Správa kampaní v Google Ads

Práce s PPC kampaněmi nekončí tím, že založíte kampaň. Je potřeba její vývoj neustále sledovat a využít možnosti kampaň libovolně upravovat. Pojďme se tedy podívat na to, jak reklamu spravovat v případě, že už ji máte založenou. Pokud ne a ptáte se, jak na první kampaň v Google Ads, přikládám odkaz na článek.

O kampaně v Google Ads je potřeba se starat a přizpůsobovat je tak, aby byly co nejefektivnější. Přesto to většina inzerentů nedělá. Proto máte možnost se odlišit a o své kampaně se starat, což vám pomůže konkurenci předběhnout.

Co je to skóre kvality v Google Ads

Na první stránce vyhledávání se uživatelům zobrazuje až 8 textových reklam. Přesto jsou tu desítky inzerentů, kteří chtějí být zobrazeni. Pořadí, ve kterém se inzerenti zobrazí určuje právě aukce reklam. Pořadí v aukci reklam však ovlivňuje právě skóre reklamy. Tyto dva pojmy spolu tedy úzce souvisí.

Skóre kvality

Jedná se o parametr klíčového slova, který se zobrazuje jako číslo od 1 do 10. Toto číslo pro vás bude při správě Google Ads kampaní to nejdůležitější – hned vedle statistik o konverzích. Čím nižší je totiž skóre kvality, tím méně se ve vyhledávání zobrazujete a tím více platíte za proklik.

Udělování skóre je způsob, jakým Google zajišťuje, že se uživatelům zobrazují relevantní výsledky a kvalitní reklamy.

Co má na výši skóre vliv:

  • obsah stránky, na kterou reklama odkazuje
  • vztah klíčového slova, reklamy a obsahu stránky
  • historie Google Ads účtu inzerenta
  • kvalita zobrazované reklamy

Dosáhnout skóre 10 je především v konkurenčním prostředí těžké, ale pokud se budete snažit, určitě se vám podaří dostat na skóre 7, které už je slušným výsledkem.

Co vám k tomu pomůže? Text reklamy by měl obsahovat alespoň jedno klíčové slovo, ale také obsah stránky, na kterou reklama odkazuje, by měl svým obsahem klíčovému slovu odpovídat.

Porovnejte svou reklamu s konkurencí a dejte jí něco navíc. Snažte se zákazníky přesvědčit, aby klikli právě na vaši reklamu. Také doporučuji používat modifikovanou volnou shodu místo prosté volné shody (viz minulý článek).

Co u kampaně v Google Ads sledovat

Každý týden:

  • Projděte klíčová slova a smažte ta, která snižují skóre vaší reklamy nebo ta, která zkrátka nepřináší konverzi.
  • Ujistěte se, že na kampani neproděláváte. Vyplatí se vaše kampaň nebo potřebuje zásadní úpravy, aby vás nezruinovala?
  • Upravte cenu za kliknutí. Často se tato cena na začátku nastavuje vyšší a pak ji můžete snížit. Neměla by ale být příliš nízká, aby nebránila jinak efektivní reklamě v přinášení výsledků.
  • Kontrolujte rozpočet. Stačí vám rozpočet nebo byste potřebovali někde investovat více peněz, aby se dostavily výsledky?
  • U obsahové sítě si pohlídejte, že vám všechna umístění reklamy přináší konverze.
  • Kde utrácíte nejvíce peněz? Je to tam, odkud také přichází nejvíce konverzí? Pokud ne, změňte to.

Každé dva týdny:

  • Zkontrolujte report vyhledávaných klíčových slov a poupravte seznam vylučujících klíčových slov.
  • Zvažte, zda není potřeba přidat nová klíčová slova.
  • Vytvořte nové reklamní sestavy na míru pro klíčová slova, která si vedou dobře. Zvýší to jejich efektivitu.
  • Podívejte se na podíl zobrazování vaší reklamy ve vyhledávání. Pokud je malý, tak zvažte, zda se vám nevyplatí zvýšení ceny za proklik.
  • Zkontrolujte výsledky reklamy na počítači a na mobilním zařízení.
  • Ověřte, zda jsou v každé reklamní sestavě alespoň dvě reklamy aktivní. Ty, které jsou aktivní, ale nepřináší výsledky, upravte nebo nahraďte novými.

