech může být lechtání považováno i za mučení během BDSM hrátek. 😊 Pravopisně SPRÁVNĚ je lechtáníLechtání není slovo cizího původu. Nejedná se ani o výjimku. A už vůbec nemá slovo...

Každý klakson má jiný zvuk, ale pravopisně správně se píše pouze ve tvaru klakson. Slovo pochází z anglického výrazu klaxon, ale v současnosti už je plně počeštěné. Jedinou správnou variantou v českém jazyce je tedy klakson. Co znamená slovo klakson? Klakson je označení pro zvukové výstražné zařízení vozidla. Houkačka může být elektronická (automobil) nebo s mačkacím balónkem (jízdní kolo,...

Píše se epizoda nebo episoda? Je to slovo, které se používá dnes a denně, ale jaká je správná varianta? Přesně to si teď vysvětlíme. V tomto případě je k nám paní čeština milosrdná. Správně jsou obě varianty, tedy episoda i epizoda. Lehké to je i s výslovností, protože v obou případech je stejná – [EPIZODA].Přesto se najdou drobné problémy...

Nejlepším způsobem, jak upoutat pozornost na značku (neboli vzbudit buzz), je užití ambientních médií. Ale která média mezi ně vlastně patří? Co jsou to ambientní média Ambientní média jsou OOH (out of home) neboli mimo domov, což znamená, že se jedná o média umístěná venku, v offline prostoru. Příkladem je reklama na klice veřejných záchodů....

Blahoslav Mužské jméno Blahoslav slovanského původu. Jméno vzniklo překladem latinského jména Benedictus, jeho význam je tedy božehnaný. Kdy slaví Blahoslav svátek?Blahoslav slaví, podle českého občanského kalendáře, svátek 30. dubna (30.4.).Domácké podoby jména BlahoslavBlahoš,Slávek,Sláva,Sláveček.Blahoslav a statistikaKolik žije v ČR BlahoslavůK 30. 4. 2022 žije v České republice 508 lidí se jménem Blahoslav.Oblíbenost jména BlahoslavJméno je 537. nejoblíbenějším...
Načíst dalších 10 článků