Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type
Zkuste vyhledat např.   Gramatika, Čeština, Pravopis

Správa kampaní v Google Ads

Práce s PPC kampaněmi nekončí tím, že založíte kampaň. Je potřeba její vývoj neustále sledovat a využít možnosti kampaň libovolně upravovat. Pojďme se tedy podívat na to, jak reklamu spravovat v případě, že už ji máte založenou. Pokud ne a ptáte se, jak na první kampaň v Google Ads, přikládám odkaz na článek.

O kampaně v Google Ads je potřeba se starat a přizpůsobovat je tak, aby byly co nejefektivnější. Přesto to většina inzerentů nedělá. Proto máte možnost se odlišit a o své kampaně se starat, což vám pomůže konkurenci předběhnout.

Co je to skóre kvality v Google Ads

Na první stránce vyhledávání se uživatelům zobrazuje až 8 textových reklam. Přesto jsou tu desítky inzerentů, kteří chtějí být zobrazeni. Pořadí, ve kterém se inzerenti zobrazí určuje právě aukce reklam. Pořadí v aukci reklam však ovlivňuje právě skóre reklamy. Tyto dva pojmy spolu tedy úzce souvisí.

Skóre kvality

Jedná se o parametr klíčového slova, který se zobrazuje jako číslo od 1 do 10. Toto číslo pro vás bude při správě Google Ads kampaní to nejdůležitější – hned vedle statistik o konverzích. Čím nižší je totiž skóre kvality, tím méně se ve vyhledávání zobrazujete a tím více platíte za proklik.

Udělování skóre je způsob, jakým Google zajišťuje, že se uživatelům zobrazují relevantní výsledky a kvalitní reklamy.

Co má na výši skóre vliv:

  • obsah stránky, na kterou reklama odkazuje
  • vztah klíčového slova, reklamy a obsahu stránky
  • historie Google Ads účtu inzerenta
  • kvalita zobrazované reklamy

Dosáhnout skóre 10 je především v konkurenčním prostředí těžké, ale pokud se budete snažit, určitě se vám podaří dostat na skóre 7, které už je slušným výsledkem.

Co vám k tomu pomůže? Text reklamy by měl obsahovat alespoň jedno klíčové slovo, ale také obsah stránky, na kterou reklama odkazuje, by měl svým obsahem klíčovému slovu odpovídat.

Porovnejte svou reklamu s konkurencí a dejte jí něco navíc. Snažte se zákazníky přesvědčit, aby klikli právě na vaši reklamu. Také doporučuji používat modifikovanou volnou shodu místo prosté volné shody (viz minulý článek).

Co u kampaně v Google Ads sledovat

Každý týden:

  • Projděte klíčová slova a smažte ta, která snižují skóre vaší reklamy nebo ta, která zkrátka nepřináší konverzi.
  • Ujistěte se, že na kampani neproděláváte. Vyplatí se vaše kampaň nebo potřebuje zásadní úpravy, aby vás nezruinovala?
  • Upravte cenu za kliknutí. Často se tato cena na začátku nastavuje vyšší a pak ji můžete snížit. Neměla by ale být příliš nízká, aby nebránila jinak efektivní reklamě v přinášení výsledků.
  • Kontrolujte rozpočet. Stačí vám rozpočet nebo byste potřebovali někde investovat více peněz, aby se dostavily výsledky?
  • U obsahové sítě si pohlídejte, že vám všechna umístění reklamy přináší konverze.
  • Kde utrácíte nejvíce peněz? Je to tam, odkud také přichází nejvíce konverzí? Pokud ne, změňte to.

Jak byste se cítili, kdybyste zkrachovali? Co byste udělali ve chvíli, kdybyste měli na krku statisícové či milionové dluhy? I o tom je příběh Marka. O tom, jak nemilosrdné a kruté může být podnikání. Jak se obyčejný člověk může stát ze dne na den odpadlíkem společnosti. Vyvrhelem. Dlužníkem. Jak to všechno zvládá? Jaké je to začínat...