Každé tři týdny:

  • Porovnejte výkonnost kampaní v jednotlivých týdnech. Obzvlášť v začátku kampaně se musí zvyšovat.
  • Zkontrolujte, zda vstupní stránky fungují a pokud máte dvě varianty, které testujete, porovnejte je.
  • Sledujte počet konverzí u jednotlivých URL adres, na které vaše reklamy odkazují. Ty, které mají nízké procento konverze se snažte zlepšit.
  • Projděte si nastavení všech kampaní a zkontrolujte, že vše funguje tak, jak má. Obzvlášť pokud kampaně spravuje více lidí, občas se na něco zapomene.

Správa kampaní v Skliku a na Facebooku

Reklamy v Skliku

Sklik nabízí podobné typy kampaní jako Google Ads. Rozdíl je v tom, že reklamy se zobrazují na Seznamu. Ten tvoří zhruba 30 % vyhledávání v ČR. Vyplatí se pracovat s oběma systémy – Sklikem i Google Ads, protože každá cílová skupina používá jiný vyhledávač. Proto je nejlepší spustit kampaně na obou a sledovat, který je efektivnější.

Na Skliku vám zaručeně budou dobře fungovat produkty pro seniory. Naopak Google používají spíše mladší uživatelé.

Ve vyhledávání vám Sklik zobrazí typickou textovou reklamu i produktový inzerát. To je vlastně obdoba kampaně v Google nákupy. Po propojení Skliku se serverem zboží.cz začnou zdroje dat automaticky vytvářet produkty, u kterých se ve vyhledávači zobrazuje cena a obrázek.

Výhodou služby Sklik je bezesporu fakt, že umožňuje inzerovat na místech, kam Google Ads nemá přístup. Jedná se především o weby jako Novinky.cz, iDnes, Sport, Deník atd.

Systém Sklik také nabízí remarketing i jeho dynamickou verzi, pouze to nazývá jako retargeting.

Reklama na Facebooku

Placená reklama formou PPC je vám nabízená také sociální sítí facebook. Facebook reklamy jsou z hlediska správy nejsložitější, protože tato sociální síť je vysoce nestabilním prostředím. Proto se vám může stát, že z úspěšné kampaně se ze dne na den stane propadák.

Pomocí facebooku opět cílíte spíše na lidi, kteří daný produkt nevyhledávají, ale vy je chcete přesvědčit k jeho koupi. V tomto směru se tedy podobá reklamám v obsahové síti od Skliku nebo Google Ads. Proto musí být reklama na facebooku součástí propracované strategie a působit lákavě.

Reklamu na facebooku tedy záčátečníkům v PPC, kterým jde o zvýšení prodejů, nedoporučuji. Jedná se spíše o jakýsi doplněk online strategie značky, který by měl přijít na řadu až na závěr.

Ačkoliv nastavení reklamy na facebooku není složité, protože umožňuje cílit například podle zájmů, nejedná se o příliš efektivní nástroj. Není totiž pravděpodobné, že cílení na základě zájmů povede k nákupu.

Facebook reklamu doporučuji především v případě, že se snažíte propagovat příspěvky, které primárně nemají za cíl prodeje.

Nespornou výhodou reklamy na Facebooku je to, že zabírá spoustu místa, tedy pravděpodobně upoutá pozornost zákazníka. I facebook navíc nabízí kvalitní remarketing, který může poskytnout poměrně vysokou návratnost investic.

