Umbrella Brand

Pojem vychází z anglického výrazu umbrella, což znamená deštník. V marketingu termín umbrella brand označuje zastřešující značku.

Většinou se jedná o korporaci, která má ve svém portfoliu hned několik dalších značek. Mezi značkami jsou různé vazby a tvoří jakousi strukturu celé společnosti. Umbrella brand zastřešuje značky, které se od sebe odlišují různým positioningem.

Proč skrýt více značek pod jeden deštník?

Umbrella brand se používá zejména tehdy, pokud je třeba dodat značkám v portfoliu na kredibilitě. Přeci jen si většina lidí koupí výrobek, který patří k nějaké známé značce, se kterou už má daný klient zkušenosti.

Někdy společnosti využívají umbrella brand také v momentě, kdy chtějí optický zvýšit hodnotu celé korporace. Důvodů k tomuto počinu může být nespočet. Jedním z nich může být například prodej společnosti.

3 příklady, které určitě znáte:

  • Umbrella brand P&G – Ariel, Lenor, Tide, Pantene, Always atd.
  • Umbrella brand Nivea – Nivea Sun, Nivea Soft, Nivea Baby a další
  • Umbrella brand Unilever – Dove, AXE, Savo, Rama, Hera, Flora, Perla, Lipton

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Current ye@r *

Článek ”Umbrella Brand” má již 1 komentářů.

  1. Umbrella Effect | Jsem copywriter. Kdo je víc?19:00 dne 12.7. 2016 napsal/a

    […] to účinek, kterým zastřešující značka (umbrella brand) působí na produkty a značky, které zastřešuje (schovává pod deštníkem). Díky umbrella […]