Standardizace je slovo označující jednotnou úpravu, normování a egalizaci. Už v tuto chvíli bychom měli vědět, že výraz standardizace je odvozený od základového slova standard, které označuje běžnou úroveň, obvyklou míru. Díky tomu bychom neměli chybovat v pravopise! Pro jistotu to však ještě shrneme.
Pravopisně správně je pouze standardizace!
Skloňování výrazu standardizace je velice jednoduché. Skloňuje se běžným způsobem podle vzoru růže.
Slovo standardizace nemá nic společného s výrazem standarta. Proto je podoba standartizace špatně! Pozor na to! Nedělejte ze sebe zbytečně hlupáka. Když nebudete vědět správnou podobu, podívejte se na náš web. 🙂
Příklady SPRÁVNÉHO užití slova standardizace:
Standardizace postupu zpracování dat je nedílnou součástí kvantitativního výzkumu!
Za komunismu probíhala zuřivá standardizace, dnes to zažíváme díky Evropské unii znovu.
Standardizace výrobního postupu ušetřila firmě mnoho milionů.
O standardizaci výroby jsem přemýšlel už dlouho, ale teď přišel ten správný čas.
Vypracuj metodu pro standardizaci výrobního procesu.
Měli bychom provést standardizaci firemních webů.
Kvůli módním trendům a dostupnosti informací je vzhled všech dívek nad 15 podléhá standardizaci.
Když se něco ozývá, znamená to, že je to slyšet. Když slovo ozývat řeknete nahlas, správné i nebo y se neozývá. Když však dojde na psaní, měli byste vědět, jak toto slovo napsat, protože správná varianta je jen jedna. A pokud ji neznáte, snadno napíšete hrubku. Správně je ozývatOzývat se je slovo příbuzné k jednomu...
Ptáte se, jestli se píše nohama nebo nohami? Rád bych vás ujistil, že obě varianty jsou správně a pro lepší zapamatování je tu několik příkladů. Správně je nohama i nohamiAčkoliv se vám tvar nohama možná může zdát nespisovný, opak je pravdou. Můžete tedy psát nohama i nohami. Obě varianty jsou spisovné. Nicméně varianta s nohama...
V dnešní době, kdy naše životy takřka ovládají algoritmy sociálních sítí, se může hodit znát správný pravopis tohoto slova. Možná se totiž mylně domníváte, že slovo algoritmus má co dočinění se slovem rytmus. Ale tak to není. Správně je algoritmusSlovo algoritmus je rodu mužského neživotného a nemá nic společného se slovem rytmus. Algoritmus píšeme vždy...
Variant, jak se stát vlastníkem nějaké kryptoměny, je několik: Nákup za peníze – ano, kryptoměnu můžete koupit (za peníze na burze).Těžba / mining – těžíte za pomocí vysoce výkonných strojů a získáváte odměnu.Trading – krypto lze směnit za jiné krypto na burze.Airdrop – získat krypto lze i v rámci airdropu (odměna za to, že stanete...
Pravopis slovesa ztratit x stratit je jednou z nejčastějších gramatických chyb vůbec, na kterou můžete dnes narazit. Ačkoli nás může výslovnost tohoto slova trochu zmást, zůstává jedinou správnou variantou ztratit/ztrácet. To znamená, že píšeme ztratit/ztrácet s písmenem „z“, stejně tak v příbuzném substantivu ztráta či adjektivu ztracený se píše s předponu „z“ (zapomeňte tedy na varianty jako stráta,...
Hlinsko je město v okrese Chrudim v Pardubickém kraji. Nachází se na území Železných hor v CHKO Žďárské vrchy, v severní části Českomoravské vrchoviny. Centrum města leží v údolí horního toku řeky Chrudimky, velkou částí zástavby na jihozápadním až západním úpatí železnohorského hřebene, přibližně také na rozhraní chráněných krajinných oblastí Žďárských vrchů a Železných hor. Žije zde přibližně 9 600 obyvatel. ✅ Hlinsko – správná varianta. Hlinsko nepatří mezi vyjmenovaná...
Fenomén FOMO / FoMO pochází z anglického Fear of Missing Out a představuje strach ze zmeškání něčeho zajímavého (například , že vám něco unikne na sociálních sítích u vašich známých). FOMO může ale znamenat také jen mobilní (pracovní) telefon držící nás neustále v šachu, kdy máme nutkání neustále kontrolovat, jestli nám nepřišly nové podněty ze...
Na základní škole jsme se učili, že na začátku slova se píše u s čárkou, všude jinde se píše u s kroužkem. Existuje však řada výjimek, kdy se u s čárkou použije i uprostřed slova. Pokud se jedná o slovo složené, kde se u vyskytuje na začátku druhé části, je vždycky s čárkou. Proto máme trojúhelník a...
Pokud vás zajímá, jaké vtipné mezinárodní dny a svátky naše civilizace slaví, určitě by vám neměl uniknout ručníkový den. Kdy se slaví ručníkový den? Mezinárodní den ručníků se slaví dvacátého pátého května (25.5.) jako pocta autorovi Douglasovi Adamsovi jeho fanoušky. V tento den s sebou fanoušci otevřeně nosí ručník, jak je popsáno v Adamsově Stopařově...
Ztěžovat a stěžovat. Každé slovo používáme v jiném kontextu a každé znamená něco jiného. Proto je potřeba rozlišovat, kdy napíšete s a kdy z. Správně je stěžovat i ztěžovatObě slova jsou napsaná správně, ale nesmíte je zaměnit. Pak by se totiž jednalo o hrubku. Slovo stěžovat se s znamená poznamenat, že jsem se něčím nespokojený....
Obě dvě zkratky jsou napsány správně. Jen každá z nich se používá trochu jinak (liší se ve významu). A dnes se dozvíte, kterou z nich je možno užívat v českém jazykovém prostředí a jak se od sebe vzájemně liší. Zkratky ad a addVysvětleme si nejprve význam jednotlivých zkratek:Zkratka add – pochází z anglického slova addendum (česky...
K optimalizaci těchto webových stránek a služeb používám soubory cookie.
Funkční
Vždy aktivní
Funkční cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Statistické cookies umožňují webové stránce sbírat a analyzovat informace o chování návštěvníků, například kolikrát byla stránka navštívena, jaké stránky byly nejvíce prohlíženy nebo z jakých regionů přicházejí návštěvníci. Tímto způsobem pomáhají majitelům webových stránek optimalizovat obsah a zlepšit uživatelskou zkušenost.
Marketing
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.