 

To by bylo ke správě kampaní vše. To, který nástroj pro své kampaně zvolíte, je čistě na vás. Musíte zkrátka zvážit výhody a nevýhody jednotlivých systémů a vybrat ten, který je pro váš produkt nejlepší. Přeji vám hodně štěstí!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ostatní uživatelé také četli:

Stupňování přídavných jmen obvykle není moc složité. Úplně to však neplatí u přídavného jména drahý. Dochází tam totiž k drobným změnám, které mohou člověka zmást. Jak tedy utvořit druhý stupeň přídavného jména drahý? Pravopisně správně je dražší! V celku se dá říct, že stupňování se řídí běžnými pravidly. Dochází však k drobné změně. Původní písmeno „h“ se při...

Slečna, která zastupuje na Twitteru a Facebooku české dámské sociálno. Přes den krotí sociální sítě (co dělá po večerech, to raději ani nechtějte vědět :-)). Na internetu vystupuje pod uměleckým nickem Annaud. Je držitelkou Nobelovy ceny za mír na LinkedInu. A navíc má sladké křestní jméno, jmenuje se Eliška :-). Co víc si přát? Snad...

K původnímu slovu mistr byla připojena přípona „-yně“ a vzniklo označení pro osobu ženského pohlaví, která dosáhla úspěchů ve svém oboru -> mistryně světa v rychlobruslení, mistryně v přetvářce, baletní mistryně a mnohé další. Dejte si však pozor! Mistryně není mistrová! Význam je zcela odlišný. Mistrová je člověk zastávající určitou pracovní pozici. Pravopisně správně je mistryně! Přestože se...

Iluze je označení pro mylný smyslový vjem, vidinu, přelud, či nesprávnou představu. Jinými slovy. Iluze vychází ze skutečného podnětu, který je však smyslovými receptory špatně interpretován, takže dochází ke klamu. V přeneseném smyslu může iluze znamenat také klamné očekávání, mylnou naději. A jak je to s pravopisem? Dříve bylo možné zahlédnout tvar iluse, který se shoduje s podobou...

Při paintballu po sobě hráči střílí speciálními zbraněmi barvící kuličky. Je to vlastně taková hra na vojáky. A nutno podotknout, že zásah poměrně dost bolí (zpravidla si odnesete pár modřin 😊). Paintball se standardně hraje na upravených hřištích, ve volné přírodě nebo na vyhrazené ploše. Mezi nejznámější herní scénáře patří capture the flag. Paintball pochází...

Podstatné jméno brejle nám většinou chybně evokuje představu, že se jedná o nespisovný tvar. Opak je pravdou. Jen pro zajímavost – výraz brejle je kodifikován a spadá pod spisovný jazyk. Takže brýle i brejle lze ve spisovném textu použít. Spisovné je slovo brýle, ale i brejleSlovo totiž pochází z němčiny. Přišlo k nám nejprve jako...

Je to nečekané, ale jedná se o pojem, který je pevně spojen s kinem. Obvyklý týden začíná v pondělí, ale kinotýden začíná ve čtvrtek. Proč tomu tak je? Důvod je jednoduchý. Nové filmy jsou obvykle nasazovány právě ve čtvrtek. Teď už víte vše, takže si pořiďte popcorn, nápoj a vyrazte do kina na svůj oblíbený film. A...

Neúprostně je pěkná blbost, ale přesto se tento tvar občas objevuje. Je nutné zdůraznit, že se jedná o pravopisně špatnou variantu, takže se jí obloukem vyhněte. Jinak můžete být označeni za idiota a češtinářského analfabeta. A to přeci nikdo nechce, ne? Pravopisně správně je pouze tvar neúprosně! Když si nevíme rady, tak si můžeme pomoci...

Mnoho lidí se splete, protože se snaží slovo bungalov napsat tak, jak se vyslovuje – [BUNGALOF]. Nenechte se zmást. Pravopisně správně je pouze tvar bungalov s písmenem „v” na konci. Pomoci si můžeme tím, že si zkusíme slovo bungalov vyskloňovat. Tím zjistíme, že druhý pád je bungalovu. Slovo bungalov tedy píšeme pouze s písmenem „v“. Bungalof...
Načíst dalších 10 článků