Každé dva týdny:

  • Zkontrolujte report vyhledávaných klíčových slov a poupravte seznam vylučujících klíčových slov.
  • Zvažte, zda není potřeba přidat nová klíčová slova.
  • Vytvořte nové reklamní sestavy na míru pro klíčová slova, která si vedou dobře. Zvýší to jejich efektivitu.
  • Podívejte se na podíl zobrazování vaší reklamy ve vyhledávání. Pokud je malý, tak zvažte, zda se vám nevyplatí zvýšení ceny za proklik.
  • Zkontrolujte výsledky reklamy na počítači a na mobilním zařízení.
  • Ověřte, zda jsou v každé reklamní sestavě alespoň dvě reklamy aktivní. Ty, které jsou aktivní, ale nepřináší výsledky, upravte nebo nahraďte novými.

Každé tři týdny:

  • Porovnejte výkonnost kampaní v jednotlivých týdnech. Obzvlášť v začátku kampaně se musí zvyšovat.
  • Zkontrolujte, zda vstupní stránky fungují a pokud máte dvě varianty, které testujete, porovnejte je.
  • Sledujte počet konverzí u jednotlivých URL adres, na které vaše reklamy odkazují. Ty, které mají nízké procento konverze se snažte zlepšit.
  • Projděte si nastavení všech kampaní a zkontrolujte, že vše funguje tak, jak má. Obzvlášť pokud kampaně spravuje více lidí, občas se na něco zapomene.

Správa kampaní v Skliku a na Facebooku

Reklamy v Skliku

Sklik nabízí podobné typy kampaní jako Google Ads. Rozdíl je v tom, že reklamy se zobrazují na Seznamu. Ten tvoří zhruba 30 % vyhledávání v ČR. Vyplatí se pracovat s oběma systémy – Sklikem i Google Ads, protože každá cílová skupina používá jiný vyhledávač. Proto je nejlepší spustit kampaně na obou a sledovat, který je efektivnější.

Na Skliku vám zaručeně budou dobře fungovat produkty pro seniory. Naopak Google používají spíše mladší uživatelé.

Ve vyhledávání vám Sklik zobrazí typickou textovou reklamu i produktový inzerát. To je vlastně obdoba kampaně v Google nákupy. Po propojení Skliku se serverem zboží.cz začnou zdroje dat automaticky vytvářet produkty, u kterých se ve vyhledávači zobrazuje cena a obrázek.

Výhodou služby Sklik je bezesporu fakt, že umožňuje inzerovat na místech, kam Google Ads nemá přístup. Jedná se především o weby jako Novinky.cz, iDnes, Sport, Deník atd.

Systém Sklik také nabízí remarketing i jeho dynamickou verzi, pouze to nazývá jako retargeting.

Reklama na Facebooku

Placená reklama formou PPC je vám nabízená také sociální sítí facebook. Facebook reklamy jsou z hlediska správy nejsložitější, protože tato sociální síť je vysoce nestabilním prostředím. Proto se vám může stát, že z úspěšné kampaně se ze dne na den stane propadák.

Pomocí facebooku opět cílíte spíše na lidi, kteří daný produkt nevyhledávají, ale vy je chcete přesvědčit k jeho koupi. V tomto směru se tedy podobá reklamám v obsahové síti od Skliku nebo Google Ads. Proto musí být reklama na facebooku součástí propracované strategie a působit lákavě.

Reklamu na facebooku tedy záčátečníkům v PPC, kterým jde o zvýšení prodejů, nedoporučuji. Jedná se spíše o jakýsi doplněk online strategie značky, který by měl přijít na řadu až na závěr.

Ačkoliv nastavení reklamy na facebooku není složité, protože umožňuje cílit například podle zájmů, nejedná se o příliš efektivní nástroj. Není totiž pravděpodobné, že cílení na základě zájmů povede k nákupu.

Facebook reklamu doporučuji především v případě, že se snažíte propagovat příspěvky, které primárně nemají za cíl prodeje.

Nespornou výhodou reklamy na Facebooku je to, že zabírá spoustu místa, tedy pravděpodobně upoutá pozornost zákazníka. I facebook navíc nabízí kvalitní remarketing, který může poskytnout poměrně vysokou návratnost investic.

To by bylo ke správě kampaní vše. To, který nástroj pro své kampaně zvolíte, je čistě na vás. Musíte zkrátka zvážit výhody a nevýhody jednotlivých systémů a vybrat ten, který je pro váš produkt nejlepší. Přeji vám hodně štěstí!

  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Product placement V USA je tento způsob reklamy velmi oblíbený. V České republice product placementu bránil až do roku 2009 zákon. Od té doby se využívá čím dál častěji. Product placement je forma skryté reklamy. Jedná se o umístění loga, konkrétního výrobku, nebo názvu atd. v původně nereklamním televizním (audiovizuálním) sdělení výměnou za smluvenou sumu peněz.Příklady product placementu:Ve filmu kouří...

Jedna moudrá paní kdysi prohlásila, že by všechny ty internety zakázala. No bodejť, když na nich číhá tolik záludností. Už jenom ten samotný název – někde se setkáte s internetem, jinde zase s Internetem. Co je tedy správně? V současné době už jen varianta internet s malým písmenem. Správně je internetA teď trocha vysvětlení, proč se původně...

Veškerý textový obsah je dílem redakce. Některé fotky pochází z internetových zdrojů bez udání autora. Názor jednotlivých redaktorů nevyjadřuje názor celé redakce (i když s ním často souhlasíme). Provozovatel serveru nenese žádnou odpovědnost za obsah nahraný uživateli tohoto serveru. Pokud se na našem web nachází obsah, který byl nahrán uživatelem, ke kterému vlastníte majetková práva...

Syndrom karpálního tunelu postihuje většinou kancelářské krysy (jako jsem já) může však postihnout zkrátka každého, kdo přetěžuje ruce v oblasti zápěstí.  Rychlá navigace k článku:Úvod – co to je syndrom karpálního tuneluCo může způsobovat problém s karpály?Jak se syndrom karpálního tunelu projevuje?Karpální tunel a jeho diagnózaOdstraňte příčinu a zbavíte se problémů s karpálními tunely navždyJak syndrom karpálního...

Další hříčka naší krásné řeči. Češtiny. Jak se správně píše motto / moto? Víte? Pokud ano, tak gratulujeme. V opačném případě si přečtěte náš text. Motto i moto je správně. Nebudeme nikoho dlouze napínat. Ve spisovné češtině jsou přípustné obě varianty. Někoho by mohlo zmást, že slovo motto má původ v Italštině. V Česku se plně zabydlelo, a...

Při převádění slova den do množného čísla uděláte chybu jen stěží, sáhnout můžete po třech variantách. Nejčastěji se setkáváme s tvarem dny, nezmýlíte se ani s tvary dni a dnové. Problémem může být až následné spojení se slovesem. Co se týče tvaru dni, měli bychom mít na paměti, že ho řadíme k rodu mužskému neživotnému, proto ve...

Také váháte, jaké i / y se píše za písmenem P ve slově „pýcha“? Chcete vědět, proč mají kluci rádi zejména holky, které dobře píchají? Přečtete si tento souhrn vyjmenovaných slov po P. V přehledu naleznete vysvětlení problémových dvojic slov (slepýš x slepíš, pyl x pil) a dozvíte se, co která slova vlastně znamenají (zpytovat,...

Čeština je záludný jazyk, ve kterém se málokdo vyzná. Víte, jak se správně píše zakrátko? Jestli ano, můžete si pogratulovat. V této příslovečné spřežce chybuje každodenně mnoho lidí. Pravopisně správně je pouze tvar zakrátko – tedy dohromady. Jedná se totiž o příslovečnou spřežku, která zpravidla vzniká z ustálených spojeních. V tomto případě se sloučila předložka „za“ a přídavné...
Načíst dalších 10 článků